@ P; tranen in mijn ogen... wat verschrikkelijk voor jullie! Wens jullie alle sterkte toe om dit te verwerken, neem je tijd... Verder geen woorden voor dit verdrietige nieuws. Jullie waren al zo'n eind op weg met een kloppend hartje!
P - wat een naar bericht zeg. Zit op mijn werk maar wilde toch even kort reageren. Rustig aan maar, ik hoop dat je de moed erin kunt houden en dat de kleine een volgende keer blijft waar ie hoort, bij jou, 40 weken lang en daarna hoera! Lieve V,, nogmaals dankjewel voor jouw mailtje aan mij gisteren, ik knapte er echt een beetje van op. Vannacht redelijk geslapen, wel nog flink krampen en misselijk, maar, dus weer aan het werk, in ieder geval geeft dat afleiding. Hoi A - nee voor mijn zoon nooit problemen, gewoon proberen en vrijwel meteen raak. Had ik overigens niet verwacht, was toen 37 en veel vriendinnen van mij zijn al jaren aan het proberen, zonder succes, dus een "natuurlijk gaat het goed" heb ik nooit gehad, meer "wat een geluk". Ik vermoed nu zelf dat het wellicht een antistoffen/immuniteits probleem zou kunnen zijn en hoop dat ze daar op Geertgen op kunnen en willen testen. Of er dan iets aan te doen is is een tweede. Ik weet dat ik al heel gelukkig ben met onze zoon. Lfs Jytte
Hoi Dames heb even bijgelezen en wil even aan P vertellen hoe erg ik het vind . Ik weet precies hoe het voelt en het is net als of je met de stoel en al door de grond zakt als je daar ligt dus veel sterkte. En wil je even waarschuwwen je gaat een hoop bloed verliezen dus koop alvast kraamverband. Ja het klinkt gek maar het was de beste tip die ik ooit van de buurvrouw kreeg die had ook een miskraam. Ik hoop dat je ooit nog zwanger zult raken al klinkt dat heel kut nu. En Vlinder denk ook nog wel aan jou en hoop dat jij ook die zwangerschap krijgt en de baby die jullie verdienen. Dat hoop ik voor iedereen hier. Nieuwtje wij gaan ook trouwen want ik wil ook een mooie dag hebben klinkt dom, he. Tuurlijk zijn er genoeg mooie dagen maar aangezien er mischien nooit kinderen komen wil ik een dag die iets betekent. Nou dames veel geluk en succes pip veel succes deze keer zet op meid. Wip nog wel eens weer langs.De ggroeten.
Lieve P, leef zo met je mee. Heb de hele middag aan je gedacht. Vind het erg verdrietig voor je en vind het bijzonder knap dat je op het forum al weer een woordje voor een ander hebt. Ik wens je de komende dagen heel veel sterkte en wanneer je lichaam hiervan wat is bijgekomen dan hoop ik dat je snel weer zwanger bent en de 40 weken mag volmaken! Denk aan je en knuffel. Vind het wel een beetje vreemd om zo op het forum verder te kletsen, net alsof er niet is gebeurd, maar dat is het natuurlijk wel. Voelde me vanmiddag er heel ongemakkelijk bij. Een hele dikke knuffel.. Jytte: Ook jij heel veel sterkte gewenst, ben er eerder niet aan toegekomen om een woordje tot je te richten, vanmiddag was ik op het werk en moest het even snel tussendoor. Wens je heel veel sterkte!! Dr.V. is nu nog druk bezig met de onderhandelingen voor doorstart van zijn kliniek, hij is zelf heel positief. Dus ik ook . Ik hoop voor iedereen die zo graag zwanger wil worden en blijven dat hij doorgaat. Ik ben zelf super tevreden over