wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi aqui,

ik zou sowiesomeven op de site van dussel kijken!
    je zal ook info (papier) krijgen van barrahus erover.

je doet de stimulatie in t barra. hierbij veel (extra?) laten checken op hoeveel eieren je maakt... (geen klingel doen met 30.. hoewel ik ben na de overstimulatie-attack wel zwanger geworden van 1 van deze eieren! :D)
    als je eieren bijna op springen staan krijg je pregnyl,
    30-36 u later is de punctie.
    onder narcose: zelf 200 e contant meenemen!

ook bedenken of je wel of geen assisted hatching (zie site) wil.
    waarschuwing!!! de meeste verzekeraars vergoede de IVF NIET als je dat doet omdat deze (succesvolle) techniek in bureaucratisch NL nog niet is erkend.
    je krijgt (daarom) een aparte rekening voor de AH, als je hem zou doen.. (niet indienen!)

meestal mag je 1 dag later bellen, of en hoeveel bevruchtingen er hebben plaatsgevonden.
    :)
    weer een dag later (meestal) ga je terug om er 1 of 2 (...of 3) terug te laten plaatsen.

ik raad je aan na de punctie rustig aan te doen en zeker na de TP.
    even geen wilde sex en sport meer ;)

dan is het afwachten..........

de kansen die ik laatst vermeldde hier, zijn die van dusseldorf zelf.
    uiteraard kan je kans oplopen of lager zijn op basis van jullie persoonlijke situatie, zoals bv ei- en zaadkwaliteit (volgens mij zit dat goed bij jullie! :)

dat is het zon beetje.

dan nog uitkijken dat je geen gedonder met de verzekering krijgt; je moet meteen goedkeuring aanvragen (liefst nu al!) dat je een buitenlandbehandeling wil.
    veel verzekeringen doen moeilijk, althans betalen niet alles uit, als je een deel van de behandeling (stimu, echo) in NL doet en een deel in DL.

oftewel: hou er rekening mee dat jullie zelf ook een deel moeten betalen...

overigens is mijn opgevallen dat veel van de meisjes die voor IVF gaan, ter plekke het advies (of in mijn geval achteraf de boodschap) kregen dat het ICSI zou worden.
    ivm de zaadkwaliteit van dat moment.
    bij ICSI is de bevruchtingskans ietsjes hoger, maar let wel: het kost ook 1000e meer EN het is geestelijk ook wel wat anders, omdat er nog minder ' natuurlijke selectie ' bij komt.

god en zo kan deze 1e dusselganger van dit topic nog wel even doorgaan.. ;)

laatste advies:

WORD ZWANGER!
    :)

ik gun het je, en jullie allemaal, zo...

knuffels!

PS morgen nekplooimeting en afscheid barrahus :( en om 1700 uitslag mama...

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Pip ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt na de volgende bloeduitslag.

Katrien het zou heel goed innestellingsbloed kunnen zijn,ik heb dat ook meerdere keren gehad,ik was dan helemaal in paniek en na een dag of twee was het dan weer over.Ik hoop dat de bloeduitslag goed is en jij je weer gerust gesteld voelt.

Klingel wat spannend zeg dat je moeder morgen de uitslag krijgt,ik duim voor goed nieuws.Wat gaat het snel zeg,nu al afscheid van het Barrahûs,succes morgen en sterkte met wachten op de uitslag van je moeder.

Aqui succes morgen bij het Barrahûs,hoe laat moet je er zijn.

P hoe is het met jou,we hebben je al even niet gehoord.

Hier vandaag gesolliciteerd op mijn werk voor extra uren en ik kreeg vanmiddag goed nieuws,ik heb er 8 uren per week bij gekregen.Vanmiddag heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik al 4 dagen overtijd ben maar hij was negatief,ik heb ingesproken op het antwoordapparaat van het Barrhûs en hoop morgen te mogen bloedprikken.

3. P26

P26 Niet meer actief

ik ben er nog wel hoor,
    ik ben het weekeind alleen erg druk geweest.

Pip toch hoop ik nog wel stiekum dat je wel zwanger bent.

famke en aqui wederom balen.

katrien een mooi kloppend hartje. Wat fijn voor jullie.

