Ik ben twee keer op eigen verzoek ingeleid met 41 weken. Hier idd mag je ook zelf kiezen na 41 wk. Bij mijn 2e was ik er echt zat van. Bij mijn derde wilde ik ingeleid worden omdat mijn tweede 4730 gr woog en ik vermoedde weer een grote baby. Gewoon vragen hoor!!
Hmm vandaar dus. Fijn om te weten. Kan ik er misschien ook rekening mee houden als ze mij vragen hoe ik verder wil na 40/41 weken. Ik heb liever ook dat het allemaal vanzelf gaat, het zal moeilijk worden...
Wanneer er geen medische noodzaak is voor inleiden (bijv omdat het met de baby niet goed gaat of zwangerschapsvergiftiging) dan zou ik er zeker niet voor kiezen. Hoewel ik me wel heel goed voor kan stellen hoe je je voelt. Ik ben met de eerste ook 1 week over tijd gegaan. En had al vanaf week 7 heel veel klachten. Wilde er toen ook alles aan doen, als dat kind er maar uit kwam. Maar inleiden is altijd zwaarder dan een gewone bevalling. En bovendien niet natuurlijk. Bij een natuurlijke bevalling geeft de baby middels een hormoon aan de moeder aan dat het geboren wil worden. Dat gaat naar de hersenen van de moeder, en die maakt dan vervolgens de hormonen aan die de bevalling op gang brengen. Het beste wat je kunt doen is zoveel mogelijk ontspannen. Zorg dat je je op je plek voelt. Dan kan je lichaam ook het startsein oppakken en goede weeen gaan maken. Wanneer je te gespannen bent kan je de bevalling tegenhouden. Hoop dat t snel begint voor je en dat inleiden niet nodig blijkt.