Naast het ziekenhuispersoneel (vroedvrouw, gyn en 2 stagiaires die mochten blijven van mij nadat ze het zo lief hadden gevraagd) was enkel mijn vriend aanwezig. Vond het al vol genoeg
1e alleen met man en vk. 2e met man, vk en kraamverzorgende. 3e zal in het ziekenhuis plaatsvinden, dus wie er allemaal aanwezig zal zijn, geen idee. Ik hoop zo min mogelijk. De eerste was het mooist, alleen de vk en m'n man.
De eerste keer was mijn man erbij. En natuurlijk een verpleegkundige en de gyn. De tweede keer zal ook mijn man erbij zijn en het nodige aan vk/gyn en kraamverpleegkundige/verpleegkundige. Een stagiaire mag er eventueel bij zijn, maar niets doen.
Mijn vriend en een goede vriendin. Natuurlijk ook de verloskundige en iemand in opleiding denk ik. Die zei niet veel en was denk ik erg geschrokken van mijn geschreeuw
Bij de 1e mijn man, moeder, kraamverzorgster en verloskundige. Bij de 2e kwam er ook nog een stagere mee.
Als ik het ooit mee mag maken denk ik dat alleen mijn vriend erbij mag zijn. Als ik veel pijn heb wil ik altijd alleen zijn dus hoe minder mensen in mijn buurt hoe beter!
Mijn man en mijn moeder..... en dit gebeurt bij een eventuele volgende weer..... vond het heel fijn zo...... en mijn moeder vond het ook geweldig dat ze erbij mocht zijn..... Bovendien is ze heel rustig en dit vond ik heel prettig!!! Hoewel ik ook verbaasd was over de kalme, behulpzame man die naast me stond
1e bevalling (ziekenhuis) manlief, vk, gyn, verpleegster, co-ass (VEEEEEEEEEEEEEEEEEL te veel!) 2e bevalling (thuis) manlief en vk (Helemaal goed!) De bevalling ging te snel om de kraamhulp nog te laten komen.. vond ik niet erg
Bij de eerste mijn man, mijn VK, Vk van het ziekenhuis en nog wat verpleegsters. Bij de tweede mijn man en VK. Kraamhulp kwam 2 minuten nadat Finn was geboren binnen, ging een beetje vlug allemaal. Was wel heerlijk dat we maar met zijn 3en waren...
Ik zou alleen mijn man erbij willen hebben, en de nodige medische mensen. Het is toch iets van ons 2en, de ouders wachten maar op de gang