de service en het maatwerk wat hij biedt om zwanger te raken. Ik houd je op de hoogte en je kan altijd barrahus bellen he? En je alvast op de wachtlijst laten plaatsen. Wie weet wat er allemaal gebeurd. Vlinder: Goh je hebt het allemaal even flink te pakken zeg. Balen. Hoop dat nu met het mooie weer in aankomst jouw lichaam zich ook weer wat herstelt. Rustig aan.. Agui: Spannend, spannend. Dus misschien zaterdag een TP? Ik ga voor je duimen!! Famke en Katrien: Moed houden dames. Komt goed. Lijkt me voor jullie met je historie ook weer verdrietig en misschien confronterend nieuws. Leef ook met jullie mee en hoop dat die 9 maanden zo voorbij gaan. Knuffel!! @ Draga: Yippppie je gaat trouwen!! Gefeliciteerd goed te horen. Ik begrijp je helemaal. In december hadden wij ook zoiets van naast zo'n energieslurpend traject willen we ook wat leuks om naar uit te kijken en te regelen. Heb de laatste tijd ook veel aan jou gedacht. Wanneer is de grote dag? Leuk nieuws en ontzettend leuk om voor te bereiden. Voor ons is het vandaag nog een precies een maand voordat we trouwen, 17 juni.. @hier: Druk aan het kijken voor een hotelletje. Hebben beide morgenmiddag al vrij genomen, dus gaan lekker op ons gemak naar Dusseldorf. Ik heb rond de 20 follikels. Ga zo om 10 uur Pregnyl spuiten. Woensdag om 0900 zijn we aan de beurt voor de punctie, ben erg benieuwd. Misschien vrijdag of zaterdag terugplaatsing, maar denk dat ze me wel overgestimuleerd vinden en dan wordt het een volgende keer. Geen probleem. We hebben er beide veel zin in en zijn benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
We gaan 10-06-2011 trouwen. Ik weet het is geen trouw topic maar aangezien hier ook friezinnen zijn wie heeft er ervaring met Nina's bruidsmode in franniker?
mooie maand om te trouwen Draga. Ik heb zelf geen ervaring met Nina's Bruidsmode. Heb wel goede verhalen gehoord, ik heb mijn tenue bij Rinsma's Fashion in Gorredijk gekocht, maar heb zelf geen traditionele jurk. Ik ga slapen, tot morgen allemaal!
NEEEEEEEEEEEEEE!!!! Het hartje klopte al.... en toch nog mis... wat erg voor jullie, wat ontzettend rot en verdrietig.... Ik wens jullie veel sterkte toe. Dikke knuffel vanuit hier.
@Pip: succes bij de punctie, goed idee om daar te overnachten. Heb je ook geen stress 's ochtends. @Jytte: als je bij je eerste kind geen probleem had, heb je echt kans dat het een immunologisch probleem was. Dan zijn boek en site die ik noemde wel nuttig. @Draga: ik begrijp je helemaal. Wij wilden ook wel eens wat positiefs, feestelijks, iets waar je je op verheugt en dat wel doorgaat... dus lekker genieten van het organiseren van je grote dag! @Alle anderen een dikke knuffel. @Hier: ovulatietest was vanavond bijna positief.... oh, wat is dit lastig zeg... Met zo'n drukke week.... Woensdag 11.00 uur Barrahûs-echo. Mijn Utrechtse echoscopiste kon niet. Gelukkig heb ik woensdag vrij. Ik zal wel met de trein moeten. Mijn lief heeft de auto nodig.
Ik zou graag willen weten wat ik zou kunnen verwachten. Veel bloedverlies weer ik, maar kan ik het voelen aankomen? Ik ga nu wel naar mijn werk, maar ik ben toch heel bang dat het een keer tijdens mijn werk komt. Kan iemand mij helpen?
