Wie is minder gaan werken en wie niet na bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunny37, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb uhm nog nooit fulltime gewerkt XD Ik kreeg Puber toen ik op de KUB zat, 2e jaar afgehaakt want ik kon niet meer. Ik had eerst een diploma apo ass gehaald en toen 16 uur pw gewerkt. Pas sinds ik in het zkh werk, werk ik 24 uur pw, dat is het minimum. We hebben voor alle dagen opa’s en oma in de aanbieding en man werkt een dag thuis. Ik prul graag thuis, doe veel met vriendinnen, poets veel en zie er altijd enorm uitgerust uit XD

    Laatst had ik vrijwillig meegedaan met een Health Hackaton, we wonnen, daar kwam zoveel extra werk bij kijken, super leuk, maar mennn ik ging bijna blèren van vermoeidheid.
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik werkte voor mijn zwangerschap 20-28 uur in de gehandicaptenzorg. Vaak waren dat wel 4 a 5 diensten vanwege korte diensten.
    Nu ben ik oproepkracht geworden en werk heel wisselend. Ik kan zelf mijn diensten uitkiezen en inplannen van tevoren en dat vind ik erg prettig.
    Zoals deze week heb ik 2 lange diensten, volgende week 2 lange & 1 korte, week erop slechts 1 korte, enzovoort. Alle diensten draai ik nog wel, ochtend, avond, nachtdienst.

    Gaat prima zo en ik vind het leuk!!
     
  3. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Vlak voor de geboorte van de eerste is mijn man teruggegaan van 36 naar 24u per week.
    Hij heeft afgelopen mei zijn vaste baan opgezegd omdat er teveel onregelmatigheid inzat qua dagen/uren. Omdat ik ook onregelmatig werk en we allebei flinke reistijd hadden, was dat niet meer te combineren. Hij werkt nu via een uitzendbureau en kan zelf zijn uren indelen en heeft minder reistijd. Hij werkt nu 3 nachten per week (dus 24-27u afhankelijk van hoe lang de diensten zijn) en kan zijn diensten afstemmen op mijn rooster.

    Ik werkte 32u per week. Ik had nog heel veel vakantiedagen dus na mijn verlof heb ik nog 3 maanden 16u per week gewerkt (met salaris van 32u door de vakantiedagen, echt heerlijk!). Daarna heb ik een jaar lang 8u per week ouderschapsverlof opgenomen zodat ik 24u pw/ 3 dagen werkte. Momenteel neem ik 6u pw ouderschapsverlof op dus ik werk 26u pw. Dit is 3 dagen per week en 1x in de 4 weken 4 dagen. In de week dat ik 4 dagen werk, werk ik ook in het weekend. Nog een maand of 2 en dan ga ik met zwangerschapsverlof voor de tweede. Ik ben van plan om na dat verlof wederom eerst vakantie uren te gebruiken en daarna weer 6 of 8u per week ouderschapsverlof op te nemen.
    Ik vind het wel een fijn idee dat ik gewoon nog steeds mijn 32u contract heb. Mocht het financieel niet meer gaan of ik wil toch meer werken, dan kan dat. En als mn ouderschapsverlof op is, kan ik altijd nog beslissen of ik alsnog mijn contract laat aanpassen.
     
  4. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik ben van 36 naar 32 gegaan, en daarbij heb ik nu 1x per 6 weken bereikbaarheidsdienst. (na kantoortijden en in het weekend telefonisch bereikbaar) Daarbij heb ik ongeveer 30 oproepen in 1 week. Dit bevalt me tot nu toe prima. Misschien als onze zoon iets ouder is en hij écht gaat spelen en we écht op pad kunnen dat ik dan 1 dag minder ga werken, maar tot nu toe is dat nog niet echt nodig, en onze zoon is een erg vrolijk en gelukkig mannetje.
     
  5. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben van 26 naar 0 gegaan, gestopt dus. Tijdelijk.
    Mijn contract werd niet verlengt in mijn zwangerschapsverlof en eigenlijk ben ik ook veel lievee thuis bij de kindjes.
    Financieel kan het net als we creatief zijn, dus voorlopig wil ik thuisblijven tenzij ik een hele leuke baan voorbij zie komen voor 1 dagje. Als de oudste volgend naar naar school gaat wil ik wel rustig gaan kijken voor 1 dagje werk.
     
  6. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik niet, maar ik werkte sowieso al maar 16 uur.
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik niet. Maar zou het heel erg graag willen. Helaas niet mogelijk bij mijn werkgever.
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik werkte tot juli 3 dagen, daarna stopte een tijdelijke uitbreiding waardoor ik nog een contract voor 2 dagen overhield. Maar dat contract verloopt tijdens mijn verlof. Mijn functie zoals die nu bestaat verdwijnt en ze willen in de herfst gaan kijken of ze een soortgelijke functie in het leven gaan roepen en mij daarvoor in dienst willen. Rond mijn bevalling dus........ heel fijn voor mij....
    Ik houd er dus rekening mee dat ik na mijn verlof werkloos ben..

    Wel net een sollicitatie gedaan op een heeeeel andere functie in een heel ander werkgebied, waar ik vind dat ik met mijn achtergrond wel waardevol kan zijn. Ik wacht op een reactie op mijn brief. En verder deze weken wat open sollicitaties sturen naar werkgevers binnen mijn huidige beroep. En dan aangeven dat ik vanaf mijn verlof wil starten, want dat wordt toch al uitbetaald.

    Enne, ik wil dan 2 of 3 dagen blijven werken. Ik vind nu, hoogzwanger, 2 dagen toch wel echt genoeg, ben kapot na die 2 dagen. Maar ik heb dan ook net 6 weken vakantie gehad, dus het is sowieso echt weer even "terug komen".
     
