Ik snap ook zeker wat je bedoelt hor... Mensen denken vaak oooww lekker makkelijk want hoef t toch niet zelf te doen... En denken tegelijkertijd dat wij het dan miet koud hebben als we met -5 naar buiten worden gestuurd om het balkon/gallerij schoon te maken.....
ja hallo, duidelijk ook niet jou ding dit. Als ik me zo gedraag in mijn werk als verzorgende, krijg ik niets gedaan. Niet zaniken maar aanpakken.
jaha en door deze mentaliteit wordt nu dus ook de hele economie op de schop gezet. Wie het kleine niet eert he..... Wij zijn zo vreselijk verwend in dit land dat het bijna onze oren uit komt. Wat voelen we ons toch snel te goed... Vind ik echt, kom je niet ver mee.
Ik heb 's ochtends vroeg wel wat beters te doen. We vallen met zijn allen niet dood neer als er paar vetspetters van een omeletje bakken op het fornuis zitten. Als ik 's avonds thuis kom zijn ze vast niet weggevlogen om mijn hele huis te besmetten... En nee ik ga ook niet de haren van de hond weg zuigen, omdat onze huishoudelijke hulp komt. Onze hulp hoeft er namelijk niet doorheen te kruipen en daarvoor betaal ik haar . Overdrijven is ook een vak (of lezen), maar goed ik ben dan ook geen type dat de hele dag met doekjes loopt te zwaaien. Ik weet leukere dingen te bedenken op mijn vrije dagen.
Ik vind dit een beetje hetzelfde als een metselaar die roept 'Alsof ik het niet zwaar vind om die stenen te tillen'. Je kiest toch voor die baan? Je krijgt geld voor het schoonmaken van een ander zijn/haar omgeving. Hij/zij is in principe je baas, en vertelt je dus wat je moet doen. Als werknemer heb je dat toch gewoon te accepteren? Als ik er voor zou kiezen om schoonmaakster te worden zou ik het ook erg relaxed vinden als ik in een mooie, opgeruimde en warme woonkamer mocht stofzuigen en dweilen, maar dat is niet echt heel realistisch, toch? En een huishoudster neem je toch ook aan zodat je het inderdaad niet zelf hoeft te doen, en het allemaal wat makkelijker voor je wordt?
Ik heb via Ik zoek een schoonmaakster - een schoonmaakster voor 12,50 per uur een hulp en dat bevalt zeer goed nu we 3 maanden een 2e kind hebben.
Ik heb een een hulp in de huishouding. Wij werken allebei fulltime en ik doe er nog een avondopleiding naast. We sporten geregeld 's avonds en de weekenden willen we samen doorbrengen. De hulp komt 1x per week 3 uur en krijgt 12 euro per uur. Ze doet eigenlijk alles wat we willen. Ze doet de kamer, de keuken, de badkamer en dan af en toe de ramen zemen. Ze doet ook strijken, want daar heb ik een enorme hekel aan! Het bevalt ons prima en haar gelukkig ook! Wij zijn er heel erg blij mee!
Nou ik werk in het wit als huidhoudster, en in mijn contract staat dat wij dus niet buiten hoeven te werken als het regent of superkoud is/vriest. De meeste klanten vragen dat gelukkig ook niet. Ik werk 4u en doe ongeveer (voorbeeld van bij een klant van mij); keuken, badkamer, WC, slaapkamer, boven stofzuigen en dweilen en de benedenverdieping stofzuigen en dweilen. Dit is een voorbeeld van mensen die het liever wat grondiger hebben dan vlug-vlug. Ze hebben ook huisdieren, dus snel haartjes, modderpoten etc,...ons nog iets extra's als strijken, keukenkastjes binnen,... Heel veel hangt af van hoe 'vies' het huis is, en of de klant liever veel maar snel, of liever heel grondig gepoetst heeft.
