te zwaar en zwanger,, vraagjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nathalie20, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

Mar 10, 2012
    122
    0
    0
    Verzorgende, Baby's!:D
    Hoi lieve meiden,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ben zwanger maar heb overgewicht. Nu hoorde ik dat het dan langer duurt voor je een buikje krijgt! Ook hoorde ik dat het dan langer duurt voordat je het kindje kunt voelen bewegen. Is dit waar? Vind ik dan echt niet leuk namelijk:(

Liefs Nathalie.

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hoeft helemaal niks van waar te zijn, ligt er wellicht ook aan hoeveel je te zwaar bent... Bij de eerste zwangerschap was ik aan het begin 83 kg, ik kon met 8 weken al mijn gewone kleding niet meer aan, een kreeg een echt zwangere buik. Met 15 weken voelde ik G. bewegen.

Met tweede zwangerschap begon ik met 97 kg en kon ik bijna meteen niet mijn normale kleding meer aan (nou paste ik daar pas weer net in... haha!) en voelde ik het kindje al bewegen met 10 weken.

Ligt aan je bouw, aan hoe je draagt ed. Ken juist ook mensen die heel dun zijn en bij wie je heel lang niks zag, of niet zag dat ze zwanger waren, (sommigen kregen wel meer rondom zeg maar...)

Geniet gewoon lekker van het zwanger zijn, alle zwangerschappen zijn anders!

Enne, gefeliciteerd! :D

3. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht, maar ik kan echt al een aantal weken mijn gewone kleding niet meer aan. Ik draag ook echt naar voren, alleen de placenta zit waarschijnlijk aan de voorkant, dus het kan wel zijn dat ik onze baby later ga voelen.

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook fors overgewicht, zoveel dat ik in het ziekenhuis moet komen voor controlles en de bevalling. Ik zag hier in het begin ook erg tegenop. Was ook bang dat je niet zou zien dat ik zwanger was. Maar zo rond de 20 weken begon je het toch echt te zien. Ik voelde ook rond die tijd de kleine, ook erg normaal dus. En nu nou je kan echt niet meer om mn buik heen hoor haha en de uk voelen is al helemaal geen probleem sinds de 30 weken haha. Dan worden ze zo groot dat je ook gewoon voeten, kont en ellebogen voorbij ziet komen haha. En naarmate de weken verstrijken word dat alleen maar meer.

De nicht van mijn man daar zag je bijna niet aan dat ze zwanger was en die had geen overgewicht hoor. Zij droeg het kindje gewoon erg naar binnen en was ook maar 6 kilo aangekomen. Terwijl mijn buik eruit ziet of ik uit elkaar barst haha. Maak je dus geen zorgen en geniet lekker van je zwangerschap. Je hebt alleen een hoop geduld nodig hihi. Want vooral tot die 20 weken kun je je helemaal neit zwanger voelen :).

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb overgewicht maar bij mij zag je tot week 30 niet dat ik zwanger was. Ik droeg erg naar binnen met de placenta aan de voorkant.
    Ik had dus wel een beetje pech :(

Maar het ligt er dus een beetje aan hoe je draagt.

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik had voor ik zwanger werd een ruime 15 kilo overgewicht, maar na 8 weken kreeg ik een buik en ben ik al zwangerschapsbroeken gaan kopen!

Mijn avatar is mijn buik, dus ik heb weldegelijk een hele toeter gekregen!! :D

Dit is mijn eerste en ik voelde rond de 14 weken t eea rommelen, maar herkende het nog niet echt. Dat gaat geleidelijk aan. Mijn man heeft uk op precies 20 weken de eerste keer heeeell licht gevoeld. En ook dat gaat geleidelijk aan. (mijn placental ligt achter overigens) Nu zien mensen op afstand dat ik een pak rammel krijg, inwendig :D :D

Het ligt gewoon aan hoe draag je, waar is je plecenta ed. Ook voor het aankomen zijn er geen garanties. Het kan heel weinig zijn, of net als ik heeeeeel veel...

7. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

Mar 10, 2012
    122
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik had er flink de balen van haha maar het is dus sowieso gewoon afwachten, en dat ga ik dan maar lekker doen:)

8. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik ben in december begonnen net over de 100kg ,18de zou ons kindje verwekt zijn en in januari woog ik nog 93kg ,daar is nu nog s 3kg af .
    en dat met mijn 1m65 is nog steeds overgewicht ,maar op 14 weken had ik al een mooie baby-buik en voelde ik hem ook al een beetje ,nu op 18weken voel ik mijn ventje echt al goed stampen

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik had al flink overgewicht.
    Ben maar klein 158cm en woog begin zw 70 kg.

Nu weeg ik er al inmiddels 90..schaaaaaaam....
    (doe ook hele dagen niets dan zitten ivm bi en harde buiken, was vrij actief altijd met een peuter, drie paarden, 3 honden en mijn werk, 2 nachten in de week). Dus ik dij wel goed uit zo.

Ik had met 15 weken al een echte zwangerschapsbuik. De eerste plopjes voelde ik rond de 16 weken al.

Dus ik denk, dat dat niets uit maakt.

En vanaf een week of 20 voelde ik het aan de buitenkant ook.

En mijn spek zit echt op mijn buik, heupen en bovenbenen geconcentreerd zeg maar.

10. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Nee hoor meid laat je niks wijsmaken!
    Je gewicht heeft niks te maken met je kindje voelen.
    En wanneer je het gaat voelen hangt vaak samen met waar je placenta ligt.

Hier voelde ik 1e zwangerschap met overgewicht met 15 weken voor het eerst en deze zwangerschap al met 12 weken.

Ik heb beide zwangerschappen echt een babybuik en kon je het al vroeg zien....
    Ook al vroeg positiekleding aan...
    Vanaf week 21 kon je het ook aan de buitenkant goed voelen en dr zit best een speklaagje op ;)
    Het zegt dus echt niks.

11. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

Mar 10, 2012
    122
    0
    0
    Haha bij mij zit het "vachtje" ook vooral op m'n buik en hopen, dus gelukkig maakt dat niet uit haha! Ik ga er heerlijk van genieten. Deed ik al, maar nu ik weet dat het allemaal per zwangerschap verschilt en niet om het "vachtje" geniet ik toch een beetje extra haha

12. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    @ ukodaaltje ik heb een vraagje voor je!
    Wij zijn even lang of ik ben 2 cm langer maar ook zelfde gewicht ik ben nu 70 kilo en voor mijn eerste zwangerschap was ik 52 en sindsdien is mijn gewicht op en neer gegaan! Zo erg nu dat ik 70 kilo , ik ben dus 20 kilo ofzo overgewicht en dat is echt niet normaal , ik vroeg me af heb jij geen problemen met je benen ? met lopen etc? want ik heb het wel erg problemen mee , ben nu wel wat kilos afgevallen en heb ik geen problemen met me benen +lopen

Share This Page