Hoi dames! Zit even met een vraag. Wij zitten momenteel in ronde 6 voor een 2e kindje (mijn 2e, vriendlief zijn 1e). Nu heb ik de 3e ronde ovulatietesten gebruikt, deze werden op CD15 en 16 positief. De 4e ronde werden ze op CD16 en 17 positief. Vorige maand tijdens een controle-echo bij de gyn was te zien dat ik de dag ervoor, CD19, een eisprong had gehad. Alles zag er verder goed uit. Mijn cycli variƫren van 27 t/m 31 dagen. Lijkt alsof mijn eisprong elke maand steeds later wordt.. We zitten nu in ronde 6 en zit nu op dag 19 of 20 (twijfel wat omdat ik pas 's avond rood bloed ben verloren en de dag erna pas zette het echt door, dus weet niet zo goed welke dag ik als CD1 moet nemen). Gyn raadde aan om ovulatietesten te gebruiken, en dit doe ik nu dus ook; maar helaas nog geen positieve test! Wel verloor ik vanmorgen echt overduidelijk een dikke klodder rekbaar, vruchtbaar slijm, wat ik de vorige maanden ook verloor rond eisprong (enkele dagen ervoor of de dag zelf/erna). Maar test blijft negatief, ook vandaag.. leken wel iets op de lopen maarja dat zegt niks natuurlijk.. Kan het zijn dat ik wel misschien toch wel ovuleer maar het dit keer gewoon niet te zien is op de testen? Ik blijf de komende dagen voor de zekerheid wel doortesten, voor t geval laat ei en langere cyclus, maar snap er niet veel van. Test sowieso 2x per dag. Maar als er geen 1 positief is, heb ik gewoon simpelweg geen ei gehad deze maand? Of het het vruchtbare slijm ook aardig betrouwbaar en kan het wel ondanks negatieve testen? (verloor hetzelfde slijm ook bij bezoek aan de gyn, en dit was dus echt het vruchtbare slijm volgens haar) Tips/ervaringen zijn welkom! Word er toch wel erg onzeker van...
Hey! Als je in de avond rood bloed (ook als het toen zou zijn door gaan zetten) hebt verloren dan telt dat sowieso als de volgende dag. Ik zou er dus vanuit gaan dat je op dag 19 zit. Ik heb ook een ronde geen positieve ovulatietesten gehad. Ben toen uit gegaan van vruchtbaar slijm en toch zwanger geraakt die ronde! Wel een bbz geworden maar dat heeft daar niks mee te maken gehad. Sowieso heb ik vaak geen knallers op de testen maar moet ik meestal uitgaan van de donkerste van die maand. Deze maand toevallig wel eens een knaller overigens Mijn advies is gewoon doortesten maar ook bij vruchtbaar slijm het gezellig proberen te maken. Succes!
Bedankt voor je snelle reactie! Stelt me wel wat gerust Zijn dus toch meiden zonder posi ovu test die dan dus toch zwanger raken. Nouja we blijven het gezellig houden en ik blijf ook doortesten en wil anders volgende maand eens ander merk testen gebruiken. Heb nu van 2besure, heb daar ook gewoon positieve testen bij gekregen, maar wil dan toch eens iets anders proberen als ik deze maand geen knaller krijg.
Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 4 dagen voor de eisprong verliezen! Niet zo gek dus dat je ovulatietest nog negatief is.
Thanks! Ik test nog gewoon door en blijf klussen haha. Leek net alweer donkerder te worden. Verloor tijdje terug ook 2 dagen voor positieve ovulatie test vruchtbaar slijm dus hoop dan maar dat ik nog een knaller krijg.