Maartje iui krijg je zeker niet onbeperkt vergoed,ik weet niet welke verzekering je hebt maar die van mij doet dat niet. Flush iui is niet meer dan het sperma (gewassen)de eileider inspuiten,zo heb je meer kan op een bevruchting zodra het eitje springt.Het sperma zit dan n.l zo hoog in de eileider dat het eitje zeker langs de sperma komt,flush iui is zeker geen garantie op zwangerschap de kans erop is wel wat groter dan bij een gewone iui.
Hmm jammer. Bij mij is vastgesteld (wel door mn slechte andere ZH maar goed) dat mijn eitje niet spontaan (ook niet met Pregnyl) jumpt... Dus dacht misschien is dit iets Vergoedingen: je krijgt het wel onbeperkt van je verzekering vergoed. Echter, de meeste ZH'en willen hun 'slagingspercentage binnen een bepaalde tijd' een beetje kunstmatig opkrikken door te zeggen dat zij maar 6 keer IUI doen. Zodoende schuif je eerder door naar IVF, waarmee de kans groter is dan met IUI en zodoende raken er wat koppels wellicht eerder zwanger, die anders pas bij IUI nr. 15 bijvoorbeeld mega geluk hadden.
Nee, flush is iets anders dan het eitje aanprikken zodat-ie uit zijn schilletje komt. Dat is "Assisted Hatching" en kan alleen in combinatie met IVF of ICSI. Flush is: het bewerkte zaad helemaal in de eileiders spuiten, zodat het zelf minder hoeft te zwemmen. Bij mijn weten krijg je IUI inderdaad onbeperkt volledig vergoed, tegenwoordig. Vroeger was het maximaal 6x.
Staat je schildklier wel goed ingesteld, Maartje? Want dat kan ook ellende geven. TSH moet rond of onder de 1 zijn. FT4 moet 16 of hoger zijn.
haai! @aqui: dank voor tip! ga ik zeker heen binnenkort!! hebben ze er ook gebloemde stoffen enzo? en hoe gaat t verder met jou? @vlinder: knuffel voor je tandpijn en nog een knuffel voor je mooie gedicht, zo lief! @pip: ik duimmmm!!! heb je alweer getest? wanneer was je ei? een innesteling is 5 tot 10 dagen na eisprong he. niet later meestal (tenzij je klingel heet, hoewel, ik zat ws op dag 10) @fam: hoe gaatie??? @ilja: en waar ben jij?? @jo: hoop dat je een heerlijke vakantie hebt! @rest: dikke knuffel! hier alles goed, mamastress is te handelen, ze waren hier vandaag en was heel fijn en ontspannen. mama hartje laten horen, zo leuk! denk (inmiddels) echt dat het na de 2e operatie goed en veilig is met haar... @maartje: hee dusselvriendin! FLUSH is idd een ' hoge IUI ' zegmaar. opzich mag je ' unlimited ' (ook bij onze vrienden van menzis ) zolang je zh het wenselijk vindt. AH is wat jij beschrijft, maar dat wist je toch wel? opzich iets voor oudere vrouwen en hun eitjes smak!
Ja, die hebben ze -geloof ik- wel, al is het aantal minder dan de effen stoffen. (Anders kun je even bellen om 't zeker te weten.) Hier gaat het goed. Net lekker uit eten geweest. En zaterdag a.s. weer een echo. En dan hopelijk snel een ei, zodat we een TP kunnen laten doen.
Aqui ik hoop dat jullie snel een TP kunnen krijgen. Net gebeld voor de bloeduitslagen. HCG 44000 Prog 52 Ik moet nu weer 1x daags 2 bolletjes gaan gebruiken.
Thnx meiden. Hihi ik bedoelde niet ah, weet namelijk wel van horenzeggen ware dat is. Nee, ik bedoelde dat het ei in het follikel zou worden aangeprikt zodat het uit het follikel zou gaan en dan zelf verder zelfstandig, zonder buiten het lichaam te zijn geweest, haar weg zou vervolgen in de eileider. Leek me wel een mooi idee, maar helaas
Pip heb je vandaag weer naar het Barrahûs gebeld of ben je ondertussen ongi geworden. Hoe gaat het verder met alle zwangere dames,meiden jullie mogen ons wel op de hoogte houden hoor,ik ben in ieder geval erg benieuwd naar jullie.
