Alle voorkomende dingen die je elke dag doet: afstoffen, stofzuigen, toiletten, vingertasten op ramen, inloopmat, plumeauen, prullenbakken. Dan heb je nog periodieke klusjes zoals de verwarmingen, trappenhallen enz. Ik werk elke dag en dan 12 uur per week. Als de klant wil dat de vaat ook gedaan moet worden dan doe je dat ook.
maar haal jij bv ook computerschermen enz aan de kant, en als het buro vol licht met spullen haal je dat aan de kant? ik werk maar 4 uurtjes 2 keer 2 uurtjes. en ze willen nog al wat in mijn ogen in 4 uurtjes waarvan er 1.40 uur hetzelde is dus ik on totaal 40 minuten over hou voor overige zaken.
Volgens mij mag je officieel niks aan de kant leggen. Ik heb ooit als bijbaantje tijdens mijn studie schoongemaakt en hoefde ook geen monitoren aan de kant te doen.
Volgens de arbo mag je niet eens aan die spullen komen Ik doe altijd wel even het toetsenbord omhoog maar zelfs dat mag niet. Ik weet niet hoeveel buro's je moet doen en wat de andere werkzaam heden zijn? groetjes kim
Hoi hoi, ik was even benieuwd wie dat doet, en wat je dan moet doen en juist niet mag doen. en natuurlijk hoe vaak ik maak nu 2 keer per week 2 uurtjes schoon op een katoor. het is niet een heel groot kantoor, wel heeft het een aardige kantine, wat behoorlijk vies. verder heeft het 1 groot kantoor met 6 grote buros, en 2 kleinere kantoortjes voor 1 persoon. nu is het vaak (eigelijk altijd) dat de buros nog vol liggen met papieren, het zijn tevens grote buros, met een aantal 2 grote beeldschermen en de anderen 1 groot beeldscherm, nu willen ze dat ik die 2 dagen ook de beeldschermen aan de kant trek (wat heel moeilijk lukt, 1 ik kan er slecht bij moet half op het buro klimmen en 2 de kabels zijn heel kort ik vind het doodeng ben bang dat het valt en kapot gaat) ik zelf vind 1 keer per week wel genoeg, aangezien ik op dins/don ga, vind ik dat ik het donderdag wel kan houden bij het schoonmaken van de buros zover ik erbij kan. en dan dinsdags de boel aan de kant. nu zijn mijn neef, en nicht je bent gek hun hebben beiden ook schoongemaakt, en die vertelde mij dat hun geen zooi van het buro af mochten pakken, en er gewoon omheen scchoonmaakte, dus als het buro niet leeg is, jammer dan. ook de beeldschermen mochten ze niet aankomen. en hoefe dat dus niet aan de kant te halen. verder ben ik niet te beroerd om te werken, tis totaal niet mijn ding, maar werk is werk denk ik nu even. tot ik wat anders heb. verder willen ze bv dat ik elke keer in de kantine op de knieen ga om onder de verwarmingsbuizen schoon te maken, dat doe ik thuis max 1 keer per maand dus ik vind 2 keer per week echt onzin. tevens kreeg ik commentaar dat 1 wcc niet schoongemaakt was, nou dat was echt wel zo heb er nog boven zitten kokhalsen zo vies, dus die was echt wel schoon. maar goed schijnbaar een kerel die last van haaruitval heeeft ofzo, al met al ben ik er dus niet blij mee, maar heb even geen keus en moet door, wil alleen weten wat nromaal is, ik maak allebij de dagen nu dus alle buros schoon, ik stofzuig, ik dweil (lange hal plus kantinen pluss de plastic dingen onder de stoelen) tevens maak ik alle beeldschermen toetseborden muis enz schoon, alle vensterbankjes plintjes (doe ik 1 keer per week hoor, verdeeld over de 2 dagen) 2 wc damens en heren. de kantine, waarvan ook de keukenkastjes enzo aangezien die altijd goor zijn. ramenlappen heb ik echt geen tijd voor maar willen ze wel, ook de kastjes binnenin schoonmaken heb ik geen tijd voor, maar ook dat willen ze, plus de wc tegeltjes verwarmingen, apparatuur kl, tja. ik heb dus 4 uurtjes per week maar ben dins en dond, veelal dubbel werk aan het doen omdat ze dat willen. eerder kon het