Wie is ook afgevallen met Sonja bakker en hoeveel?

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben nu een week bezig! En tot nu toe 1,5 kg afgevallen! Heb wel al weer iets gezondigd! *zucht*

Ik ben een kleine 2 jaar geleden ook al eens 6 weken bezig geweest en toen echt strikt het boek gevolgd en was toen 9 kg kwijt in 6 weken (ik hield het maar 6 weken vol *zucht nog dieper*

Maar nu ben ik van plan om langzaam en geleidelijk 30 kg af te vallen! Met af en toe wat zondigen tussendoor en maaltijden vervangen door Sonja-proof gerechten achter uit het boek (staan namelijk erg lekkere dingen in). Ik moet gewoon mijn hele eetpatroon aanpassen. Hiervoor kookte ik maximaal 3x per week en de rest was gewoon makkelijk eten (pizza, patatje, brood ed).

Nu heb ik al een week gekookt en het bevalt me op zich wel! Ik moet gewoon goed volhouden, al is de verleiding af en toe echt te groot! Maar ik ga het zeker wel volhouden en probeer, als ik zondig, dat wel zo gezond mogelijk te doen. Dus dan maar zelf patatjes bakken en lekker light mayo erbij, of alleen met ketchup ofzo.

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik doe elke keer naar mijn zomervakantie 6 weken sonjabakkeren....
    Ik ben nu al 2 jaar achter elkaar daardoor 5-7 kilo kwijt geraakt, en dat is steeds precies wat ik er in een jaar weer aan heb...:p

Ik gebruik het meeste het boek zomerslank met sonja, omdat daar lekkere zomerse dingen in staan:p

Ik heb nu vakantie week 29 moet ik weer werken, dus de 6 weken van de zomervakantie ga ik weer aan de sonja;)
    Heb er best zin in! Ik kan het goed volhouden en vind het lekker.

Moet wel zeggen dat ik nooit zo'n grote eter ben en daarom denk ik ook stees maar 5-7 kilo per jaar aankom/eraf moet;)
    Ik eet echt alleen wat ik mag die dagen, wissel wel iets als ik het niet lust, en werk op een bso dus soms eet ik een extra cracker als ik tot half 7 moet werken..... maar verder niet veel!
    Het avond eten heb ik nooit gevolgd, dat is te veel voor wat ik zelf altijd eet....:) (bewijst dat ik niet zo;n grote eter ben hihi:p)

Ik pak ook af en toe echt wel iets extra's bv in het weekend handje chips ofzo,maar zo hou ik het wel goed vol:D

**scheelt denk ik ook wel dat ik niet mega veel kilo's kwijt moet... al ben ik nu wel flink aangekomen door stoppen met de pil:( Maar me borsten zijn ook flink gegroeid dus daar zit ook gewicht hihi.... vanaf nu ga ik 1x in de week sporten, en na de zomervakantie weken ga ik 2/3 keer per week sporten! **

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het 1 week gedaan, toen was ik 4,5 kilo kwijt. maar het is voor mij te streng. ik sport 2x per week en fiets naar mijn werk (6x40 min) plus mijn werk bestaat uit alleen maar lopen, tillen enz. dat hou ik op SB nooit vol.

maar ik heb er wel van geleerd, voornamelijk om mijn porties kleiner te maken. ik ga nu gewoon zelf verder maar dan wel met 1500 kcal per dag.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

fijn om te horen dat toch vele ook baat hebben bij Sonja. Lees veel verschillende boeken, misschien moet ik ook maar eens een andere proberen van haar!

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik ga morgen weer beginnen met SB.

De vorige keer was ik in 2 weken 5 kg kwijt.
    Heel veel vocht die ik extra had door de hormonen die ik slikte, momenteel hebben we een pauze tot ergens in september....tijd voor SB.

Zullen we samen de strijd tegen de kilo's aagaan..... ik wil in eerste instantie 20 kg kwijt

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben in een maand of 3 tijd zo'n 8 kilo met SB kwijtgeraakt, daarna nog een kilo of 2 extra.
    Moet wel zeggen dat ik meer eet dan Sonja voorschrijft, want op die hoeveelheden ga ik van mijn stokje. Ik vind er verder ook niets bijzonders aan, maar door die voorgeschreven dagmenu's ga ik minder snel de fout in door allerlei andere dingen erbij te kopen en te eten.
    Morgen ga ik weer beginnen met SB, want ik heb de afgelopen maanden teveel gegeten en ondertussen mag er dus wel weer een kilo of 6 vanaf.

