Hallo allemaal, Ik ben gescheiden en wil in juni graag op vakantie met de kinderen, nu lees ik overal dat je toestemming nodig hebt van je ex partner, dit heb ik.moet je nog meer papieren laten zien dan alleen de toestemmingsverklaring?moet ik echt papieren aanvragen over het gezag en geboorteakte enzv??hebben hier mensen ervaring mee?waarschijnlijk gaan we naar Spanje met het vliegtuig.
Vorig jaar zijn wij naar Lanzarote geweest en ik had volgens mij ook wen toestemmings verklaring mee. Er is niet eens nagekeken.... Anders even bellen met de ambassade
Ze kunnen er naar vragen maar ik heb ze ook nooit meegenomen omdat ik al 5 jaar geen contact heb met ex en geen idee heb waar hij is..
Ooh dus het valt allemaal wel mee. Ik heb sws een toestemmingsverklaring, ouderschapsplan, geboorteakte. Moet voldoende zijn lijkt mij.in het ouderschapsplan staat duidelijk dat we beide het gezag hebben, dan is zo'n gezagsverklaring toch overbodig ??maar kan idd eens bellen voor de zekerheid, wil natuurljk wel dat onze vakantie lekker door gaat ipv dat het op het laatste moment gecanceld wordt ofzo..
Juist omdat je beide gezag hebt moet je ex toestemming geven. Als het niet teveel moeite kost zou ik het gewoon invullen.
Even goed lezen Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland | Formulier | Rijksoverheid.nl
Ik zou zorgen dat je alle papieren die je nodig hebt, bij je hebt. Ik ben met mijn man en zoontje wezen vliegen maar in mijn paspoort stond nog alleen mijn meisjesnaam. Wij hebben bij terugkomst in NL een heel kruisverhoor gehad en ik kon zelf niet aantonen dat we getrouwd zijn en het ons kindje is ipv zijn kindje. Sindsdien heb ik altijd mijn trouwboekje mee, ook als we samen gaan.
Ja ik neem gewoon het toestemmingsformulier mee,heb al kopie van ex z'n paspoort, papieren van gezag, staat ook in het ouderschapsplan dat we beide gezag hebben, en papieren van gemeente vraag ik nog ff aan, dan zitten we wel safe!
Je bent nog niet zo lang gescheiden lees ik? Grote kans dat dan nog in je huidige paspoort staat e/v en dan je ex zn naam? Bij mij hebben ze naar Curacao er niet eens naar gekeken. Zorg dat je alle documentatie bij je hebt zodat je bij controle kunt aantonen dat het je kinderen zijn..
Nee officieel 1jaar gescheiden maar heb toevallig net een nieuw paspoort sinds 2mnd en ook met m'n eigen naam dus..komt goed, neem gewoon alles mee