@p: kan goed dat je grote follikels hebt! die van mij zijn ook groter dan gemiddeld geloof ik. enne, afvallen of aankomen van de puregon? ik denk persoonlijk niet dat dat een bijwerking daarvan is?
Vandaag de Utrecho gehad: Rechts: 3 follikels: 1x 10 mm, 1x 12,5 mm en 1x 15,5 mm. Links: 1x 11,5 mm en 1x kleiner dan 10 mm. Die kleine ging volgens haar waarschijnlijk niet springen, dus het zijn er 4 die tellen! Dan insemineert V. toch nog wel? Meteen ter plekke het resultaat gefaxt naar Wirdum en gebeld met de assistente om het door te geven. Dr. V. belt mij terug met instructies, doorgaan met spuiten waarschijnlijk? Ben de hele dag thuis omdat mijn vriend een knie operatie heeft vandaag. Ik ga hem vanmiddag weer ophalen. Kan ik gelijk nog even naar de apotheek voor extra naalden als dat nodig is.
@agui: hm, ik denk dat er eerder 2, misschien 3 overblijven.. en zeker doorspuiten! kan je nu doen, weet ik zeker. hoop wel dat je zaterdag haalt, nog 4 dagen ertussen om >20mm te groeien! succes, ook met aquiman's knie!!
Ik heb geen id wanneer hij niet gaat insemineren. Maar wat goed dat je zo goed reageert op de med. Je hebt er meer dan ik. Ik ben ook bang, als mijn follikels nu door de puregon verder ontwikkelen ik ook teveel heb en het niet door kan gaan. Afwachten meer kunnen we niet doen. Ik hoop dat vanavond mijn ovulatietest een dikke streep geeft, maar ik ben bang dat het nog wel 1 of 2 dagen gaat duren. Ik hoop het niet, ik krijg steeds meer buikpijn. Heb jij daar ook last van?
klingel, weet je al wanneer je deze week voor de echo gaat? Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Oh ja nog even over je vraag over het tempen: Ik heb een aantal maanden een fantastische curvelijst bijgehouden, maar ik mocht daarmee stoppen vanaf dag 1 dat ik bij Dr. V ben geweest. Hij kon hieruit opmaken dat ik idd een onregelmatige cyclus heb. En mijn lijf neemt lange aanlopen naar de ovulatie toe, waardoor ze misschien soms mis zouden kunnen gaan. Maar uit de bloedtest bleek wel dat ik had geovuleerd. De laatste keer had ik een mooie cyclus. Op 19 had ik geovuleerd.
o die zijn prima, dat kan niet missen. hmm, dan gaat het nog even duren misschien? dat tempen gebruik ik nog wel NA mijn ei/behandeling om te checken of ie verdacht (lees: zwanger) doet, maar dat heeft met de bolletjes geen zin meer. weet niet of jullie bolletjes krijgen? ik ga morgenochtend echootje doen.
@P26: Nee, geen last van buikpijn, gelukkig. Succes met de ovulatietesten! Hopelijk een dikke streep, inderdaad! @Klingel: oh, ze groeien niet allevier door dus? 2 of 3 is ook mooi! Hoop inderdaad dat we vrijdag en/of zaterdag halen, maar ik ga er nog steeds vanuit. Anders maar zelf doen! Hopelijk is dat mogelijk na de knie-operatie van Aquiman... Wanneer zou ik weer een echo moeten? Hoop dat V. nu snel belt, ik durf nog niet op eigen houtje te spuiten, al verwacht ik wel dat ik dit moet doen.
Bolletjes = progesteronbolletjes om je luteale fase te ondersteunen. Ik weet nog niet of ik progesteronbolletjes ga krijgen. Mijn progesteronwaarde was de eervorige cyclus in ieder geval goed (toen ik de intake bij het Barrahûs had is het bepaald.). Klingel, succes met de echo morgen; hopelijk ziet het er weer goed uit!
@agui: nou het KAN dat ze alle 4 nog groeien, maar die van 10 mm moet dan in 4 dagen 10 mm groeien, en gemiddeld is tussen de 1 en 2 mm per dag. kan zijn dat je van V dosis ietsje (een tikje) mag verhogen, misschien moet je dat even heeeel onschuldig voorstellen zodat er zeker 3 doorgaan. 4 is wel echt echt t maximum voor iui hoor, een flush doet ie dan niet meer. je zou best even kunnen bellen om te vragen of je alvast mag spuiten, maar aan de andere kant, V zal wel bellen binnen een paar uur? echo, ik denk woens of donder? maar ik ben ook maar een patientje die niet zoveel weet hoor!
waar ben je bang voor met het spuiten? ik vind het ook niet leuk, maar ik doe het zo, ik pak wat huid op en tijdens de uitademing zet ik de naald erin.
@P: Nee, ik ben niet bang voor het spuiten zelf. Het viel me 100% mee om te doen. Maar misschien moet ik van V. nu meer of minder spuiten. Of 2x per dag, zoals jij. En als ik dan nu op eigen houtje ga spuiten, dan doe ik het misschien verkeerd... Dus ik wacht even af toe ik wat hoor van hem. TP = terugplaatsing van embryo's, neem ik aan. @Klingel: nou, volgens mij weet jij wel heel wat!!! Ik zal wel aan hem vragen of hij denkt dat we zaterdag nog halen. Woensdag de echo zou me mooi uitkomen, dan heb ik vrij. Donderdag is ook goed. Heb nu de auto nu Aquiman een paar daagjes thuis zit. Dan ben ik wat mobieler om bij mijn werk tussendoor weg te gaan.
terugplaatsing van 2 embryootjes die nu in de vriezer zitten! wees maar blij dat je van dit soort termen niets weet
ik had het niet spuiten dus verkeerd geinterperteerd. sorry daarvoor. Ik snap nu waarom je dat zei. en klingen idd ben ik blij dat we nog niet te maken hebben met deze termen. Afgelopen maanden is zwanger worden niet gelukt, en rekende ik er ook niet echt op. Maar nu wij een andere behandelingsvorm krijgen, ik bedoel nu met med enz. Krijg ik toch weer meer hoop en heb ik toch flink de zenuwen of het nu wel gaat lukken. Zaterdag hadden we het er met dr V over dat iedereen om ons heen of zwanger is van de 2e of al kleintjes hebben. Best wel frusterend. als je ook kijkt, eind oktober tante geworden. februari wordt ik weer tante. mei 1 van de vrienden. juni 1 van de vrienden en het zou me niets verbazen dat met oud en nieuw nog de laatse vrienden ook gaan vertellen dat ze zwanger zijn.
Geeft niets, hoor, P26. Ik deel je frustratie volledig. Ja, om ons heen halen mensen ons links en rechts in. Mensen die de 1e hebben gekregen nadat wij ons dochtertje hebben verloren, die nu al weer zwanger zijn van de 2e. Mijn nichtje die een zoontje heeft gekregen. En ga zo maar door. Door de behandeling van dr. V. krijg ik gelukkig ook meer hoop dat het gaat lukken!
Idd dat is helemaal waar en wij gaan maar gestaagd door met zijn allen. zo 11.30 uur. Eerst even gaan spuiten.
Ben nog steeds niet gebeld door V... Gisteren om 9.45 gespoten, zou het niet te laat worden zo? 't Is dat ik niet weet hoeveel ik moet spuiten... zucht.