Ik heb vandaag bloed laten prikken. Donderdag krijg ik de uitslag. Ik heb echt geen idee of het raak is of niet. Ik heb al ~1 week kramp in de onderbuik. soms wat meer soms wat minder ook ben ik wat vermoeid en ik slaap ook meer. Maar ja dit zegt natuurlijk niets. Donderdag hoor ik het.

Vandaag de gedachten lekker verzet want......ik heb een nieuwe auto gekocht. Volgende week kan ik hem ophalen.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Klingel: superbedankt voor je uitgebreide verhaal ♥ ♥, ik heb het uitgeprint om te bewaren en aan mijn vriend laten lezen.

@Vlinder: ik moet er om 10.00 uur zijn, ga jij ook?

@P26: leuk een nieuwe auto!

5. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    pfff had een mega verhaal getikt gisteren, en druk op versturen........ niets... weg. was hevig aan het balen en heb de pc uitgezet!!:x

ik mocht maandag langs komen, moet nu volgende week woensdag langs komen. heerlijk zonder medicijnen deze keer..:D weer eventjes normaal doen!

ga nu weer aan de arbeid,
    denk aan jullie alemaal,

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui leuk je vanmorgen gezien te hebben,hoe was jullie gesprek bij dokter v.

P26 spannend zeg,hopelijk is het gelukt en ben je zwanger.Wat voor auto heb je gekocht?

Pip wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek?

Klingel sterkte vandaag en succes met de echo.

Hier vanmorgen naar dokter V geweest,er zit nog een eitje van 24mm.Ik heb nu bloed geprikt en morgen krijg ik te horen wat dit eitje betekend,of deze follikel hoort nog bij mijn huidige cyclus en moet nog springen of het wordt een cyste of ik ben al begonnen met de nieuwe cyclus zonder menstruatie,maar ik kan ook zwanger zijn.Eigenlijk heeft dokter V dus nog geen idee en daarom is mijn bloed geprikt,morgen heb ik een telefonische afspraak met dokter V

7. P26

P26 Niet meer actief

klingel succes vandaag.

vlinder ik weet niet wat ik nu moet denken. Je kan dus nog steeds alle kanten op. Ben benieuwd wat er uit het consult komt morgen.

Ik blijf last van de onderbuik houden. Morgen mag ik bellen voor de uitslag. Om 9.00 uur eerst naar de fysio en dan na 9.30 uur bellen. Ik hoop niet dat ik morgenochtend door de spanning extra vast zit in de nek en rug.

Ik heb een Seat Ibiza gekocht. Donkergrijs. Ik kan niet wachten tot ik hem kan ophalen.

8. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Jeetje vlinder wat spannend. Wel een erg raar gevoel nu of niet? Inderdaad, je weet niet wat je ervan denken moet...

P: ook spannend! Het wordt weer tijd voor een zwangerschap hier! Succes morgen!

famke: net als ik nu dus. Lekker zonder hormonen wachten op de TP. Daarna aan de uruzgan, maar daar merk ik gelukkig weinig van!

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai barrababes!

@aqui: leuk je nog even te zien! :)
    goed dat je me aansprak want ik was een beetje aan het dromen!
    zet m op het deze ronde!
    trouwens, ik zei dat ik hetzelfde aan hormonsters spoot maar das niet waar: ik spoot 2x75++, toch wel stuk (100!) meer.
    ga je veel echo-en om de groei goed te laten checken?

enne, DOE die kling maar! veel ei, en swang! :)
    leuk aquiman ook te zien trouwens, en lief wat ie zei over mijn schrijftalent! :)

@vlinder: op welke dag zit je nu van nieuwe cycl? kan het niet toevallig een zeer actief nieuw eitje zijn?
    morgen uitslag.. als nou OK is, snel IUI?
    hoop dat je lijf weer goed tot rust is gekomen. en dan: snel naar de volgende ronde! :)
    fijn van je uren erbij trouwens!

@pip: hoe gaatie? morgen de uitslag toch? IEKS zo spannend!
    hoe laat bel je?
    ik weet nog dat ik echt aan het aftellen was altijd maar niet voor 10:00 mocht bellen van mezelf..

@fam: hoest daar? jij alweer beter? jammer dat hele verhaal weg is! :(
    hier ook bijna beter, heeft wel 2 weken geduurd, bah..

@katrien: fijn dat t goed gaat! goed broeden he!

