Is er hier toevallig iemand die haar eigen kinderdagverblijf gestart is???

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    De titel zegt genoeg.

Ik ben op zoek naar iemand die zelf een kdv gestart is!:)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik niet, maar zou het laatste zijn wat ik hedendaags zou starten.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ook niet, maar zijn wel bezig om een gastouderbureau op te starten. Weet niet wat je wilt weten?

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

mee eens,

het aantal kinderen op een opvang is echt enorm aan het dalen en veel zijn er zelfs al failliet, ik denk niet dat een kinderdagverblijf momenteel goed zou gaan lopen.

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Haha ik weet er alles van hoor ;)
    Was zelf werkzaam in de kinderopvang!

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik denk dat het eraan ligt waar je hem gaat plaatsen. mijn zoontje is sinds een half jaar naar een nieuwe kdv. en in het begin waren er maar 3/4 kinderen en nu zitten ze al bijna vol. ze maken ook veel reclame en veel opendagen en nog het belangrijkste van alles erg leuke juffen. als je leuk personeel heb, die echt leuke dingen met de kinderen doen kiezen ouders daar eerder voor dan naar een grote organisatie gaan waar alleen mensen zitten omdat ze er moeten zitten. op de vorige opvang waar mijn zoontje zat zaten alleen maar chagerijne en deden nooit iets leuks met de kids. bij de nieuwe gaan ze naar de balorig/ bibliotheek/ kinderboerderij/ maken koekjes/ leuke spelletjes enz. en ze plaatsen van alles foto's op facebook en mond op mond reclame is ook heel belangrijk.

7. Loesje86

Als er bezuinigd moet worden zullen ook die uitjes op een gegeven moment in het water vallen... Harstikke leuk natuurlijk! Maar ik zou liever zien dat ze dat geld aan goed personeel besteden, maar zo werkt het helaas niet....
    En om te zeggen datik grote organisaties vaak meiden zitten alleen omdat het moet vind ik een beetje overdreven... Heb zelf op verschillende kdv's gewerkt in Zuid-Holland. Het ligt meestal gewoon aan de leiding. Of het nou een grote landelijke organistatie is of een kleinschalig partiulier dagverblijf...

8. mamazeyad

#8 mamazeyad, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2013
    waarom? naar de kinderboerderij, speeltuin in de buurt, bibliotheek, eendjes eten geven kosten helemaal geen geld? en koekjes bakken is nou ook niet heel duur? en ik zeg niet dat in alle grote organisaties meiden zitten die er moeten zitten, maar ik heb wel gemerkt dat ze daar minder zorgvuldig zijn met selecteren van personeel. en er zullen vast een heleboel leuke mensen zitten maar bij de opvang waar mijn zoontje zat moesten de kinderen zichzelf de hele dag vermaken, hij ging er met flinke tegenzin naartoe. ik wil alleen maar zeggen dat het belangrijk is om goed personeel te zoeken. en waarom ligt het aan de leiding? de juffen kunnen toch ook dingen bedenken om de kinderen te vermaken?

er zijn nog steeds kinderen die naar de kdv gaan en er komen ook steeds meer mensen bij en dan moet je gewoon een slimme manier bedenken waardoor mensen jou kdv kiezen. mensen hebben tegenwoordig een keuze en zijn selectiever. en als er mensen zien dat jou kdv het de kindjes echt naar hun zin maken en er is vrolijk vlot personeel dan heb je een grotere kans dat ze jou kdv kiezen. en als mensen van andere horen wat voor een leuke kdv dat is kiezen ze ook eerder voor dat kdv. ik denk dat als je je best doet je nog steeds kan slagen met een kdv. ik zit er zelf ook aan te denken om binnen 5 jaar een kdv op te zetten.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    daar gaat het niet om. er moet voldoende personeel mee op de kinderen te begeleiden. er moet voldoende personeel achterblijven voor de evt. achterblijvende kindjes die bijv op bed liggen. als ze gaan bezuinigen op personeel dan blijft er simpelweg te weinig personeel over om dit op te gaan vangen. hier is het af en toe al goed te merken. wanneer ze genoeg personeel hebben dan word er veel gewandeld buiten en uitstapjes. laatste tijd wat personeel ontslagen en er is amper personeel om die uitjes verantwoord te doen. of ze moeten net stagiares hebben die mee kunnen. maar minder worden gaat het zeker....

10. mamazeyad

ik vind helemaal niet daar er bezuinigd moet worden op personeel. en ik denk dat als je je kdv leuk maakt en dingen aanbied wat andere dagverblijven niet doen dat, dat niet eens hoeft. een kdv maken die zich niet van andere dagverblijven onderscheidt zou ik niet doen. dan heb je weinig kans, maar als je het anders aan pakt dan andere dag verblijven en er hoeven maar een paar mensen te zijn die enthousiast zijn dan heb je al goeie reclame. ik ken twee mensen die een kdv hebben opgezet, beiden doen ze het op deze manier en ze zijn zeer succesvol.

