wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

Ilja ik kan er best inkomen dat je hier onzeker van wordt. Jammer genoeg zijn wij naar mijn mening wel een beetje verwend met de controles. Wat natuurlijk heel erg goed is. Ik merk ook nu ik weer in het ZH loop, het toch allemaal wat anders gaat. Ikzelf wordt er ook heel onzeker van.

Algemeen. Ik wil toch ook nog even mijn zegje doen, iedereen mag zijn eigen mening geven, maar ik heb wel het gevoel dat er verwijten worden gemaakt. Iedereen reageert wel degelijk op de ander. Dat de een dat nou meer doet dan de ander, so be it. Ik weet van mezelf dat ik niet constant over iedereen hele verhalen schrijf, maar ik laat wel af en toe wat kleine dingen horen. Jammer dat het blijkt dat dit voor sommige niet genoeg is.

2. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    algemeen, sluit ik mij aan bij p.
    heb gisteravond alles een s gelezen, en wist niet hoe het het beste kon verwoorden!! maar p sluit me aan bij jou.
    minder schrijven gingen we toch wel doen, aangezien we idd geen barra meer hebben, waarover we onze verhalen kwijt kunnen.
    En ik heb al moeite met schrijven sinds het moment dat ik wist dat ik zwanger was. je wilt gewoon niet mensen pijn doen.
    nu het allemaal steeds echter wordt, is het nog steeds moeilijk, omdat ik nu pas echt ga genieten.
    ben niet zo goed in het verwoorden, maar hoop dat jullie me begrijpen.

3. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    #3583 Vlinder, 3 aug 2010
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
    Ilja in Sneek prikken ze je progesteron ook niet,er wordt in Sneek gezegd dat je vruchtje zelf genoeg progesteron maakt als het gezond is,ze vinden het niet nodig om te prikken op progesteron.Als je heel ongerust bent vraag dan je huisarts om progesteron te prikken,wie weet doet die het wel.

P hoe gaat het met de verkoop van jullie huis,jullie hadden vorige week weer een bezichtiging toch.
    Ben je al begonnen met je nieuwe werkzaamheden,spannend hoor.

Famke je hebt het mooi verwoord,we hoeven ons niet te verantwoorden omdat we wel zwanger zijn geworden hoor,we zijn hier allemaal met het doel zwanger te worden en helaas lukt het niet bij iedereen zo snel.Ik leef echt mee met de mensen die nog niet zwanger zijn.
    Wat mij erg stoort,dat wil ik toch nog even zeggen,is dat we minder humor zouden hebben,hier heb ik eens over na gedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat we allemaal verschillend zijn en toen iedereen nog bezig was zwanger te worden dat geen probleem was en nu ineens wel,jammer.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In aanvulling hierop: dat ik NU zwanger ben, wil niet zeggen dat het voor mij SNEL was. Wij hebben een kinderwens sinds oktober 2005 dus als ik (bidden, hopen) in februari 2011 een gezond kindje mag vasthouden, vind ik dat zelf niet snel. We zitten ook nog eens allemaal in verschillende fasen! De één is "al" zwanger (maar is het "al"?), de ander (nog) niet.

Ik heb zelf ook het gevoel dat ik op iedereen probeer te reageren, vooral natuurlijk als het gaat om zaken als: wachten voor de test, de uitslag van de test, evt. menstruatie die volgt, opnieuw beginnen te spuiten, terugplaatsingen/inseminaties, echo's van zwangeren, onzekerheden van zwangeren etc.

Want als je eenmaal zwanger bent, dan ben je er nog niet! Het gaat om wat ik noem (ik las het een keer in een wetenschappelijk artikel): 'take home baby' ofwel het is de geboorte van een gezond kindje dat telt. Daar ben je, als je niet zwanger bent, echter nog niet mee bezig. Want je probeert (vanzelfsprekend!!!) nog uit alle macht de eerste horde te nemen: zwanger worden. Want zonder zwanger worden, geen 'take home baby'.

Wij proberen dus wel mee te leven met de niet-zwangeren en ja, we staan al met 1-0 voor, maar hebben ook onze eigen onzekerheden en angsten. De wedstrijd is nog niet uitgespeeld...

