wie is met een baarkruk bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angel Eyes, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik weet nu dat ik waarschijnlijk ga bevallen door middel van een baarkruk. mijn verloskundige raad me dit aan vanwege mijn rug-stuitproblemen.

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. en vooral tips e.d.

thnxs

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    toen het niet opschoot heb ik om de baarkruk gevraagd, daarna ging het lekker snel. ben er erg tevreden over, volgende keer weer op de kruk!

groetjes Lisette

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zat bij mij in de planning bij de 2e, maar VK was te laat :p

4. Angel Eyes

ik hoor dat de kans bestaat dat je sneller uit kunt scheuren... is dat bij jou ook gebeurd?

5. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Als het effe kan wil ik ook op de baarkruk bevallen.

In het boek Veilig bevallen staat juist dat uit onderzoek gebleken zou zijn dat bij verticale bevallingen minder inscheuringen in het perineum ontstonden en er minder vaak ingeknipt hoeft te worden dan bij liggende bevallingen. Er zouden wel wat vaker scheurtjes in de schaamlippen ontstaan, maar die hoeven niet gehecht te worden en geven minder klachten na de bevalling...
    Bovendien zou je wat minder lang hoeven te persen vewege de zwaartekracht.

6. Angel Eyes

ik heb het er vandaag over gehad met mijn VK en die zei ook al dat je beter in kon scheuren dan geknipt worden, dat schijnt beter te helen. maar dat je vagina meer scheurtjes kan vertonen heeft ze inderdaad ook verteld. dat kan achteraf zeer doen met plassen en dan schijn je gewoon een kan water tijdens het plassen over je vagina te moeten gooien. ter verlichting.

Ik heb me laten vertellen door de VK hier op t forum dat ze je vaak laten persen tot het hoofdje niet meer terug schiet en dan kunnen ze je alsnog op het bed leggen. maar dat is afhankelijk van de situatie en wat ik zelf wilde zei mijn VK vandaag.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
  8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Geen echte scheuren of knippen, ik moest helaas naar het ziekenhuis na de bevalling omdat mijn placenta niet kwam en toen hebben ze toch nog 2 hechtingen geplaatst (inwendig, ik was toch onder narcose)) maar als ik thuis was gebleven had de VK niet gehecht. Alles is inmiddels helemaal genezen

9. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ben gewoon op bed begonnen maar toen het niet op wou schieten (na 3 kwartier)mocht ik verder op de baarkruk. Moet zeggen dat ik de houding wel prettiger vond.

Toen kwam de kleine helaas nog geen mm verder dus moest ik uiteindelijk naar het ziekenhuis.

Maar al met al de baarkruk als prettiger ervaren dan mijn bed, al ben ik er dan niet all the way op bevallen!

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa wilde ik graag op de baarkruk bevallen maar ik ben uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan omdat ik toch pijnstilling wilde ivm het niet vorderen van de ontsluiting. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik er niet meer aan gedacht en mijn dochertje is uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald.

Bij Tim wilde ik het dus weer proberen en deze keer dus ook gelukt.
    Ik vond het zeer prettig. Ik had nl een weeenstorm en toen de vk alle spullen uit de auto ging halen ben ik alvast op het toilet gaan zitten om te kijken of me dat beviel.
    Toen de vk weer boven was ben ik daar meteen op gaan zitten en na 2 of 3 persweeen (weet ik niet meer precies) is Tim geboren. Ik zou het zo weer doen!
    Ook kan je dan je kindje zelf aanpakken als hij/zij uit je glijdt.. ik wilde dat ook heel graag maar uiteindelijk lukte het me niet omdat ik even geen kracht meer had om wat naar voren te leunen om Tim op te vangen. Heb daar nu wel spijt van.. maar ach.. het is verder gegaan zoals ik wilde!

Ik ben ook niet ingescheurd of geknipt.. had alleen een klein schaafwondje!
    Als je goed naar je vk luistert dan kan je er zonder scheurtje afkomen. Je moet nl ook echt puffen wanneer zij dat zegt.. anders duw je te snel en heeft je lichaam geen tijd om op te rekken.

Op de onderstaande foto zit ik nog op de kruk... Tim is daar 5 minuten oud.

11. Angel Eyes

susanne1979

dankje voor je heldere verhaal!
    goedzo dat het gelukt is met de kruk.

12. ik ben ook op de kruk in bad bevallen (ik wou alles hebben :)).
    Ik vond de kruk zo zalig omdat ik in bad op mijn knieën moest zitten en ik dat niet meer kon door vermoeidheid. Ik ging telkens weer helemaal neer zitten en dan moest de vk me weer recht zetten.

Op die kruk ging het veel beter. Ik kon mijn benen laten rusten en de houding is echt ideaal om te persen.

Het si net als of je op een toilet zit :oops:.
    Extra mooi is dat ik Liene dan zelf heb kunnen aanpakken.

Ook niet gescheurd, twee schaafwondjes. Maar of dat nu aan de kruk, het bad of de perineumolie ligt weet ik niet.

Volgende keer weer op de kruk in bad.

13. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Ik zou bij de tweede op een baarschelp bevallen, maar helaas was de vk deze vergeten..toen heb ik maar onze eigen huis tuin en keuken Curver krukje gepakt... is me goed bevallen..

De eerste keer beviel ik trouwens in een ROMA Rad..erg goede ervaring, alleen moet je daarvoor wel in het ziekenhuis zijn..waar ik uiteindelijk belandde..Hierin kan je nl ook hangen, erg relaxed..

Maar de baarkruk heb ik nog niet gehad.. ik ga weer voor mijn kleine curverkrukje.. lol.. En uiteraard voorafgaand heerlijk in mijn badje..

Groet Hilde

14. wat is een roma rad? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

15. Angel Eyes

ik was ook nieuwsgierig en heb ff gegoogled.
    ziet er heel grappig uit

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hih ilijkt een beetje op dat ding wat wel eens op de kermis staat..

lekker rondtollen :)
    zie je het al voor je 8)

sorry, moest het ff kwijt ;)

Deel Deze Pagina