11. Loesje86

Niemand hier vind denk ik dat er bezuinigd moet worden op personeel maar daar hebben wij helaas niets op te zeggen... Door het een komt het ander, dus ja...ook het personeel moet dan op een gegeven moment weg, hoe goed en leuk ze ook zijn...
    En er zij echt nog wel kdvs die goed lopen, maar bv in de reio zuid holland hoef je er echt niet aan te beginnen om een kdv te gaan starten nu..

12. mamazeyad

sorry ben ik het niet mee eens. ik woon ook in zuid-holland en hoor heel veel mensen klagen dat er weinig leuke kdv's zijn. ook die twee mensen die ik ken die een kdv zijn begonnen en succesvol zijn, zijn beide in zuid-holland. hoe meer je je best doet, hoe meer mensen voor jouw kdv gaan kiezen. en als je net begint met een kdv hoef je nog niet zoveel personeel te hebben en kun je meer spontane uitjes doen omdat er nog niet zoveel kinderen zijn. en stagiaires genoeg. maar wij verschillen blijkbaar van mening. ik ben ervan overtuigd dat je best nog een succesvolle kdv kunt openen, het is niet gelijk gedoemd om te mislukken .

13. Loesje86

Oke, in Den Haag is het denk ik nog wat minder, geen idee waar jij ergens woont of je kindjes zitten, maar in Rotterdam eo is het tegenwoordig echt drama hoor! Ouders kiezen er niet zo snel voor (in deze tijd) om naar een nieuw dagverblijf te gaan, kiezen nu voor meer zekerheid, alhoewel die ook niet meer te krijgen is bij de grotere bekende organistaties.
    En ja, als er niet zoveel kindjes zijn kan je er sneller op uit, maar er is 9 van de 10 keer extra personeel voor nodig, ,et hoeveel kindjes je ook op stap wilt.. En ik neem aan dat als je een kdv start, je snel heel veel kindjes wilt hebben en dus meer personeel.

14. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Leuk en goed kinderdagverblijf is kindergarden. Zit vooral in dr randstad. Kijk maar op de sitr

15. mamazeyad

hier zijn er wel veel mensen die voor een nieuw kdv gaan, mits het een leuke is. ik woon in zoetermeer en voorheen in denhaag. mijn zoontje zat bij DAK maar dat vond ik echt een vreselijke kdv. er zullen best vestigingen zijn die wel leuk zijn.bracht mijn zoontje ook met tegenzin. in het begin kun je gemakkelijk alle kindjes gewoon meenemen met een uitje in de buurt, deden ze met de nieuwe opvang van mijn zoontje ook. gewoon als alle kindjes geslapen hadden en dan gingen ze naar de kinderboerderij en namen ze broodjes mee en gingen daar lunchen. in het begin kun je gewoon reserver personeel aannemen en vast aannemen als er meer kindjes bijkomen en stagiares. dan kan er bijvoorbeeld 1 vast personeel op de groep blijven met kindjes die overblijven met 1 stagiare en dan kan 1 vast personeel op pad met de kindjes met een andere stagiare.

en je kan ook veel leuke dingen doen gewoon binnen. zoals knutselen/koekjes bakken. de nieuwe opvang van mijn zoontje heeft een gymzaal waar ze veel leuke spelletjes doen.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij zijn laatst van kdv verwisseld. Degene waar ze op zat maakte er echt een zooitje van.

Nu zit ze op de agrarische opvang waar echt dikke wachtrijen staan. De kinderen zijn altijd buiten, koeienstallen aan t uitmesten, zorgdragen voor de konijnen, cavia's, kippen enz.

Het ligt er ook aan wat voor kdv het is! En hoe je je zaakjes regelt.

17. mamazeyad

kijk dat is leuk. gewoon een kdv die anders is dan andere waardoor veel mensen voor die kiezen.

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, precies, en dat is ook van iemand die uit voor zichzelf is begonnen. Het loopt goed.

Het is anders dan anders. Ik denk dat je een doel moet hebben wat je wilt uitdragen. Iets anders dan de anderen. Natuurlijk goed zorgdragen voor de kinderen, maar wat nog meer? Succes!

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wouw!
    Daar zou ik ook enthousiast voor worden.

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het jammere aan uitjes is dat er soms te weinig personeel hiervoor aanwezig is.
    Gezien alle regels mbt leidsterkindratio en ggd is helaas niet alles mogelijk.
    Extra personeel mag vaak niet ingezet worden gezien de bezuinigingen .

Leidsters willen vaak wel maar het management / bovenaf zitten er vaak erg bovenop.

Er is wel veel terugloop helaas, wat ik veel hoor is dat het echt door de kosten komt en niet omdat het kdv niet leuk is.

Deel Deze Pagina