wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik had tegen de 30 folikels, waarvan er 20 eicellen overbleven.

Uiteraard heeeeeel blij geweest met deze opbrengst, maar vraag me niet hoe ik de 2 weken erna door de dagen heen ben geworsteld. Ziek, ziek, ziek...

Ook ik was erg teleurgesteld dat we geen verse tp konden krijgen, maar dat gevoel was redelijk snel naar de achtergrond verdwenen met het idee dat we 15 cryo's hadden! Voelde me de rijkste vrouw op aarde... en nu nog steeds eigenlijk. ;)

Wat betreft het aantal cellen... ik geloof er niet zo in dat meer cellen beter zijn.

De eerste terugplaatsing waren het volgens mij een 3 en een 4-cellige...: Zwanger.
    De twee terugplaatsing zat er één bij die ver doorgedeeld was (8 cellen?)...: niet zwanger.
    En nu weer een 2 en een 4 cellige...: Zwanger

Dus om een langverhaal kort te maken, elke cryo is een kans... veel of weinig cellen. Enneh... overstimulatie is balen, maar ik vond het zeker de moeite waard!

Al is een mooie score zonder overstimulatie natuurlijk toch beter! ;)

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    helemaal met katrien eens.

ik heb ook heel december in puin gelegen door de OHSS maar was wel erg blij met 8 cryo's.

en wat betreft de kwaliteit:

je moet je voorstellen dat iedere 8 cellige uiteraard ooit begonnen is als 2 cellige!

ik ken meerdere meisjes hier op t forum die zwanger zijn van een ' 2 of 4 cellige ' en/of zelfs een 2ling!

hier:

1e ICSI:
    verse TP 2 topkwaliteit emmy's: zwanger: vmk
    1e cryo TP topkwaliteit: mislukt
    2e ICSI:
    geen verse TP wegens overstimulatie
    1e cryo TP 2 topkwaliteit: zwanger van 1

tip: vraag wat de gyn (dr S meestal) daar vindt van de kwaliteit!
    een cryo/emmy kan een 1 t/m 4 zijn (in NL A t/mD)
    1=top, zegmaar een cijfer tussen de 8-10
    2=goed, cijfer 6-8
    3=matig, cijfer 4-6
    4=slecht, cijfer 2-4

de kwaliteit wordt oa. bepaald door de fragmentatie (zo weinig mogelijk ' korreltjes ' ) en ook door hoe enthousiast de doordeling gaat.

ik heb tot nu toe altijd een ' 1 ' gehad, bij de laatste TP was er 1 ' 1 ' en 1 ' 2 '

maar nogmaals, er zijn hier ook meisjes zwanger van een ' 3 ' ...

tjonge wat een materie he.
    zo gek, jaar geleden wist ik er niets van en nu ben ik een encyclopdie.. ;)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor al jullie informatie, Katrien en Klingel. :)
    Ik zal zeker vragen naar de kwaliteit van de embryo's.
    Gelukkig vriezen ze alle in in DD, je hoort vaker dat vrouwen zwanger zijn en een kindje krijgen van een 2-cellig embryo!

4. P26

P26 Niet meer actief

Als je zo voor de Punctie staat ga je toch overal over nadenken. Tenminste dat deed ik wel.
    Het duurt niet zolang meer voor jullie en dan is het al zover.

Vanochtend de uitslag gekregen van het bloedonderzoek.
    Bloed van vorige week dindsdag was: Progesteron 148 en Hcg 48
    Bloed van gisteren was: Progesteron 80 en Hcg 713

Assistente heeft overleg gehad ivm de verlaagde progesteron. Ik hoef geen bolletjes te gebruiken, dit is een mooie waarde.

Ik heb gevraagd of deze hoge HCG ook kan duiden op een meerling. Ze zij dat dit best zou kunnen.
    Volgende week woensdag heb ik weer een afspraak staan.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is een mooie HCG-waarde!! :) Echt hoog!!!
    En dat die progesteron daalt, dat hoor ik wel meer op dit forum.
    Super, zeg!! :)
    Wanneer heb je een echo?

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hallo,

sorry dat ik zo inbreek, maar hebben jullie ook en website of een mailadres?

7. P26

P26 Niet meer actief

Hallo kaboutertje,

bedoel je van de kliniek?
    Ik kan je dan vast informeren dat er een kans bestaat dat de kliniek binnenkort de deuren gaat sluiten. Het is nog niet helemaal zeker. Maar nu hebben ze wel een patientenstop ivm bovenstaande.

Aqui: Volgende week woensdag een afspraak staan. Ik denk dat ik dan een echo krijg toch?

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heb daar idd wel eens over gehoord, maar dat ze dan meer naar midden nederland zouden gaan. Klopt dat?

Maar is er een link ergens te vinden?

9. P26

P26 Niet meer actief

Ze willen kijken of ze in Heerenveen kunnen gaan vestigen.
    Volgens mij hebben ze geen website.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, er is geen website van 't Barrahûs. Wellicht komt dat wel als ze doorgaan in Heerenveen. Blijft dus toch Friesland, hoor. Geen Midden-Nederland.
    Dr. V. heeft wel eens gezegd: als ik een website had, had ik een wachtlijst van 2 jaar en nu van een half jaar... Vandaar dus.

