Agui: Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Super spannend zeg 3 gesprongen eitjes. Ik hoop op een mooi wonder voor jullie. Ik duim voor je de komende weken. Ik heb tot afgelopen donderdag clomid gebruikt voor een goede eisprong komende week. We gaan zelf wel aan de klus dan. Maar verwacht daar niet te veel van. In Januari blij dat we weer naar Dr.V. gaan, op naar de volgende ronden.. Sandra: Een restitutieverzekeraar is een verzekeraar die geen contracten sluit met zorgverleners. Je bent dus vrij in welke zorgverlener je kiest en je krijgt de wettelijke tarieven vergoed. Ben zelf bij FBTO verzekerd en krijg alles vergoed. Bij Zilveren Kruis is ook een restitutievariant maar daar betaal je wel veel meer voor. Ik zou nog eens even goed vergelijken. Je kan nu overstappen.. Fijne zondag allemaal nog.
@p26 en aqui: ik duim voor jullie!!!! @aqui: veel plezier bij je feestje! opzich maakt een wijntje (nu nog) niet uit, maar als je je er niet fijn bij voelt dan is ame een goed alternatief he! @p26/aqui: beginnen weer met hormonen (indien nodig, NOT!) zonder eerste echo? of aqui wel, in utrecht? opzich is een echo om te kijken of alles ready to go is wel zo prettig/veilig vind ik... @aqui: hoe zit dat met jouw verzekering qua utrecht? of betaal je dat zelf? @pip: ha, een restitutie is het allerbeste he. maar dan nog heb ik een probleem als ik naar dusseldorf ga voor het ophalen: menzis vergoedt alleen als je de hele behandeling (dus ook de echos en de stimulatie) in dussel doet. zo krom! ik twijfel nog steeds of ik niet beter kan overstappen, FBTO is dus een goede? vergoedt die ook buitenlandbehandelingen in combi met NL deel dan? ik heb net mn menzis ' opgepimpt ' van 3 naar 4, krijg je dubbele vergoeding buitenland. maar het zou dus inhouden dat ik eigenlijk afscheid van V moet nemen dan. erg lastig dilemma... ja of V zelf betalen, deels uit de vergoeding voor hele behandeling in dusseldorf, alleen dan nog wordt t zelf (veel) bijleggen. nou ja, met 8 cryoos komt het misschien niet zover! @hier: rustig zeg, geen NODstress.... misschien wel eens gezond....
Het feestje was erg leuk. Ik weet dat een wijntje nu nog niet echt kwaad kan, hoor, maar ik voelde me er gewoon niet lekker bij. Heb wel een paar slokjes champagne op (de Moët & Chandon moest ik even proeven...). Ja, ik begin zonder echo op dag 3 aan de hormonen. Ik zou wel een echo kunnen doen in Utrecht, maar die heeft dr. V. niet voorgeschreven. Misschien doe ik dat wel. De echo's werden niet vergoed door de verzekering Ik had de nota's ingediend. Maar daar ga ik wel over bellen, er stond: "niet vergoed, verloskundige zorg" terwijl er gewoon "follikelmeting" op de nota stond! Dus ik ga nog duidelijk maken dat het gewoon bij de IUI hoort! Ook kreeg ik maar ongeveer 300 euro van de 400 euro vergoed van de rekening van V. Daar stond zoiets bij van: "geen contract met deze zorgverlener, kijk op onze site voor zorgverleners" Ja, dahag, alsof dat 't zelfde is!!! :x Wie doet er nog meer FLUSH? Wie insemineert er nog meer 2x? Ik heb ze niet kunnen vinden!! Gelukkig hebben we deze verzekeraar gedumpt. We waren via het werk van mijn vriend verzekerd bij CZ, maar nu is zijn werkgever overgegaan op AGIS. Toen ik hoorde dat het Barrahûs daar wel een contract bij had, was het snel geregeld: we zijn meegegaan. Van het Duitse onderzoek krijgen we ook NIETS vergoed!! Want er was niet door een Nederlandse arts doorverwezen! Ik had nota bene Freya gebeld, die zeiden: nee, je hebt geen verwijzing nodig. Alleen krijg je het vergoed volgens de Nederlandse tarieven. V. voelde er weinig voor om een verwijzing te schrijven. Hij wilde wel evt. meer informatie over de onderzoeken, maar de kans leek me niet groot. Eerst maar eens aan de huisarts vragen of hij een verwijzing wil schrijven. Ik wil best een deel zelf betalen, maar de hele hap vind ik onrechtvaardig!! :x Jij hebt ook al zoveel gedoe met je verzekering, Klingel. Ik dacht dat het allemaal veel makkelijker zou zijn... zucht. Ik heb zelf nooit eerder dit soort gedoe gehad. Geen NODstress, Klingel, ook wel eens lekker, hè? Geniet er maar van.
