Verschil 1e en 2e bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nala010, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat vonden jullie nou echt een groot verschil met je eerste bevalling?

Hoelang het duurde? Pijn? Noem maar op.
    Ben wel benieuwd, bij mijn eerste bevalling ruim 15 uur helse rugweeen gehad, uiteindelijk op advies gynaecoloog een ruggeprik gehad ivm ontsluiting die bleef hangen, weken na de bevalling veel pijn down under gehad door de hechtingen en verzakking.

Ik sta heel nuchter in het feit van een 2e bevalling, eruit komt ze toch wel, maar m'n nieuwsgierigheid werd even gewekt :D
    En ja ik weet dat alle bevalling anders zijn en dat je toch niet weet hoe het gaat verlopen ;)

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    gelijkaardige bevalling hier bij de 1ste en over 10 dagen de 2de, ik hoop dat ik een positief verhaal kan komen vertellen volgende week ;)
    Ik vraag me toch vaak af of het nog erger kan dan vorige keer dus probeer positief te zijn en te denken dat het deze keer zowiezo beter gaat zijn ;)

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ja dat vraag ik me ook af haha! Heel veel succes!! :D

4. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ik vond de bevalling bij de tweede veel beter te doen. Je weet wat je kan verwachten en ik kon de tweede keer veel beter de ween opvangen.

bij de eerste overviel het me zo. had nooit gedacht dat het zoveel pijn deed.
    bij een volgende bevalling weet je wat je te wachten staat en weet je al een beetje hoe je je het beste kan ontspannen.

ik hoop dat de derde nog beter gaat :)

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vond de 2e bevalling veel beter te doen. En de bevalling ging een stuk vlotter. Bij de eerste deed ik er 3 dagen over om een beetje ontsluiting te krijgen. En bij de 2e deed ik er maar 2 uur over.

6. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bij mij waren ze eigenlijk beide hetzelfde.
    Alleen kon ik bij de tweede de weeën iets beter opvangen.
    Bij de eerste raakte ik bij elke wee ietwat in paniek.
    Zoals hierboven ook gezegd werd, je weet bij een tweede beter wat je kan verwachten. De eerste overviel me ook wat..

Eerste duurde overigens 4,5 uur. Tweede 3 uurtjes

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    fellere pijn en weeën... sneller maar pittiger..vond de 2e heftiger
    maar waarschijnlijk omdat ik.wist wat er komen zou..

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    2e was beter te doen omdat je weet wat er gaat komen. Nu was dat voor mij iets anders want bij de 1e werd ik sochtends (4dgn voor uitgerekende datum) wakker met mn vliezen gebroken en 4u later (2u geperst) was ze er. Ff schrikken dus. En de 2e ging 5 dagen overtijd, 4x gestriptin die dagen en de 5e dag kwam het langzaam op gang en was ze er 1,5u later na 10 min persen ...
    Ik mag niet klagen :p maar dus wel 2 totaal verschillende bevallingen.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn eerste bevalling duurde 22 ur. Niet vorderende ontsluiting, ruggenprik, wee opwekkers. Geen heel nare ervaring, maar toen kwam nmr 2. 6 uurtjes, 8 minuten persen en daar was ze. Dat was echt een fijne ervaring, zou het zo weer doen :) tuurlijk deed het zeer, maar het was oprecht eem oergevoel dat ik het gewoon helemaal zelf deed.

10. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook wel benieuwd naar. Eerste duurde namelijk maar 3 uur max van eerste wee tot baby op mijn buik haha. Hoop dat ik het ziekjuis haal bij de tweede. 🙈

11. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Bij de eerste duurde het 30 uur met 2 uur persen.
    bij de 2e duurde het 12 uurtjes met 7 min persen.

bij de 2e wist ik wat ik verwachten kon en kon ik me er veel beter aan overgeven en beter de weeën opvangen. Dat verliep allemaal veel soepeler.
    Ben benieuwd hoe het nu de 3e keer gaat

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste bevalling ging snel, de tweede ging razendsnel....

Eerste duurde 3 uur van eerste wee tot baby. Pas met 8 cm kwam ik erachter dat ik echt aan het bevallen was, hoewel ik toen al wel veel buikpijn had, maar niet het gevoel dat dat nou weeën waren. Persen duurde 3 kwartier.

