Even ter info voor iedereen die in 't Wateringse Veld (Den Haag) of in de omgeving van Wateringen woont. De Ggd heeft melding gemaakt dat er in 't Hemelwater van Wateringse Veld Botulisme is gevonden.Er liggen veel dode vissen en watervogels.Deze varant is ook besmettelijk voor mensen dus let erop dat jullie kinderen niet bootje gaan varen,vissen oid bij het water,Ook zeker geen dode vissen of vogels aanraken. Wilde het toch even laten weten. Gr Ingrid.
Zo dan! Ik woon er.. En keek vanochtend nog in de sloot bij mij voor de deur en zei nog tegen me pa er liggen weer dode vissen hoor Geen idee wat het is maar jou melding ga ik meteen doorsturen naar me buren die nogal van vissen houden en hun honden er laten wandellen. Bedankt x
Nee hier geen brief. Ik woon in Wateringen(Essellanden) en je zou wel verwachten dat hier ook een brief zal komen aangezien de watertjes bij ons in de wijk voor een deel verbonden zijn met 't hemelwater.Ik hoorde al wel dat er dode karpers zijn gevonden.
Wat raar.. Maar jullie vallen niet onder de gemeente den haag misschien daarom? Het is dus echt botulisme type E. Dus ook gevaarlijk voor de mens. En bij oms voor de deur lagen er heel wat dode kapers. Gister weer 4. Als je ze ziet drijven moeten we bellen zodat ze ze kunnen verwijderen anders stopt het virus niet.
Wij vallen onder de gemeente Westland.Een vriendin van mij woont nabij de Athenesingel en die heeft die brief inderdaad gekregen. Donderdag fietste ik langs 't hemelwater en het stonk daar ook enorm.Ik zal vandaag eens een rondje Essellanden lopen en bij de slootjes kijken en als ik dan dode vissen zie dan bel ik direct.Staat er in die brief ook een nummer wat je eventueel kunt bellen om het te melden?
He jakkie... Ik woon aan de andere kant van Nederland maar wij hebben het hier ook eens gehad... Die ziekte wil je echt niet krijgen... Brrr
Gewoon naar het water kijken... Drijven er dode vissen en/of eenden na of tijdens warm weer.. Dan kun je er geld op zetten dat er botulisme in het water zit. En je ruikt het ook... Het komt overigens oa van het voeren van brood aan diezelfde eendjes...
Hahaha dat snap ik. Maar woon zelf niet in die buurt maar kom er wel regelmatig dus wil er nu liever niet langs fietsen of lopen
Zolang je er niet aankomt... Is er niks aan de hand (En als je er wel aan komt.. Goed jezelf wassen en niet in je mond stoppen )