Wie is in landal maria alm geweest (in de winter)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 7 mrt 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Welke gebieden zou jij adviseren?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn man was de eerste keer in Fulpmes en dat is goed bevallen. Niet te groot, leuke blauwe afdalingen. Kinderland zit wel boven. Skipassen pas vanaf 2014 ipv 2016 zoals in veel gebieden.
    Erhwald en Berwang hebben we toen ook naar gekeken, maar is het niet geworden, maar lijkt ons wel leuk. Idem voor Bregenzerwald. Beide ook goed aan te rijden.

Wij zijn nu 2 jaar naar St Johann geweest, daar heb je in het centrum wel leuke blauwe afdalingen, maar ook veel rood. Skischolen zitten wel beneden.

Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat is sowieso inherent aan Oostenrijk (tirol en salzburgerland) en de reden dat wij niet meer gaan skiën in Oostenrijk in het hoogseizoen en dit land graag links laten liggen.
    De kwaliteit vd skigebieden is enorm achteruit gegaan in Oostenrijk de laatste jaren:((matige piste preparatie, kwaliteit groepslessen is echt heel erg slecht, teveel toeristen bedden i.r t. ruimte in het skigebied) etc etc. En maar snelle liften bouwen om nog meer volk de piste op te krijgen. Ze vragen om problemen met zoveel mensen op de pistes. Het aantal ongevallen is dit jaar recordhoog.

Heel erg jammer want het blijft wel ons 2e thuis. Alleen nu dan in andere seizoenen

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zijn wel erg kleine skigebieden voor de partner van de TS, net zoals Lofer. En ook net zo eenvoudig.
    Heb je toch op een dag alles al geskied als je een beetje ervaren bent.... leuk voor 1 dag

Koraal82 vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Het is maar net wat haar man zoekt. Misschien vindt hij het niet nodig om grote tochten te maken. Voor ons is het ook echt family time! Dus weer lunchen bij het appartement met de kinderen (tussen de lessen door) is bij ons gebruikelijk zolang de kinderen klein zijn. Wij hoeven dus ook geen groot gebied.

Koraal82 vindt dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee klopt hoor. Ik heb zelf met dochter wel een paar keer naar de andere kant van de berg geskied, maar mega kilometers hoef ik niet te maken. En de kids kunnen zelf skien en ze komen eigenlijk altijd goed uit.

Koraal82 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf trouwens leren skiën in Fieberbrunn. Als ik de pistekaart daar zie, dan heb je daar ook veel mogelijkheden op blauw. Ik kan me herinneren dat wij in de loop van de week de pistes in Fieberbrunn wel konden skiën. Is wel meer dan 20 jaar geleden, dus de verbinding met Saalbach/Hinterglemm was er toen nog niet.

In Hochkrimml heb je trouwens ook hele mooie, brede blauwe pistes. En doordat het in een uithoek van een skigebied ligt, vaak wat rustiger dan het naast gelegen Königsleiten en Gerlos (waar je dus wel naar toe kunt skiën).

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx voor jullie reacties. Voor mijn man maakt het niet super veel uit want hij gaat buiten deze vakantie nog 2x skieen. Hichkrimmel was ik toevallig ook al voor aan het kijken. Ons probleem zit met name erin dat mijn ene zus perse met zn allen in 1 huis wil (11 personen). Maar dan zijn er niet super veel opties (en al helemaal niet die matchen met onze eisen, zoals dicht bij de piste). Dus ik vrees dat het nog wel ff gaat duren....
    Ach zo kan ik me wel goed inlezen in alle ski gebieden. Heb volgens mij inmiddels al heel Oostenrijk gehad :roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Wat hebben de anderen uit de groep voor wensen/eisen mbt het skigebied?

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn ene zus wil net als mij dicht bij de piste (loopafstand)en veel blauwe pistes. Andere zus wil perse in 1 huis met zn allen. Maar die combi is dus lastig. Ieder in zijn eigen appartement/hotelkamer zou ik ook prima vinden maar zij wil entertainment voor haar zoontje (in de vorm van zijn neefjes als we samen in 1 huis zitten of in de vorm van een zwembad/speeltuin). Hij is dan 4.5 dus ze weet niet zeker of hij wil skieen (dit jaar wilde hij niet). Vind ik overigens begrijpelijk alleen kunnen we dus niks vinden in 1 huis. Ga nu kijken voor meerdere appartementen/kamers maar met een zwembad ofzo erbij. Neem aan dat dat wel te doen is.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Maar dan is Bramberg toch prima?
    Met losse kamers heb je idd wel meer keus, maar snap je zus wel dat het gezelliger is in 1 huis.

Voor ons, 20 man, is het ook altijd een enorme zoektocht. Minimaal 8 slaapkamers nodig, kindvriendelijk skigebied, maar ook veel kilometers voor de fanatieke skiërs, maar ook wandelopties voor de niet skiërs en dan niet met een prijskaartje van 10k.

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Klopt bramberg is het enige dat goed aansluit. Alleen twijfelen we dus omdat veel mensen klagen in reviews dat het erg druk is.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Berwang/Bichbach/Ehrwald/Rinnen is ook fijn voor beginners, maar erg druk in de schoolvakantie en de afdalingen zijn vaak kort. Wel zitten veel onderkomens op loopafstand van de piste.
    Het zijn gezellige dorpen.
    Valloire in Frankrijk vond ik ook wel fijn qua skiën. Ziet er ook nog gezellig uit i.t.t. veel Franse ski-oorden. Alleen is de après-ski niet zoals in Oostenrijk.
    Verder is Filzmoos ook leuk voor beginners, gezellig en niet erg druk in de schoolvakanties. Er zitten hotels enzo aan pistes, maar wij zaten ergens verderop in het dorp, maar met de skibushalte stopte zowat voor de deur, dus die namen we meestal.

Koraal82 vindt dit leuk.
  14. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dan sluit Fieberbrunn of Leogang veel beter bij jullie wensen aan!

Koraal82 vindt dit leuk.
  15. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij zijn afgelopen kerstvakantie in La Norma (Frankrijk) geweest, leuk voor zowel beginners als gevorderden. Was toen heel rustig, maar kwam misschien ook doordat Frankrijk toen geen variatie haar, k weet niet hoe dat in de voorjaarsvakantie is.
    Voorjaarsvakantie in Zwitserland (pizol) geweest, erg leuk gebied en zo rustig! Wij gaan volgend jaar weer, nooit hoeven wachten vinden wij zo'n luxe. Geen groot gebied, maar de kinderen doen toch t liefst 100x dezelfde pistes (met die leuke hobbeltjes) O en bij de alles zetten mijn kinderen in een groep van 7 en van 4 kinderen, echt top! Verwacht worden geen Nederlanders verder, 99% Zwitsers.

Koraal82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina