wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Klingel,

Hartelijk dank voor je uitgebereide antwoord :) Thanx...

Ik twijfel nog steeds, maar neig ernaar om een cyclus over te slaan. Jammer dat dr. V. niet heeft gezegd wat ik moest doen als dit zou gebeuren. Dat zou me meer rust geven. Maar ik heb eigenlijk weinig zin om aan zo'n behandeling te gaan rommelen.

Maar in Meppel moest je dus soms op dag 5 gaan spuiten, omdat dit beter uitkwam ofzo? En had je dan evenveel eitjes als op dag 3? En als ik op dag 5 ga spuiten, hoef ik dan ook pas op dag 13 (i.p.v. dag 11) een echo? En zou V. niet bijzonder onaangenaam verrast zijn als ik zeg dat ik pas op dag 5 ben gaan spuiten? - Tegen zijn instructies in? Ben ik een beetje bang voor.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zou ik ook om een IUI in eigen cyclus kunnen vragen? Dus niet spuiten (toch een beetje eng zonder de juiste echo's en zonder begeleiding) maar wel een IUI als de ovulatietest posi is?? Toch weer een kansje... Op dag 13 is de kliniek weer open, dus...

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: ik ben ' blij ' dat je zelf ook twijfelt bij wel/niet zelf veranderen. :)
    zoiets moet je zelf beslissen, maar ik denk dat, hoewel t goed zal komen (dag5 prikken zal ook wat later eitjes geven zeker als je een tikje minder doet) het beter is niet te gaan pielen zelf.

slim van je om aan IUI in eigen cyclus te denken!!!!!!!
    DAT zou ik doen! :)

enne, wel jammer/beetje niet slim (ala maxima) dat V niet heeft gedacht aan ' what if ' in you geval.
    maar denk dat dit het beste is, zeker als je geen gedonder met V wilt krijgen!
    ;)

hoewel ik denk dat dat niet zal gebeuren, hij stelde zelf al voor dat je mocht beginnen met de pure.

succes!
    :)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb net met Geertgen gebeld met mijn noodkreet over wat te doen en wordt teruggebeld. Een collega van Aquiman is daar onder behandeling en raadde dat aan. Ik vraag gewoon advies wat te doen. Als ze zeggen: niet spuiten, dan vraag ik om IUI eigen cyclus bij 't Barrahûs. Ik ga dus niet zonder gynaecologisch advies iets veranderen aan de instructies van V.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Net teruggebeld door Geertgen: ze willen geen uitspraak doen, omdat ik daar niet onder behandeling ben. Ook wel logisch eigenlijk. Hè, nu weet ik nog niet veel.

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Las vanmorgen toevallig op een site van een ziekenhuis het volgende:

7. Wanneer is eigenlijk mijn eerste cyclusdag?

Meestal begint de menstruatie met bruinige afscheiding, daarna komt er helderrood bloedverlies. Wanneer dit bloedverlies voor 18.00 begint, mag u deze dag als eerste cyclusdag aanhouden. Indien het bloedverlies na 18.00 uur is, is de volgende dag uw eerste cyclusdag. Als u twijfelt over uw beginnende menstruatie, kunt u met een verpleegkundige overleggen tijdens het telefonische spreekuur en nog niet starten met medicatie.

Als je ongi dus na 18.00 heeft ingezet, is het vandaag je eerste cyclusdag!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor het meedenken :)
    Maar helaas was het voor 18.00 uur toch echt rood bloedverlies. Anders had ik vandaag als dag 1 gerekend, zeker weten!!

8. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Aqui,

ik las dat je menstruatie is doorgebroken, dit is echt balen.
    En lastig nu je net wel, net niet goed uitkomt met de huidige cyclus bij het Barrahus.

Hier nog niets te zien, ik voel ook niets. Morgenochtend voor het werk gaan we toch testen, afwachten wat het antwoord is. Ik ga er vanuit dat hij negatief is.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wel spannend, P26!!! Veel succes!
    Naar je werk op 1e K-dag? Werk je in de zorg ofzo?

10. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Agui: Bedankt voor je reactie over metformine. :). Duidelijk verhaal. Heb inderdaad PCOS en ben door schildklier ietsje te zwaar. Mijn schildklier is aan de snelle kant, komt ook omdat ik afgelopen jaar al meer dan 10 kilo ben afgevallen. De internist laat het graag zo, volgens hem is het juist goed om net tegen de ondergrens aan te zitten. Ik denk wel dat ik 1 januari nog een keer een flinke afvalboost ga doen met het proteine dieet. Dan ben ik na 3 weken gelijk op goed gewicht.