@ilja: hier wel last van (.)(.) door de prog, en ook wat (nog!) meer emo van die uruzgan.
    hoe gaat het verder met je?

@jo: hoe is het met je? kom je de dagen een beetje door, heb je genoeg lieve mensen om je heen?
    goed op jezelf passen hoor.. zowel lijf als geest... KNUFFEL!

@P: spannend!! succes voor joe! :)
    enne, lekker, nieuwe auto! :)
    wij *heel erg, op 2e paasdag* ook naar nieuwe auto gekeken. mijn ka vinden we te klein en onveilig als 2e.
    wat t wordt weten we nog niet zeker, maar wel bijna!

vond het wel gek en emotioneel hoor vandaag. de zusters waren ook weer zo lief en warm en fijn *snif* en blij met de bubbels.
    V was ook zeer lief en grappig en blij met zn wijn. we hebben erg gelachen.
    hij zei trouwens nog steeds goed vertrouwen te hebben in heerenveen!

vergeet ik helemaal te vertellen hoe de uitslag was:
    zeer goed!
    we wilden het getal, nadat we ' geen verhoogd risico ' hadden gehoord bij de nekplooi-meet-meneer (lieve man in leeuwarden) niet weten.

komen we dus bij V: zeggen we dat we dat niet willen weten (zelfbescherming: bij mijn leeftijd is de ondergrens 1:300, zal je zien dat we 1:301 hebben... )
    V pakt de brief aan, kijkt erin en zegt, oostindisch doof:

' maar 1:5999 is toch een fantastische uitslag? '

JA dat is waar! :)

typisch gevalletje van struisvogel: alleen goed nieuws please!

nou, en vanavond of morgen pas (mopper) hopen we, en heel gek: verwacht ik ... , op goed mamanieuws. dat is het allerbelangrijkste...
    ben wel zenuwachtig nu, vooral omdat we eerst om 1700 de uitslag zouden krijgen en nu later of morgen pas, omdat de oncoloog een spoedoperatie aan het doen is......

als goedaardig, dan ploppen we champagne open. ik mag heus wel ruiken! :p
    (en niezen van de prikkeltjes in mijn neus!)

en als kwaad?
    .. :( .. daar moet deze zwangere emomuts maar even niet over gaan piekeren.

zoals V zei: u denkt teveel, u mag en moet nu lekker gaan broeden en blij zijn!

ik doe mijn best.
    nu de omstandigheden om mij heen nog.

KNUFFEL voor allemaal!

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hee lieve Klingel, zeker leuk om jou nog te zien (en Vlindermoeder, ook leuk om jou te zien). Ik had me niet eens gerealiseerd dat jij er ook zou zijn, maar Aquiman zei: van wie zijn die flessen? Toen vertelden de zusters dat dit was van een patiënte die afscheid nam. Zegt-ie doodleuk: zeker van Klingel! Waarschijnlijk dacht hij dat omdat het eruit zag als heel goede prosecco. Ik laat hem inderdaad af en toe stukjes van jou lezen als ze erg leuk zijn. :)

Over het consult: dokter V. Hij was zeer verbaasd dat ik een cyclus had van 23 dagen en 9 dpo en heeft zich nog afgepiekerd hoe dit kon. Maar hij zag het als 10 dpo omdat hij denkt dat ik geovuleerd heb op dag 13, ik reken dag 14 als de ovulatiedag. (Op dag 13 zaten de eitjes er nog en op dag 14 waren ze weg dus ja wie heeft gelijk). Dus omdat hij het als 10 dagen ziet, vond hij het nog acceptabel. Hij doet er niets mee. We gaan inderdaad definitief voor IVF, ik ben 2x 75 eenheden Puregon aan het spuiten (inderdaad iets minder dan jij, Klingel).

We gaan er waarschijnlijk 2 terugplaatsen, dat raadde hij aan. Wij twijfelden nog tussen 1 en 2 dus, maar zijn reactie: "Waar dacht u dan aan? Wat is het probleem met 2? Een tweeling? Ik heb zelf 2 tweelingen, dat is ook goed gegaan!!" ;) Ik denk ook dat ik het wel aankan, met Sterre was mijn bloeddruk altijd mooi laag en ik ben lang, dus de evt. babies hebben veel ruimte.