ook allemaal 1 keer per week, dan kwamen ze met z`n 2 en 1 keer per week dus 4 uurtjes, ja toen kon dat inderdaad wel, maar goed toen hoefte ze niet alles zeg maar dubbel te doen, omdat ik ong 20 minuten per dag over hou aan extra dingen. is dat 40 minuten per week over. ik doe dan zo goed mogelijk de extra dingetjes. maar goed ben bang dat ze me eerdaars wel de laan uit sturen omdat ik het denk ik nooit goed genoeg ga doen. al doe ik echt mijn best:x (ik ben nu ziek overgens ivm met slijmbeursontsteking in de (schouder) arm) maar zal toch eerdaars weeer aan het werk gaan is de planning. (en nu maar hopen dat ik niet herkend wordt, tevens moet ik dus 2 keeer per week alles echt alles optillen, buros staan tegen muren dus kan er niet achterlangs lopen)
Sorry klimmen op buro's is uit den boze. Hier maak ik een groot kantoorpand schoon. Elke dag. Papier mag je niet op zij halen. Ik geef altijd door aan iemand morgen buro's schoon ( 1x per maand) Dan doe ik de buro's en de rest word elk buro in het pand 1 keer per week "gedaan" met de franse slag. Alleen als het buro leeg is word ie goed gedaan. Duidelijk zijn plinten en dat soort dingen worden 1x per maand gedaan. Maak je schoon bij bedrijf zelf of via schoonmaak bedrijf. groetjes kim
nou ik maak schoon via een uitzendburo, nadeel is dat de eigenaar van dat uitzendburo de schoonvader is van dit bedrijf, en denk dat ik dus niets kan rechttrekken, maar sta me kapot te werken daar en krijg dan nog commentaar dat ik een computerscherm niet aan de kant heb gehaald, ik moet ook op 2 buros klimmen om vensterbanken schoon te maken, tot nu toe doe ik het niet, ik vind dat te ver gaan, dan moeten ze de inrichting maar veranderen, de eigenaren wonen bij het kantoor zeg maar, ik heb totaal geeen ervaring en weet dus totaal niet wat wel of niet normaal is, en heb het gevoel dat ze daar misbruik van willen maken, (ze hebben geen idee wat ik gedaan heb maar volgens mij denken ze dat ik een of ander dom fguur ben, dat idee krijg ik enorm, ze vertelde de eerste werkdag al dat manlief geen buitelanders wou hebben te schoonmaken, (ik zou maar met een buitenlander getrouwd zijn, lekker lullig dus) ben ik niet maar ben dus niet heel blij er mee, en zou liever via een schoonmaakburo met duidelijke regels schoonmaken ergens. ipv zo als het nu gaat,
Waarom ga je dan niet solliciteren bij een schoonmaakbedrijf vaak zijn daar facatures zat. verder laat je niet gek maken overleg even voor de duidelijkheid met het uitzendburu voor wie je werkt. Heb je geen schoonmaak rooster. Als jullie eerst alles 1 keer in de week deden en nu in de helft van de tijd 2 keer in de week dat kan niet. Dat twee keer zoveel werk geef dit ook aan en stel samen een rooster op. Als ik een nieuw pand kreeg ging ik ook even naar de gene die erover ging en vroeg even wat hun verwachten van mij. Gewoon aardig uiteraard maar dan was het voor beide partijen duidelijk. Bij het bedrijf waar ik nu schoonmaak ook zeer duidelijk gemaakt buro niet opgeruimd word er niet schoongemaakt. Je bent geen schoonmaaktrut maar ook gewoon een mens net als hun. (alleen valt dat niet mee voor somige mensen). groetjes kim
meid wat ze van jou verwachten mag helemaal niet arbo technisch! op buro's klimmen enzo. ik werk voor een schoonmaakbedrijf bij een kantoorpand. wij mogen niks aan de kant leggen, moeten er om heen werken. En anders moeten ze zelf t buro leegmaken. beeldschermen zelf mogen we niet, wel even de bovenkanten. als je ergens niet bij kan moeten ze de indeling veranderen of je materialen geven zodat je ergens bij kan. (ik ben niet zo groot en kan niet goed boven op kasten enzo. dus dat met de plumeau of ragebol..