Wat ontzettend jammer van je menstruatie. :(. Op naar de volgende cyclus. Ik zou zoals je zelf al voorstelde een IUI in eigen cyclus laten doen. Maar goed het blijft een dilemma :(.

P26: Wat spannend zeg, hoop nog op een positieve test voor je.

Ik wacht nu op mn menstruatie, zal zo rond volgend weekend zijn denk ik. Gelukkig is Dr.V. er bijna weer en kan ik volgende maand weer behandeld worden..:D.

Allen: Fijne kerstdagen en voor ons allemaal een vruchtbaar 2010!! :p

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je internist heeft gelijk: beter ietsje te snel dan iets te langzaam met die schildklier. Wel goed in de gaten laten houden, natuurlijk.

Ja, ik ga niet spuiten deze cyclus. Het is besloten. Wellicht wel IUI eigen cyclus. Maar ik vind het ZOOOOO moeilijk om een cyclus te missen. :( Vooral omdat het onverwacht is en omdat het maar 2 dagen scheelt. 2 cruciale dagen waardoor het TOCH niet kan. :x

Ook iedereen fijne dagen en een zeer vruchtbaar 2010!! :)

12. P26

P26 Niet meer actief

vanochtend gestest en hij was witter dan wit.
    Ik heb in het doosje progestron nog voor 1 keer 2 ovules, deze neem ik vanavond. morgen voor alle zekerheid nog een keer testen op de dag dat het van Dr V moest, weer negatief, morgen stoppen met de progestron en hopen dat ik snel ongesteld wordt.
    Als het dan volgend weekeind nog niet doorheeft gezet ga ik weer testen. Maar dit zal vast niet nodig zijn.
    Verder nog helemaal geen buikpijn.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, je houdt het wel spannend, P26. Al is het wel zwaar *&^%***# (gecensureerd) dat je test negatief was!! Maar: geen bloed geeft moed, want bij mij hield die progesteron de menstruatie niet tegen!

14. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    #354 Pip78, 26 dec 2009
    Laatst bewerkt: 26 dec 2009
    Agui: Kan me voorstellen dat het frustrerend is. Ik vond het de afgelopen cyclus aan de andere kant wel fijn dat dr.V kerstvakantie had. Maar ik denk dat je wel gewoon een IUI op eigen cyclus kan doen hoor, lijkt mij geen probleem.

P26, Dit blijft nog wel spannend zeg. Ik hoop en duim ondanks je witte test van gister vandaag op lichtroze test streep.. :)

15. P26

P26 Niet meer actief

nou de test was gisteren ook nog spierwit. Nu gestopt met de progestron. Afwachten wanneer ik ongesteld wordt. Vast dinsdag want dan viert mijn man zijn verjaardag. Op de een of andere manier treft het altijd wanneer er wat leuks te doen is.

Nog geen buikpijn oid. Wel snot verkouden

16. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Shit!!!!!! Hoop dat je snel ongesteld wordt, (na dinsdag dan natuurlijk;)) kun je weer aan een nieuwe cyclus beginnen.

17. P26

P26 Niet meer actief

eigenlijk hoop ik stiekem dat ik niet ongesteld wordt, maar dat ik bij de mensen hoor die langzaam hormonen opbouwt. Maar dit vast vergezocht.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hè, balen, P26!! Ja, ik word ook altijd in het weekend of op een vrije dag ongesteld die dan meteen verpest is. Balen!! &^%###$#@!(*& (krachttermen)

19. P26

P26 Niet meer actief

ik hoop voor jullie dat het de de eerste maand van 2010 mag lukken. Ik zie wel hoe het voor ons komt, toch baal ik wel heel erg. De situatie kon eigenlijk niet beter en nog is het ws niet gelukt. Dinsdag zit ik weer tussen allemaal zwangeren en kinderen in, oh oh oh wat verheug ik mij daarop. (niet echt)

20. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Ook als is het vergezocht, ik herken het gevoel van je wel. Ik zou ook hoop houden en hebben, zolang je niet ongesteld wordt is er nog hoop, hoe klein de kans dan ook is. Hoop echt voor je dat je bij die groep vrouwen hoort waarbij de hormoon opbouw echt langzaam gaat. Als je dinsdag nog niet ongesteld bent, nog een keertje testen?

Met de mensen om me heen deel ik die stiekeme hoop niet. Daarom vind ik dit forum zo fijn. Zelfs deze maand hoop ik op een spontane zwangerschap, al weet ik dat het onrealistisch en onwaarschijnlijk is. Ook Dr.V. zegt de wonderen zijn de wereld nog niet uit! :D. Dus ik zeg, hoop blijven houden, totdat het tegendeel bewezen is..

Deel Deze Pagina