PCOS en te langzame schildklier en proberen voor 2e kindje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijmelijntje, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijmelijntje

30 jun 2008
    54
    0
    0
    Commercieel mederwerkster Servicedesk
    Gouda
    #1 nijmelijntje, 30 aug 2012
    Laatst bewerkt: 30 aug 2012
    Goedemorgen allemaal,

Ik zal me hier eens (opnieuw) voorstellen.
    Ik ben Willemijn ben 26 jaar en kom uit Gouda
    Ik ben inmiddels moeder van een prachtige dochter Feline.

Voordat ik zwanger was van Feline is er een heleboel aan vooraf gegaan,september 2007 gestopt met de pil al snel bleek ik PCO te hebben dus de hele MMM in.
    en uiteindelijk met puregon, pregnyl en 3e keer IUI zwanger in juli 2010.
    17 februari, 4 weken te vroeg bevallen van Feline ivm te hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging, bij 36 weken ingeleid.

Feline is inmiddels 1,5 jaar en doet het erg goed. ze is alleen erg klein, (74 cm en 8,9 kilo) maar daar maken we ons, in tegenstelling tot de kinderarts, niet druk om.

Ik ben nu in december 2011 weer gestopt met de pil om te gaan voor een 2e wondertje.
    Helaas is mijn cyclus weer erg onregelmatig.
    28 augustus zijn we weer voor het eerst naar de Gyn geweest.
    Na een kort gesprek gaf ze aan dat ik moest afvallen en 4 okt heb ik een nieuwe afspraak, ze wil dan misschien starten met Clomid.
    Dit keer geen puregon en IUI.
    Ik moest nog wel wat bloed af laten nemen voor wat standaard testjes, de uitslag zou 3 tot 4 weken duren.
    Nu werd ik gisteren gebeld door de Gyn dat 1 van de bloedresultaten er zo uitsprong dat ze maar meteen belde.

Ik heb een te langzaam werkende schildklier! Dat sloeg wel even in als een bom!
    Ze had al geregeld dat de internist mij zou bellen voor een afspraak en ze heeft een receptje uitgeschreven zodat ik alvast kon beginnen aan de schildklierhormonen.
    Verder drukte ze me nog op het hart dat het heel belangrijk is om niet zwanger te raken voordat ik mn afspraak bij de internist heb. De medicijnen moeten eerst goed ingeregeld worden. Maar dit kan maanden duren!
    Ontzettend balen dus allemaal.
    Ik heb nu 19 september een afspraak bij de internist.

Het enige positieve aan deze onverwachte uitslag is dat al mijn klachten nu ineens heel goed te verklaren zijn, alles valt op zn plekje.

Dus nu proberen zwanger te raken met PCO en schildklierproblemen!

Zijn er meiden hier die in het (soortgelijke) schuitje zitten en willen meekletsen/ervaringen uitwisselen?

Groetjes Willemijn

Deel Deze Pagina