Zo aqui, wat een uitzoekerij allemaal. Om gek van te worden. Hoe gaat het verder. Begin je al wat verschil te merken. Heb je ook nog last van de buik? Mijn gevoelige buik begint nu pas wat weg te trekken. Gelluk maar. Ik begin ook gewoon op dag 3 met de clomid. Maar we moeten duimen dat dit niet zover komt. Zo ik ga even met de hond uit en dan maar het huishouden doen. Ik werk nu meer. Kom er dus niet meer zoveel aan toe.
@aqui: klote van de verzekeringen he. tip: blijven zeuren! over bv NL vergoeding voor DL, dat MOET echt. ze proberen gewoon hoe naief je bent denk ik wel eens.. welke verzekering had jij die niet alles van V vergoedde? als een verzekering geen contract heeft met V, moeten ze in elk geval 80 a 75% vergoeden, wettelijk. ik ga zo menzis ook maar weer eens stalken. ben trouwens onwijs ongi.. opzich wel okee, alleen jammer dat mn TP nu pas echt eind januari kan, ei en nod vallen slechtst mogelijk getimed. ik denk trouwens wel dat ik nog een echo elders wil om te zien of de eieren (cystes?) nu weg zijn. ergens rond dag 9 ofzo.. @p26: spannend he. @jullie: niet praten over 'ik begin op dag 3 weer met stimuleren' want het moet gewoon RAAK zijn deze x!
@P26: soms heb ik nog wel een beetje last van de buik, het wisselt een beetje. Wel heb ik voor mijn gevoel echt enorme borsten... zeker van alle progesteron van die 3 corpussen luteum... @Klingel: CZ vergoedt niet alles van V., wel ongeveer 75% ja. Zal ze morgen eens bellen over die Duitse rekening. Jammer dat je nu al ongi bent... Nee, we gaan niet meer stimuleren, hoor. Gewoon ZWANGER natuurlijk! (Ik heb er stiekem wel een goed gevoel over...)
idd Weg met de pillen en de spuiten. Wij gaan 2010 goed beginnen. nu even pauze. Druk aan het opruimen en schoonmaken. De kastjes weer een beetje uitmesten, mandjes gekocht om weer het spul netjes in de kast te kunnen doen.
ik moet ook gaan schoonmaken. of beter gezegd, stapeltjes uitzoeken en weggooien enzo. ben echt een stapeltjesmaker, klingman wordt er gek van
Ik ben gelukkig geen stapelaar. Ik gooi snel dingen weg, maar p-meneer niet. Nu heb ik voornamelijk smeerseltjes enz wat flink over de datum is weggedaan. Ook de kast voor de hond en de kat even goed schoongemaakt.
Mijn vriend heeft op dit moment koorts hoop niet dat dit betekent dat we nog langer moeten wachten als we eindelijk kunnen beginnen (jan. hoop ik)?? Wat is nou het voordeel van restitutieverzekering in vergelijking met gewone ziektekostenverzekering?? Het is wat als je "gewoon" zwanger kan raken is onbeperkt en met ivf/icsi 3 kansen! Is dit trouwens per kalenderjaar?? Groetjes allemaal Sandra
later beginnen omdat je vriend koorts heeft? hmm, ik zou niet gaan uitstellen hoor.. je kan altijd even een testje laten doen van tevoren om de kwaliteit een beetje in te laten schatten? restitutie= 100% terug van nietgecontracteerde aanbieders, niet iedere verzekering heeft contract met V belachelijk idd 3 kansen. 3 kansen is in totaal.................. niet per jaar. het schijnt wel dat als je zwanger bent geraakt en gebleven, de pogingen weer opnieuw beginnen. snap er geen fluit van. sprak net VGZ, lijkt me ook wel een geschikte partij..
