snap ik. zelfbescherming he... wanneer ga je testen? @agui: en jij, de 24e? met een plus CB kan je idd wel dag of 3, 4 voor NOD testen. trouwens die KV is ook echt heel goed. op het moment dat ik wist dat HCG nog maar rond de 18 was was ie al posi!
idd een stukje zelfbescherming. Ik mocht van Dr. V testen op tweede kerstdag, maar ik ga eerste kerstdag al testen. Als hij positief is, hebben we een leuk nieuwtje voor de familie.
@P26: je kunt ook nog met Clomid starten op dag 4 of 5!! Maar je begint natuurlijk liever op dag 3. @Klingel: ik ga de 24ste testen met gevoelige test. Dan zit ik 13-14 dagen na eisprong. Mag eigenlijk op 3e kerstdag testen van dr. V. Mijn LF is toch niet langer dan normaal? Ben pas op 11-12 dagen dpo. Normaal heb ik 12, 13 of 14 dagen na de eisprong. Mijn temp is wel hoger; dat is waar. @All: Progesteron was 37,5 (dag 24, 10-11 dpo). Mijn huisarts heeft gebeld. Het leek hem OK. Hij vroeg nog even hoe de vorige waarde was: die was (geloof ik) 39 op dag 22 van de cyclus (9 dpo).
@aqui: ik meende te zien dat je de vorige ronde veel eerder ongi werd, vandaar. prog is idd OK, maareh, dat ' leek ' de dok OK? over testen: je zou al vandaag KUNNEN met die test maar doe maar niet
Oh, ja de vorige cyclus was een LUF cyclus, dus zonder echte ovulatie (ei zat er nog op de echo nadat-ie allang gesprongen had moeten zijn). Ik ben toen ook eerder ongesteld geworden. Bij mijn andere kaartjes is 12, 13, of 14 dpo. Maar die staan weer niet (meer) op mijn FF-homepage. Het leek hem OK, ja. Ik vond het wel aandoenlijk dat hij toegaf er niet veel vanaf te weten. (Ik heb echt een fijne huisarts; hij heeft ook een verwijzing voor het Duitse bloedonderzoek waar mijn verzekering moeilijk over doet, omdat we geen verwijzing hebben). Hij is in ieder geval zo sportief om de waarde gewoon even door te geven zonder te zeuren. De echte toelichting vraag ik dan wel aan dr. V. na de winterstop. Maar ik zag op de Freya-site dat 12-60 normaal is na de eisprong. Ik heb ook wel eens boven de 31 gelezen. Dus ik zit wel goed, toch? Jaha, ik zou kunnen testen, maar ben er nog niet aan toe om het al te weten
je zit zeker goed qua prog! enne, snap dat je er niet aan toe bent. het is killing! daarom wacht ik meestal op ongi, die altijd kwam, of op verlossend telefoontje naar V, maar dat kan nu juist niet, shit! trouwens, hebben ze niet op HCG geprikt? wel toch? geen uitslag daarover? (of ben ik nu in de war)
Nee, je bent helemaal correct, maar HCG duurt 5 werkdagen :rofl: *laat hoofd tegen muur bonken* omdat het moet worden opgestuurd naar een ander lab. Ik heb bij mijn huisartsenlab geprikt en niet in Bilthoven (wat ik moest van dr. V.). Het wordt wel netjes opgestuurd naar 't Barrahûs. En achteraf bleek dat ze die de HCG bepaling niet zelf doen, maar opsturen. Ik dacht: HCG, progesteron, simpele bepalingen, kan je niet veel mis aan doen... Zat ik mooi naast. Maar met de trein naar Bilthoven en daarna naar Zeist, dat zag ik gisteren niet zitten. En ik had daar ook nog 3,5 km heen en terug (totaal 7) moeten fietsen. Mijn vriend had de auto, en trouwens, ik durf niet te rijden met dit weer (ben echt een chicken in de auto). Heb trouwens net mijn Puregon besteld bij de apotheek. Ze hadden 't niet op voorraad. Morgen komt het binnen. Pfoe, gelukkig dat ik er door P26 aan gedacht heb om dit te checken. (Dank). Progesteron hebben ze wel. Dat moet ik blijven gebruik als ik zwanger ben.
jemig wat achterlijk van die 5 dagen! (volgens mij had je t al eerder geschreven hier, heb ik even gemist ) maareh, als je mag bellen dan is het dus na je NOD. maandag? toch heel interessant om te weten OF er wat HCG in zat, ook als het niet heeft mogen lukken hoor. trouwens, die puregon, heb je daar een recept voor gekregen?
Ja, heb 'n recept meegekregen. Ik mocht het eigenlijk pas ophalen als ik ga menstrueren, maar dat kan heel goed 1e kerstdag zijn. De 1e spuitdag is dan de zondag na kerst. Dus ik zal het wel eerder moeten ophalen. Hopelijk accepteren ze mijn recept. Er staat zo'n stempel op, maar net het woordt Puregon is wat vaag. Oei. En bellen met 't Barrahûs kunnen ze ook niet. Inderdaad vrij achterlijk, 5 dagen voor HCG. Zeker een ontmoedigingsbeleid (want dan heb je allang een urinetest gedaan, toch?) Ik wil zeker de HCG uitslag nog weten. En V. ook, neem ik aan, anders had hij niet hoeven laten prikken.
Ja, ik begin op de 3e dag met Puregon spuiten i.p.v. Clomid. Clomid werkte niet voor mij. Spotting is minimaal maar aanwezig.
