Wie is ook bevallen met de vacuumpomp?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tamara1983, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Het zoontje van mijn man is met de vacuumpomp gehaald bijna zeven jaar geleden. We weten allemaal al jaren dat hij zich motorisch niet echt goed ontwikkeld. Nu is zijn moeder er laatst achter gekomen dat hij best veel overeenkomsten heeft met het Kiss-syndroom. Achteraf hadden ze gelijk na de geboorte onder behandeling moeten komen van een ostheopaat, maar als geen enkele dokter je dat verteld... Daarbij is zijn hoofdje blijvend scheef aan de achterkant gebleven. Het feit dat het een vreselijk leuke, slimme, knappe en praatjesmakende jongen is maakt dit alles goed natuurlijk, maar het is jammer om te weten dat het voorkomen had kunnen worden door betere medische nazorg. Nogsteeds worden veel geborenen na een vacuumpomp gewoon naar huis gestuurd zonder verdere uitleg. Ik denk dat veel artsen het ook niet zo serieus nemen, de problemen die op latere leeftijd kunnen ontstaan....

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ nikita, dit klopt helemaal wat je zegt!
    Wij waren laatst voor de nacontrole in het ziekenhuis en de gyn deed er een beetje lacherig om toen we zeiden dat ze onder behandeling stond van een ostheopaat omdat ze met de vacuum gehaald was. Ze denken zelf dat het niet door de vacuum kan komen, nou daar denk ik anders over, want als je zou zien hoe Femke ter wereld gekomen is.........
    Niet elke arts zou er misschien makkelijk over denken, maar ik zeg altijd: Baad het niet schaadt het niet.

3. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara is ook met de vacuum geboren, nadat ik eerst 2 uur zelf heb geperst. Ze lag er verkeerd voor en zelf had ik haar er nooit uitgekregen. Ik was doodop, dus uiteindelijk naar het ziekenhuis (op het gemak, er waren geen problemen met zuurstof, hartslag e.d.).
    Ik vond het doodeng, maar gelukkig is alles goed gegaan (alleen dat herstel van die hechtingen vond ik een ramp.... maar da's een ander verhaal). Ze is een vrolijke baby en heeft er volgens mij niets aan overgehouden.

Ik kan me goed voorstellen dat de vacuum voor lichamelijke klachten kan zorgen en dat dit uiteindelijk ook een psychische uitwerking kan hebben als er niets aan gedaan wordt.
    Maar persoonlijk kan ik me er weinig bij voorstellen dat iemand in zo'n vroeg stadium kan "voelen" of een kindje ADHD, dyslectie, verlatingsangst e.d. kan ontwikkelen puur en alleen op basis van een vacuumverlossing. Lijkt me dat daar toch wel andere factoren van invloed op zijn. (maar ja, ik ben dan ook geen expert op dit gebied...)

Hoe dan ook; ik ben blij dat je kindje geholpen wordt en zoveel beter gaat.

Deel Deze Pagina