P ik heb 10 miskramen gehad en ze zijn allen anders verlopen,maar ik krijg wel altijd eerst menstruatie krampen,de ene keer zijn ze heel heftig de andere keer is het een iets zwaardere menstruatiekramp.Ik heb het bloed ook altijd kunnen opvangen met maandverband,wel kocht ik de nachtverband,die zijn wat langer en dan hoef je niet bang te zijn dat je door lekt.Ik was een keer 8 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg en daar heb ik erge rugpijn en buikpijn van gehad. Lieve p ik heb zo met je te doen,ik heb vannacht zelfs aan je gedacht,je mag me alles vragen als je iets wilt weten.Je mag me altijd een priveberichtje sturen.
lieve P, ik heb ook aantal miskramen gehad, en ook allemaal verschillend. hele erge menstruatie, pijn in buik en rug. en idd grote maandverband. knap dat je vandaag naar je werk gaat, zal aan je denken. maar pas goed op jezelf, emotioneel hakt dit er wel in.
@ P; heb je een pb gestuurd... @ Pip; Succes met de punctie, ik duim me suf! @ Draga; super dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd!
Draga wat fijn weer iets van je te horen,gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.Hopelijk wordt het een hele mooie dag een dag om nooit te vergeten. Aqui wat fijn dat je ovulatie eraan zit te komen,dan kunnen jullie hopelijk voor terugplaatsing gaan. Pip 20 follikels zo dat is meer dan verwacht,ik hoop zo dat je deze week ook nog terug mag gaan voor een terugplaatsing. Katrien en Famke hoe verlopen jullie zwangerschappen.Famke heb je al een echo gehad,Katrien hoe waren jou echo's. Klingel waar bent u? P misschien zou het verstandig zijn even vrij te nemen van je werk om even alles te verwerken want het is idd geestelijk ook erg zwaar. Jo hoe gaat het bij jou,kun je het gemis van je moeder een beetje plaatsen en hoe is het met je vader. Hier gaat het wondebaarlijk weer goed,alleen mijn knie plaagt me nog maar verder ga ik de goede kant weer opGisteren naar tupperware geweest om mijn gewonnen wok in ontvangst te nemen.Vorige week tijdens een party is mijn gastvrouw gebeld door tupperware Nederland,ze moest de telefoon opnemen met hallo tupperware (als wij werden gekozen,uit hondereden demonstratrisches in geheel nederland)en we werden gebeld,ze won de wok en ik kreeg hem als verrassing dus ook,ik ben er heel blij mee.
Lieve P: ik ben ook gewoon gaan werken toen ik een miskraam met 5 weken had. Achteraf had ik er spijt van, ik ben tegen 2 mensen uitgevallen en dat kreeg ik later in een functioneringsgesprek weer te horen. Dus je denkt nu loyaal te zijn, maar uiteindelijk kan het ook tegen je werken. Dit staat er nu wel heel negatief, besef ik. Sorry, je hebt nu wel wat anders aan je hoofd. Maar die miskraam met 5 weken heeft er bij mij toen meer ingehakt dan ik had ingeschat. Ook omdat ik toen weinig steun kreeg van mijn omgeving. Terwijl ik met het verlies van onze Sterre juist wel alle steun kreeg. Ik wens je in ieder geval alle kracht en liefde toe die je nodig hebt. Kan de miskraam met de blaasontsteking samenhangen? Ik durf dit bijna niet aan te snijden, maar misschien kan je het met dr. V. bespreken? @Hier: ovulatietest is positief, in overleg met Barrahûs pregnyl gespoten (ik wist niet zeker of ik dat moest doen). Eerst moest ik nog naar de apotheek voor naalden. Ik had nog Pregnyl, maar geen naalden meer. Het duurde wel 10 minuten voor de dame achter de toonbank de juiste naalden gevonden had. Toen moest ik ook nog zeggen dat ik een lange naald en een dunne, kleine naald nodig had. Toen pakte ze die ook nog snel... ze had gedacht dat ik aan 1 soort naalden genoeg had. Wat moet je zelf meedenken, zeg. Morgen gaat de echo gewoon door. Ik hoop eigenlijk dat het eitje dan al weg is. Dan hoef ik maar 1 echo. Hopelijk zaterdag TP.
