Wie is minder gaan werken en wie niet na bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunny37, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik werkte voor m'n zwangerschap 32uur... na m'n verlof gewoon hetzelfde . Nu inmiddels werk ik er 30, het is goed te doen. En ja zou soms best wat vaker thuis willen zijn bij m'n zoontje, maar ik wil ook met vakantie kunnen gaan en nieuwe kleding kunnen kopen en leuke dingen doen dus ik weet waar ik het voor doe :) de tijd samen extra proberen te genieten.
    We zijn nu aan het proberen voor een 2e, mocht het lukken dan wil ik na zw verlof, een deel ouderschapsverlof opnemen (24u werken) om te kijken hoe dat financieel bevalt
     
  2. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.273
    2.443
    113
    Vrouw
    Na de geboorte van de oudste ben ik van 40 naar 32 gegaan. Na de geboorte van de jongste met zware reflux het eerste jaar 24. Ik ben letselschadebehandelaar en merkte dat 24 gewoon lastig is. Toen het beter ging met de jongste ging ze naar het kdv en ik weer 32 uur werken. Manlief werkt ook 32 uur. We zijn elke woensdag en vrijdag vrij. Oudste gaat 2x naar de bso en de jongste 2x kdv. Ik ga vanaf december naar 30 zodat ik de oudste uit school kan halen op dinsdag. Mijn moeder doet dat nu maar gaat weer werken. En dan werk ik 2x 8 op kantoor en 1x 6 en 1x 8 vanuit huis. Over 1.5 jaar zitten ze beide op school dan verdeel ik mijn uren over 5 dagen zodat 1x bso nodig is.
     
  3. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ik werkte 40u per week. Na de geboorte van onze 1e ben ik naar 24u gegaan (2 dagen betaald ouderschapsverlof). Ik kan een jaar ouderschapsverlof opnemen, maar in dat ene jaar raakte ik alweer zwanger en ben ik na het eindigen van mn ouderschapsverlof weer 40u gaan werken. Dit volgehouden tot 34 weken zwangerschap. Half november moet ik weer beginnen en neem ik weer 2 dagen ouderschapsverlof op. Als dat jaar erop zit, kijk ik wel of ik 24u, 32u of weer 40u wil gaan werken. Mijn man kan geen 4 dagen gaan werken helaas. Ook hier is de reden dat we graag leuke dingen willen doen, want financieel zou het prima zijn als een van ons minder zou gaan werken. Maar een van ons helemaal niet werken kunnen we ons niet veroorloven.
     
  4. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hier hetzelfde.
     
  5. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    843
    161
    43
    ik werk 24 uur (met 3 kinderen) onregelmatig in het ziekenhuis.
    Ik ga straks tijdelijk (7maanden) 20 uur werken om meer thuis te kunnen zijn.
    Ze zijn echt zo groot hoor, pas op
    Je kunt je tijd met je kindjes niet meer inhalen. geniet ervan als het kan :)
     

Deel Deze Pagina