Goed gedaan Famke. Ik heb er ook maar weer eentje gemaakt. Klingel: Goed weer van je te horen!! Haha gekke droom. Vanochtend vertelde Dr.V. dat het nog steeds niet zeker is. Vrijdag 18 juni stopt hij in ieder geval in Wirdum. Maar goed hij is nog steeds positief. We wachten het maar af. Mocht hij sluiten dan ga ik in ieder geval naar H'veen. Ben benieuwd naar de gyns. . Ik heb net alle voorlichting doorgelezen van Barra over IVF, ICSI, Criyo etc. Er staat in een slagingspercentage van 30 % bij terugplaatsen van 2 embryo's maar volgens mij heb ik hier eens het percentage gelezen van 50 %? Ben in ieder geval benieuwd. Pip man is beetje gespannen. Ik nog niet. . Famke of JO: Zijn jullie bij Groningen de grens over gegaan en via Duitse snelweg naar DD gereden? Of via zwolle?
pip. mooie banner!! wij zijn bij arnhem over de grens gegaan. wij doen er precies 2,5 uur over. jullie dus iets langer.maar is hele makkelijke route. ik rij vaak tot de grens en vriend-lief het laatste stuk. vervelend dat Dr.V, assistentes en wij ook nog steeds niet weten wat er allemaal gaat gebeuren. en heerenveen, dan bedoel je gewoon het ziekenhuis de tjongerschans toch!!!
hey Jo. klein kans haha, en heb je de 5 klappen van de molen nog gehaald was gezellig. en idd tot schrijfse
Ha ha, nee, nog niet langs geweest voor die klappen . Wel erg grappig trouwens! En idd gezellig, zo kom je elkaar toch nog wel eens tegen... en famkeman vast ook nog in de sporthal volgend jaar! pip: weet niet waar jij woont, maar voor ons is Zwolle ook het snelst en dan idd bij Arnhem de grens over. Fijn dat het bij jullie zo goed gaat en dat die cyste zich rustig houdt! Heerlijk! En jeetje, 18 juni al. Ik ging uit van 1 juli... hmm, straks maar even uitrekenen hoe dat met mijn cyclus uitkomt, denk dat het wel goed gaat voor nog 1 x 2 TP. Knuff!
Voor de dames die naar DD moeten. Het wordt wel spannend. Het komt voor jullie allemaal nu heel dichtbij. Ik ga ook via Zwolle naar DD. Al hoop ik daar nooooooit meer te komen. Ik ben wel blij te horen dat H'veen ws ook gaat samenwerken met DD. Hier gaat verder alles goed. Ik merk dat ik er positiever inga staan. Maandag weer een echo. Ik ben benieuwd of dr V de beeb dan wel kan opmeten. Ik heb een week last gehad van trekken in de buik, obstipatie. Toen was het weer 2 dagen weg. Nu merk ik toch weer trekken in de buik. Ik ben er eerlijk gezegd wel blij om, doet mijn lijf in iedergeval wat. Ook lijkt het wel of mijn onderbuik al wat naar buiten blijft staan. Normaal zie ik dit alleen 's avonds en nu vanochtend ook, terwijl mijn gewicht iets was afgenomen.
Hallo, Het wordt inderdaad spannend P! Maar heb er helemaal vertrouwen in. Heb vanochtend controle gehad, alles ziet er prima uit. Het is nu een kwestie van dat de follikels doorrijpen. Krijg nu menopur ipv puregon. 's ochtends 2 ampullen met een eisprongremmer en 's avonds 1 ampul. Op zijn vroegst is de punctie woensdag op zijn laatst zaterdag. We zullen het zien. Gok nu zelf op donderdag, mooi in het midden . Dr.V. balanceert op het randje met medicatie, hij zei ook al, de punctie zal prima verlopen, misschien daarna geen TP ivm overstimulatie. Dat is voor hem soms moeilijk in te schatten. Ik vind het niet erg. Ben al blij, zoals het nu lijkt zijn het 20 follikels ben benieuwd wat gebruikt kan worden en bevrucht. Dan kunnen we een tijdje vooruit. Hoe is het met iedereen? Jo: Wanneer verwacht jij je menstruatie? Agui: Al ovulatie tekenen? P: Fijn al wat zwangerschapsklachten. Hoe laat ben jij er maandag? Ik kwart voor 12. Vlinder: Ontstekingsvrij? Klingel: Alles goed? Ook met je mama? Famke: 6 weken alweer!! wat gaat de tijd snel zeg.. Katrien: Bij jou het helemaal vlot nu. Super hoor!