He p, Mijn miskraam met 6/7 weken vond ik wel heftig. Ik werd smorgens wakker en was al bloed verloren zonder dat ik het merkte dus schrok wel. Tegen de avond werd de pijn/krampen erger ik verloor zoveel bloed dat ik niet van de wc af durfde want het bleef gewoon stromen ik had nog niet genoeg aan kraamverband.Tegen de avond ben ik ook het vruchtzakje kwijt geraakt dat was wel heftig om te zien dat weet je dus echt dat het over is ik denk dat ik wel 2 weken met het dode vruchtje gelopen heb. Dus als je ook maar iets voelt krampen of bloed zou ik echt aanraden om naar huis te gaan. Want meid net wat Aqui zegt het doet meer met je dan je denkt. Ik was liever thuis en je moet aan je zelf denken en nu even niet aan je baas. Veeel sterkte en hoop voor jou dat het meevalt. En ook sterkte voor je man want die worden wel eens vergeten en voor die is het ook klap.
P: Ik heb ook zo aan je gedacht. Mooi om te zien dat de dames met een miskraam hun ervaringen delen. Ik vind het erg verdrietig om te lezen van jullie allemaal. Vind het heel dapper hoe jullie hiermee omgaan en delen met ons. Ik hoop dat ik nooit een miskraam hoef mee te maken, het lijkt me ontzettend verdrietig. Ik leef met jullie verlies mee. P: Heel veel sterkte de komende periode, woorden schieten tekort. Knuffel. @ vanmiddag gaan we rond een uur of 2 op weg naar Dusseldorf. We hebben een leuk hotel gevonden, het hotel in de buurt en de tip van Jo waren al vol. We zitten nu op een kwartiertje rijden. De zenuwen beginnen nu toch te komen. Spannend. Ik reken niet op een TP maar wanneer het wel kan dan laat ik de kans niet onbenut. Ik ben er morgen weer, lees dan alles weer bij. Dikke knuffel voor jullie allemaal.
Draga gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk. Maak er een mooie tijd van. Pip heel veel succes vandaag. Aqui wat fijn dat het eindelijk zover is. Ik wil jullie bedanken voor de reacties. Ik heb hier veel aan. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Vanochtend heb ik wel gewerkt en ik heb het aan mijn collega's verteld in het ZH. Ze hadden veel begrip en ik mocht gaan wanneer het niet zou lukken. Vanuit hier ben ik naar mijn andere werk gegaan en heb het er met mijn teamleidster overgehad. Het idee dat ik 's avonds werk en ik dan geen kant op zou kunnen wanneer het zou beginnen, dat vliegt mij aan. Wel wil ik graag blijven werken. Ik vind het fijn om de gedachten even te kunnen verzetten. Ze zou voor de aankomende 3 avondden iemand regelen, die ik vertrouw om met mij mee te lopen. Wanneer het dan niet gaat, kan ik naar huis. Toen ik binnenkwam in haar kantoor kreeg ik gelijk een knuffel en veel begrip. Dit is toch wel heel fijn. Mijn man vind dit ook moeilijk. Maar hij zegt dat hij het het moeilijkste vind om mij zo verdrietig te zien. Toen ik vanochtend moest huilen, vroeg hij ook of hij thuis moest blijven of mij naar het werk moest brengen. Hij komt wel eerder thuis vandaag, daar ben ik toch wel heel blij mee. Om 16.30 uur komt er ook een makelaar bij ons. En morgenochtend ook een. Ik ben benieuwd of we ons huis gaan verkopen. Aqui op de vraag of de blaasontsteking hier iets mee te maken heeft? Ikzelf denk het niet. 1 1/2 week geleden zagen we wel het hartje kloppen, maar konden de foetus niet opmeten, want hij lag verkeerd. Ik denk wanneer we wel hadden kunnen meten, we hadden gezien dat hij/zij al een achterstand had. Ik was gisteren 9 weken en 6 dagen en de foetus was ruim 7 weken. Mijn progesteron gehalte bleef ook flink zakken, sinds ik gestopt was met de bolletjes. 2 dagen nadat we het hartje hadden zien kloppen, kreeg ik de bloeduitslag en was het weer gezakt, toen moest ik weer starten met de bolletjes. Dr V zegt ook, zeg maar waar het is begonnen bij het kip of het ei.