Aha, ik had het forum nog even nagelezen jij had het idee dat je LUF ei ook met clomid te maken kan hebben? Misschien had ik dat ook wel, Dr.V heeft er niets over gezegd, hij wil eventueel gaan spuiten met metformine wat normaal gebruikt wordt als iemand suikerziekte heeft ivm insulinerestitentie? Ik ben niet bekend met suikerziekte, wel met licht overgewicht door trage schildklier. Nou ja, ik laat het maar over me heen komen. Dr.V. komt wel erg kundig over. En kan het geen innesteling zijn. Wil je geen hoop geven, maar je menstruatie zou wel al vroeg zijn of niet?
Ja, het LUF-ei kan met Clomid te maken hebben. Mijn cyclus was met Clomid ook totaal afwijkend, met een te korte LF. Metformin is weer wat anders dan Puregon. Dat wordt vaak gebruikt bij PCOS en/of een voorstadium van diabetes, waardoor je minder vruchtbaar bent. Je hoeft dan nog geen diabetes te hebben, maar je lichaam reageert dan al wel minder goed op insuline, wat al je hormonen voor de voortplanting al wel beïnvloedt. Zorg ook vooral dat die trage schildklier goed wordt ingesteld. TSH naar of onder de 1 en FT4 moet 16 of hoger zijn. Menstruatie is gekomen. :huil: Temp nog 37.05 van de progesteron. Het is wel vroeg, maar niet té vroeg. Gisteren hoopte ik nog op innesteling, maar helaas...
OK, te vroeg geroepen: vanochtend redelijk wat bruinverlies, maar geen rood bloed. Nu alleen spotting. @Klingel: help! Ik moet gaan spuiten op dag 3, op dag 11 weer een echo. Maar dat is een zaterdag als de menstruatie nog doorzet vandaag. Barrahûs is dan nog dicht en in Utrecht doen ze geen echo's op zaterdag. Dus dat wordt een echo op dag 10, vrijdag in Utrecht. Maar: dan weet ik natuurlijk niet hoe ik verder moet gaan: geen overleg met dr. V. mogelijk. Maandag als het Barrahûs weer opengaat, is het dan al dag 13. Kan ik dan later gaan spuiten, zodat alles later valt? Van Clomid weet ik dat je ook op dag 4 of 5 kunt beginnen, maar kan dat met Puregon ook? Ik hoop dat de menstruatie nog even wegblijft vandaag. Hoewel, dan is dag 11 een zondag... Echo dag 12 op maandag??
Nou, menstruatie is ECHT doorgebroken. HELP!!! Het is te vroeg. :xNu komt alles in de war. Moet op dag 3 weer Puregon spuiten. Op dag 11 een echo. Maar dag 11 is een zaterdag EN nog in de winterstop van 't Barrahûs. Dag 13 zijn ze pas weer open. Maar dan kan ik al de eisprong hebben en/of Pregnyl hebben moeten spuiten. Ik kan wel op vrijdag (dag 10) een echo in Utrecht laten maken. Maar dan kan ik niet met dr. V. bellen voor instructies. Dus wat moet ik doen? Gewoon gaan spuiten? Of een cyclus overslaan zoals zoveel vrouwen van onze kliniek dat moeten? Ik heb vandaag de Puregon gehaald en het was 200 euro (niet zelf hoeven betalen, maar goed... ze wilden WEL even weten of de verzekering het vergoedde.) Dus het ook niet iets om makkelijk mee om te gaan. HELP!!!!
woei aqui! ik lees nu pas je kreten. was avondje uit eten! anyway, ten eerste KLOTE van echte ongi, en nog vroeger ook. onwijs SHIT! (sorry voor gevloek, maar ik kan t niet leuker brengen..) anyway, over je dilemma. 1e reactie is ' ieks, niet zonder controle zelf gaan veranderen' 2e reactie is ' ik snap helemaal dat je geen maand wil missen, dus dit zou ik wellicht kunnen verzinnen... : ' -wat je zou kunnen doen is op dag 5 beginnen, heb ik ook wel een paar x gedaan (was in meppel nooit zo strak dag 3 nl) en wat je zou kunnen doen is bv 1 tikje minder spuiten. dan, vrijdag die echo OF kijken of je het normale zh van utrecht zo gek krijgt???? ideaal zou zijn als je elders op dag 12/13 een echo kon krijgen. verder uiteraard ovutesten!!! is hij vrijdag al posi, dan is de ronde verloren. maar nogmaals, lijkt me sterk op dag 9. wordt hij pas zondag posi, dan zou je eigenlijk wel pregnyl kunnen zetten als je durft (ik zou het inmiddels durven) dan maandag om 07:59 meteen V bellen en nog voor die dag een afspraak regelen. pregnyl is trouwens handig maar niet heilig, een IUI kan ook zonder. als het maar zeker is dat je ei gesprongen is! en wegens dat LUF-ei, bedenk ik me nu, zou ik toch op geleide van de ovulatietesten (2x per dag testen weekend!) pregnyl gaan zetten. posi=zetten, mits posi=pas zondag. (eerder=ronde verloren mijns inziens want ik denk dat je pas dins een IUI kan hebben bij V) is er maandag niets meer te zien, dan kan het zijn dat V geen IUI meer doet (hetgeen ik niet verwacht) maar, als vrijdag dag 11 is, en je bent dan nog maar sinds dag 5, dus 6 dagen, aan t spuiten, dan denk ik dat je maandag wel redt persoonlijk. so, beetje lang antwoord, en meteen neergeklapt, maar je haalt er vast wel wat uit blijf erbij, eigenlijk.. niet zelf risicos nemen, maar ik denk dat dit veilig is. succes! @p26: hoest daar? @hier: echo gehad in heerenveen voor mn gemoedsrust: alles zag er super uit, rustig en niets aan de hand! kleine follikeltjes, nog geen dominante. zal nog wel even duren. prima, blij mee, TP in januari komt eraan! (nog een maandje! ) knuffel!!!!