Goed zeg Pip! Klingel, aqui en ik hadden allemaal overstimulatie en dat is wel een paar dagen (of week) erg vervelend en pijnlijk, maar dat hebben we er allemaal wel voor over. Daar kom jij ook wel overheen hoor, mocht dat gaan gebeuren . Maar het mooist zou natuurlijk een verse TP zijn! Veel succes met doorbroeden! (Voel je het trouwens al?) hier: omdat ik wel bolletjes gebruik zou mijn menstruate uit moeten blijven. Anders zou ik vandaag wsl ongi worden en ik voel ook al de herkenbare krampen van de ongi , dus ik denk dat ik maar stop met de bolletjes. De kans dat het deze maand gelukt was op eigen kracht was natuurlijk al heel klein en ik wil eigenlijk wel graag door naar een volgende TP! Dus misschien vanavond nog een keer bolletjes en dan zal over een paar dagen de ongi wel doorzetten. Nu snel naar de supermarkt, dan douchen en omkleden voor het 50-jarig jubileum van onze volleybalvereniging. (En ik zit in het bestuur, dus mag ook nog wat felicitaties in ontvangst nemen. Beetje raar idee.. alsof ik daar iets veel aan bijgedragen heb )
pip, jij ookal zoveel eitjes. goed zeg!! hoe voel je je, voel je ze idd ook al goed zitten. en er gaan weer veel naar barra maandag. wij zijn er al om 8.15 jo, heel veel plezier vanavond, partytent al opgezet! vlinder, hoe is je halve dag werken geweest, kon je het volhouden. aqui, al een positieve ovu test in zicht! fijn weekend allemaal
Nee, nog geen positieve ovu-test in zicht. Zo nega als maar zijn kan en geen tekenen van naderende posi test. En van mij mag het ook nog wel een weekje wegblijven. Donderdag wordt lastig voor een TP (met mijn werk) en vrijdag echt onmogelijk (door een dure cursus van het werk). Dus ik heb het liever niet volgende week, maar de week erop. Lijfje, doe nog maar even rustig aan dus! @Pip: spannend, zeg, 20 follikels! Erg mooi aantal!
Goedemorgen, Agui: Nog geen ovulatie in zicht dus. Ik hoop voor jou dat je dan een TP na volgende week kan krijgen. Spannend. We gaan mooi de roze golf doorzetten hier. Jo: Dan feliciteer ik je ook maar!! Heb je een leuke feestavond gehad? Ben je al gestopt met de Utrogestan? Het blijft altijd een dilemma he? Ik heb dat ook vaak na een behandeling, wel menstruatiekrampen, maar ja kan ook weer bij een beginnende zwangerschap horen, wel of niet stoppen? De laatste 2 keren ben ik gestopt en kwam de menstruatie ook binnen 3 dagen. Ik had zoiets van ik stop en komt het dan niet opzetten dan begin ik wel weer met de Utrogestan. Kan me ook voorstellen dat je graag nog een keer een begeleide TP wilt van dr.V., en als je toch niet zwanger bent, dan zo snel mogelijk maar. P en Famke: Dan treffen we elkaar morgen niet. Jammer. Spreekuur loopt denk ik wel weer erg uit. Drukke maanden zo voor Dr.V. Respect, hij heeft zelfs onze trouwdag onthouden. Met zijn geheugen is niets mis. @ Hier: Alles prima. Voel inderdaad alle follikels zitten en heb er bij vlagen ook last van. Sinds ik ben gestopt met de Puregon gaat het wel beter voor mijn gevoel. Vanaf woensdag had ik best veel last en werd ik 's nachts ook wakker ervan. Gister begonnen met menopur en ik heb nu nog bij vlagen last en slaap weer lekker. Maar goed de pijn/last maakt me helemaal niets uit. Ik wil alleen dat mn criyo's snel in DD zijn. Heb er gewoon zin in. . Overstimulatie of niet, dat neem ik op de koop toe. Vond het fijn dat Dr.V. gister aangaf dat het op een randje balanceren is en dat begrijp ik helemaal. Bij een normale NL behandeling heb ik lang zoveel kansen niet. Lezen jullie trouwens ook de Flair? Wekelijks wordt er altijd een column geschreven door Manon. Een mede MMM'er. Ik lees het altijd als eerste. Gister las ik dat ze nu voor de tweede IVF poging gaat, ze laat dus niet heel veel eicellen groeien en dan iedere cyclus er 2 terugplaatsen. Zo zonde dan ben je zo snel door je pogingen heen. Ze kreeg nu het advies van haar gyn om te stoppen omdat ze maar een kans had van 10 % om zwanger te raken. Gelukkig trekt ze zich er niets van aan en gaat ze door. Ik gun haar ook een Dr.V. want het is echt een belachelijk protocol wat de meeste ziekenhuis hier hanteren. Stond deze week ook nog een artikel in van 6 vriendinnen die tegelijk zwanger waren, waarvan 2 ook met vruchtbaarheidsbehandelingen te maken hebben gehad. 1 dame die had 6 IUI's gehad en bij de de eerste IVF poging zwanger en de andere dame ook 6 IUI's en bij de tweede IVF poging zwanger. Kijk dat geeft ook hoop!! Net als Katrien, Klingel, P en Famke. Wij (agui, vlinder, Jo en ik) volgen jullie snel.