@Vlinder: ik heb de 'Angelsound' besteld, een apparaatje waarmee je naar de hartslag van de baby kan luisteren vanaf 12 weken. Misschien ook iets voor jou? Niet ongerust worden als het niet meteen lukt!

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui met snel bedoelde ik ook niet in een paar weken (snel is de verkeerde bewoording)maar de meesten zijn hier met ivf,icsi in een paar pogingen al zwanger geraakt en bij Jo en Quinty lukt het maar niet (dat vind ik echt erg voor jullie,hoor meiden).

De angelsound is niet iets voor mij,ik zou daar erg verzenuwd door raken,als ik even niks zou horen dan hang ik al aan de telefoon en dat wil ik het ziekenhuis besparen:D.Ik hoop voor jou dat de Angelsound je een gerust gevoel geeft en ik ben het helemaal met je eens dat we pas gerust zijn als we onze kindjes gezond en wel in onze armen hebben en mee naar huis mogen nemen.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik geef toe dat de situatie wel erg anders wordt als je IVF/ICSI poging na poging doet en het mislukt steeds. Je gaat je dan steeds hopelozer voelen. Gelukkig heb ik dat niet meegemaakt. Zo heeft iedereen haar eigen dingen, die verdrietig zijn en die je niet kunt vergelijken.

Ik ben van plan de Angelsound met mate te gebruiken, hoor. Niet elke dag luisteren. Dan word je echt gek.

7. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Ik ben het met jullie eens dat je verdriet niet kunt vergelijken, is niet zwanger kunnen worden verdrietiger dan wel zwanger worden, maar miskramen krijgen, lijkt mij niet, dat lijkt me namelijk ook absoluut verschrikkelijk!
    Daarom, laat iedereen in zijn waarde en probeer begrip te hebben voor keuzes die mensen maken. Het is gewoon een emotioneel gebeuren en die hormonsters doen er nog eens een schepje bovenop. Ik probeer ook echt niemand verwijten te maken, ik heb alleen gekozen om hier wat minder te schrijven, dat mag toch?

Zo, nu klaar ermee...

Die angelsound lijkt me aan de ene kant geweldig, maar aan de andere kant zou ik 'm ook heel vaak gebruiken om de bevestiging te zoeken denk ik. Zeker als het vaker mis is gegaan lijkt het me moeilijk.

Famke: lukt het genieten al wel? Al dingetjes gekocht en zo? Jij bent toch al aardig op weg richting de helft :D

8. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    #3588 Pip78, 3 aug 2010
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
    Sorry hoor, ik wil geen vijanden maken en schuldigen aanwijzen, want die zijn er helemaal niet. Zoals eerder gezegd, daar gaat het niet om. Maar gezien Jo en Quinty's negatieve TP die ze hier gedeeld, kan ik me wel voorstellen dat een meeleef-reactie gewenst is. Misschien moeten jullie toch eens teruglezen wie en wat er op Jo en Quinty haar bericht van niet gelukt heeft gereageerd. Wanneer iemand geen tijd heeft en hier weinig mensen zijn, wat ook helemaal niet erg is!! dan kun je toch hieruit concluderen dat de reacties summier zijn geweest en het niet meer de plek voor Jo is.

Wanneer je dat vergelijkt met de reacties in babyrinth, dan zou ik persoonlijk ook me hier minder gehoord voelen.

Ik ben zelf ook zwanger, maar dat maakt toch helemaal niets uit, of je nu wel of niet reageert of meeleeft. Kom op zeg! Het is in dit geval gewoon voor Jo niet de gewenste reactie geweest. Als hier naar gevraagd wordt en een eerlijk antwoord op wordt gegeven dan hoeft het toch geen strijd te worden van JA of NEE. Het voelt niet goed voor Jo, daar is geen JA of NEE op te zeggen. Dit is haar gevoel.

Eerder was het aantal schrijvers en meelezers groter en was het prima. Nu is dat minder geen probleem, maar dan kunnen sommige toch kiezen voor een ander topic. Ik weet niet waar de humor in 1 keer vandaan komt, maar dat was voor mij helemaal niet de reden om hier minder te zijn. Ik heb dat ook niet aangegeven.

