3 biertjes vind ik nog niet eens heel veel eerlijk gezegd. Ligt er dan wel aan of je 3 in een uur drinkt of 3 in een middag/ avond, en niet te vergeten hoe stevig de persoon is. De ene man zal makkelijker 3 aankunnen dan de ander. maar ik snap je ook wel weer, 2 vind ik ook wel de max om nog terug te rijden. Sowieso als wij ergens zijn en mijn man drinkt bier dan rij ik terug, of hij er nu 1 op heeft of 3. Als ik moet rijden drink ik sowieso niks omdat ik mij daar niet prettig bij voel.
Behalve dat hij zelf verantwoordelijk is vind ik het persoonlijk wel lastig of het echt onverantwoord was. Om hoeveel tijd ging het, was het pils of zwaar speciaalbier? Is het iemand die wel of niet tegen bier kan. Hij had teveel op natuurlijk anders had hij geen slecht blaasresultaat gehad. En de regels zijn er niet voor niks. Want hoewel het vast vaak prima gaat, gaat het ook vaak fout. En dat risico moet je gewoon niet willen nemen. Ik krijg de indruk dat er meer speelt dan dit.
Klopt hoor. Is denk ik ook vooral mijn eigen instelling: autorijden en alcohol drinken gaan voor mij echt niet samen. Niet 1 biertje, of 2 of 3, gewoon niks.
Ik neem aan dat er inderdaad meer aan de hand is. Deze vrouw blijft heel hardnekkig de vriendengroep de schuld blijft geven. Of eigenlijk deze vrouw is heel hard bezig met excuses voor deze man te bedenken waarom hij onschuldig is. Waarom doet ze dat? Ik denk dat er iets is wat ze voor hem goed probeert te praten. Iets wat ze zelf ook niet leuk vindt, maar eigenlijk niet wil zien. "In de literatuur over verslaving is bekend dat de meeste verslaafden alleen kunnen functioneren wanneer zij op één of andere manier ondersteund worden door iemand die “de troep” opruimt die de verslaving aanricht cq hen in staat stelt tot het uitleven van de ziekte, dit gebeurt vaak op onbewust niveau." Zoiets, daar denk ik meteen aan, (co-verslaving). Ik weet het natuurlijk niet zeker hoor, maar dit was meteen mijn eerste gedachte.
Als ik weet, dat ik moet rijden, drink ik gewoon geen alcohol. Simpelweg omdat ik niet weet, hoe de alcohol zal vallen. Dan maar geen risico, en dus geen alcohol voor mij.
Zeker eigen verantwoordelijkheid. Echter zouden wij als vrienden wel aangeven dat rijden onverantwoord kan zijn. Maar stapt de persoon dan nog steeds in de auto en word hij bekeurd... eigen verantwoording.
Die vriendin in kwestie is hier natuurlijk de schuldige. Blijkbaar heeft haar vriend zichzelf met 43 nog steeds niet onder controle en kan hij niet zonder (haar) toezicht. Andere vrienden waren blijkbaar niet op de hoogte anders was vriend vast niet uitgenodigd zeker niet zonder zijn toezichthoudster (vriendin). Ik zou vriendin mededelen dat vriend voortaan alleen nog mag komen met zijn toezichthoudster omdat hij blijkbaar zelf niet in staat is om zich te gedragen. Jullie als vriendengroep hebben geen tijd om je bezig te houden met controlerende taken (waar is vriend, is dat ranja of vodka, moet jij niet naar huis). En jullie als vrienden hebben ook niet het natuurlijke gezag dat zij blijkbaar wel heeft om hem onder controle te houden!
Je kan toch niet op een feestje in de gaten gaan houden wie wat drinkt omdat ze rijden? Eigen verantwoordelijkheid. Als ik merk dat iemand dronken is en weet dat diegene moet rijden stel ik voor diegene thuis te brengen, maar sommige mensen kunnen 10 bier drinken en nog nuchter overkomen.
@dreumesje toen ik je profielplaatje zag dacht ik heeel even dat het een foto van mij was! haha Oh je profiel is prive dus gaat niet
Ik reageer enkel op begin post Gemakkelijk om de verantwoordlijkheid van je af te schuiven Zielig en kinderachtig
Natuurlijk is hij zelf verantwoordelijk.... Is iemand zichtbaar dronken, dan zou ik het meer dan gepast vinden als er voorkomen wordt dat iemand in zijn/haar auto stapt.
Hoe is het afgelopen op de app. Is ze er nog van overtuigd dat het niet de schuld van haar vriend was. Ot, Natuurlijk zijn verantwoordelijkheid.