Blijf van mijn kat af!

Discussion in 'De lounge' started by Noushka, Jul 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Grr, moet echt even mijn frustraties van me afschrijven hoor.

We hebben dus 2 katten, 1 is nogal schuw en komt alleen bij ons. De andere is een echte goedzak. Gaat voor iedereen op zijn rug liggen om geaaid te worden, heel lief natuurlijk maar erg jammer dat sommige mensen hier misbruik van maken :rolleyes: .
    Gisteren kwam hij voor de zoveelste keer thuis, nadat iemand heel fijn zijn adreskokertje en belletje van zijn halsband heeft gehaald (voor de 4e X!). Na de eerste keer dat dit gebeurde heb ik het altijd goed vastgemaakt. Het is er niet spontaan afgevallen ofzo.
    Ook heeft iemand laatst zijn snorharen afgeknipt :( .
    Ik kan zo boos worden om zulke dingen, wie doet nou zoiets!? :rolleyes:
    Ik wil hem wel thuis houden, maar daar word ie ook zo ongelukkig van. Hij wil dolgraag naar buiten, en we hebben een mooi stuk bos achter ons huis waar ze het prima naar hun zin hebben. Er lopen trouwens genoeg andere katten buiten.

Heel verhaal, maargoed word er een beetje moe van..

2. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Snorharen afgeknipt?
    En waarom zo'n kokertje jatten? Zijn die echt zo duur?
    Gelukkig hebben ze niet iets ergers gedaan (pijn gedaan)
    Ik zou ook helemaal superpissig worden als iemand aan die van mij zou komen (maar die blijven binnen en in de tuin). Heb je iemand die je verdacht vindt, iemand die dit zou kunnen doen?

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hopelijk blijft t bij deze onschuldige daden, je moet er toch niet aan denken.. :(

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    he bah.. :( hoop dat ze je kat met rust laten

over snorharen...ik heb ook een poosje gedacht dat iemand mn kat saboteerde.. maar wat bleek.. onze poes is gek op kaarsen.. dus gaat ze er dichtbij zitten.. waarbij dus dr snorharen ineens gehalveerd zijn :)

5. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    welke eikel doet nou zoiets :evil:
    ik kan hier heel boos om worden

6. acire

acire Fanatiek lid

belachelijk! dat je kat niet eens rustig buiten lopen kan.

hier in de buurt lopen ook van die lieve katten, ze komen vaak even kijken hier als de deur open staat, gisteren zaten er zelfs 2 kittens hier in de woonkamer. en nergens bang voor :D
    maar je moet er toch niet an denken dat ze bij de verkeerde binnen kmen lopen.

lastig, blijft je kat in de buurt rondhangen? dan kun je eens vragen aan de mensen in de buurt of ze weten waar jouw kat vaak is, of misschien kun je het zelf een beetje in de gaten houden?

7. snorharen afknippen? vind ik niet onschuldig hoor. ik vind dat echt zielig!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Nou inderdaad, je haalt me de woorden uit mijn mond Rach84!
    Laten ze met hun &^%!^!( poten van andermans dieren afblijven! :evil: Ik kan hier echt zooooo pissig van worden hé!

9. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Wat een @#$%^#%% Je blijft toch met je tengels van een ander mans dier af. Wellicht dat je er even melding van kan maken, want ik vindt snorharen afknippen toch al een soort van mishandeling.

10. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Mmm, je er is 1 iemand die we wel verdacht vinden en dat zijn buren die schuin boven ons wonen. (we wonen in een flat van 3 hoog, maar wel 1 waar de katten makkelijk naar binnen en buiten kunnen).
    We zaten laatst op het balkon, en beneden liep een andere kat (niet van ons) opeens spuugde :confused: iemand van boven op die kat, en o wat hadden ze een lol :rolleyes: . Zijn nogal aso's, vaak dronken enzo :(.
    Dat zijn ook de enigen die we verdenken (door die actie dus). Maar voor de rest?
    Ze blijven wel in de buurt ja. Als we een tuin hadden, zou het een stuk makkelijker zijn. Maar we wonen op 1 hoog, dus zodra ze op het balkon zijn springen ze gewoon naar beneden :) . Niet tegen te houden dus ;)

11. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

grrrrrr kan ik me kwaad om maken, wat n debielen heb je op deze wereld :evil:

hopen dat het hierbij blijft zeg! :evil:
    misschien kun je die gekken er een keer op betrappen..

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou hem ten eerste laten chippen, dan hoeft niemand meer die bandjes met kokertjes te pikken. Wat overigens echt debiel is... Maar dan kan hij weer lekker naar buiten, want een buitenkat binnen houden is zielig ja.

En snorharen afknippen, wat voor geflipte mensen wonen daar? Dat is voor een kat echt heel erg, want hij is behoorlijk afhankelijk van die gekke dingen. Gelukkig groeien ze weer aan. Maar als je enig idee hebt wie dit doet, dan zou ik daar even verhaal gaan halen en heel goed duidelijk maken dat het afgelopen moet zijn.

