wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

maar klingel zal vast nog wel komen met een goed antwoord.
    Het is ook pas mijn eerste ICSI geweest en wij hadden maar 6 embryo's waarvan er 4 in de vriezer gingen. Ze waren niet extra door gedeeld.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, in principe laten ze de embryo's niet doordelen in Duitsland voordat ze de vriezer ingaan. Dat mag niet van de wet (behalve in noodgevallen, zoals overstimulatie) en het schijnt ook nog eens beter te zijn om ze niet te laten doordelen. Gelukkig ben je wel zwanger geworden van de eerste ICSI!

3. P26

P26 Niet meer actief

Ik hoop dat het voor jullie ook binnen de eerste ICSI mag gebeuren.

4. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Hier helaas slecht nieuws, net gebeld met Barra, maar had een HCG<1 en een prog. van 37,5.
    Dus vandaag baaldag en vanavond aan de drank :D. En nu maar even naar buiten!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Jo: hè, wat jammer zeg... ontzettend balen weer!

6. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    jo. want een kl@te nieuws. dit was niet de bedoeling.
    weet niet wat ik moet zeggen, ik had het jou zo ontzettend gegund deze maand.
    ga je wat leuks doen buiten, om alles beetje op een rij te zetten, en straks een borrel!!

7. P26

P26 Niet meer actief

Jo wat vind ik dit erg voor jullie.

8. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Dank jullie, lieve meiden! Tot nu toe gaat 't verwerken eigenlijk best goed, alhoewel ik er natuurlijk wel stevig van baal. Maar ik ben lekker de vakantie van volgende week naar Samos aan het voorbereiden (in het zonnetje :)). Dus daar wordt een mens toch ook wel weer blij van...

9. P26

P26 Niet meer actief

Er lekker even uit. Hoelang gaan jullie weg?

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai!

nou, opzich noemen ze die vaak wel een ' ingevroren emmy ' omdat die iets verder is doorgedeeld dan de cryo's.
    eigenlijk is een cryo niet meer (en ook niet minder!) dan een bevruchte eicel.
    en een emmy is al wat verder, hoewel het soms maar 1 deling meer is (gaat niet zo snel)
    ik weet nog dat, omdat ik ook geen verse TP mocht, de 2 die ik zou krijgen dus 2 dagen later zijn ingevroren.

bij de TP in januari, toen ik eindelijk weer mocht, heb ik wel gesproken met zowel V als U (de embryoloog van dussel) over ' 2 ingevroren emmy's ' en ' embryo-cryo's '

denk eigenlijk dat ' emmy-cryo's ' het beste woord is! :)

trouwens, het zal jullie niets verbazen dat dit ontzettende meedenk-tank heeft ' besloten ' 2 cryo's terug te krijgen en niet die 2 die ik in dec zou terugkrijgen.
    omdat U zei, dat die een iets lagere goede ontdooiingskans hebben dan 2 onmiddellijk ingevroren cryo's.
    gek genoeg eigenlijk voor mijn gevoel- maar ben wel mooi zwanger van 1 cryo!

(V heb ik hier niet over gesproken trouwens, hij zal wel opkijken als hij dit evt leest ;) *zwaai!*)
    ;)

@aqui: denk idd dat ik het was want er werd gelachen en gekakeld aan de lijn ;)

@P: superwaardes!!! wanneer kijken of hartje klopt?
    en het is er dus 1. althans, waarschijnlijk.
    mooie stijging hoor!
    maar ik herken he-le-maal die onzekerheid.
    ik had het over alles, ook over de progesteron (toen die wat daalde) enz.
    eigenlijk was ik pas bij de 12 weken echo (nekplooimeting) gerust en niet meer bang dat ik niets zou zien!

@vlinder: knuff voor jou...

@jo: heb al in mijn eigen topic wat gezegd over je waardes.. klote dat ze niet hoger zijn :(
    maar ja, ik ben nou net ' het bewijs ' en dus ook degene die ' negatief op dag 8 na TP ' niet meer ziet als ' perse echt negatief '
    ;)
    dus ik duim toch even verder terwijl jij op t terras zit! :p

enne, heerlijk naar samos!
    heb je echt verdiend na alle verdriet.

@ilja: melden! hoe en waar zit jij in de cyclus en de behandeling? nog aan t IUIen?

@pip: hoe gaatie daar lieve pip?

@fam: goed broeden jij!

@rest: spannende dag hier.
    moet mama nog een 2e operatie om preventief de lymfen te laten verwijderen?
    en gaat dus het plan om in zuidfrankrijk te trouwen niet door?

of is alleen controleren genoeg en kunnen we weer naar een mooie toekomst kijken?

beide gevallen vind ik okee, als mama maar echt beter wordt.

smak!