De tweede duurde maar iets korter, nl. 2,5 uur vanaf de allereerste wee, maar het laatste stuk ging heel heel snel. Met 3 cm prikte de verloskundige mijn vliezen door, een uur later had ik ondanks een weeënstorm nog maar 4 centimeter en nog eens 10 minuten later een baby. Net terwijl ik me afvroeg hoe ik dit nog eens 6 uur ging volhouden met 1 cm per uur, werd hij in 1 enorme perswee gelanceerd, zonder dat ik het aan had zien komen. Dat was wel een schok, haha.

De derde ging eindelijk volgens het boekje, dat was een hele verademing.

13. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    De eerste duurde 10 uurtjes vanaf 5 cm, bij elkaar iets van 19 uurtjes
    De tweede makkelijke bevalling. Ingeleid + remifentanil + snel geperst. Bij elkaar 6uurtjes
    De derde is afwachten

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Eerste duurde 3,5 uur vanaf de eerste wee en vond ik zeer pijnlijk. Heb de hele bevalling op mn rug gelegen (omdat ik niet beter wist) en heb het echt zwaar gehad. Persen ging ook snel, 15 min, maar vond ik het allervervelendst. Dat gevoel toen het hoofdje stond vergeet ik nooit meer...

Tweede duurde 1,5 en was véél minder pijnlijk. Ik heb vooral gewacht tot die vreselijk pijn weer zou komen, maar die is nooit gekomen. Het was echt heel goed te doen. Weeen kwamen niet vaak en duurde niet lang (om de 10 minuten) tot 20 minuten voor het persen. Ik heb voor mn gevoel dus ook maar weinig weeeen gehad. Persen mag niet eens persen genoemd worden, het was meer ophouden om niet de auto te bevallen. Eenmaal in het Zh was ze er met een grote pers uit. Geen centje pijn of brandend gevoel gehad tijdens het persen en hoofdje heeft nooit gestaan (floepte er gelijk uit). Overigens heb ik tijdens die bevalling bijna niet gelegen. Weet niet of dit uitmaakte... O ja, leuk detail de tweede was een kilo zwaarder en een beetje langer dan de eerste.

Als de tweede niet steeds het maximale zou willen behalen uit al die verdomde sprongetjes en mama eens een nachtje fatsoenlijk zou laten slapen, zou ik bij-na een derde overwegen ;).

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Qua tijd was het vergelijkbaar, beide meer dan 24 uur.. Het grootste verschil is dat ik de eerste echt in een roes heb beleefd, wist niet wat me overkwam en was erg in mezelf gekeerd. Bij de tweede was ik er voor mijn gevoel veel meer 'bij' en weet ik elke detail nog. Qua pijn vond ik de tweede ook makkelijker te doen.. Ik had het meer onder controle en ik teken voor weer zo'n bevalling. Bij de eerste ben ik uiteindelijk door niet vorderende ontsluiting overgedragen aan de gyn en zat ik aan allemaal kabels, ook niet heel fijn! Uiteindelijk ook een knip gehad omdat mijn dochter het niet meer goed had. De tweede helemaal met de vk kunnen doen. Zonder poespas en het fijnste geen knip of scheurtje, helemaal niets! Beide wel zonder pijnstilling kunnen doen. Dat hoop ik nu weer.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn eerste bevalling was een hel van 47 uur. Mijn tweede vanaf de eerste week tot geboorte 2 uur waarvan de laatste 20 min echt zeer deden. Ik ging voor inleiding naar het ziekenhuis met wat harde buiken en toen had ik al 7 cm zonder pijn

De derde heb ik alleen maar liggen ouwehoeren en appen pas toen ik op 8,5 cm zat kreeg ik pijn en hij is in een weekend geboren geen personen gehad

17. hope89

hope89 Lid

13 mrt 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij duurde de 1e bevalling 18 uur waarvan ik een uur en 10 min heb moeten persen, kindje was ook 54 cm en 4330 gram.

mijn tweede bevalling duurde in totaal 5 uur vond deze bevalling veel heftiger omdat de weeën veel heftiger en sneller achter elkaar kwamen, uiteindelijk is mijn tweede prinsje in 3 min geboren, en was 49 cm en 3735 gram.

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Leuk om al die verschillende ervaringen te lezen!

Deel Deze Pagina