Gefeliciteerd een jongen, leuk hoor. Ik heb ook heel lang getwijfelt, mijn man wilde het wel graag weten en ik eigenlijk niet. Maar ik vond wel dat we het zamen eens moesten worden, het is ook met een hoop dingen handiger. En als we de kleine voor het eerst ziet blijft het toch een verrasing hoe het er uit ziet. Ik heb het trouwens ook als ik me omdraai in bed, gelukkig is niks geks dus. Voel me de laaste tijd ook een stuk vrolijker, ook meer energie mischien dat het daar door komt. groetjes han
@ Han, voor mij werdt het doordat ik nu weet dat ons jongentje in mijn buik groeit opeens een stuk 'echter' en intenser. Ik geniet er nu na mijn idee veel meer van. Alles is al zo onwerkelijk. Wij hebben altijd stellig gezegd, nee hoor, we willen het van te voren niet weten. Wat maakt het uit, zolang het maar gezond is. Maar ben nu ontzettend blij me de keus. Wanneer heb je 20-weken echo? Spannend zeg! Heb je stiekem ook een voorkeur? Mijn energie is soms wel ver te zoeken en blijf toch met vlagen erg last houden van het duizelige, bijna flauw vallen gevoel, waardoor ik echt af en toe een stapje terug moet doen, zo vervelend vind ik dat. Maarja, onderuit gaan wil ik helemaal niet.
Ik ben nu ruim 16 weken zwanger. Heb al een goed buikje! Ben eerste 10 weken al 3 kilo aangekomen, maar sta sindsdien stil. Merk wel dat ik een extra vet laagje heb... En die borsten, niet normaal hoe hard die groeien haha! Misselijkheid neemt nu af, ook wat minder moe dan in het begin. Wel al last van mijn bekken (bij mijn eerste ook heel erg gehad) maar het is nog uit te zingen. Hier ook veel bandenpijn! Bij mijn eerste geen last van gehad, maar voel het nu goed. Wij willen ook graag weten wat het wordt, ben zo benieuwd! Voor de dames die het al weten: kwam jullie gevoel overeen met het geslacht? Van de week wat leuke zwangerschapskleidng gehaald, zo leuk!
@ Serephina, Mijn gevoel zei tot een week of 12 heel sterk een jongen en daarna wist ik het niet meer en begon ik te twijfelen. Heb jij/jullie een voor gevoel?
Hey aanstaande moeders, Ben nu 17+4 weken. Hier geen kwaaltjes, en ben een kleine 2 kilo gegroeid. M'n buikje begint nu ook mooi te groeien. Zag dat er al een aantal uit de oktoberbuikjes ook hier al zijn aangesloten. Wat leuk. @Rrianne wij hebben het idee dat het een meisje wordt. Maar heb 1 juni de 20 weken echo en we weten het nog niet of we het willen weten maar we hebben nog even de tijd om er over na te denken.
@Rrianne Voorkuur is een grood wordt maar ik had wel net als jij een soort voorgevoel van een meisje. Als we het over de kleine hebben en mensen hebben het over een hij vorm, klopt dat niet voor mijn gevoel. En als het overen een zij vorm gaat voelt dat goed . Maar het maakt mij voor de rest niet uit hoor We zullen het zien 4 juni hebben we de 20 weken echo at is met 21,1 weken. Vind het wel heel erg spannenet. Mijn borsten zijn ook al vlink aan het groeien, zoms doet dat echt zeer. Hierdoor had ik zelf door dat ik zwanger was en zijn we een tesr gaan doen. Nu heb ik soms een soort harde rode plekken op mijn borsten geen idee wat het is, als ik het dan maseer gaat het weer wat beter. Weten jullie wat je hier nog meer tegen kan doen? groetjes han Groetjes han
hoi hoi hier ook ruim 18 weken onderweg tot nu 3 kilo afgevallen vermoeidheid valt mee nu maar nog bijna geen buikje wel pijnlijke borsten en stuitje af en toe
Bij mijn eerste dacht ik zeker te weten dat het een jongen werd, maar was toch echt een meisje! Merk dat ik daarom nu niet meer zo goed durf te voelen, ik wacht de echo maar braaf af. Al heb ik stiekem een jongens gevoel haha maar dat zegt dus niets bij mij @Han: die rode harde plekken ken ik alleen van de periode na de geboorte, toen heb ik dat gehad en was het opgehoopte melk zeg maar... komt er bij jou al melk uit je borsten? Zou eerlijk gezegd niet zo goed weten wat je er mee kunt Doen behalve masseren...
Voelen jullie allemaal het kindje al? Ik dus nog niet, en ik krijg soms echt verbaasde reacties daarover (zo van: "oh nog steeds niet? Ik voelde het echt al bij xx weken!"). De verloskundige had gezegd dat heel veel vrouwen het pas later beginnen te voelen, zeker bij de eerste zwangerschap, maar ik voel me door die reacties toch wat onzeker. Sowieso vind ik het natuurlijk ook erg jammer dat ik het nog niet voel, kan niet wachten!
Ik voel onze beeb sinds 17weken, maar Muts maak je geen zorgen de verloskundige vertelde mij dat de meeste moeders hun kindje pas gaan voelen tussen de 20 en 24 weken. Vooral als het je eerste is kun je het gevoel niet helemaal plaatsen. Misschien denk je later wel ohhh was dat et.... en voelde je het al langere tijd, maar meis no worries!!!