Ik mag over 12 dagen testen, maar weten jullie vanaf wanneer ik misschien zwangerschapsverschijnselen zou kunnen krijgen. Nu voel ik nog helemaal niets. Nu eerst maar even het eten gaan voorbereiden/ We eten kip/ broccolietaart
Ik heb besloten niet voor vgz te gaan klingel. Ik kijk ook naar hoeveel weken doorgaande zwangerschap ze vergoeden. Er kan immers tot 12 weken helaas iets misgaan. Ik denk dat ik toch op zilveren kruis achmea uitkom. Neem daarbij maar een gokje dat barrahus na januari doorgaat. Anders moeten we helaas naar Groningen, hoop dat ik dan iig onder in eigen cyclus uitkom, want dan heb je minder kans, hoewel wel meer kansen 6. Hebben daarvoor echter nog geen intake geregeld. In Leeuwarden hanteren ze de zgn langere termijn, dus voordat je met spuiten begint moet je al pillen gaan slikken. Het is een hoop gezoek en geregel. Groetjes
ik ga ook niet voor vgz, ze vergoeden te weinig voor buitenland. daarbij heeft menzis net heel V uitgekeerd, dus ik blijf maar trouw. hoe je t ook wendt of keert, op deze manier zwanger worden is allang niet meer gratis....... @aqui: fijn dat verjaardag en champie lekker was! @p26: valt helaas echt niets over te zeggen. sommige meiden voelen (of denken dat) al veel vantevoren, anderen helemaal niets. alleen je temp kan je een redelijke indicatie geven, tenzij je bolletjes gebruikt. vreselijk he! wanneer wil je gaan testen? met een gevoelige CB kan dat wel een dag of 3, 4 voor NOD als je durft.
Ik heb mezelf voorgenomen om over 11 of 12 dagen te testen. Dat is 1e of 2e kerstdag. Tenzij ik het idee heb dat ik idd zwanger zou kunnen zijn. Dan test ik eerder. Ik gebruik idd progestron bolletjes. Gaat je temp daarvan omhoog?? Nog een vraag. Het voelt bij mij van onderen nu best wel gevoelig aan, ws doordat ik nu meer afscheiding heb van de bolletjes. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
die bolletjes jagen je temp omhoog. ook kan je er heel gevoelige (.)(.) van krijgen, en emotioneler worden. ontzettend gemeen spul wat dat betreft! maareh, idd, de bollen staan ook bekend om de fijne afscheiding die ze (kunnen) geven..... 2e kerstdag testen? spannund!
Ja nog bijna 11 dagen. Morgen maar vast een tweede zwangerschapstest in huis halen. Met kerst zijn de winkels dicht. Als het nou wel positief is wil ik vast nog een keer testen.
beste dames, mijn excuses voor de inbraak in jullie barrahus topic, maar ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden. Wij zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden en misschien zou een beetje hulp niet verkeerd zijn. Als ik de ervaringen over het barrahus lees, spreekt de daadkracht mij enorm aan. Om meerdere redenen zie ik de hele medische molen in het "normale" ziekenhuis niet zo zitten en zou graag bij het barrahus willen beginnen (mits er een "doorstart" gemaakt wordt natuurlijk) Maar heb je een ook verwijzing (van HA?) nodig voor het barrahus? en is het mogelijk om daar te beginnen zonder dat je eerst alle reguliere onderzoeken bij de gyn hebt gehad? Verder hoop ik op een snelle voorspoedige zwangerschap voor jullie allemaal!!!