moeders met eigen zaak/franchise hoe doen jullie dat?!

Discussion in 'De lounge' started by Sannehai, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

Een droom van mij zou toch wel een eigen winkeltje zijn, ik heb er al over rond gekeken en hoe of wat,

en ik denk dat ik dan wel voor een franchise zaak zou willen gaan.

Maar ik weet totaal niet hoe dat allemaal werkt en hoe dat gewoon gaat.

Zijn er hier moeders die ook misschien een eigen zaak/franchise onderneming o.i.d. hebben? hoe doen jullie dit, en hoe zijn jullie begonnen, want het is niet dat ik nou mega veel geld op de bank heb staan.....

is het dan daardoor gewoon gelijk al niet mogelijk of??

en wat voor kosten komen er allemaal bij, en hoe doen jullie dat met jullie kids??

wat als je kindje ziek is of iets anders??

nou goed, genoeg vragen dus

ik ben benieuwd naar jullie reacties!

groetjes!

2. Sannehai

niemand???

3. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik lees mee, heb ook interesse en geen vette spaarrekening

4. Sannehai

haha oke, ik ben ook zeer benieuwd ja hoe anderen dat doen/hebben gedaan!....

afwachten geblazen;)

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik lees ook mee :)

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb nu nog een eigen bedrijf(helaas dankzij bevalling arbeidsongeschikt:(:(:()

ik ben hondentrimster, ik werk als zij slaapt. en maandag de hele dag omdat vriendlief dan vrij is , en toch ook vaak savonds en zaterdagen. zo deed ik het.

strkas fulltime thuis (wordt al gek bij de gedachte)

7. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Ik heb sinds sept een eigen bedrijfje. Ben fotograaf. En moest zelf wel even flink wat inversteren (kamers verbouwd voor studio en spullen aangeschaft) Ik probeer afspraken zo te maken dat mn man evt thuis kan zijn. Kan dit niet dan hebben we een gastouder waar onze dochter naar toe kan. En nu ze wat ouder is (2 jaar) doen we het ook wel eens zo dat ze thuis blijft en dat de buurmeisjes van 14 (tweeling) hier beneden met haar komen spelen. Als ik trouwreportages heb (die je maanden van te voren al weet) regel ik oppas voor de hele dag.

Ik had wel het geluk dat mn baas waar ik toen nog voor werkte een foutje had gemaakt met de loonbelasting en dus erg veel terug kreeg. Anders had ws geld moeten lenen.

Houd er wel rekening mee dat er erg veel bij komt kijken! Denk bv aan boekhouding. En waar in mijn geval erg veel tijd in ging zitten waren mensen die de rekeningen niet op tijd betaalden. (zie een ouder topic van mij)

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Hier ook een eigen zaak, een baby winkel zelfs.;)
    Ik werk om de dag, di/do/za, Di & Do is ze bij de oppasoma en zaterdag bij papa thuis.
    Andere dagen heb ik personeel.

9. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb al bijna 10 jaar een eigen zaak zwangerschaps en baby mode...
    Ben dus 10 jaar geleden begonnen met het spaargeld dat ik had, en klein pandje gehuurd...en gewoon begonnen (dus nog geen kindjes)
    Nu doe ik de zaak samen met mijn moeder en we hebben een meisje (die nu zwanger is en dus bijna met verlof gaat)
    Ik heb vanaf mijn verlof tot nu alleen op woensdag gewerkt en de inkopen gedaan...toen was mannetje op kv
    En vanaf eind april moet ik wat meer gaan werken (als we niet een ander meisje kunnen vinden) dus hoe we het dan doen moet ik nog even kijken...
    Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel....

10. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    haha ik woon in NH :p

11. Sannehai

Hoi dames

haha jaja weer vragen genoeg die me te binnen schieten;) hahaha

heeft een van jullie ook een franchise onderneming? want wat ik me afvraag, moet je dan ook Zelf de huur van dat pand betalen?

en hoe hebben jullie dat dan gedaan,

kijk stel ik begin een franchise zaak (heb opzich al wel wat op het oog, maar weet mn god niet of dat ooit zal lukken haha)

dan betekend dat, ik moet stoppen met mijn huidige baan, dus geen inkomsten daar meer uit heb, mijn man verdient niet genoeg om als ik geen loon verdien ons te onderhouden zegmaar,

en ik moet dan natuurlijk dus investeren in een pand, dus daar komen al kosten uit, en dan dus de huur w.s. van het pand en al dat soort dingen,

hoe is dat jullie gelukt dit te kunnen betalen zegmaar?

en ik zie dat sommige personeel hebben, maar hadden jullie die gelijk van het begin? want je weet natuurlijk niet van te voren of de zaak gaat lopen ja of nee, en die mensen moet je ook weer betalen..

ikweet niet of jullie mn vragen nog snappen, maar ik hoor er graag meer over!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zou wel graag een eigen nagelstudio wel willen hebben, lekker thuis op een kamer, lijkt me zalig!

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Tsja dat zijn inderdaad een hoop vragen,
    Ik ben begonnen zonder personeel want toen had ik Linde nog niet en kon ik gerust alle dagen werken, wat denk ik ook heel goed is als je iets op wilt bouwen.
    Qua financieel is het inderdaad lastiger, Ik ben begonnen met een zakelijk krediet.. banken willen graag in voorraad investeren.
    Ik zou zeggen, maak een goed buisnessplan eventueel wil ik je daar wel mee helpen.

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Oh en als je inderdaad franchise gaat betaal je zelf de huur..;)

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    En vergeet voorral niet wat ook heel belangrijk is, je verzekeringen. Daar gaat ook nog behoorlijk wat geld per maand in zitten. Ik denk persoonlijk, als je iets wil opstarten dat je echt eerst zonder personeel moet beginnen. Tenzei je iets begint als horeca ofzo dan lukt dat simpelweg niet, maar personeel dat is echt verschrikkelijk duur.. loon,pensioen,verzekering etc

16. Sannehai

HOi

thnx voor de antwoorden,

ik denk ook dat je dan eerst wel zelf alles moet werken, want wat ej zegt personeel is gewoon ontzettend duur...

of je moet het met iemand samen doen? maarja, haal je er dan wat uit per maand?....

want opzich wil ik het super graag, maar aan de andere kant wil ik ook graag bij mn meisie zijn natuurlijk.

zowiso kan je op een maandloon rekenen de eerste maand/maanden dat je begint?? of duurt het echt wel lang voordat je wat verdient?

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Mij is altijd geleerd, dat je de eerste 2 jaar eigenlijk "verlies" draait.. je moet zoveel tijd en energie en geld erin steken voordat je ook maar iets terug verdiend hebt

18. Sannehai

oke, eerste 2 jaar verlies

maarja, hoe kom je dan rond met je huishouden per maand?? je moet toch ook gwoon hypotheek enz enz betalen?

19. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Tsja in mijn geval konden we leven van mijn vriend zijn salaris dus dat probleem had ik niet, maar nogmaals neem de tijd voor een goed buisnessplan, is echt heel belangrijk! en dan kom je dit soort dingen allemaal tegen.

20. Sannehai

oke,

dat ga ik dus zowiso wel even uitvogelen hoe of wat

maar het was dus niet dat jij de eerste maand ofso al geld verdiende?

Share This Page