Wij woonden eerst naar een snackbar en Biggy ging daar steeds langs en kreeg van allerlei mensen steeds een patatje of likje mayo. Ik werd daar helemaal gek van, want hij heeft diabetes gehad en mag alleen dieetvoer. Dus zelfs als mensen denken iets liefs te doen voor een kat, kunnen ze hem de dood in jagen. Daar heb ik ook wat van gezegd bij de snackbar en sindsdien kreeg hij niet meer gelukkig. Maar ik begrijp je frustratie dus heel goed hoor. Ik hoop dat je de dader vindt en eens een flinke schop kan verkopen :p

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Echt belachelijk dat sommige mensen niet van andermans dieren af kunnen blijven.
    Heel zielig...
    Ik woon gelukkig in een buurt waar heel veel katten wonen, en iedereen vind ze ook leuk. Ik heb 6 katten en ik moet er echt niet aan denken dat er zoiets gebeurd. Als ik zou weten wie het deed, was hij niet veilig :oops:
    Een aantal jaren terug zijn er hier in het dorp 20 katten vergiftigd door iemand. De dader is nooit gevonden. Vreselijk............

ik hoop voor je dat het hierbij blijft en dat er niet nog ergere dingen gaan gebeuren......

14. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

Jul 1, 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Mensen kunnen zo ontzettend VALS zijn!
    Ik zou je kat toch wat meer binnen houden, voor mensen het in hun hoofd halen iets ergers met je kat te doen... En ik kan het weten...
    We wonen sinds april in onze huidige woning. Binnen een maand was er één kat vergiftigd, die vonden de buren dood onder hun auto. Sindsdien houden we andere poes en de kat binnen en hebben we er melding van gemaakt bij de politie...
    Anderhalve week geleden piepte de kat er toch weer uit.. Twee uur later (midden in de nacht) konden we ermee naar de dierenarts, want hij was helemaal van het padje, braken, diarree, agressief... De dierenarts stelde vast dat de kat vergiftigd was... Spuit gegeven met antigif en maar hopen dat het goed zou afgelopen. Gelukkig kregen we de dag erop telefoon dat het goed ging met m... GELUKKIG! We hebben wel aangifte gedaan... Ja zeggen ze dan op het politiebureau: dit valt onder vernieling/beschadiging van goederen.... Tjonge, dacht toch echt dat mijn beestjes levende wezens zijn......... Maar goed, dat terzijde.. Aangifte gedaan, maar ze doen er niks mee... Pas als er uit de buurt aangiftes komen van andere mensen kunnen ze er MISSCHIEN iets mee... En we hebben helaas geen idee wie zoiets bij ons in de buurt doet... Maar o wee als we erachter komen.........
    Ik vind het echt te triest voor woorden....

Dus wees ajb voorzichtig met je kat, want mensen hebben er echt schijt aan! Je kat went er wel aan om binnen te blijven op den duur... Niks gaat die mensen te ver................ Hoe triest ook.........

Nou, dat was mijn verhaal... Doe voorzichtig met je kat en geef m een aai over zijn bol van me! Sterkte...
    x

15. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Echt heel gemeen de snorharen afknippen! :eek: Je bent al een debiel als je er uberhaupt al aan denkt. Ik heb zelf ook katten en heb er al ruzie over gehad met de buren; ze beweren dat mijn kat bij hun nacht's binnen heeft gepoept terwijl ze nachts binnen zijn. En ze weigert te geloven dat het een andere kat zou kunnen zijn. Nu woon ik in een kattenrijke buurt,met ongeveer 20 verschillende katten pff.

16. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

Jun 6, 2008
    2,274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Nou ja. hier word ik pissig over.. ze moeten altijd van een andere katten afblijven... chippen is het altijd het beste ipv koker.. ik hoop wel dat het over gaat bij je.. anders moet je gewoon aangifte doen bij de dierenambulance of politie.. dat iemand je kat is aan het mishandlen.. zoals snorharen knippen.. dat doet ook pijn voor ze.. :|

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    sjezus tegenwoordig ook

wij hebben/hadden er ook 2
    1 is heel goed in zielig doen
    en 1 loopt ook achter iedereen aan

ik had ook een halsbandje omgedaan met en adres kokertje vastgedraaid
    met tang
    de volgende dag was de adres eruit en was ie ineens 2 weken weg
    dus weer nieuw kokertje gehaald voor als ie terug kwam
    eraan gemaakt 4 dagen later halsbandje weg
    ik weer nieuwe gehaald
    voor als ie terug kwam want het is immers mooi weer en dat is echt een avontuur kat
    en nu is ie al ong 9 weken weg
    heb de dierenasiel al gebeld enz
    maar geen dusty
    heb zo'n gevoel dat iemand m binnenhoud

nu kwam laatst iemand aan de deur of die zwarte kat die altijd op de stoep zit ook van ons is
    wij zo van ja
    ja want hij is zo zielig enz
    kregen we als antwoord ja want als ie niet van jullie was had ik m meegenomen :confused:

18. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hiermee bedoel ik dus dat ze ze geen pijn doen..

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

snorharen afknippen doet pijn hoor want die hebben ze hard nodig

20. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Het is vreselijk dat mensen dit doen. Hoe komt het in godsnaam bij je op!

Snorharen afknippen op zich doet geen pijn. De functie die de snorharen hebben hebben katten nodig. Het is voor een kat heel vervelend om zonder snorharen door het leven te moeten (ze tasten met snorharen omgeving af). Gelukkig groeien ze weer aan.

Er zijn ook uitzonderingen. B.V De sphynx heeft namelijk geen snorharen (ik heb zelf een sphynx). Dit is van nature zo.

Share This Page