Kan ik de baby nu al voelen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Hoi,

Ik heb gewoon echt het idee dat ik zo af en toe de baby al voel!!
    Is dit wel mogelijk??

Ik weet namelijk zeker dat het m,n darmen niet zijn aangezien ik net een jaar met darmproblemen achter de rug heb en ik daardoor weet hoe dat voelt (anders)

Zijn er meer mensen die het vroeg voelen of voelde?

Het is m,n tweede kindje

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij de tweede voelen meiden het meestal sneller ook doordat ze het gevoel herkennen. Heb je het idee dat je het herkend? Zou best kunnen hoor! Ik voelde haar bij 15 week ongeveer en het is mijn eerste, dus het is heel goed mogelijk.

Fijn he! Dat gevoel

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Leuk! Denk dat zeker bij een tweede kindje je wel wat wat je moet voelen.
    Het is erg vroeg, maar lees het hier wel vaker. Ik zou zeggen, geniet ervan!

xxx Suzie

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb mijn kindje denk ik 2 keer gevoeld in weel 14 en 15 heb hem daarna niet meer gevoeld dus ik betwijfel nu dat het de kleine wel was. ik ben bang dat ik nog niks heb gevoeld dat het gewoon mijn darmen zijn geweest snik.
    maar ja als jij precies weet wat het gevoel van je darmen is dan kan het haast niet anders dan je kindje zijn denk ik.

dan heb ik ook een vraagje gebruik ik even jou topic voor misschien vind jij dat ook wel leuk om te weten.
    als je het 1 keer gevold hebt hoor je het dan daarna redelijk vaak te voelen of kan het wel wezen dat je het dan ineens 3 weken niet meer voelt????

liefs

5. Ik voelde onze uk al met 14 weken en dacht eerst dat het lucht was en nu weet ik zeker dat het onze uk is. Het is onze eerste.
    Ik vind het wel een lekker gevoel hoor dat gekriebel in mijn buik.

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

3 weken is wel lang denk ik. Maar in het begin hoef je het nog niet dagelijks te voelen.

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik kan niet wachten het te voelen voor het eerst. Kan je uitleggen wat je voelt? Of is dat misschien raar haha.

8. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik dacht van de week ook een keer of twee een soort bubbel/vlinder gevoel te voelen, haha maar dat kan niet he met 12 weken?

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Denk eerder dat dit antwoord raar is hahaha. Het voelde bij mij als een opborrelende scheet die niet komt :oops:

Deze zwangerschap voelde ik de kleine voor het eerst met 12 weken.

10. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal

hahaha, ik snap wel precies wat je bedoeld dus nu heb ik iets om op te letten. Ik heb inderdaad weleens zo'n soort borrellen. meestal s'avonds maar ik dacht altijd dat dat mijn darmen waren :S

11. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik voel een soort plopjes, vlindertjes onderin m,n buik. Het is best een leuk gevoel.
    Ik heb ook het gevoel dat het als de dagen vorderen meer wordt.

Nu weet ik (van de best vele echos die ik heb gehad) dat het kindje erg druk beweegt. Dat deed mijn eerste ook.

Ach we zien het vanzelf.

12. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel het gevoel had van een vlindergekriebel in me buik rond de 14de week de VK zei ook dat het de kleine was( goed te zien op de echo) de kleine is erg erg erg bewegelijk tot verbazing van iedereen, maar men kan er wel om lachen.
    Sinds de 17de week voel ik het juist ook echt draaien ,trappen, en alle andere bewegingen die het maakt.

het is ook wel beetje afhankelijk van hoe bewegelijk de baby is, en hoe dik of dun alles is van je baarmoeder. mijn kleintje is dus erg bewegelijk en voel het daardoor ontsettend goed.

en het is voor mij me eerste,

dus ik zou zeggen het zou goed kunnen dat je het voeld. iedereen ervaard het anders, ik denk dat het ook sterk afhankelijk is hoe bewust je zwanger ben en hoe verbonden je bent met je ongeboren kindje . ( als je begrijpt wat ik bedoel)

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik voelde mijn kleintje met 13,5wkn. Het was een soort van vladderend gevoel de eerste paar keer.
    In het begin kwam het zo rond de 2 á 3 dgn nu voel ik mn kleintje elke dag wel een paar keer.
    Moet ik ook zeggen dat die van mij heel bewegelijk is zelf als hij/zij ligt te slapen.

Dus het kan best hoor dat jij je kleintje al voeld!

14. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Kan wel hoor, iemand heeft het aan de vk gevraagd. Ik voel ook heel af en toe een brubbel (tja, hoe moet je het omschrijven) en dat zijn echt niet mijn darmen...

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik voelde het (met placenta aan de voorkant) voor het eerst met 13,5 week. Eenmalig, daarna duurde het een paar weken voor ik het weer volede.
    voelde als bellen die kapot plopte...

Nu wacht ik af wanneer ik het weer voel, maar de 2e kun je best vroeger voelen hoor!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    eerste voelde ik trappelen met 15 weken, daarvoor wel gefladder etc maar wist niet dat het de kleine was maar achteraf dus wel

deze voelde ik met 11weken en wist nu wat ik moest voelen

bijde keren placenta achter

17. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik voel sinds vorige week af en toe een soort kriebeltje en vaak moet ik dan ook even krabbelen aan mijn buik. Is dat mijn huid die rekt of zou dat het kindje kunnen zijn?

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

hier is het ook zo begonnen. heet leek met of er aan de binnenkant gekriebelt werd maar krabben of kriebelen heeft geen zin want het zit er echt in haha. leek hier net of ze de binnenkant aan het beschilderen waren zo kriebelde het

19. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik voelde het ook bij 14 weken voor het eerst heel licht.. Bij 16 weken iets duidelijker.. en nu voel ik het iedere dag flink bewegen. Echt bizar!! :confused: Maar natuurlijk heel leuk. Ik had niet verwacht dat ik het nu al zo duidelijk zou kunnen voelen. En soms vraag ik me af of het ooit wel slaapt hahaha! Ik voel het nu iedere dag en ook steeds beter. Dit is mijn eerste zwangerschap.. Maar op de een of andere manier toch heel herkenbaar. 2 jaar geleden was mijn kat zwanger.. en iedere dag legde ik mijn handen op haar buikje. Ik voelde toen allemaal poezenvoetjes! En nu ik zelf zwanger ben vind ik het daar heel erg op lijken :) Misschien krijg ik wel geen kindje maar een klein poesje haha! :) Ook leuk ;)

Deel Deze Pagina