Wie is in 2014 gestart met Clomid of gaat nog starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MZ25, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Wat goed dat je eitje gegroeid is! Na 14 mm groeien ze wel door zeg mijn gynaecoloog. En ik zelf heb elke dag gedaan 1 week lang hahahah ik was bang dat ik het zou missen al moet ik zeggen dat om de dag het beste is. Maar de vorige keer zei mijn gyn juist dat het nirt uitmaakt als je het elke dag doet. Dus iedereen zegt er volgens mij iets anders over. Ben benieuwd dinsdag succes en fijn weekend. Mog ik testen het weekend laat ik het f weten hier

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zeker laten weten niesuhh.

Dames als jullie mijn temp zien, denken jullie dat mijn ei al geweest is of dat die vandaag springt?

Ik dacht namelijk dat die is geweest, maar omdat mn temp vandaag iets lager was dan gisteren denk ik dat het vandaag pas gaat springen, wat denken jullie?

3. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Ik heb nooit met temperaturen gedaan. Miss wel voor de volgende keer. Hoe werkt het?

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Temperatuur bijhouden doe je door elke dag op hetzelfde tijdstip te meteen zodra je wakker bent.

Hier nog een tekst van mamaapps over tempen:

Als je dagelijks je temperatuur op hetzelfde tijdstip opneemt*, kun je op de volgende signalen letten:
    Voor de eisprong geldt een gemiddelde basale (in rust) lichaamstemperatuur van circa 36,5°C. Dit is voor de ochtend een redelijk gemiddelde lichaamstemperatuur.
    Tijdens de eisprong zakt de temperatuur soms iets. Na de eisprong neemt (wel of niet zwanger) de temperatuur met 0,2 tot 0,5 °C toe omdat het hormoon progesteron je lichaamstemperatuur verhoogt.
    Tijdens een eventuele innesteling is een temperatuurdip (innestelingsdip) mogelijk. Een eventuele innesteling vindt plaats circa 7 tot 10 dagen na de ovulatie.

Een driefasig patroon kan wijzen op een zwangerschap. De innesteling vindt plaats circa 7 tot 10 dagen na de ovulatie. Daarna kan je temperatuur omhoog gaan ten gevolge van de toegenomen hoeveelheid progesteron.

Als je zwanger bent, blijft vanaf je NOD (Niet OngesteldheidsDag = dag waarop je eigenlijk ongesteld had moeten worden) de temperatuur hoog. En misschien heb je na innesteling een tweede temperatuurstijging (= driefasig patroon) kunnen ontdekken (plus innestelingsdip).

Als je niet zwanger bent, daalt je temperatuur vlak voor je menstruatie (dag ervoor of op dag zelf). Je temperatuur is dan gelijk aan de gemeten temperatuur aan het begin van je cyclus.
    * Gebruik bij voorkeur een digitale thermometer met twee cijfers achter de komma en neem de temperatuur rectaal (via de anus) op. Het beste moment is 's ochtends, voor het opstaan.

5. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ik denk dat je ei vandaag of morgen springt! Ben benieuwd hoe je temp morgen is!

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ben ook heel benieuwd. Jammer is dat als die vandaag gesprongen is dat we vandaag niet geklust hebben :(. Nou ja, volgende ronde beter dan, tenzij de zaadjes van eergisteren er nog iets kunnen bereiken.

7. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Dank je voor je lijst dat ga ik ook doen volgende ronde
    en je maakt zkr kans met zaad van eergisteren het blijft zkr 2 tot 3 dagen goed in leven het beste is ook een dag voor je ei sex te hebben

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dat hoop ik dan maar. En hopelijk komt de volgende ronde niet voor je natuurlijk.

9. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Heb zelf ook nog nooit temperatuur bijgehouden, maar moet wel een betrouwbare methode zijn om eisprong te bepalen. Snap alleen wel dat je kunt twijfelen bij meerde temperatuurdalingen. Nu maar weer afwachten voor jullie dus. Spannend hoor.

Bij mij hoeven de ovulatietesten voorlopig niet uit de kast, aangezien vandaag mijn 13e dag was en er nog steeds weinig te zien was met de fm. Ze heeft wel iets gemeten, maar die was 6 ofzo. Maandag maar weer terug, maar om eerlijk te zijn zakt de moed me wel in beetje in de schoenen.

10. Vosje31

Vosje31 Lid

26 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees nog steeds af en toe jullie verhalen hoor ;) Zal heel eerlijk zeggen dat we vrijdagavond alleen geklust hadden door drukte en ziek zijn, daarna niet meer. Maandagavond heb ik pas mijn eisprong gehad en ik ben zwanger! Dus ja, het kan dus echt!!!

@ Marielle. Gefeliciteerd!!!

11. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik temp niet. Aangezien ik deze ronde nog echo's krijg. Daarnaast voelde ik vorige keer heel duidelijk m'n eisprong. Voelen jullie hem ook?
    Oh vosje dat biedt hoop!

12. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Test van vandaag was negatief. Is ongeveer 4 dagen voor me nod.
    ik ga er ook niet vanuit dat het deze maand raak is. Ik heb al nieuwe clomid gehaald

13. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Bij hoeveel mm springt bij jullie het eitje?

Gisteren was mijn follikel bijna 17 mm, dus ik zou mijn eisprong morgen of overmorgen verwachten. Echter heb ik nogsteeds een negatieve ovulatietest (tuurstreepje, niet eens in de richting van naderende eisprong)

14. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste ronde sprong die bij mij rond de 20!
    Heb jij pcos? Dan schijnen ovulatie testen niet goed te werken

Jammer niesuh, maar het kan nog!

15. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Volgens mij kunnen ze wel tot 24 mm doorgroeien
    Met clomid groeien de eitjes langer Door maar het kan springen ook met 20mm.
    Ben benieuwd! Om de dag klussen en dan kan je hem niet missen succes ermee. Hebben jullie ook zoveel last van bijwerkingen met clomid? Ik krijg opvliegers ervan en buikpijn en de eisprong doet ook pijn.

16. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Geen last van bijwerkingen behalve wat spotting op dag 8 van de cyclus.

Ik heb geen PCOS. Men weet niet waarom mijn ei zo traag rijpt.

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Vosje dat biedt zeker hoop.

4 dagen voor NOD is nog vroeg hoor er is nog zeker kans!

Weet niet wanneer eitjes precies springen.

18. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van clomid kreeg ik hoofdpijn. En inderdaad mijn eisprong was zeer goed te voelen (toenemende buikpijn)

19. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Ik had op maandag een fm meting waren toen 16 en 19 mm en zijn allebei gesprongen ik denk dat ze rond dinsdag a woensdag zijn gesprongen en gister ochtend negatieve test. Ik heb ook ongesteld heid krampen ik denk dat ik 1 deze dagen gewoon ongesteld word helaas met 2 eitjes had je wel hoop op in iedergal 1 bevruchtig hihi

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hoe weet je dat ze beiden gesprongen zijn? Ik begreep altijd dat er altijd maar 1 springt en dat die ertoe lijdt dat de andere weer krimpt. Krampen zegt nog niets he, gewoon positief blijven je weet het maar nooit

Deel Deze Pagina