7. liebrando

Zo 5 kilo in 2 weken das veel!

Ja is goed! Ik moet 15 kilo kwijt dus ik heb ook wel even te gaan! Maar elke steun kan ik zeker gebruiken! Zal ik een clubje maken? Dan noem ik het Afvallen met sonja bakker (boeken).....

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Is goed, dan doe ik mee.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Was meest vocht hoor, ik kon wel op de wc gaan bivakkeren.

Dr zal vast al zo'n groepje zijn, maar een nieuwe groep die tegelijk begint lijkt me leuk.

Ow ja, ik doe het eerste boek.

10. liebrando

de club is gemaakt. Hij staat bij clubjes. Degene die mee willen doen, kom er gezellig bij!!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over exact aan het boek houden: Nee, dat deden wij al snel niet meer.
    Wel aan het 'soort' gerechten een tijd lang. Maar stond er een groente, dan namen wij gewoon wat we hadden.

Mijn/ons idee is dat er bij Sonja een paar dingen belangrijk zijn:

-afwisselend ontbijten (yoghurt / fruit/ boterham/ crackers/ ontbijtkoek)
    -géén vla/pudding na het warme eten
    -regelmatig een tussendoortje eten als: sultana/stuk fruit/kommetje yoghurt/plakje ontbijtkoek

Alleen in het weekend wat snacken als chips ofzo
    geen 2 borden pasta -één is eigenlijk ook gewoon voldoende
    1x in de 2 weken patat met 1 snack in plaats van 2.
    En opletten met alcohol, dat zet ook ontzettend aan.

Bij extra honger: Appel of schaaltje yoghurt en vooral niet schromen om dat dan ook te pakken bij honger, want als je het níét doet, krijg je na lang wachten of snack trek, of je bij het avondeten leef je je te veel uit ;)

Maar wij eten dus nog steeds wel op die manier. Hoewel ik zelf met koken door vermoeidheid af en toe te makkelijk wordt en wat vaker 'makkelijk' eet, wat vaak dus ook minder gezond betekend. Maar als we dan weer een week opletten, zijn die 2 kilo extra die dat opleveren, er zo weer af.
    M'n man zat vorige week ook ineens 3 kilo boven z'n gewicht wat hoorde. Maar inmiddels zijn er daar dus weer 2 vanaf. Maar hij heeft ook wel héél sterk zoiets van; ik wil niet meer zo worden als ik was....

12. liebrando

ik het ook zonder het boek geprobeerd. De regels van sonja te gebruiken met calorieeen tellen, en dat gaat een week goed en dan word ik alweer veel te makkelijk. Ik heb echt een stok achter de deur nodig. Maar wel fijn dat jullie zo wel door kunnen gaan!

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Ik ga met jullie mee doen:D
    Ik hoef opzich "maar" 7 kilo kwijt... dan ben ik op het gewicht wat ik alwer 2 jaar weeg! Maar 10 mag natuurlijk ook:p

Ik begin week 29 (dus niet as maandag maar de maandga erop) want we hebben nu nog vakantie en dan ga ik niet bakkeren...+ met dit hete weer eten wij veel minder:p

Ik doe wel weer het boek zomerslank met sonja, en indd
    ik hou me er ook niet strikt aan....
    af en toe ff zondigen mag wel (doe ik dan wel alleen in het weekend:D) ik weet dat ik veeeeeel meer moet drinken, dan val ik vast al af,,, want kom vaak met heel veel moeite maar aan een liter:)
    en avondeten doe ik dus ook niet, dus ik hoop in 6weken die 7 kilo kwijt te raken!!!!!

14. liebrando

Is goed meis geniet nog maar even lekker van de vakantie!

Geen avondeten?? wat eet je dan?

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier met het boek bereik en behoud je ideale gewicht 12 kilo kwijt geraakt in 8 weken tijd en die zijn er nog steeds (half jaar later) af

Deel Deze Pagina