Tips nek & schouders vast (fysio dicht)

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 17 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ga normaal iedere 2/3 weken naar de fysio om mijn nek en schouders los te maken. Ik heb een zittend beroep en een slechte houding daardoor zit alles steeds vast. Als het te lang vast zit krijg ik migraines. Dat punt heb ik nu genaderd en heb al een week last van hoofdpijn en om de.dag migraine. De fysio is nu dicht dus daar kan ik niet heen.

Heedt iemand tips voor de tussentijd? Ik heb mijn man al laten proberen om het wat te masseren maar die heeft de feeling duidelijk niet. Neem geregeld een warm bad en probeer te bewegen.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kun je niet online wat oefeningen krijgen?

3. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik ging elke week en dat was eigenlijk niet genoeg.

Ik doe nu elke ochtend yoga (zit nu op dag 217) en ik ben al maanden niet geweest.

Dus voor de korte termijn even doorzetten en voor de iets langere termijn yoga.

Ik doe yoga with Adrienne en dan de 30 dagen challenges

4. Msee

Msee Niet meer actief

Bij mij zit het ook vaak vast. Ik neem 2 paracetamols, ga een ruime tijd zitten onder een warme donkere douche en ga dan mijn bed in met een warmte pleister. Als dat niet voldoende helpt omdat de hoofdpijn toch te heftig is dan drukt mijn man op punten in mijn gezicht. Niet masseren maar echt drukken. De warmte pleister is tot in de ochtend warm en meestal heb ik s'ochtends nergens meer last van.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik had standaard 1 keer per week migraine. Ik dacht dat het door veel spanning in mijn nek kwam door een verkeerde houding.

Nou mooi niet hè, ik had gewoon het verkeerde hoofdkussen. Ik zou zeggen, investeer in een goed hoofdkussen. Je omschrijving is namelijk erg herkenbaar en doordat mijn nek en rugwervels nu recht liggen ‘s nachts heb ik nog geen 1 keer migraine gehad. :eek:

6. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Ik zou iedere dag schouder- en nek losmaakoefeningen doen. Je mag me een pb sturen dan kan ik je een lijstje oefeningen geven.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #8 Athina, 17 apr 2020
    Laatst bewerkt: 17 apr 2020
    Maar wat is een 'goed' kussen? Dat vind ik érg lastig.. Ik heb nu zo'n hardere- waar je een beetje in zakt, wat de vorm van je hoofd aanneemt, maar wel met zo'n randje.. maar... dat helpt hier niets.

Hier al 2 maanden zo'n beetje de halve week hoofdpijn. Hopeloos... Ogen zijn pas gecheckt - dus ik vermoed dat het ook uit mijn nek komt. Slechte houding ben ik wel mee bekend. Normaal gesproken werk ik in het zwembad- en oefen dan ook 1x per week in het zwembad, maar nu dus ook al 5 weken niet.

Bailey07 vindt dit leuk.
  8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Misschien zo'n masseer apparaatje uitproberen? Verkrijgbaar bij de lidlshop, bol enz.
    Een goed kussen maakt inderdaad heel veel verschil, ik ben nu al 2 jaar op zoek naar een kussen die ik fijn vind en nog niet gevonden. Hier ook pijnlijke nekwervels door de verkeerde kussens en daardoor weer hoofdpijn en last van mijn schouders. Daardoor verkeerde houding en lage rugpijn :rolleyes:.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    En van die warmte zalf?
    Dat smeer ik nu ook en het helpt wel iets.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Als de winkels weer open gaan zou je naar een goede beddenzaak moeten gaan, die gaan met jou opzoek naar een goed kussen en die mag je dan een paar dagen mee naar huis nemen om op proef te slapen.

Een goed kussen is voor ieder verschillend.

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx voor de tips. Ik denk dat het van het werken komt omdat ik in vakanties er nooit last van heb. Zit bijna de hele werkdag. Probeer wel vaker ff te lopen maar vergeet dat vaak omdat ik bezig ben achter de pc.
    Desondanks denk ik wel dat ik ook eens op zoek moet maar een beter kussen. Warmtepleister ken ik niet ga ik ff googelen! Gebruik wel vaker een pittenkussen maar dat wordt snel koud.

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Heb ik thuis wel liggen volgens mij. Ga ik zo eens zoeken!

13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx ik ga je pben!

Edit: probeerde te reageren maar dat werkt ineens niet...

14. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Een vriendin heeft dit apparaat sinds een half jaar en is van 3 aanvallen migraine per week naar ongeveer 1 per maand. In haar geval vergoede de verzekering het ook, dus wellicht kunnen die meefinancieren. 't is een duur apparaat, maar als je het binnen. 60 dagen proberen terug stuurt krijg je je geld terug. Ik stond op het punt 'm te bestellen, maar doordat ik nu zwanger ben durf ik het niet aan. Daarbij hoop ik dat ik er überhaupt minder last van heb na de zwangerschap.

http://www.migraineoplossing.nl/cefaly-uitproberen/

15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wat voor merk hoofdkussen heb je?

16. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    .... deze reclame kijk ik al WEKEN tegenaan XD

Bijgevoegde bestanden:

17. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik doe yoga speciaal voor nek en rugpijn. Dat is een serie oefeningen die dus vooral je nek en rug ontspannen. Heeft mij heel erg veel geholpen.

Als je deze doet na een sportsessie helpen ze zelfs heel goed heb ik gemerkt. Dus warmere spieren. Ik denk dat een warme douche of een kwartiertje wame kruik en daarna yoga nog effectiever is.

18. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Kun je die oefeningen op YouTube vinden?

19. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Bel je fysio voor oefeningen, en verbeter je werkhouding. Bij mij komt het ook door een slechte werkhouding achter mn bureau. Ik train nu mn bovenuit en dat geeft wek verbetering, maar ik moet erg alert zijn op mn houding.

Deel Deze Pagina