en dan slaat de twijfel toe en weet je het niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik heb dus nu een probleem.

we hebben bij een drukker een geboorte kaartje uitgezocht (na 12 boeken thuis te hebben gehad) deze was het helemaal altans dachten we.
    we hadden het kaartje mee gekregen naar huis zodat we de layout konden maken.

morgen zouden ze de enveloppen kunnen ophalen zodat we konden beginnen met de adressen. maar ik vind het kaartje dus niet leuk meer en vriendlief zag hem en vond hem nu ook te donker daarbij vond het het kaartje ook erg duur worden (bijna 300 euro voor 80 kaartjes) vooral omdat veel ervan toch bij het oud papier belanden

nu heb ik eens lopen vogelen en ik kan ook zelf iets ontwerpen en helemaal aanpassen op onze smaak en eventueel ook met foto natuurlijk.

wat zouden jullie doen. we zijn natuurlijk vrij laat nu.

zouden we het kunnen maken om er toch vanaf te zien? en via een online drukker ons eigen ontwerp te laten drukken?

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik denk wel dat je dat kan maken hoor! doen wat jij het prettigst vind!

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ben bang, dat als je eerst dacht dat dit het kaartje zou zijn, je ook niet tevreden zult zijn met een eigen ontwerp. Ik heb ook heel lang getwijfeld over ons kaartje. Totdat mijn man zei, en nu is het genoeg met dat gezeur, dit wordt het kaartje en klaar ermee. Tijdens een zwangerschap heb je alleen maar twijfels. Heb ik wel de juiste wandelwagen, kamertje, maxi cosi, naam en kleertjes. 300 euro is wel erg veel, maar ik zou als ik jou was het gewoon zo laten. Zelf ontwerpen kost erg veel tijd en die tijd kan je wel ergens in steken. Maar uiteraard, moet je dat gene doen wat jou het beste lijkt.

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als jullie je daar fijner bij voelen gewoon doen! Je moet wel een goed gevoel hebben over een kaartje..
    En de bestelde kaartjes kunnen gewoon weer terug naar de leverancier. Kan wel zijn dat je de verzendkosten betaald van en naar de leverancier.
    Maar dat zal iets van 10euro zijn ofzo..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het kaartje echt niet mooi meer dat is het juist en hoe vaker ik er naar kijk en meer het gaat tegen staan.

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Oe meid dat is vervelend.
    Ook wij hebben alle boeken in huis gehad. En met moeite een kaartje kunnen uitkiezen. Ook mijn man gaf de doorslag van én die doen we!
    Als het aan mij had gelegen dan was ik nu nog aan het twijfelen. En dat gaat niet alleen om het kaartje maar over vanalles.
    Kleertjes, naam etc etc Mijn hele zwangerschap staat in het teken van twijfel.
    Ja, de zwangerschap zelf niet natuurlijk...:D
    Ik kan je geen fatsoenlijk advies geven..omdat ik net zo ben als jij.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou ja, wat is laat? Bij Jelle heb ik de dag van de bevalling definitief laten weten welk kaartje het werd en over de tekst nog een paar keer heen-en-weer gemailed. (ik was nog niet aan het bevallen, 3 uur na de definitieve bevestiging wel) Bij Jitte was ik er een week voor de geboorte *al* uit... :D

Nee, zonder gekheid, zo'n kaartje moet gewoon naar je zin zijn, klaar. Dus ik zou lekker zelf iets ontwerpen en dan kun je zelfs op het laatste moment nog wat veranderen.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou er vanaf zien. Je moet natuurlijk geen kaartje gaan versturen waar je niet meer tevreden over bent.

En volgens mij zit je bij een drukker nergens aan vast zolang je nog niet besteld hebt (en niets getekend hebt uiteraard).

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ow nu ik het nog eens lees zie ik dat de drukker de kaartjes ook al heeft?

Hmm..nou dan weet ik eigenlijk niet of je nog kan annuleren.
    Ik hoop het voor je!

10. Female

Female Niet meer actief

Ik zou ze lekker zelf maken. Harstikke origineel en en ik zou écht geen 300 aan kaartjes uitgeven. Die gaf ik liever uit aan een lekker weekend weg als de kleine er was, om samen met je man even bij te tanken :) (bijvoorbeeld).

Ik ben mss ook wel wat nuchter, want hey, het is maar een kaartje... ;)

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Als hij al bij de drukker ligt, kan je hem volgens mij niet meer afzeggen ?

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik vind 300 euro voor 80 kaartjes echt spotgoedkoop hoor :)

wij hebben 30 kaartjes voor 255.41 cent. hahaha;)
    en er komt idd ook een foto op en we moeten hem zelf in elkaar zetten...
    met een strikje enzo..

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Dat is echt duur :$:$ Wij hadden 100 kaartjes voor net geen 200 euro incl enveloppen. Hadden dit bij LaCarte besteld. Daar wordt het tweede kaartje ook weer besteld. Mooie kaartjes, mooi papiersoort en netjes afgeleverd en heel snel ! Wat maakt jullie kaartje zo duur als ik vragen mag ?

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wij hebben ze bij een drukkerij besteld..
    is gewoon een kaartje glanskarton, daaroverheen (buitenkant) doorzichtig laagje en de voorkant kunnen we een foto op doen

het doorzichtig laagje word ook bedrukt met de naam, en het kaartje sluit met een strik. haha
    de letterkleur is gewoon zwart,maar wel een aparte schrijfstijl.
    enveloppen zijn ook van glans maar die zaten er gratis bij. dus weet niet waarom, wij dachten dat dat wel normaal was die prijs haha..

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Mijn schoonzus zit in deze branche, dus zij heeft ons een hoop verteld en ons vooral geinformeerd. Zij raden ons echt aan om via internet kaartjes te bestellen. Dit kan zomaar 100 euro schelen! Bij een drukkerij is gewoon duurder. Terwijl je op internet vaak dezelfde kaartjes tegenkomt. Maar de meeste durven dit niet. Bang dat het mis gaat, ze de verkeerde kaartjes krijgen of noem het maar op. Onze ervaring is dat het wel goed kan gaan. Ieder moet het uiteraard voor zich weten. Ik heb met vele mensen gesproken over geboortjekaartjes. En ik weet wel dat 250 euro voor 30 kaartjes echt veel geld is. Maar het belangrijkste vind ik dan, dat je tevreden ermee bent !

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

we hebben verder nog niets door gegeven aan tekst en pas als hij de layout heeft pas dan komen de kaartjes hij krijg morgen de enveloppen en dan zouden we de layout klaar moet hebben maar die heb ik ook niet klaar.

ik ga het kaartje gewoon af bestellen en ik ga zelf aan de gang.

17. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat voor soort kaartje had je dan ? En wat heb je nu in gedachten.

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

ja is ook wel zo, maar wij zagen dit kaartje en zijn niet meer te stoppen geweesthaha..

en idd wij zijn vooral heel tevreden met het kaartje,:)
    maar thxx voor de tip anyway;)

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Het is te hopen dat hij de kaart nog niet besteld heeft. De drukker laat namelijk de kaart zonder jou tekst komen van het bedrijf wat de kaarten maakt en daarna zet de drukker er jou tekst in.

Wanneer hij de kaartjes in huis heeft zal je niet kosteloos kunnen annuleren ben ik bang.

Succes

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb net gebeld naar de drukker en deze deed helemaal niet moeilijk hij had ze in huis. maar toevallig had hij voor het zelfde kaartje een order voor 100 kaartjes dus dat kwam mooi uit anders had hij ze gewoon in huis gehouden

Deel Deze Pagina