@P: spannend, dan krijg je vast een echo. Nog een weekje dus.

11. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Super P! Wat een hoge HCG waarde! Zo wordt die echo helemaal spannend, met kans op een meerling!! Kunnen ze dat bij de 1e echo al zien?

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @P: haai!
    fijn dat hcg gestegen is! :)

van 50 naar 700 in 6 dagen is mooi!
    maar of t een 2ling is?

hcg verdubbelt minimaal om de dag bij 1, en bij 2 zou dat dus dubbel zijn.

spannend, wanneer echoooo?

@jo: hoe gaat t met jou?

knuf! :)

13. P26

P26 Niet meer actief

ik had zelf al even uitgerekend.
    Als hij vorige dinsdag 48 was en dan om de dag verdubbelt had hij gisteren op 384 moeten staan. En het is dus 713 dit is toch wel heel wat hoger.

14. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    @ klingel: met mij gaat 't wel. Ben nog een beetje zoekende naar nieuwe gewoontes met mijn vader. Hoe vaak ga ik langs, hoe vaak zal ik bellen, etc. Anders was mijn moeder toch wel meestal het verbindingspunt...
    En morgen weer TP, dus kijk niet erg uit naar het rijden, maar wel naar de TP zelf en de mooie fotootjes (althans dat hoop ik natuurlijk...). En dan weer 3 uur terugrijden, zucht :(
    En nu aan 't werk, terwijl ik helemaal geen zin meer heb, dus dubbel :(:(. Straks hopelijk nog net even naar buiten voordat het echt koud wordt.

En hoe is 't met jou? Kun je de onzekerheid nog een beetje aan? Duurt lang he, zo'n week? En met je zwangerschapskwaaltjes? Na 12 weken zou 't weer op moeten knappen, toch? ;)

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @P: het is een prachtstijging! :)
    maar tis niet zo precies vaak hoor, ik ben ook wel eens 4dubbel gegaan in een paar dagen.
    zou je het trouwens leuk vinden, een 2ling?
    wel gaaf hoor, en meteen een stuk ' completer ' :D

@jo: lijkt me moeilijk.. je wil natuurlijk extra aandacht geven, maar dat kan je ook niet altijd volhouden..
    hoe gaat het met je vader, lukt het allemaal een beetje?

morgen TP: spannend! :)
    ik ga duimen!!!
    wel een lange reis he, maar het wel waard toch?

je hebt nog lekker wat cryo's, hier moet toch wel een beebje uit komen :)
    vanavond aan de progesteron? of al begonnen? (of had ik dat al gevraagd, sorry beetje dement soms)

over dement gesproken:

ik voel me inderdaad stukken beter. eigenlijk voel ik nu ik me weer zo goed voel pas hoe slecht ik me gevoeld heb! :$
    :)
    onzekerheid is eigenlijk helemaal weg na veel mooie echo's, en ik heb een angelsound waarmee ik nu hartje meteen kan horen :)

wat betreft mamastress, ja de tijd kruipt... soms ben ik heel bang, soms heb ik alle vertrouwen.
    brr..

16. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    zou mij wel leuk lijken hoor, een tweeling. Alhoewel ik gisteren in de boekjes bij Barra zat te kijken en toen zag hoe dik die vrouwen waren bij meerlingen... brr.. dat lijkt 't me meteen weer een heel stuk minder leuk. Maar ja, ook dat moet je er dan maar weer voor over hebben, he? :)

Ja, het gaat geloof ik wel goed met mijn vader. Hij is druk bezig met dingen opruimen en hij wil de kamer wat veranderen zodat zijn favo stoel dichter bij de open haard staat, dus hij heeft in ieder geval wat te doen :). Maar inderdaad, ik kan niet elke 2 dagen langs blijven gaan, maar ik vind 't ook wel heel sneu dat hij nu hele dagen alleen is. En onze familie is ook zo klein of woont ver weg :(, dus als ik niet ga...

Ha ha, ja je had al gevraagd naar de bolletjes, maar geeft niet hoor, schijnt er bij te horen :D. Ja, 2x 2 bolletjes nu om de progesteronwaarde nog wat verder omhoog te krijgen.
    En inderdaad nu nog 6 cryo's, waarvan 2 dus nu uit de vriezer. Je zou toch zeggen dat er 1 van de 10 wel moet lukken, toch?
    (Pleeesss...)

Een angelsound? Nooit van gehoord, maar daarmee kun je dus steeds naar het hartje luisteren als je wilt? Geweldig, wat een rustig gevoel moet dat geven! Heerlijk. Dus nu kun je echt lekker gaan genieten van je zwangerschap! En dan ook nog lente! Nu nog een goeie uitslag van je moeder en dan kan de wereld niet meer stuk, toch?! Ik duim met je mee! :)

Knuff!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heeft iemand dan een telefoonnummer voor me?
    Desnoods per pb

18. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ P: Wow, wat een stijging! Dat belooft wat........ ;)
    Met zo'n mooie stijging wordt het bijna wel tijd voor een banner hoor, je kan er niet meer omheen. Hartstikke zwanger!

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kabouter, je hebt een PB, maar ze nemen geen nieuwe patiënten aan op dit moment. Wel kun je misschien op de wachtlijst voor als Heerenveen doorgaat.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank jullie wel

Deel Deze Pagina