Hoi P - Snap je wel hoor, ben zelf ook meteen weer aan het werk, afleiding zoeken. Kan me aansluiten bij de adviezen van de andere dames voor wat betreft het bloedverlies. Meestal ging het bij mij naar een week weer wat beter. En er rekening meer houden dat het even op en af gaat. Gisterenavond ging het me redelijk goed. Vanmorgen zat ik de huilen in mijn kleine rode nissan met achter me een kerel in een grote sportwagen die me op de hielen zat. Ik bleek 50 te rijden waar ik 100 mocht. Vervolgens op het station zeker een minuut of 7 voor de kaartjesautomaat gestaan, had retourtje ingedrukt maar geen bestemming en stond nu op de automatische piloot op mijn kaartje te wachten. Zul je ook wel krijgen/hebben dit soort dingen, je hart en hoofd zitten nu eenmaal vol en dat is ok. Maar pijn wordt minder en dan gaat het langzaam beter, zo gaat t tot nog toe bij mij en naar ik erg hoop ook bij jou. Het leven geeft ook heel veel leuks en moed niet opgeven!! Je loopt er in ieder geval niet alleen mee, ik maak op dit moment precies hetzelfde mee, bijna 9 weken.. Liefs en heel veel sterkte ook voor je lief, mijn man heeft hetzelfde (vindt het heel erg mij zo te zien), maar vandaag Barrahus gebeld staan op wachtlijst en ook Geergen, 17 juni afspraak, door mijn man gemaakt, kon ie tenminste wat doen
Hoi P - Snap je wel hoor, ben zelf ook meteen weer aan het werk, afleiding zoeken. Kan me aansluiten bij de adviezen van de andere dames voor wat betreft het bloedverlies. Meestal ging het bij mij naar een week weer wat beter. En er rekening meer houden dat het even op en af gaat. Gisterenavond ging het me redelijk goed. Vanmorgen zat ik de huilen in mijn kleine rode nissan met achter me een kerel in een grote sportwagen die me op de hielen zat. Ik bleek 50 te rijden waar ik 100 mocht. Vervolgens op het station zeker een minuut of 7 voor de kaartjesautomaat gestaan, had retourtje ingedrukt maar geen bestemming en stond nu op de automatische piloot op mijn kaartje te wachten. Zul je ook wel krijgen/hebben dit soort dingen, je hart en hoofd zitten nu eenmaal vol en dat is ok. Maar pijn wordt minder en dan gaat het langzaam beter, zo gaat t tot nog toe bij mij en naar ik erg hoop ook bij jou. Het leven geeft ook heel veel leuks en moed niet opgeven!! Je loopt er in ieder geval niet alleen mee, ik maak op dit moment precies hetzelfde mee, bijna 9 weken.. Liefs en heel veel sterkte ook voor je lief, mijn man heeft hetzelfde (vindt het heel erg mij zo te zien), maar vandaag Barrahus gebeld staan op wachtlijst en ook Geergen, 17 juni afspraak, door mijn man gemaakt, kon ie tenminste wat doen Lfs Jytte
jytte: ik heb net jouw verhaal gelezen. Dit is echt verdrietig. Dit zal ook voor jullie keer op keer zeer verdrietig zijn. Bedankt voor je reactie. Ik vind het altijd fijn dat we steun bij elkaar kunnen zoeken, wanneer we het zo hard nodig zijn.