Hoi Vlinder, met mij gaat het goed. Ik hoop dat door de utrogestan mijn waarde weer mooi omhoog gaat. Ik vraag me toch af, waardoor het zakt. Ligt dit aan mijn eigen lijf?? Dit zijn dan toch vragen die er opkomen. Maar gelukkig zijn er medicijnen voor. Hoe voel jij je? Helpen de kuren al een beetje?
@ Klingel; wat een giller zeg... geen jongen maar een meisje! Vond ook wel dat je het al heeeel vroeg wist, is nog erg foutgevoelig dan. @ P; waardes super gestegen zeg!!! Al een kloppend hartje gezien? @ Pip; Spannende dagen bij jou zeg! Heb je al gebeld met het Barra? @ Aqui; hopen dat je deze maand inderdaad TP krijgt! @ Vlinder; hoes't met jou??? @ All; hier maandag combinatietest en afscheid Barra gehad... Combinatietest en echo was super, het liep keurig op schema! Uitslag combinatietest was 1:7761, dus ook echt geweldig! Leuke foto's meegekregen, en aardige man die de nekplooimeting deed! Voor onze vakantie eind mei mogen we nog een keer. Afscheid Barra viel me wel een beetje zwaar... was zo'n warm nest, met zulke lieve assistentes. Nou ja, ik mag mijn handen dichtknijpen dat ik op deze manier afscheid mag nemen!!! Verder houdt vermoeidheid hier nog behoorlijk aan, misschien ook wel door drukte (lees: TE DRUK) op het werk. Vandaar op het moment weinig berichtjes, maar ik duim nonstop door voor iedereen!
P; ik heb me ook heel erg zorgen gemaakt om mijn progesteron... zakte bij mij ook van 125 naar 57 in heel korte tijd. Schijnt erbij te horen, bij Klingel gebeurde dat geloof ik ook... Snap je zorgen, maar hoeft niks te betekenen!
Wij hebben de 17e de combinatietest bij het Barrahus. Is dit dan gelijk de laatste keer? Of komen we nog een keer voor de uitslag.
De echo met nekplooimeting kan pas tussen de 11-14 weken gedaan worden. Denk dat je de 17e moet laten bloedprikken... Nekplooimeting gebeurd ook in Leeuwarden, bij een echobureau. Wordt dus niet door v. V. zelf gedaan. Ik had aansluitend van de nekplooimeting een afspraak bij Barra... en dat was gelijk het afscheid.
ok dus de 17e bloedonderzoek, en dan zal ik een afspraak moeten maken voor de nekpooimeting. ik had begrepen dat ik de 17e voor de combitest zou gaan
De bloeduitslag wordt wel gebruikt voor de combi-test. De echo wordt voor je ingepland door Barra-dames, krijg je schriftelijk een bevestiging van thuisgestuurd. Tenminste, zo ging het bij mij. Echo van nekplooimeting is echt super hoor, zoveel duidelijker als bij v.V. en al zo'n mensje om te zien! Sinds die echo zijn mijn zorgen aardig verdwenen!
ok dan kan mijn man dus gewoon aan het werk als hij dit wil. Misschien krijg ik maandag dan een gewone echo en dan vast bloedprikken. Ik ben de 17e 9 weken en 6 dagen. Ik houd er dan rekening mee dat we dan een afspraak gaan maken voor de meting. Bedankt voor de info. Zo zie je maar dat ik het heel anders had begrepen.
P ik kan me wel voorstellen dat je je druk maakt om de progesteron maar je wordt gelukkig goed in de gaten gehouden en ik denk dat je je niet te ongerust moet maken,al snap ik het wel hoor.Hopelijk kunnen jij en je moeder snel wat leuks gaan kopen voor de kleine,dat geeft n.l een heel fijn gevoel. De antibiotica begint wat aan te slaan en ik ben daar super blij mee,alleen begint nu mijn rechter knie te klooien.Ik was lekker met de honden gaan wandelen en toen begon de knie te steken,later op de middag met mijn vriend naar het tuincentrum gegaan en weer enorme steken in mijn knie,ik hoop dat dat gekneus van mij nu snel voorbij is:x Katrien wat fijn dat bij jou ook alles zo spoedig verloopt,wat een bofkonten schrijven hier. Aqui,pip,Jo en ik volgen vast spoedig en dan kunnen we met zijn allen onze zorgen maar ook vreugde over de zwangerschap delen Pip hoe is het? Aqui ik hoop dat je snel voor de terugplaatsing mag gaan,ik gun het je zo.