Wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lionne, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. Ik ben hypermobiel en werk als activiteitenbegeleider op een dagopvang met dementerende ouderen in een verzorgingshuis. Ik werk 32 uur per week. Ik loop regelmatig (onder andere achter de dwalende bewoners aan) ook heb ik veel schoonmaaktaken zoals dweilen en de afwasmachine in en uit pakken.

Vorige week bij de verloskundige al gezegd dat ik veel pijn onderin mijn rug heb, zeker na een dag werken en na een nacht "slapen".

Ik heb me vanochtend ziekgemeld voor vandaag. Morgenochtend heb ik een afspraak bij de fysio. Daarna heb ik op het werk een gesprek met mijn leidinggevende. Wat moet ik tegen haar zeggen? Ik wil me eigenlijk niet ziekmelden, maar ik moet ook om mijzelf en Kruimel denken.

Wat voor alternatief werk zou ik kunnen doen? (op onze afdeling is er niet genoeg administratief werk om een dag(deel) mee te vullen)

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Daar mag je leidinggevende over nadenken. Als je door je zwangerschap je taken niet meer goed kan uitvoeren is je werkgever verplicht je alternatief werk aan te bieden. Als dat er niet is kan hij/zij ervoor kiezen je naar huis te sturen en kan je (gedeeltelijk) de ziektewet in.

3. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies wat Vash zegt.
    Dat is precies bij mij het geval. Ik werk nu maar ongeveer 6 uur per week. Dat was 2 toen ik 6 weken zwanger was. Ook ik heb heel erg veel last van mijn rug en ik ben extreem vermoeid. Mijn energiepeil is echt superlaag. Ik kan niet veel doen.

Mijn leidinggevende ondersteunt mij hierin goed en ook de bedrijfsarts denkt fijn mee. Want zij zeggen zelf ook: jij en de kleine gaan voor alles! Het werk komt wel weer. En zo is het maar net!

Deel Deze Pagina