Hoi, Ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan een forum. Inmiddels wel veel meegelezen. Mijn eigen verhaal is wellicht een beetje apart (of misschien ook niet..). Zwanger raken is voor mij en mijn lief geen probleem. Zwanger blijven echter wel. Het gaat steeds tussen de 6 en 9 weken mis, afgelopen nacht voor de zesde keer (kon het nog opvangen, hebben er beide een potje boven staan huilen vrees ik, pfft). Na in 2008 ons lieve zoontje te hebben gekregen (zijn dus eigenlijk al erg verwend!! Maar kinderwens is nog heel sterk) is het niet meer gelukt. De gyn in het St Antonius weigert onderzoek te doen omdat lief en ik allebei "al 38 zijn". Ik had dus enige hoop dat we eens bij Dr V. op het Barrahus zouden mogen langskomen, al was het maar voor een gesprek of wellicht kan hij, als hij er echt mee gaat stoppen, ons verwijzen naar iemand met eenzelfde aanpak (en die wat verder wil kijken). Weten jullie of het Barrahus nog enige opening biedt? Of zit het echt potdicht (had ik dat zelf maar ). Liefs en heel veel sterkte aan jullie allemaal, laat je niet kisten, doen wij ook niet. Jytte
Jytte, wat verdrietig... 6 miskramen, dat kan geen toeval meer zijn. En voordat je je zoontje hebt gekregen, nooit problemen gehad? Lees evt. "Is Your Body Baby-friendly" van dr. A.E. Beer (pittig Engels). Hij schrijft ook veel over 'secundaire onvruchtbaarheid' en herhaalde miskramen nadat het 1x wel gelukt is. Hier heb ik mijn bloed laten onderzoeken: www.immu-baby.de In Duitsland onderzoeken ze meer dingen na herhaalde miskramen en zeker bij deze arts. Zij werkt volgens dr. Beer van het boek. Je hoeft er niet heen, bloed kan worden opgestuurd per koerier. Overleg wel even met je verzekering over wat ze vergoeden. Wij hebben dat niet gedaan en mijn verzekeraar van vorig jaar (CZ) is er nog steeds niet uit. Ik hoop dat 't Barrahûs nog wordt voortgezet (in Heerenveen) en dat je er dan toch terecht kan. Vragen kun je altijd stellen hier. @Pip: spannend, hoor. Waarom Menupur nu en geen Puregon meer? @Hier: fertilitymoniror geeft High aan... ovulatie over een dag of 5 hoop ik (niet eerder liefst).
Ik ben nu op mijn werk en gelukkig kan ik om 21.30 uur naar huis. Een collega werkt door voor mij. Ik heb een blaasontsteking en het begint flink zeer te doen. Het is op mijn werk komen opzetten. Ik heb het nog nooit gehad!!! Morgen zou ik naar de HA kunnen gaan hiervoor. Zou ik beter eerst even Dr V kunnen afwachten? Hij kan me hiervoor toch ook behandelen? Ik hoop maar dat ik morgenochtend kan werken. Het lopen begint steeds zeerder te doen.
Misschien moet je zelfs naar de huisartsenpost, nu, meteen! Blaasontsteking is GEVAARLIJk als je zwanger bent!!!
P ik ben het met aqui eens,je kunt beter direct de dokterswacht bellen en vregen of je urine mag komen brengen,ze strippen het gelijk en dan krijg je gelijk al een kuurtje meer,zeg er wel bij dat je zwanger bent. Jytte ik heb je al een prive berichtje gestuurd,hopelijk heb je deze nacht een beter dan de afgelopen nacht. Pip wat spannend zeg DD,je gaat dus al mooi de goede kant op,spannend hoor. Pip ik lees wel eens de flair maar die collum kende ik niet,ik heb dus nooit goed de flair gelezen Klingel hoe is het met je moeder,de kleine,jou en je partner en met je aanstaande huwelijk. Aqui dus nu nog geen ovulatie,hoever zit je nu in je cyclus? Famke hoe is het met jou,heb je al wat kwaaltjes? Jo ben je al ongi geworden,ik hoop eigenlijk dat je spontaan zwanger bent geworden. Hier drie halve dagen gewerkt en dat was meer dan genoeg,mijn knie doet daarna behoorlijk pijn. Ik had voor mijn kaakontsteking een antibioticakuur gehad en nu kan ik morgen weer naar de huisarts want ik denk dat ik weer een candida heb,of de rest is nu losgekomen door de dubbele kuur. Hopelijk ben ik niemand vergeten,oh Draga als je hier nog wel eens leest,ik denk nog wel eens aan je.Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.
Nou, Vlinder, het zit jou ook niet mee. Ik wens je van harte beterschap toe. Ik zit nu op dag 18 van de cyclus. De laatste ovulatie die ik ooit in een cyclus had, was dag 21, maar ik hoop dat deze nog wat later komt... Het vruchtbare slijm heb ik inmiddels wel.
ik heb gebeld en mijn man rijdt nu naar de spoedapotheek. Ik moet morgen de uitslag ook meenemen van de test naar Dr V. Gelukkig had ik het op het werk al kunnen testen. Hopen dat ik morgenochtend er wel om kan werken.
Oh, goed, pak van mijn hart! Veel beterschap! Enne, rustig aan, hè, de baby en jouw gezondheid gaan nu VOOR!!!