11. P26

P26 Niet meer actief

Klingel: Op dinsdag 4 mei kijken we of het hartje klopt. Ik ben dan precies 8 weken. Ik heb verder ook nog geen rare kwaaltjes, die ik anders vlak voor de ongi ook niet had. Dus wat dat betreft is alles nog gelijk.
    Wanneer hoor je meer van je moeder? Ik hoop echt dat alles goed komt en dat jullie een fantastische bruiloft zullen krijgen in Zuid Frankrijk. Liefs

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, Klingel, voor je uitleg. Bij mij gaat het bijna hetzelfde als bij jou, alleen zijn er 15 bevruchte eicellen direct ingevroren en dus cryo's geworden. En die ene die ik terug zou krijgen is in een later stadium ingevroren. Dus dat is een cryo-emmy... Juist. Ik hoorde bij dr. V. in de wachtkamer, de laatste echo voordat ik naar Düsseldorf ging, dat bevruchte eicellen die worden ingevroren inderdaad meer kans geven op een zwangerschap. Het schijnt dat die sneller helemaal koud worden tot in de kern, zodat er binnen de bevruchte eicel weinig temperatuurverschillen optreden. Dus... jij hebt zelf besloten dat er 2 cryo's ontdooid werden en niet de 2 cryo-emmy's? Goed idee. Ik dacht hier zelf ook al aan, want die cryo-emmy is natuurlijk in zijn/haar eentje ingevroren, maar nu wil er 2 terug. Dus kunnen ze beter 2 cryo's ontdooien die toch al samen zijn. Volgens dr. V. werden sommige samen ingevroren en andere apart (zodat er ze er nog eentje bij konden doen als 1 van de 2 het ontdooien niet overleefde...).

Weer een spannende dag dus wat betreft nieuws over je mama. Sterkte met wachten en een dikke knuffel.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @p: spannend, 4 mei! ik duim! :)
    @aqui: jij hebt een superscore, echt een rijkdom!
    zo voel ik het ook nog steeds hoor, met 8 (uit 20), je weet gewoon dat je een tijd van die ellendige hormonsterrondes af bent.

sterker nog, je kan zekerrrrr een half jaar vooruit! :D
    dat is ook met t oog op evt sluiten van barrahus erg fijn.

over die cryoemmys, dat heb ik idd met U besloten.

het beste kan je of tegen V zeggen dat je dat wil, of gewoon met die U (een fantastische man om mee te spreken als je onzeker bent- zijn nummer staat gewoon op de dusselsite) overleggen.
    op de dag dat je bv je pregnyl hebt gezet.
    dan noteert hij dat wel.

oh erg he, dat ik zo heb mee-gedokterd! :)
    (maar ik had niet anders gekund en gewild...)

2 terug wordt dan sowieso cryos.
    wat je ook nog zou kunnen doen is zeggen dat indien er van die 2 1 niet overleeft ze dan die emmy erbij zetten.

denk er maar eens overna ;)

@mama: ze heeft om 1600 afspraak maar zal vast wel weer uitlopen.

ik gok op nieuws rond 1800.. en ik bereid me voor op een 2e operatie.
    geeft niet, als dat het beste is moet dat gewoon.

als we daarna maar weer verder kunnen met voorbereiden en verheugen, desnoods in NL, ben ik de gelukkigste broedkip ter wereld.

nu de zon in!
    smak!

14. P26

P26 Niet meer actief

Klingel hoe was de uitslag van je moeder?
    Ik heb gehoord dat je je vooral nu goed moet insmeren voordat je de zon ingaat, ivm pigmentvlekken die je kan krijgen, door zonnen tijdens de zwangerschap.

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Meiden op de topic van klingel las ik het volgende;Klingelmama moet toch 2e operatie ondergaan, alle lymfen eruit.

Klingel ik wens jou mama,jou en je hele familie heel veel sterkte toe.Dikke knuf van mij.

16. P26

P26 Niet meer actief

Klingel dus toch een 2e operatie. Ik hoop dat alles goed zal verlopen.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

17. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Wat is het hier rustig...
    Iedereen nog onder de indruk van klingels nieuws en/of lekker buiten aan het broeden?

famke: wanneer mag jij testen?

aqui: hoe gaat 't met het buikje? Begint 't alweer te herstellen? (En zich aan 't klaar maken voor een cryo TP?)

pip: hoe gaat 't?

en de zwangeren: lekker genieten van dat kleintje en het mooie weer!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    't Gaat wel wat beter met de buik. Ik heb nergens last van als ik rustig zit. Als ik ga lopen of staan, dan begin ik het na verloop van tijd wel te voelen. Maar het gaat steeds beter. Ik ben benieuwd hoe lang dat tilverbod van dr. V. nodig blijft. Zolang dat van kracht blijft, kan ik mijn vouwfiets niet meenemen naar het werk. Dus maar even met de gewone fiets dus.

19. P26

P26 Niet meer actief

Hoi jo, ik heb vanochtend gewerkt. En vanmiddag hebben we geschilderd thuis. Ik kom net onder de douche vandaan. Straks gaan we BBQ-en bij vrienden.

20. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Wij zijn vandaag heerlijk in de tuin aan het werk geweest. Heb zoveel gedaan vandaag! (Er moest ook wel heel veel gebeuren :(). En nu regent 't hier ineens?!! :$

Ik hoop dat jullie het nog iets langer drooghouden voor die BBQ, P!

Deel Deze Pagina