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Ik ben van 5 naar 4 naar 3 naar 4 dagen gegaan. Sinds dit jaar werk ik weer 5 dagen. Eigen bedrijf maar ik vind het niet ideaal. Ik moet er gewoon zijn voor mijn klanten dus niks eigen tijd indelen, zoals je soms hoort over eigen bedrijven.

    De kinderen vinden het ook niks, want ik kan niet meer op school helpen of kijken, heb weinig energie en tijd voor ze. Heb ook al 2 jaar bijna geen vakantie gehad en daar balen mijn man en kinderen ook erg van. Zij gaan dan wel weg zonder mij.

    Ik hoop in de loop van volgend jaar terug te kunnen naar 4 dagen werken en ook weer af en toe vrij te kunnen nemen. Ben nu bezig met het inwerken van extra personeel dus ik hoop dat dat allemaal goed komt op den duur.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Ik ben na de geboorte van de kinderen 16 uur gaan werken.
    Het liefst was ik gewoon thuis gebleven voor de kinderen en de rust in het gezin.
    Maar we vonden het ook fijn om geen financiële zorgen te hebben, te sparen, leuke dingen te doen, etc.
    Dus vonden we dit beide een prima middenweg. Toen de kinderen heel klein waren heeft man 1 dag per week ouderschapsverlof op genomen en werkte ik die dag. Ook werkte ik weekenden dus ook dan was man thuis.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Eerst van 40 uur naar 32, en ondertussen terug naar 28. Minder kan niet voor mijn baan/functie.

    Zou niet graag meer terug naar 40 of 32 gaan. Dit geeft wat meer rust en vooral meer tijd met de kinderen.
     
  12. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Voor men dochter werkte ik altijd 40-60 uur, na haar geboorte +/- een jaar 24 uur gewerkt. Daarna een poosje 10 uur gewerkt (kon niet meer uren krijgen op dat moment) afgelopen 2 jaar 4 dagen 32 uur gewerkt, maar dat werd me te veel dus ga binnenkort terug naar 2 dagen. Het is financieel zeker niet ideaal, maar dan maar wat minder luxe dingen en gewoon meer met mn meisje zijn. Kan nog men hele leven volle weken werken. Zo denk ik dan.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ben van 32u naar 24u gegaan. Zodat ik wat meer thuis kon zijn.
     
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    He @Luppy wat vervelend dat je nog steeds zoveel (moet?) Werken.
    Ik ben zelf na mijn eerste van 32 naar ongeveer 28 uur gegaan en heb dat zo gehouden na de komst van de tweede (minder mocht helaas destijds niet van mijn werk gever). Daarna heb ik een nieuwe functie gekregen voor 18 uur waar ik zwanger aan begon. Nu ben ik aan het overwegen om daar te stoppen, maar wel wat andere dingen op te pakken, zoals mijn tweede boek afmaken en bij mijn man in de zaak wat opdrachten doen (voor een heel fijn tarief haha). Maar voorlopig werk ik nog wel iets minder dan 18 uur per week.
     
  15. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Voordat er kinderen kwamen werkte ik 32 uur. Na de 1e ben ik 16 uur gaan werken. Mijn man werkte 4x9 uur en was 1 van de 2 dagen thuis wanneer ik moest werken.
    Na de 3e is mijn man bij zijn nieuwe baan 5x 8 uur gaan werken en moesten we dus extra opvang gaan afnemen voor 3 kids. We zouden bijna alles naar de opvang brengen. Ik werkte tenslotte maar 16 uur.
    Besloten om te stoppen met werken. Nu bijna 4 jaar fulltime thuis.
    Geen spijt van
     
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik ben juist meer gaan werken. Van 20 naar 28 uur. Niet omdat ik dat perse wil, maar omdat we het financieel anders niet redden. Liefst ga ik 32 uur werken maar dat ziet mijn vriend niet zitten dus daar wacht ik mee tot ze allemaal op school zitten (nog een jaar of 4 dus)
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben niet meer gaan werken. Gewoon 36 uur wat ik al deed.
    Wij zijn nu bezig voro een tweede en wil daarna graag 32 uur gaan werken. :)
     
  18. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Van 36 (4dagen) naar 28 (3dagen). Voorkeur voor wat langere dagen, scheelt een dag opvang en daardoor een vrije dag erbij :)
     
  19. MammaBS

    MammaBS Actief lid

    29 jan 2015
    290
    8
    18
    Ik ben van 40 naar 32 uur gegaan dmv ouderschapsverlof. In mijn functie kan minder uren ook niet. Ik vind het tot nu toe best te doen met 2 kindjes. Mijn man is overigens ook naar 32 uur gegaan. Hij neemt een paar uur verlof op en een paar uur ouderschapsverlof.

    Ik moet wel zeggen dat het huishouden er een beetje bij inschoot en daarom hebben we sinds kort elke week 1,5 u hulp.
     
  20. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben destijds van 36 naar 24 gegaan. vond dat een erg fijne balans (mede omdat dochter dan ook bij opa/oma's terecht kon :)).

    nu werk ik nog steeds 24 uur en zit ik eraan te denken om na verlof terug te gaan naar 16 uur werken (ik krijg ouderschapsverlof 70% doorbetaald hier). zonder die doorbetaling zou ik t ws niet doen om financiële redenen. we zouden t ws wel redden hoor, maar gezien alles wat we in huis tegenkomen vind ik het een fijner idee om dan wel financieel iets meer achter de hand te hebben en houden ;)
     

Deel Deze Pagina