Handig topic. Ik zit er ook over na te denken namelijk, helemaal omdat ik volgend jaar ook een opleiding erbij ga doen. En ik doe nu alles al met de franse slag. Maar waar vind je een hulp? Er bieden zich zoveel mensen aan, hoe vind je een goede. Door een soort sollicitatie te doen met verschillende mensen? Ik heb geen idee hoor. Ik zou daar geen zin in hebben trouwens. Maar ik hoor ook zo vaak dat mensen niet tevreden zijn en dan inmiddels al bij hulp nummero 4 zijn beland en dat wil je ook niet lijkt me. Sorry Ts dat ik vragen stel in jou topic
en dan nu de reclame! Ik hoor vaker dat huishoudelijke hulpen een sleutel krijgen en dan schoonmaken als je er niet bent. Maar laat je die hulp dan wat ondertekenen ofzo? Want ik vind het best eng dat je een vreemde een sleutel geeft. Je weet nooit of iemand kwaad in de zin heeft. Het lijkt mij ook wel wat een hulp maar zou me vreselijk opgelaten voelen als zij aan de slag zou gaan terwijl ik erbij ben.
Toen ik mijn eigen bedrijf had kwam 1 keer per week 4 uur lang een schoonmaakster (tja.. groot huis) Ze kreeg 12,50 euro per uur Ze hoefden het huis alleen schoon te maken, niet wassen of strijken of bedden verschonen. Nu zit ik thuis en heb ik alleen een glazenwasser. Als we straks verhuizen en ik weer meer ga werken komt er wel weer een hulp in de huishouding. Puur en alleen zodat ik meer tijd voor de kids overhoud.
@ kwekijzer! Vind persoonlijk 9 euro ook wat onder de maat ( verwend of niet ) maar jou schoonmaakster heeft er geen probleem mee ! @ trees geweldige opmerkingen heb je! Ben het heel erg met je eens je betaald genoeg dus ja dan zou ik ook niet nog heel veel voorbereidend werk treffen! Daar betaal je haar voor! Ik zelf werk ook in een gezin al 5 jaar! Ze wonen in een boederij maar echt die doen helemaal niks! Hun schoonmaakster vind het daar heel erg prettig! Want er wordt nooit over gezeurd ! Schoonmaken is inderdaad je werk! Maar er zijn grenzen het moet niet een gigantische bende zijn haha ! Dan ging ik om meer geld vragen
Wij hebben een hulp die komt voor 3 uur per week en ze krijgt een tientje per uur. We hebben de woonkamer en keuken, plee, badkamer ook met plee, 2 trappen een gang en twee halletjes/overlopen en 4 slaapkamers. Ze krijgt net alles gedaan in die 3 uur en er is weinig tijd over om bijvoorbeeld de ramen te lappen. Maar goed, die staan ook niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje. Ik ben echt heel dankbaar voor onze hulp. Ze helpt ons echt en het is een schatje. Ik maak tussendoor niet schoon, hooguit nog een keertje extra de stofzuiger er doorheen en soms het fornuis even schoon. Maar verder laten we het aan haar over. Ik ga toch niet schoonmaken voor de hulp? Dat is de omgekeerde wereld, haha! Andersom heb ik tijdens mijn studententijd ook schoongemaakt bij mensen thuis en 1 vrouw had altijd alles al op orde, ik vroeg me altijd af wat ik daar eigenlijk deed, voelde me zoooo nutteloos! Een andere vrouw bij wie ik werkte deed niks en daar had ik tenminste eer van mijn werk en zij zag het verschil en was erg blij met me.
Onze hulp komt 3x per week van 9.00 - 15.00 uur. Ze deelt haar taken zelf in en we zijn zeer tevreden over haar. Ze is ook nog eens gezellig maar werkt ondertussen toch door. Koffie drinken wilt ze niet want ze komt immers om te werken en niet om te drinken, volgens haar. Ondanks dat ze vaak komt laat ik geen vieze dingen liggen voor haar. Bv als de melk in de magnetron is overgekookt dan wordt dat gewoon schoongemaakt en denken we niet "schoonmaakster komt morgen toch"