wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, hoor, Vlinder, als een tweeling gezond geboren wordt en niet te vroeg, dan is het geen probleem. Leuk juist, al zal het ook zwaar zijn. We willen toch 2 kinderen. Maar het geeft wel medische risico's. Dr. V. adviseerde echter er 1 terug te plaatsen wegens dreigende overstimulatie. Ik voel me nog prima, maar straks na het spuiten van de Pregnyl groeien de eitjes natuurlijk nog wel flink door. Maar zoals Klingel schrijft, we kunnen ons misschien nog bedenken na de punctie. Vervelend dat je een stuk vulling verloren hebt.... ai!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: het is wetenschappelijk bewezen dat:
    hoe groter de oogst eitjes, hoe meer geslaagde zwangerschappen.

dit komt deels natuurlijk door ' meer kansen ' (want meer cryo's dus terugplaatsingen) maar ook omdat het enthousiasme van veel eitjes maken een goed teken schijnt te zijn.

ik zie trouwens niet in waarom V zegt dat je, wegens dreigende overstimulatie, beter 1 dan 2 kan laten TP-en. :(

als overstimu dreigt (wat ik ontzettend hoop van NIET!) dan is het de pregnyl die je spuit, die de evt overgebleven/kleine/niet geoogste eitjes een ' boost ' geeft zodat die ook kunnen gaan springen.
    en dat wil je liever niet, wegens dan kans op vocht in buik.

nou ja, mocht je zwanger worden van 1 of 2, dan heb je wegens de aanmaak van HCG kans op hetzelfde effect.
    en bij 2, meer HCG,

aha ik heb al pratend mijn eigen antwoord al gegeven :D
    (typisch vrouwelijk is dat he, pratend denken)

ik denk dat als herr S (de punctieman) weet hoeveel er nog zit enzo (en een echo heeft gemaakt) je wel een goede indicatie kan krijgen voor 1 of 2.
    je zou zelfs nog de dag NA de punctie een echo kunnen doen bij V, dat heb ik toen ook gedaan.

ik bleek toen nog 10/15 :$ eitjes te hebben (naast de 20+ geoogste!) dus ik mocht zekerrrr geen TP.

maar de keer erop.... ;) zie banner.

@allemaal: sorry, rest van reageren op iedereen komt later!
    ben onderweg naar bad.
    ben wel wat labiel en super emo, ook wegens zwanger denk ik :) maar niet in een al te beste bui.
    komt wel weer.

knuffel !!!

3. P26

P26 Niet meer actief

Klingel sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Het nieuws van je moeder viel toch wel flink tegen begrijp ik. Ik hoop dat er snel een goed behandelplan komt en deze ook zijn werk doet.
    Doe maar kalm aan, het is wel veel stress naast je zwangerschap.
    Knuffel van mij.

Aqui wat mooi dat jullie dinsdag terecht kunnen. Ik ben benieuwd wat er uitkomt.

Vlinder Au dat lijkt me pijnlijk. Ik hoop voor je dat je morgen snel terecht kan.

Hoe gaat het met de anderen??

Hier alles nog rustig.
    De naaste familie en vrienden weten ons nieuwtje. De meiden werden allemaal emo. Tja al die vrouwen ook altijd;)
    Ik ben niet moe, niet misselijk en af en toe wat last van de (.) (.), maar eigenlijk net als anders. Wel zag ik gisteren dat 1 borst groter is dan de ander, wat ik anders ook had met de utrogestan bolletjes. Vanochtend weer gekeken, maar het is niet verder gegroeid.

Dinsdag komt een mw voor moeders voor moeders. Ik moet dan urine opvangen voordat ze komt, dan kan ze testen of ik genoeg hormonen heb om al mee te kunnen doen.

Woensdag de echo. Ik ben zo zenuwachtig hiervoor.:)
    Ik hoop dat we een mooi vruchtzakje kunnen zien. Mijn man denkt dat het er 2 zijn. Zelf denk ik 1. Woensdag zullen we het weten. Ook ben ik wel weer erg nieuwsgierig naar de hormoon waarde.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @P26: kan me voorstellen dat je nerveus bent voor de echo, maar kom op: dat kans dat het goed gaat, is het grooste. Ik weet het, dit helpt vast niet. Hopelijk is het snel woensdag.

@Klingel: wat jij schrijft klopt als een bus. Dr. V. was inderdaad bang dat na de pregnyl er nog te veel eitjes door zouden groeien. Misschien kan ik in Utrecht nog een echo laten maken als er twijfel is over overstimulatie. Ik moet trouwens zo spuiten, ik zit er echt op te wachten tot ik mag en dan snel naar bed.....

5. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    nou daar ben ik weer, vanmorgen langs geweest en wij moeten/ mogen morgen alweer naar DD. morgen ochtend eerst maar eens bellen.hopelijk hebben we mooie cryo's

Pip wat leuk om een gezicht bij de verhalen te hebben. leuk dat je me aangesproken hebt. hoe ging het bij jou!!