Gezien alle kinderachtige discussies, had ik er gister liever voor gekozen om geen openheid van zaken te geven. Wat een gedoe. Dit is een emotionele reactie en dat vind ik heel vervelend, maar ik vind het schandalig om te lezen dat Jo ook nog haar excuses aanbiedt voor haar gevoel. Er is toen onbedoeld door ons (dit forum) niets mee gedaan en door haar (en mij) een keuze gemaakt.

9. P26

P26 Niet meer actief

Aqui ik denk dat ik een angel sound ook heel stressvol zou vinden, maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het je heel mooi lijkt. Verstandig om het niet iedere dag te doen. Je bent al een mooi eind op weg met je zwangerschap. Ik hoop echt waar, maar ook voor alle andere dat het goed blijft gaan en jullie over een aantal maanden een prachtige baby in jullie armen mogen houden.

Laten we hopen dat het Jo, Quinty, mij en alle anderen ook nog gegund is. Wij zitten nog in de strijd om zwanger te raken, jullie in de strijd om een gezonde baby op de wereld te zetten.

Jo, Quinty, weten jullie al wat meer met DD?

Vandaag een goed gesprek gehad met dr Z.
    Hij zal contact opnemen met Dr S. (DD) morgen ga ik na mijn werk even langs en zal ik horen wat het behandelplan wordt. Dan kan ik overmorgen beginnen met spuiten.

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Pip je hebt zelf hier wat geschreven en dan kun je verwachten dat daar op gereageerd wordt (ieder op zijn manier).
    Dat van de humor kun je terug lezen bij het stukje dat Klingel schreef.NU IS HET VERDER KLAAR,WIJ ZIJN VOLWASSEN DAMES!!!!!!!!!!

P wat fijn dat jullie gesprek zo fijn is verlopen,hopelijk krijg je net zo'n goed behandelplan als bij dokter V.

11. P26

P26 Niet meer actief

Ach laten we zeggen dat we nu allemaal hormoonmonsters zijn. Wachtmaar, ik begin straks weer allemaal monster in te spuiten. Hopelijk wordt ik dan niet te wild.:D

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ilja wanneer mag je weer voor een echo naar de gyneacoloog.

Quinty hoe gaat het met jou,zijn jullie al voor een gesprek geweest.

Famke jij mag deze week weer naar de verloskundige toch,spannend he.

Aqui heb je al geoefend met de Angel sound,hopelijk kun je je kleintje gelijk vinden.

P joehoe,ik had je vanmiddag gevraagd hoe het met jullie huis ging,maar nog geen reaktie daarop.

13. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hallo

Ik mag 19 augustus weer voor echo.
    Zie er nu al naar uit.
    Afgelopen nacht erg veel pijn gehad van de darmen.
    Schreeuwde het zowat uit en overgegeven.
    Vandaag gaat het weer redelijk.
    Zo lekker slapen weinig rust gehad.
    de vieze smaak, de misselijkheid en de moeheid zal nog wel even blijven.
    En ja ben nu van de utrogestan af best wel spannend.
    Elke keer als ik naar de wc moet kijk je automatisch weer.

Wil graag op anderen reageren alleen hoe kan ik dat het beste doen.
    Hoe houden jullie het bij van anderen.
    Het gaat zo snel hier dat ik soms niet meer weet van wie wat was.
    Iemand tips voor mij.
    Lees wel alles en denk aan iedereen dat zeker.

14. P26

P26 Niet meer actief

Vlinder sortie vergeten over het huis te vertellen. De laatste kijker is nu een week met vakantie en gaat dan naar nog een huis kijken. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt.

Ilja wat naar van je darmen. Heb je dit vaker? Ik snap wel dat je uitkijkt naar de volgende echo.

Werken in het zh en dan even doorlopen naar de poli voor het behandelplan.

15. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Gaat niet goed vandaag
    Heb het vermoeden dat het komt door het stoppen van de utrogestan.
    Mijn rug trekt erg onderin en de onderbuik zeurt.
    Heb het gevoel dat het niet goed gaat.
    Heb ook weer een beetje bloed verlies.
    Wacht het even af en hoop toch dat het goed komt.
    Kan ook nergens terecht met de vraag over utrogestan.
    Dus we kunnen ook niks meer dan afwachten helaas.
    Baal als een stekker dat weet ik wel.
    Ik heb helaas vaak problemen met mijn darmen.

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ilja heb je je wel eens laten onderzoeken op candida,als candida overwoekert dan kun je ernstige last van je darmen krijgen.Ik heb daar jaren last van gehad,overal werdt steeds gezegt dat het een spastische darm was.De enige die me serieus namen waren mijn nieuwe huisarts en dokter v en zo ben ik erachter gekomen dat ik al jaren een candida had.Ik heb daar twee antibiotica kuren voor gehad en nog een speciale pil (weet de naam niet meer).Nu ik zwanger ben heb ik ook wel last van mijn darmen en daar heb ik Movicolon voor gekregen,zodat ik dagelijks naar de wc kan en nu is ook die pijn bijna geheel weg.
    Als ik jou was zou ik het ziekenhuis eens bellen,dit klinkt niet zo goed,ik wil je niet ongerust maken hoor.Maar wat bloedverlies en rugpijn,het kan komen omdat je gestopt bent met utrogestan maar bel toch voor de zekerheid.Waarom bel je Heerenveen anders niet,daar weten ze nu ook al wat meer af van utrogestan,sterkte.

P wat spannend allemaal met jullie huis,ik hoop dat jullie het huis snel kwijt zijn.Succes op de poli voor jullie behandelplan,ik hoop dat je snel weer kunt oogsten:D

17. P26

P26 Niet meer actief

Ilja ik denk wel dat vlinder gelijk heeft, ik zou het toch even navragen. Soms kan je maar beter wat meer aan de bel trekken. Het zekere voor het onzekere nemen.

Vlinder wij hopen ook dat we het huis snel kwijt zijn.
    Hoe gaat het met je? Mag je alweer werken, of doe je vervangend werk? Dat is dan toch een nadeel he. In dat opzicht is de zorg idd zwaar werk.

Vandaag bij dr Z geweest. Vanaf morgen starten met Puregon. 2 dagen 125eh, dan 3 dagen 100 eh. Dinsdag weer een echo en kijken we dan weer hoeveel med en wat ik moet spuiten.

18. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Wat heftig zeg Ilja, nu dit weer. En het zh waar je nu naar toe gaat weet niks over utrogestan? Tja, misschien dan toch H'veen eens bellen?

P: dus dr Z is alweer wat wijzer op dit gebied? En hij had samen met Dr S een behandelplan opgesteld? Fijn gevoel dat hij zo nauw contact houdt met Dr S! Spuit jij trouwens 1x per dag? Ik moest bij Dr V steeds 2x spuiten, maar in H'veen en Drachten was het wel altijd 1x per dag... Weet niet waarom eigenlijk.

En heb jij het dossier al gekregen van Barra? Ik heb ook een mail gestuurd maar daar niks op teruggehoord...

19. P26

P26 Niet meer actief

Ik heb wel een email gestuurd, maar ook nog niets gehoord. Dit is nu bijna 2 weken geleden.

Idd fijn dat hij zo nauw contact heeft met DD. Ik mag gewoon 1x per dag spuiten. Ik krijg nu wel meer puregon dan de vorige keer, maar de vorige keer waren we niet bezig voor een punctie. Ik kreeg toen een punctie omdat ik 15 follikels had.

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P ik doe af en toe vervangende werkzaamheden,ik mag niet zwaar tillen,aangezien je dat toch doet bij ons.
    Fijn dat je morgen mag starten met je nieuwe behandelplan,hopelijk heb je snel veel eitjes.

Jo jullie hebben binnekort ook een gesprek toch,ik hoop dat er nog andere opties voor jullie zijn.

Ilja hoe is het nu,nog steeds rugpijn en bloedverlies,heb je nog contact gezocht met het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina