Hallo, ik heb even een vraag. Ik heb op een vrijdag op zaterdag nacht overgegeven. Dit was wel na 4 uren na het innemen van de pil. Die zaterdagmiddag heb ik diaree gehad. Ik was al een tijdje bang voor zwangerschap. Ivm symptomen. Toen die zondag heb ik overdag gevreën, die zondag op de tijd van de pilinnamen ben ik hem vergeten. Dus zaterdag nam ik hem in 21.30 uur. Zondag moest ik hem innemen 21.30 uur vergeten! Maandag om 21.30 ur kwam ik er achter en nam beide pillen in. De zondag was mijn laaste pil van de 2de week, die ik dus eigenlijk op maandag innam samen met de pil van de maandag (eerste pil 3de pilweek) Ik heb gelezen dat je binnen 36 uur na de laatst ingenomen pil de vergeten pil alsnog ingenomen moet hebbem, wnat anders is hij niet betrouwbaar. IK heb de vergeten pil dus pas 48 uur later ingenomen + de pil die ik op dat momenet in moest nemen! En als je 7 dagen ervoor sex hebt gehad, is er kans op zwangerschap. Nu heb ik last van de volgende symptomen, (voordat ik hem vergat al) Buikpijn onderin, ochtendmisselijkheid (soms ook overdag), hoofdpijn, last van mijn onderrug, soms zere borsten enz. IK ben op dit moment wel ongesteld, maar dit kwam veel eerder dan dat ik gewent ben, en.. het ziet er heel anders uit als normaal! En het is minder. Ben ik zwanger? De pil die ik vergeten was, was in die tijd onbetrouwbaar en ik had die middag van de vergeten pil nog gevreeen. Ondanks zij de test "negatief", maar de test heb ik gedaan op de laatste pil van de strip gedaan. Er wordt gezegd dat je pas een test moet doen na dat je ongesteld bent geworden anders kan hij niet betrouwbaar zijnm? HEb ook veel gelezen dat testen vaak negatief aangeven terwijl je wel zwanger bent. Help.. Ben ik zwanger? Ik voel me niet goed daar onder in mn buik. Ps. Mn buik is wel wat dikker (ronder) als normaal. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en hoop snel op reactie. Groetjes: Simone
Het zou kunnen, de kans is wel klein omdat je in totaal eigenlijk maar 1 pil hebt geslikt. En je hebt pas 4 uur na het slikken overgegeven dus wellicht heb je die pil niet eens uitgespuugd. Dat testen vaak negatief aangeven terwijl je wel zwanger bent, klopt niet. Als je zwanger bent maak je hcG aan en dat laat de test zien. Als de test negatief is ben je dus of niet zwanger, of je doet de test te vroeg. Je kunt testen op de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Je hebt dus iets te vroeg getest. Ik weet niet hoe lang je nu al ongesteld bent en hoeveel dagen geleden je de test hebt gedaan, maar als je je zorgen maakt kun je allicht nogmaals een test doen - test je nu weer negatief, dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je echt NIET zwanger bent. De kans lijkt mij persoonlijk heel klein. De klachten die jij noemt kunnen ook prima voortkomen uit je ongesteldheid en als je denkt dat je zwanger bent, ga je juist op dat soort kleine dingen letten.
Zo snel is het nog helemaal niet zichtbaar of je zwanger bent geworden. Je moet inderdaad wachten totdat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden en als dat niet gebeurt, testen. Tot dan zijn de testen vrijwel altijd negatief. En de klachten beginnen ook vaak pas wat later. Het kan zijn dat je die dingen voelt omdat je denkt dat je zwanger bent (heb het ook een keer gedacht en had ook van die verschijnselen).
als ik je goed begrijp heb je dus op zondag de 14e pil uit je strip vergeten en die op maandag alsnog met de 15e samen ingenomen. Als je de eerste 13 pillen uit je strip keurig hebt ingenomen is er eigenlijk geen kans dat je een eisprong kan krijgen. die diarree en het overgeven zou in theorie invloed kunnen hebben. maar het was al 4 uur nadat je de pil had ingenomen dus dat is deze al opgenomen in je lichaam. de diarree kan wel invloed hebben. was het heel veel? of eenmalig een dunne ontlasting? als het dat laatste was hoef je je geen zorgen te maken. nu gewoon je pilstrip afmaken. als het meer was zou ik voor de zekerheid geen stopweek inlassen en doorgaan met de volgende strip. snap je het?
De kans is er altijd, hij is niet 100 procent betrouwbaar en 2 mensen in mijn omgeving zijn ondanks trouw pil gebruik toch zwanger geworden..
als je drie weken nadat die zondag dat je de pil bent vergeten test en hij is negatief is het behoorlijk betrouwbaar. Als je dit bijv al een week later hebt gedaan zegt het nog niet niet. Het is dan 7 dagen na bevruchting als er een eisprong is geweest en dan is er nog niet genoeg hcg. Weet niet hoeveel tijd er bij jou tussen zat. Anders volgende week nog een keertje testen als je twijfelt.