Aqui, dus jij morgen ook naar DD.heel veel succes
    sprechen sie ein bieschen deutch!!! ich nicht haha

vlinder , hoest met je kies, hebben ze hem al gerepareerd.
    je hebt een mooi gedicht gemaakt voor KLingel
    P.. spanend maar vooral leuk, echo komt steeds dichterbij.

Klingel. rustig aan, goed op jezelf en de baby passen.

katrien, alles goed bij jou, nog last van kwaaltjes

Jo, hoe gaat het met het broeden!! en hoe gaat het voor de rest van je. hoe was de verjaardag van je schoonmoeder, kun je het allemaal beetje bolwerken.

voor ons allemaal, lekker genieten van dit mooie weer.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoe laat moet jij er zijn, Famke? Wij om 10.00 uur. Misschien zie ik je wel. Mijn Duits is erg roestig, ik versta het wel goed als de spreker geen streekaccent heeft. Maar spreken... ehhh, ik kan de juiste woorden nooit vinden.... Mijn vriend speekt het wel beter gelukkig.

7. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    kan morgen ochtend bellen hoelaat... maar zal nooit eerder dan 12.00 zijn. want kunnen pas om half 9 bellen.
    Ik denk dat jullie dan al wieder richting holland zijn, oder een happie eten ergens, of misschien ben je nog wel heerlijk aan het "uitslapen"
    morgen meer nieuws over DD van ons!!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Alvast veel succes met de TP dan, Famke!

9. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Hé meiden,

Gezellig, weer veel berichtjes hier!

Aqui: spannend zeg! Hoop ook echt niet dat je overstimulatie hebt, had ik wel, ben er zeker 4 dagen behoorlijk ziek van geweest! En dan ook nog eens de teleurstelling dat er niet teruggeplaatst kon worden. Had hetzelfde als Klingel, voelde als een soort beloning, maar ja, daar moest ik wel een maand op wachten :(
    Maar bij jou gaat 't vast beter!! Ik vertelde trouwens bij het terugplaatsen aan Dr S dat er nog zoveel kleine eitjes waren blijven zitten vorige keer (net zoals Klingel beschrijft) maar hij zei, nee, dat zijn geen nieuwe eitjes, dat zijn met bloed volgelopen eicelblaasjes die hij had leeggeprikt. En hij zei dat dat een veelgehoord misverstand was...

Tjonge, lang verhaal, maar conclusie, veel succes Aqui, ik duim voor weinig last morgen na afloop en over een paar dagen lekker een terugplaatsing! Hoe is 't nu eigenlijk, last van je buik of valt t mee?

famke: jullie morgen ook naar DD voor terugplaatsing. Jullie laten er weer 2 terugplaatsen? Dat terugplaatsen heb ik elke keer wel weer zin in. Alleen jammer van het verre reizen, maar anders was het helemaal een feestje! Succes morgen! Wanneer had jij je eisprong eigenlijk precies? Ben wel benieuwd hoe lang ze er bij iedereen tussen hebben zitten...

vlinder: gatsie, hoop dat de tandarts je niet te veel pijn doet :(. Succes!

klingel: rustig het nieuws verwerken en daarna weer vol goeie moed er tegen aan! Wel goed op jezelf passen tussendoor he? Anders moet klingelman dat maar wat meer doen en jou lekker eten voor zetten :)

P: spannend hoor die echo! Maar het gaat vast helemaal goed komen. Ik ben wel erg benieuwd of het er 1 of 2 gaan worden!!

hier: nog aan 't broeden en 2x 2 bolletjes aan het schieten, zucht. En ondertussen het verlies van mijn moeder een plekje aan het geven. Mijn vader blijft maar enthousiast aan het opruimen, maar ik denk dat hij liever druk bezig is dan er over na gaat zitten denken. Maar ja, hij zal toch een keer zijn rust terug moeten vinden. En hij zou eigenlijk vrijdag voor zijn werk naar Turkije moeten, maar of dat door gaat.... We shall see!
    Verder heb ik eigenlijk niet zo'n goed gevoel over deze poging. Kan het niet verklaren, maar ben eigenlijk al bezig met de volgende keer. Zal wel vrouwelijk intuïtie of zelfbescherming zijn...

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat interessant wat je schrijft over die volgelopen eiblaasjes. Thanx, Jo. Ik voel mijn buikje nu wel, hij is een beetje opgezet en gevoelig, maar ik heb geen pijn. Dus het valt mee. Ik heb niet gefietst vandaag (moet straks naar een klant en ben daarom met de auto) dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik over de keitjes zou fietsen.

PS: Klingel, ik heb bij vrienden vrijdag alcoholvrije (nou ja 0,5%) witte wijn van Torres (Gall & Gall) gedronken en het was best aardig! Zij hadden het gekocht uit nieuwsgierigheid en toen ik zei dat ik geen wijn zou drinken, hebben ze 'm opengemaakt.

11. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Aqui: lijkt me pijnlijk, over keitjes fietsen met zoveel eitjes aan boord. Ik had minder last dan ik verwacht had, maar was wel blij dat ze ze er uit gingen halen... :D
    Hoeveel telde dr V er de laatste keer eigenlijk nog steeds zo'n 16-17?

