Inleiden 37 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door flowersoflove, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoi allemaal! Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze me gaan inleiden met 37 weken, en aangezien ik 34 weken ben komt dit al aardig dichtbij dus. :$ Er is me al het een en ander uitgelegd, maar het kwam er vooral op neer dat de kans dat mijn baarmoedermond al rijp is heel erg klein is en daarom zal het inleiden waarsch. dus lang gaan duren. Ik krijg een ballonnetje en mag dan of in het ziekenhuis of thuis wachten tot 'ie er uit valt en dan krijg ik een infuus met wee opwekkers. Er werd meerdere keren benadrukt dat dit proces behoorlijk lang kan duren.

Ik zoek dus eigenlijk ervaringen van anderen over het inleiden, voornamelijk met dit termijn (dus rond de 37/38 weken). Was bij jou de baarmoedermond al wel rijp? Heeft het bij jou lang geduurd voordat je weeën kreeg?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier een super positief verhaal over met 38.1 week ingeleid. Ik had spontaan al 3 cm door voorwerk. Ze konden mijn vliezen dus direct breken maar dit leverde geen weeen op die krachtig genoeg waren op, dus aan de weeenopwekkers. Steeds een standje hoger... Na drie uur weeenopwekkers had ik 4 cm. 20 minuten later had ik er 10 en mocht ik persen. Na 16 minuten persen was m'n dochter er.

3. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ik ben met 36,4 van de week ingeleid doormiddel van een ballonkatheter, dit ivm een hoge bloeddruk .. Ook bij mij was inderdaad mn baarmoedermond niet rijp. Ze hebben ons uitgelegd dat de ballon 48 uur blijft zitten en als ik 2-3 cm ontsluiting heb dat mn vliezen gebroken worden en dat ik infuus krijg om de ween op te wekken. Bij mij zit er dus vanaf donderdag al een ziekenhuis opname aan vast helaas en het wachten is niet leuk!

Ze gaan over een uurtje ongeveer denk ik de ballon eruit halen en kijken wat het heeft veroorzaakt dus hopelijk die 2-3 cm!

Succes verder en ik hou je op de hoogte

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik word ook ingeleid door een hoge bloeddruk, ben ook afgelopen week een paar dagen opgenomen geweest en ben nu om de paar dagen in het ziekenhuis te vinden voor allerlei controles. Erg fijn, not!

Ik wens jou heel veel succes en laat me weten hoe het is gegaan!

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik ben ingeleid met exact 40 weken, baarmoeder was niet rijp en het heeft 4 dagen geduurd.

6. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Nou bij mij was het positief! Ballon verwijderd, 2 cm ontsluiting dus om 10 voor 10 mn vliezen gebroken en aan het infuus! Het is nu nog goed vol te houden dus ben benieuwd! Ben tot nu toe erg positief haha :p

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik ben echt bang dat het eeuwen gaat duren, ik hoop stiekem dat mijn baarmoedermond al rijp is, maar er werd al gezegd dat het meestal nog potdicht zit. Hopelijk gaat het een beetje vlot.

Nogmaals heel veel succes!

8. Juboer

Juboer Lid

29 jun 2012
    33
    0
    0
    Ik ben met 38 weken ingeleid. Alles zat nog helemaal dicht. Aan het eind van de dag (na een dagje primen) zijn mijn vliezen spontaan gebroken en heeft mijn lichaam het zelf overgenomen. Binnen 3 uur was onze zoon geboren. Zelf zou ik het zo overdoen: een positieve ervaring dus.

Succes!

Deel Deze Pagina