@Muts; ik voel mijn kindje nu wel al af en toe. Maar bij mijn eerste was dat pas na de 20 weken. Is dus heel normaal dat je het nog niet voelt hoor, al kan ik me voorstellen dat je niet kunt wachten
@ Dolfijnjes, hihihi leuk! Ben nu ook al benieuwd wat het bij jullie word, mogen wij het hier ook weten? Wij hebben 1 juni ook de 20-weken echo. @ Han, ja voorkeur is miss het verkeerde woord, ik had dat zelf ook totaal niet. Allebei lijkt me geweldig. Wat betreft je borsten geen idee, de mijne zijn nu ook een cupmaat gegroeid, moet eigenlijk echt nodig achter een nieuwe beha aan. Maar vind broeken nu wat belangrijker. Pas mijn eigen broeken nog wel, maar of het nu lekker zit? hahhaha @ Serephina, neee het is ook eigenlijk een pure gok. Spannenddd zeg. @ Muts76, ik voel ons kindje al wel, maar niet als ik er niet echt ff voor ga zitten en de tijd dr voor neem. Als ik 's avonds op de bank lig en gewoon rustig een tijdje mijn handen er op hou dan voel ik hem, met name als ik in bad lig. Maar net zoals Sandra al zei; ook mijn VK zei dit! Ach, niet teveel naar andere mensen luisteren. Ik wordt soms gek van de opmerking, zwanger? Maar je ziet nog helemaal niks... Terwijl dat volgens mij logisch is bij je eerste kindje als ik het zo op het forum lees.
Rrianne@ haha mijne borsten ook Ga volgende week b.h's inslaan, heb nu mijn buigel uit een oude b.h gehaald dan doet hij ook geen pijn meer. Ga de kleie nu steeds beeter voelen, helemaal nu je weet hoe het voelt en waar je op kan letten. van het weekend had ik bij mijn man achter op de brommer gezeten, had daarna best last van mijn buik ( niet meer doen dus) Gelukkig voelde ik de kleie al weer heel snel. Je bent dan gelijk weer gerustgesteld. Groetjes han
@ Han, het doet me verder nog geen zeer, maar als ik een strak shirtje aan heb, lijk ik een kleine rollade hahaha. Overal riggeltjes, niet echt charmant. Heb ook al echt hele dikke blauwe aders er overheen lopen. Moet zeggen vind het niet vervelend, zo'n grote voorgevel heb ik niet van mezelf hihi Leuk is dat he, dat je de kleine nu voelt. Begint bij mij ook steeds duidelijker te worden, voel nu ook sinds 2 dagen soms een beukje hahaha. Wij zijn druk bezig met een lijstje met favourite namen, hebben jullie ze al?
Namen vinden we zo lastig. Meisje waren we al vrij snel uit maar voor een jongen vinden wij echt heel moeilijk, Maar we hebben nog even hahah we komen er vast wel uit.
Ook ik sluit me even aan. Ben nu 19 weken zwanger van mijn eerste kindje. Dat ik soms denk te voelen. Het lijkt dan net dat ik een soort stompje voel, al zegt iedereen dat ik vlindertjes moet voelen... Maar goed.... volgende week mijn 20 weken echo op donderdag en dan kan ik zien of het beweegt! Weet iemand eigenlijk hoe lang zo'n 20 weken echo duurt? Ook ik ben aangekomen. Mijn broeken pas ik niet meer maar iedereen zegt dat ze het nog niet kunnen zien.... ben toch al aardig aangekomen (woog 67 en nu 75!!!) Maar ik ben lang en al het gewicht zit nu volgens mij in mijn billen en borsten...
Ik heb hetzelfde als Han, we kunnen echt geen jongensnaam verzinnen! Sinds gisteren heb ik het idee dat ik iets voel wat de baby wel zou kunnen zijn. Geen vlinders of plopjes, maar ik voel allemaal gerommel en soms lijkt het qua gevoel alsof mijn buik een beetje uitgedeukt wordt. Mijn buik wordt echt elke dag groter volgens mij, ik verbaas me er elke keer als ik in de spiegel kijk weer over! Ik had echt niet verwacht dat dat opeens zo snel zou gaan. Ik heb nog wel een aantal gewone broeken die ik pas maar dat worden er met de dag minder, ik denk ik dat ik vanaf volgende week alleen nog maar in mijn positiebroeken pas!
de 20 weken echo spannet hoor, ik heb hem met de 21 weken dus nog geen idee hoe lag dat duurt, weet wel dat ze heel uitgebrijd gaan kijken, dus het zal wel een tijdje duren. Even lekker genieten van de kleine die je ziet bewegen. De broeken pas ik ook niet meer, maar het buikje begint ook al een beetje te komen, ook al ben ik nog steeds 1,5 afgevallen van af het begin. Vind het wel fijn om de kleiene te voelen, moet tekens grinneke als ik het voel echt heerlijk. groetjes han
Vanochtend weer bij de vlos geweest, alles in orde!!!! Ook wij hebben nog geen jongensnaam, zo moeilijk. Meisje waren we het gelijk over eens. De babykamer is geleverd een showroommodel staat in elkaar in de schuur, maar kan helaas niet door het trapgat....dus nu moet ie weer uit elkaar... check ff www.bebieboulevard.nl echt erg leuke dingen.
@ Stier, die vlindertjes heb ik ook nog nooit gevoeld hoor. Maar voel hem toch echt met de dag duidelijker @ Sandra, zal zo even kijken op de site. @ All, moeilijk he die namen. Wij hadden als meisjes naam Robyn, jongensnamen vind ik een aantal wel leuk, maar of ik het nu DE naam voor mijn eigen kindje vind, zo moeilijk. Ik vind de volgende namen wel leuk; Daan, Lars, Mees, Liam, Sil, Thom en er schieten me vast straks nog een paar te binnen. Ik hou in elk geval wel van korte namen. Wat vinden jullie wel leuke namen, misschien kunnen we elkaar een handje helpen?