De uitgangsecho zag er goed uit. Geen bijzonderheden. Verder heeft hij bloed laten prikken: LH, FSH en TSH (=schildklier stimulerend hormoon), de laatste op mijn verzoek. Morgen uitslag, neem ik aan.

En oh ja, ik heb me dierlijk schildklierhormoon bovenop mijn Thyrax laten aan praten door dr. V. :) Hij wilde dit al eerder, maar ik was er altijd tegen, maar kom op, hij heeft er goede resultaten mee, kennelijk. Het wordt me toegestuurd per post. Mijn interniste krijgt een rolberoerte als ik dit zeg, dus ik denk dat ik het haar niet vertel.

Ik ga maandag a.s. weer voor een echo, op dag 8 (hij wilde eig. dag 7 maar dat is zondag).

@Vlinder: je vertelde vanochtend al over de follikel/cyste; hopelijk snel meer duidelijkheid.

@P: seat, pittige auto's.

@Famke: balen dat je verhaal weg was. Ik kopieer het vaak voordat ik post.

11. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    #2191 Pip78, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Agui, dank voor je lieve woorden. Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ja dat vind ik inderdaad een heel verdrietig idee. Gebeurt er eindelijk iets blijft het kleine PiPje (waarschijnlijk) niet zitten! :(. Heb er de hele nacht over gedroomd. Dr.V. wil de doses Utrogestan de volgende behandelmaand ook drastisch verhogen. Dr.V. denkt dat de oorzaak een te laag progesteron is geweest of de Clomid. Dus de volgende keer geen Clomid en meer Utrogestan.

Ben heel benieuwd wat morgen de uitslagen zullen zijn. Ik verwacht niet dat ik zwanger ben, gezien mijn menstruatie en uitblijvende zwangerschapsverschijnselen. Maar natuurlijk hoop ik toch bij die paar procent te behoren waarbij het wel zo loopt. Dr.V. zei dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn...ik hoop dan nu een wondertje in mn buik te hebben en te houden. :p. Maar goed realistisch gezien is het niet meer zo. Dr.V. was gister ook erg aardig en nam echt de tijd voor me. Het spreekuur liep 3 kwartier uit en ik zat wel een half uur boven. Sorry mensen die na mij kwamen. :)

Dr.V. had het over hetgeen wat er nu nog zit/zat gediend heeft als geel lichaam voor de innesteling. Ik zelf kende dit nog niet maar wikipedia via google geeft een duidelijke uitleg. Het kan zo zijn dat tijdens de innesteling de dosis HCG nog niet zo hoog was dat er toch een menstruatie op gang is gekomen en dat of het vruchtje is blijven zitten (pseudo menstruatie) of dat het vruchtje toch is weggevloeid. Ik weet het in ieder geval morgen. Gistermiddag is mijn hevige menstruatie in 1 keer gestopt. Wel beetje vreemd, normaliter meestal 5 dagen menstruatie nu ook maar 3 dagen.

Nou ja, wanneer het geen zwangerschap meer is dan hoop ik dat het gele lichaam snel oplost en ik misschien deze cyclus zonder hormonen nog een Flush/IUI kan hebben.

Dr.V. was gister ook heel positief over een doorstart. Ik hoop het zo.

Agui: Spannend zeg IVF. Fijne uitleg van Klingel. Ik heb m ook uitgeprint. Dat is wel zo fijn voor wanneer het zover is. Ik hoop zo dat jullie hierdoor zwanger raken. Het is je gegund. Ik begrijp heel goed dat je kiest nu voor dierlijk schildklierhormoon. Dat zou ik in jouw situatie ook doen. Ben ook benieuwd naar je uitslagen, wanneer weet je deze? En inderdaad gewoon niet zeggen tegen je interniste. Dat is toch altijd wat een spanningsveld. Heb je ook al je verzekeraar ingelicht? Zodat je achteraf geen gedoe hebt? Hoop dat je niet teveel klachten zult hebben van de Puregon.

Klingel: Afscheid van Barra genomen. :( Gelukkig met een hele goede reden!! En een perfecte uitslag van de NT meting. Het kan niet beter. Nu nog een goede uitslag van je mama en dan zijn alle stresshormonen ook weer in de rust. Hoe staat het met je klachten? Heeft de anti-biotica zijn werk gedaan? Ik probeer ook morgen na 10 uur te bellen. Vrijdag zei Regina bel 8 uur maar het is rustig, dat scheelde. Keer daarvoor belde ik om kwart voor 10, het blijft moeilijk. :)

Vlindermoeder: We zitten een beetje in hetzelfde schuitje volgens mij. We duimen dat we allebei dan nu zwanger zijn. :). Nog gefeliciteerd met je extra uren!

Ilja: Ik had de vorige cyclus heel veel bijwerkingen van de utrogestan. Misselijkheid, hoofdpijn, ontzettend moe, prikkelbaar en hele gevoelige borsten. Wanneer je googled op bijwerkingen Utrogestan dan zie je een heel rijtje.

Katrien: Hoe is het nu met jou? Heb je nog bruinverlies? en weet je je bloeduitslag al?

P: Spannend meid!! Hoop morgen op positief nieuws...:)

Jo: Vind het ontzettend lief en knap van je dat je in deze verdrietige tijd zoveel woorden nog voor `ons`kan neerschrijven. Heb respect voor de wijze waarop je het verlies draagt. Ik leef erg met je mee. Fijn voor je deze cyclus zonder hormonen. Hoop dat je moeder vanaf haar wolk jou een mooi roze wolkje kan geven. :)

Famke: Dus maandag toch nog geweest, fijn! Heerlijk ook voor jou een cyclus zonder hormonen.

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui als jullie een tweeling geen probleem zouden vinden dan zou ik ook voor twee eitjes gaan bij de terugplaatsing,je hebt dan meer kans dat er eentje blijft zitten.
    Dus dokter V heeft twee tweelingen,spontaan of ook met hormonen?

Pip ik ben ook erg benieuwd wat jou uitslag zal zijn vandaag,het zou wel kunnen wat dokter V zegt.Laat je snel horen wat de uitslag was,ik kan pas na twaalf uur bellen maar jij mocht vroeger he.

Klingel wat goed zeg dat de nekplooimeting zo goed is uitgepakt,de uitslag van je moeder moet dus ook wel posi zijn want dat kan nu niet meer anders:)Hopelijk hebben jullie snel de uitslag want die onzekerheid is ook slopend en niet goed voor je kleintje.

P wat spannend zeg,het kan een teken zijn op een zwangerschap die pijn in je onderbuik.Je mag om 9.30 al bellen he,laat je snel weten wat de uitslag was.

Jo ik hoop zo dat de volgende terugplaatsing een heel mooi babytje opleverd.

13. P26

P26 Niet meer actief

nou meiden ik heb de tranen in mijn ogen van geluk.

mijn progestron was 148
    mijn hcg was 48.
    Net een thuistest gedaan.

maandag mag ik weer komen bloedprikken.
    Ik ga zo kijken of ik iemand mijn dienst vanavond over kan laten nemen, dan kan ik het mijn man vertellen.

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P van harte gefeliciteerd,wat een fantastische nieuws.Er is vast een collega die voor je wil werken,dit fantastische nieuws moet je je man face to face vertellen:D

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    P26!!!! Wat een mooie scores!!! Geweldig, dat is goed nieuws. Wat heerlijk voor je! De roze golf wordt voortgezet! :) :) :)

Zulk nieuws zou ik trouwens niet voor me kunnen houden, hoor, dan hang ik meteen aan de telefoon met mijn lief.

16. P26

P26 Niet meer actief

Ik ben nog helemaal beduust ervan.
    Ik hoop toch zo dat het voor jullie ook snel zo mag zijn.

Ze zeiden dat het nog wel heel pril is. Waarop ik zei. Dat begrijp ik, maar nu weet ik na 2 jaar dat het dus wel kan.

17. P26

P26 Niet meer actief

Ja maar mijn man is echt heel druk vandaag op het werk. We hadden ook afgesproken dat hij me niet zou bellen, want wanneer het negatief is zit hij met zijn hoofd bij mij en dat kan hij er nu even niet bij hebben

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, maar HCG 48... ok het is pril, maar wel lekker veel hcg. Misschien zijn het er wel 2!! Of zijn er geen 2 teruggeplaatst?

19. P26

P26 Niet meer actief

Ik heb maar 1 optie voor een collega en die is ik weet niet hoelang al in gesprek

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oei, wat lastig. Ben je nu vrij? Heb je vervoer? Stap in de auto, bus of trein en verras je man op zijn werk!!!

Deel Deze Pagina