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij heeft hij ze niet meer geteld de afgelopen 2x. Alleen de 1e keer heeft hij dat gedaan. Het komt inderdaad goed uit dat ik vandaag niet hoef te fietsen. Ik begin het nu toch wel een beetje te voelen, zo van: haal ze er maar uit... Ben ook heeeeeeel blij dat ik niet meer hoef te spuiten, was het gisteren echt helemaal zat al die injecties.

13. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Ja, nu je dat zo zegt, ik was 't spuiten ook helemaal zat ja. Was ook zo blij dat ik daarmee mocht stoppen. Vooral die eiremmers zijn rotdingen. Vond ze bijna net zo vervelend als de pregnyl :(. Maar het zit er weer op gelukkig!! Het tweede deel is zoveel makkelijker! (Als je geen last hebt van de uruzgan bijwerkingen, zoals ik, tenminste :))

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey meiden wat hebben jullie veel gekletst,over eitjes en terugplaatsingen.

Aqui ik hoop voor je dat je geen overstimulatie zult hebben,daar heb je nadien erg veel last van.

Jo is je vader alweer aan het werk geweest,omdat je zo schrijft dat hij eigenlijk voor zijn werk naar Turkije zou gaan vrijdag.

Hier vanmiddag een zenuwbehandelling gehad,ik mocht drie uurtjes snipperen van mijn werk maar had liever gewerkt:DIk heb nu geen gevoel meer in mijn gehele li-kant,hopelijk is de pijn nu wel weg.

15. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Net een stuk getypt, druk ik op f5 :( Sufferd...

Maar goed, de samenvatting:
    Mijn vader werkt voor zichzelf en ook vanuit huis, dus hij houdt werk en vrije tijd niet echt gescheiden. Maar hij gaat normaal gesproken 1 week per maand naar Turkije omdat hij daar een project doet. Het zou wel goed voor 'm zijn om er even uit te zijn en wat collega's om zich heen te hebben, dus ik hoop dat hij toch kan vliegen!

Hoe is 't trouwens met jou vlinder, kun je de onzekerheid nog aan? Lijkt me heel vervelend als je geen idee meer hebt waar je zit in je cyclus. En als je rekent vanaf je laatste eisprong of menstruatie, hoeveel weken zit je dan nu? Misschien weer menstruatie verwachten bij 6 weken na eisprong?

16. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Oh ja, en ik had iets geschreven over zenuwbehandelingen. Erg pijnlijk allemaal (zelfs door de verdoving heen!) Sterkte er mee!!

17. P26

P26 Niet meer actief

vlinder ik hoop dat je kiespijn snel over is.
    Ook heeft Jo gelijk, dat het erg vervelend is dat je niet weet waar je in je cyclus bent.

aqui en famke heel veel succes.

Klingel hoe gaat het nu?

Jo, het kan zo zijn dat het zelbescherming is, maar als ik kijk naar mijn laatste keer, toen wist ik het niet en toen was het raak. Terwijl al die keren daarvoor, wist ik gewoon dat het niet goed zat.

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P en Jo mijn menstruatie is net doorgebroken,gelukkig begin ik nu weer bij dag 1.Ik wil deze maand geen hormonen spuiten aangezien ik me nu veel beter voel en mijn lichaam verdiend rust.

Jo aha je vader is eigen baas,dan moet je zeker ook wel wat doorwerken?

19. P26

P26 Niet meer actief

vlinder wat fijn voor je. Misschien idd wel goed om het even natuurlijk te houden.

20. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Spannend Agui en Famke!! Morgen Agui de punctie. Hoop dat alles goed gaat en je geen last krijgt van overstimulatie en Famke ik ga voor je duimen. Zoals we vanochtend al hebben besloten, we gaan de roze golf doorzetten!! Hoop dat je diepFriesjes goed ontdooien en ze lekker blijven zitten.

Jo: Druk aan het broeden? Wanneer mag je prikken?

Klingel: Shit nieuws voor je. Leef met je mee. Een dikke leefheelergmeeknuffel!!

P: Lijkt me ook spannend hoor zo'n eerste echo. Ik hoop dat je het vruchtzakje al kan zien woensdag. Gaat je man mee?

Vlinder: Eindelijk dag 1!! Yes dan weet je nu weer waar je aan toe bent en kun je rond je ovulatie zelf aan de klus. Ga je dan wel bijvoorbeeld Utrogestan gebruiken? Of doe aan anti-conceptie deze maand?

@ hier: vanochtend echo en maak gelukkig zelf ook eitjes!! Zat er eentje van 19 mm achter de cyste die ik altijd al heb, dus vandaar dat dr.V. deze vorige week niet kon vinden. We verwachten vanavond of morgen positieve ovu test. Heb al vanaf zaterdagavond cervix slijm. Wanneer vanavond posi dan morgen IUI en anders woensdag. Ben in ieder geval erg blij dat ik deze maand behandeld kan worden in natuurlijke cyclus. Beter iets dan niets. En volgende maand DD?? We zullen zien.

Succes meiden die morgen naar DD gaan en tot snel!! Knuffel voor jullie allemaal..(wanneer ik iemand vergeten ben sorry)

Deel Deze Pagina