wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Jo: veel sterkte met jouw moeder, wat naar dat het echt een aflopende zaak is. Woorden schieten te kort, maar het is in ieder geval erg verdrietig. :( :( :(

@Pip: de kwaliteit van het zaad wordt vaak alleen maar beter als je het vaker doet, dus maak je geen zorgen. Een mooie kans met 3 eitjes! :)

@Draga: wat jammer dat de test negatief is... :(

@Klingel: veel sterkte in deze onzekere en moeilijke periode met je moeder.

@Vlindermoeder: hoe was het bij dr. V? Heeft hij een verklaring gegeven voor 't bloeden? Ovulatiebloeding vanwege de vele eitjes lijkt mij het meest logisch. Jullie hebben wel pech deze cyclus. :(

@Hier: 3 eitjes bij de Utrecho. Rechts 2: 1 van 18,6 x 14,5 en 1 van 15,5 x 12,7 en nog 5 kleiner dan 10 mm. Links 1 van 10,7 bij 10,0 mm. Ik hoop dat die laatste nog mee wil doen, dan kunnen er 3 springen. Ik heb de gegevens gefaxed en wordt teruggebeld door 't Barrahûs met wat te doen. Ik verwacht eigenlijk woensdag nog een echo. Dat wordt Friesland, want Utrechoscopiste gaat morgen naar Egypte voor een congres daar. Woensdag is ook Sterre's geboortedag.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: ik hoop op 3 mooie ei voor jou! succes!
    en op sterres dag woensdag.. dat is extra emotioneel maar misschien geeft het ook extra geluk.. knuff..

@famke: succes!
    enne: NA je pregnyl slaat je ovulatietest altijd (zwaar) posi uit he, omdat de test de HCG als LH aanziet ;)
    reken op ovulatie 36 uur na je pregnyl; denk dat je perfect zit qua timing!

@vlinder: hoe is het en hoe was het? vertel?

@jo: ik vind het zo heftig allemaal voorje. en je vertelt het zo rustig. is dit ook wegens 'gewenning' of berusting?
    ik zend jullie echt alle kracht en liefde. knuf

@hier: beetje meer gekalmeerd, slaap doet ook goed.

3. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Het is idd een ovulatiebloeding door de vele eitjes en ik kan wel al een paar dagen aan het ovuleren zijn en ik kan zelf nog langer door ovuleren aangezien er nog veel zitten,dokter V zag aan het vele vocht dat er ook al meerderen zijn gesprongen.Woensdag stonden er sowieso al 3 a 4 op springen en er zijn er dus wel meer gesprongen.Het is nu afwachten hoe het verder gaat en ik moet heel rustig aan doen.

Aqui wat een mooi resultaat zeg,ik hoop dat nummer drie gewoon mee gaat doen meid.Sterre haar geboorte dag komt nu heel dicht bij he,ik wens je veel sterkte toe deze dagen.

Klingel fijn dat je je weer wat beter voelt,dikke knuffel.

Pip leuk je gezien te hebben,hoe zag het er voor jou uit?

In de wachtkamer vertelde iemand dat ze vorige maand naar dd was geweest daarna bloed had geprikt als uitslag had gekregen helaas,vervolgens controle had gehad bij dokter V daarna weer dd en wat denken jullie daar ontdekken ze dat ze wel degelijk zwanger is en dat er dus geen cryo terug geplaatst kan worden.
    Draga ik wil je geen moed geven maar je hebt dus nog kans op een zwangerschap,er wordt veel te vroeg bloed geprikt dat zeiden deze mensen ook.

4. P26

P26 Niet meer actief

Vlindermoeder ik snap dat het je wat onzeker zou kunnen maken, maar als ik het zo bekijk kan ik er wel inkomen dat je oud en nieuw bloed verliest met zoveel follikels.

Famke heel veel succes met de TP

Aqui het zou idd mooi zijn wanneer er 3 follikels doorgaan. Ik hoop ook dat woensdag juist geluk mag brengen. Hoe ben je er zelf onder?

Klingel ik hoop zo voor je dat het naar omstandigheden toch positief uitpakt met je moeder. Ik zou niet weten hoe ik mij zou voelen, maar ik leef wel met je mee.

Jo hoe gaat het met je? Ik hoop dat je rust kan vinden en de warmte in je hart kan voelen van de liefde die je voor je moeder hebt.

Draga dus toch negatief. Dr V vertelde mij woensdag ook dat er toch iemand zwanger bleek te zijn die ochtend. Hij hoopte dat ik ook 1 van die vrouwen was. Ik ga toch weer zeggen dat ik voor jullie hoop dat jullie ook een wondertje mogen krijgen.

Ik zit nu te wachten op de visite. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin in mijn verjaardag. Straks weer tussen allemaal kinderen en zwangeren. Maar goed niet vieren is ook geen optie.
    Morgen weer voor controle. Ik hoop dat ik dan wel echt tegen een ovulatie aanzit. Stiekum hoop ik op een TP op vrijdag. Maar goed als het zaterdag zal worden dan moet het maar op de middag. Morgen is het alweer dag 18

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P26 VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!
    Ik snap best hoor dat je geen zin hebt in je verjaardag,ik was 5 maart jarig en had er ook geen zin in maar overslaan dat vond ik toch ook jammer.Hopelijk heb je volgend jaar een leuke verjaardag met een eigen kindje.

6. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    klingel: ja, er is wel een soort gewenning en berusting. Ze is al 2,5 jaar ziek en bij de eerste diagnose krijg je ook de 1e klap. Toen was meteen duidelijk dat het ALS was en dus ongeneeslijk is. Toch is het een raar en erg verdrietig idee om nu al te weten dat ze er wsl over 2 dagen niet meer is. Heb ook het gevoel dat ik nu nog iets moet doen of zeggen, maar alleen niet weet wat. Vanmiddag ga ik er nog even langs, hoop dat het dan rustig is, de laatste dagen is er zo veel bezoek, dat ik nauwelijks even alleen met mijn moeder kan praten.
    (Denk dat ik het bezoek er straks allemaal gewoon uitzet :D)
    Jij ook heel veel sterkte met je moeder he?! Ik hoop dat het allemaal goedaardig is en eenvoudig te verwijderen is, en ze daarna nog minstens 40 jaar meegaat ;)

vlinder: toch fijn om te weten wat het is. Zoals ik al zei, ik had deze keer ook ineens een ovulatiebloeding (en dat in mijn normale cyclus) terwijl ik 't nog nooit eerder had gehad

pip: dat komt helemaal goed met die planning van jou! Inderdaad klingel heeft gelijk, je test schiet omhoog na de pregnyl, dus testen heeft geen zin meer (heeft dr. V mij verteld). En nog een wijsheid van dr V.: hij constateert dat het zaad alleen maar beter wordt als hij 2 dagen achter elkaar IUI doet...

famke: hoe is het resultaat? Ben erg benieuwd! Je kon vandaag toch bellen met de vraag hoeveel er bevrucht zijn? Vertel vertel...

Aqui: heel veel sterkte woensdag!

7. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    oh ja, P van harte natuurlijk!!

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Jo het is toch te gek voor woorden dat jij je moeder in haar laatste dagen niet eens rustig kunt spreken,neem iedere minuut die je kunt krijgen hoor.Ik wens je heel veel sterkte toe en je familie ook en ik denk aan je.
    Toevallig he dat ook jij een ovulatiebloeding had dit keer,ik hoop dat het bij jou een goed teken is en dat je je moeder nog goed nieuws mag brengen.

9. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    P: Van harte gefeliciteerd meid! Hoop dat je volgend jaar op een andere manier je verjaardag mag vieren, zwanger of met een beeb!

Jo: Wat verdrietig te lezen zeg! Heb tranen in mn ogen. Leef erg met je mee. En gewoon die visite eruit zetten. Het is je moeder en erg belangrijk dat je afscheid kan nemen wanneer alles gezegd is. Hoop dat je woensdag goed nieuws hebt en dat nog met haar kan delen.

Vlinder: Toch de bloeding van teveel eitjes. Wat balen zeg!! Maar even niet werken nu? Lijkt me best pijnlijk..rustig aan en dikke knuffel!! Leuk je weer even gezien te hebben.

Agui: Dat zou mooi zijn zeg 3 eitjes!! En hoop dat woensdag je veel geluk mag brengen. Sterre straalt vast veel positieve energie en kracht naar jullie toe. Knuffel!

Klingel: Fijn dat je goed geslapen hebt en je iets beter voelt. Voor jou ook een dikke knuffel...

Famke: Ben benieuwd naar jullie eskimootjes..

@ Hier: Die vette test van vanmorgen kwam inderdaad door de pregnyl ;). Het zag er verder super uit. Het zaad was bijna van dezelfde kwaliteit als zaterdag. 11 miljoen met 90 % ruim voldoende. Agui: precies zoals je zegt zei dr.V ook. Nooit geweten. Er was al 1 eitje gesprongen en er zaten nog 2 waarvan hij zeker wist dat ze vandaag ook nog gingen springen. Heb net nog een keer pregnyl gezet. Vanaf morgenavond 2 bolletjes Uruzgan!! :x Hoop nu op minder bijwerkingen..Fijne dag allemaal. Heb vandaag lekker vrij en ga nu even naar het tuincentrum.

10. P26

P26 Niet meer actief

ik moet eerlijk zeggen dat 2 keer IUI bij ons achterelkaar niet goed werkt op de kwaliteit van het zaad. Het is denk ik toch echt per persoon verschillend.

Maar PIP het moet gewoon helemaal goed komen. Jullie hebben nu zelfs 3x voor de prijs van een.;)

11. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Inderdaad, dit was een goede maand, ondanks de zondag gister hebben we er toch wat van gemaakt. Dr.V. was ook erg tevreden. Ik wacht het maar af. Hoop het zo. Maar hoop het ook allemaal net zo hard voor jullie. Mijn duimen draaien voor alle barradames!!

12. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    P, gefeliciteerd met je verjaardag.volgend jaar ga je hem perfect vieren.
    pip, 3x... pfffff goed bezig!!
    jo, denk nog steeds aan jullie, neem de tijd die je wilt, jij bent nu belangrijker dan de visite.
    vlinder, jeetje nog nooit van gehoord en meegemaakt.
    lijkt me echt heel vreemd. rustig aan dan maar he!!
    aqui, succes woensdag, op Sterre haar dag.

heb vanochtend met irma gebeld.. van de 10 zijn er 7 bevrucht. was goed zei ze!!
    morgen om 15 uur kunnen we ons weer melden. en dan maar broeden.
    we wachten weer af en zijn benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.
    wir sprechen nicht gut deutch, ben blide dat t moarn in het nederlands kan haha:p

13. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    famke, goed nieuws! Toch fijn als dat bevruchten goed gaat!! Voor je gevoel weer een stapje dichterbij... En hoeveel gaan jullie terugplaatsen? En de rest in de vriezer?
    Bij ons was ook 2/3 bevrucht, dus zo'n beetje hetzelfde als bij jullie, toen zeiden ze ook dat dat goed was, dus dat zal dan wel he? :)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lief dat jullie meeleven, dames.

Net werd ik gebeld door 't Barrahûs. Geen echo op woensdag zoals ik zelf dacht, maar op donderdag. Woensdag moet ik wel 2 ovulatietests doen en 5000 pregnyl spuiten, als de test positief mocht zijn tenminste. Dan donderdag inseminatie. Ik heb tot nu toe altijd op dag 13 en 14 inseminaties nodig gehad, dus ik denk dat het nu weer zo gaat. Maar het is afwachten.

Dan kunnen we woensdag rustig naar de kastanjeboom van Sterre toe.

Ik ben erg verkouden nu, zelfs eerder naar huis gegaan daarom. Even rustig aan. Morgen moet ik er wel staan op mijn werk, dan ben ik vrijwel onvervangbaar. (niets is onmogelijk, natuurlijk, maar 't wordt lastig).

Ik durf bijna niet meer te hopen deze maand. Het zou gewoon te mooi zijn nu.

@Famke en Pip: dat zijn gelukkig goede berichten voor jullie! Fijn! :)

15. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Famke: Dus morgen vanaf 15:00 in de broedstand? Super zeg! En 7 eskimo's klinkt goed. Laat je er morgen 2 terugplaatsen? of 3? Lijkt me inderdaad wel prettig om bij zo'n behandeling weer in het Nederlands te communiceren. Succes morgen!! Duim voor je.

Agui: Dus waarschijnlijk donderdag flush. Op zich wel fijn dan kun je woensdag de tijd nemen om Sterre te herdenken.

@ hier: net contact gehad met de internist en de schildklierwaarden zijn super! Zo voel ik me ook dus dat is mooi. Hij zei nog dat het niet zwanger worden deze keer niet aan de schildklier kan liggen. Wel fijn dan is dat ook weer mooi op orde..

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff een inbraak omdat jullie ook bijna allemaal DD-meisjes zijn...

*SPOEDVRAAG* *SPOEDVRAAG* *SPOEDVRAAG*

Vandaag gebeld met DD en ik mag direct door voor een cryo TP.
    Vanwege mn rottige rotcyclussen moet ik nu Progynova gebruiken.
    Nieuwe assistente van Irma??? (een vrouw met een Limburgs accent) zei dat ik 1 keer daags 1 tablet moest nemen en dat ze daar een recept voor zou door faxen.
    Apotheek (na heel veel heen en weer gebel van mij omdat zij het recept steeds maar niet doorgefaxt kregen) zag op het recept staan 1 keer daags 2 tabletten.

Wie oh wie weet wat DD meestal voorschrijft? 1 keer 2 of 1 x 1 tablet per dag???

*EINDE SPOEDVRAAG*

17. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Sorry <aartje ik kan je niet helpen, misschien de andere dames. Hoop dat je snel weet hoe en wat. Sterkte.

18. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    pff maartje geen idee. hopelijk heb je snel je antwoord.

wij laten morgen 2 terugplaatsen. dus dan hebben we nog 5 eskimo's... diepfriesjes!!!!! (vind ik echt te grappig...:p)
    spannend!!! TP doet geen pijn toch:( en we staan vast weer snel buiten...

19. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    maartje: helaas kan je ook niet helpen, heb 't nog nooit gebruikt

famke: nee hoor, tp doet geen pijn. Is eigenlijk net zoiets als IUI en inderdaad vorige keer hoefden we ook niet eens te wachten, dus waren we echt in 15 minuten weer buiten! Wel leuk dat je een foto mee krijgt, vind ik wel erg leuk om te zien! Succes morgen!

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Famke succes morgen meid en die diepfriesjes worden vast twee levende kindjes:p

Jo heb nog even met je moeder alleen kunnen praten vanmiddag?

Aqui ik hoop dat je donderdag voor een iui mag en dat het deze maand slaagd.

Hier veel buikpijn en ik word er nu na een paar daagjes wel gek van,hopelijk springen nu de laaste eitjes en kan ik weer verder met de dagelijkse dingetjes.Straks even naar een avond van tupperware,ik krijg mijn tas met spulletjes en ze hebben een gezellige avond.

Deel Deze Pagina