Wie is verantwoordelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 13 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een casus hoor, benieuwd naar jullie mening. Dit vond vorig jaar plaats maar kwam pas weer ter discussie.

Er is een tuinfeest met 30 man. De gastheer en gastvrouw hebben frisdrank en bier. Alles staat op tafels voor de pak. Na afloop gaat een vriend naar huis, wordt aangehouden door de politie en heeft 6 bier gedronken. Gelukkig geen ongelukken gebeurd. Zijn vriendin was thuis gebleven en was boos geworden op degene die het feest gaven, hun verantwoording. Wij zijn onderdeel van deze vriendengroep en vinden dat de vriend zelf verantwoordelijk was.
    Nu is deze discussie heel fijn weer ter sprake gekomen op de app. Ik ben uit de app gegaan, man zit er nog in maar ik vond het te kinderachtig allemaal. Die vriendin had duidelijk niks beters te doen.

Hoe kijken jullie er tegen aan?

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Eigen verantwoording. Ik ga er iig vanuit dat hij meerderjarig is ;)

SAARC, Dettol, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Uh nou die man zijn verantwoordelijk uiteraard. Hij drinkt het zelf op, ik neem aan dat het er niet ingegoten word? :roflmao:

Stel die man heeft een drankprobleem, dan kan ik het me een klein beetje voorstellen dat ze boos is en dat ze dit af reageerd op de anderen.

MariTheresa, NiVa0230, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Die man is zelf verantwoordelijk uiteraard. Als je van al je gasten bij moet houden wat ze allemaal drinken dan mag je wel er werd een administratie van bij gaan houden.

spruitje80, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik vind dit echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij is oud en ‘wijs’ genoeg om te weten dat hij zo niet in de auto moest stappen.

Is er een specifieke reden waarom dit nu weer ter prake is gekomen? Proberen ze een boete op een ander af te schuiven oid?

Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Hij is zelf verantwoordelijk!

Al zou ik bij sommige er wel iets van kunnen zeggen. Ligt aan de band al blijft diegene zelf verantwoordelijk.

7. 43 jaar is hij!

Ik denk dat ze teveel tijd heeft om overal na te denken? Het begon een beetje met een steek onder water, fijn dat er nu tenminste geen feestjes worden gegeven.

Boete is al betaald, gelukkig.

8. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat denk ik dan ook. Niemand heeft hem gedwongen toch? Je hebt zelf verantwoordelijk voor hoeveel je drinkt. Dat hij zo dom is om achter het stuur te kruipen met drank op is zijn eigen schuld.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Hij is zeker zelf verantwoordelijk als volwassen man.

10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Jee wat een gedoe. Ben blij dat mijn naaste omgeving geen alcohol drinkt.

Maar dit lijkt me de verantwoordelijkheid van de drinker. Niet de gastheer/vrouw

Gewooniemand, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    alsof je als gastvrouw van iedere gast in de gaten kunt houden hoeveel iedereen drinkt als je het zo neerzet? Nee hoor gewoon verantwoording van persoon zelf

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Als hij op het feest overduidelijk dronken was en niet meer in staat was om te rijden, dan vind ik dat er zeker iets van gezegd had moeten worden en dat ze hem niet naar huis hadden moeten laten rijden.

Maar als hij zich verder normaal gedroeg, dan is het toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij weet met welke hoeveelheid hij achter het stuur stapt.

anica, MyMiracle, Kolibrie2 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ze kunnen er hooguit iets van zeggen, maar de bal ligt bij hem. Hij besluit zoveel te drinken en het risico te nemen bekeurd te worden. Kan hij niet meer op zijn benen staan? Ja dan vind ik het wat anders en hadden ze voor hem een taxi kunnen regelen. Maar zelfs al zou dat niet zijn gebeurd in dat laatste geval: eigen verantwoordelijkheid.. met helaas alle gevolgen van dien. Je kan toch niet als kleuterjuf op een feest drankjes van je gasten gaan tellen..

Zou wat zijn als je de lasten van een ander ook moet dragen..

Wellesnietes en Gewooniemand vinden dit leuk.
  14. Aries

Aries Niet meer actief

Absoluut zijn eigen verantwoordelijkheid. Wel vind ik dat zijn vrienden er iets van hadden kunnen zeggen dat hij met alcohol op achter het stuur wilde stappen, maar dat geldt dan niet per se voor de gastheer van het feest. Juist niet, die heeft het vast veel te druk gehad met zijn aandacht over alle gasten verdelen en misschien ook geen idee met welk vervoersmiddel de betreffende persoon is gearriveerd.

15. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Zeker zijn verantwoordelijkheid!

16. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zijn eigen verantwoordelijkheid natuurlijk! Moet niet gekker worden zeg!!o_O

Rosa Canina, Wellesnietes en Syane vinden dit leuk.
  17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hij te veel gedronken heeft, is uiteraard zijn eigen verantwoordelijkheid.

Maar dat niemand hem tegengehouden heeft toen hij zo met de auto vertrok, vind ik ook wel kwalijk. Dat zou bij onze vrienden nooit gebeuren.

Pien86, MyMiracle, NiVa0230 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zijn eigen verantwoordelijkheid! Maar, als ik lees dat hij zijn vriendin hier over door laat gaan en het maanden na dato nog weer op laat rakelen zonder te zeggen dat ze even normaal moet doen, denk ik ook wel te begrijpen wat voor dweil hij is een witte de broek aan heeft :roflmao:

Misschien moet je haar zeggen dat hij die verantwoordelijkheid duidelijk niet aan kan en ze hem niet meer zonder haar de deur uit moet laten gaan.:roflmao:

spruitje80 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Eigen verantwoordelijkheid. Maar ik zou iemand er zeker op aan (laten) spreken als ik weet dat diegene nog met de auto moet. Hier 1 iemand uit de vriendengroep die regelmatig met 3 biertjes op achter het stuur stapt. Ik heb er een schurft hekel aan, en dat weet diegene ook.

Officieel mag je ook niet dronken op de fiets toch? Daar spreek ik dan niet iemand op aan eigenlijk, tenzij hij/zij laveloos is (maar dat is nog nooit gebeurd).

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hij heeft zelf die biertjes gedronken, maar... zijn vrienden hebben hem niet tegen gehouden toen hij in de auto naar huis gegaan is.
    Geen idee of ze wel/niet iets tegen hem gezegd hebben. Zijn vrouw had gebeld kunnen worden om hem op te halen bijvoorbeeld.

nog steeds, hij heeft gedronken en is gaan rijden, maar de vrienden hadden bij vertrek ook actie kunnen ondernemen.

MyMiracle en Luna86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina