Iemand ervaring met de Minipil(cerazette) en/of inplanon?

Discussion in 'Anticonceptie' started by annetske, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hoi,

Heeft iemand ervaring met 1 van de beide dingen? of misch met beide? Ivm mijn PMS ga ik nu de minipil proberen zodat ik niet meer ongesteld wordt. Na 2 maanden gaan we kijken of het helpt, de huisarts en ik, helpt het dan gaan ze een inplanon bij mij zetten (staafje in de bovenarm) en dan wordt ik 3 jaar niet meer ongesteld. Ik hoop zo dat dit gaat helpen, want ik word gek van mijn PMS.

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb een inplanon gehad

en werkelijk wou dat ik het nooit had gedaan de kilo's vlogen eraan
    en wat wel een voordeel was ik werd 1 keer in de 6 maanden ongesteld

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben net begonnen met de Cerazette, maar kan je er nog niet veel zinnigs over vertellen. Had vanmorgen wel even een hormoonaanval maar weet niet of dat perse daar aan te wijten was.

4. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Sep 9, 2009
    615
    0
    0
    in 't noorden des lands
    Ik heb implanon gehad maar ik was bijna non stop ongi (het bleef rommelen). Werd er helemaal gek van. Heb 'em er uiteindelijk na 3 maanden weer uit laten halen... En nu heb ik een lidteken aan de binnenkant van mijn bovenarm...

5. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb nu een tijdje de minipil en die bevalt goed.ben niet tot weinig ongesteld.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik slik Cerazette, de eerste maanden was ik helemaal niet ongesteld, toen ben ik een maand! ongesteld geweest en nu alweer een paar maanden helemaal niet. Hoop dat dit zo blijft. Verder heb ik er geen last van.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik heb een jaar cerazette geslikt, was er erg tevreden over. Ben helemaal niet ongesteld geworden (icm met bv), en heb ook geen andere klachten gehad. Ervaringen met cerazette zijn wisselend, maar die van mij zijn ronduit positief!

8. Biancah79

Biancah79 Niet meer actief

heb een paar maanden de minipil, cerazette geslikt, eerste 2 maanden niet ongesteld, maar daarna heel onregelmatig om de 2weken of anderhalve week, ben er dus nu ook mee gestopt, voor mij niet meer!

9. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik slik nu ongeveer 6 maanden de cerazette icm borstvoeding en ben nooit ongesteld geweest. Wel de eerste maanden rond het eind van de strip krampen alsof ik ongesteld ging worden, maar dit is nooit gebeurd.
    Vind hem dus eigenlijk best wel fijn.

Na de bv wil ik misschien wat anders, want vind het wel vervelend als je ziekig bent of diaree. Dan is ie niet betrouwbaar. Dus misschien dat ik dan weer de nuvaring ga proberen.

Maar Cerazette bevalt op zich dus goed!!

10. keetling

keetling Actief lid

Feb 3, 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Nooit meer Cerazette...heb hem 2 dagen geleden in de prullenbak gegooid. Heb hem 4 maanden gebruikt en zeer geregeld ongi krampen en om de 2 weken ongesteld voor 2 weken. Volgens mijn huisarts was het zeer normaal dat dit bij deze pil voorkomt.

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik gebruik de pil nu 5 dagen en er gaat een wereld voor mij open haha. Ben nu na 5 dagen een heel ander persoon (zo ervaar ik het zelf) Ik ben vrolijker, meer energie, slaap weer goed en ben inm liters vocht kwijt geraakt wat ik vast hieldt door mijn PMS en mijn haaruitval wordt eindelijk minder :). ik hoop dat dit zo gaat doorzetten... want dan blijf ik het doorslikken dus. Heb geen doorbraakbloedingen (tot nu dan) en verder ook geen bijwerkingen. Alleen ff wennen dat ik het echt op dezelfde tijd inneem elke avond want ik vergeet het snel maar dat komt wel goed. ben benieuwd hoe het gaat in de periode dat ik ongesteld moet worden over 2 weken ;)

Share This Page