grappig dat nu de leeftijden ook pas worden benoemd. Maar ja, de meeste lopen niet te koop he met hun leeftijd.
Ben weer begonnen met utrogestan Heb nog 30 stuks Het hartje klopt nog steeds Verlies ook nog steeds bloed We weten niet welke kant het op gaat Zodra ik weer hevig vloei gelijk ziekenhuis bellen En anders 19 augustus weer heen Ik mag niet teveel doen alleen in en om huis mijn rust nemen Het is een vechtertje en hoop dat het blijft zitten Ga nu weer liggen ben kapot erg moe Hou jullie op de hoogte Heb wirdum ook gemaild, maar geloof dat ze er pas eind augustus weer zijn? Het worden spannende tijden voor ons
Ilja wat fijn dat het hartje nog steeds klopt,wie weet hebben die bloedingen met stolsels niks te maken met dit kindje maar heeft het nog te maken met het andere kindje.Ik heb een collega gehad die ook een tweeling verwachtte en waar er met 8 weken maar 1 kindje meer leefde,ook zij verloor bloed en bloedstolsels en heeft de hele zwangerschap problemen gehouden,gelukkig is 1 kindje gezond en wel geboren.Ik hoop voor je dat je snel wat meer zekerheid krijgt,rust maar veel en laat je man/vriend je maar fijn verwennen.
Hebben jullie het gehoord van de jonge dame die zeker 4 baby's om het leven heeft gebracht,ik ben er niet goed van.Wie doet toch zoiets,er zijn zoveel vrouwen die dolgraag een kindje willen,kijk maar eens alleen al op dit forum.
Bij Sterre hebben wij ook bewust geen combitest laten doen. Ik had het gevoel dat ze helemaal gezond was, hoe ironisch. Maar Sterre had een chromosoomafwijking, trisomie 18. Dat is 3 chromosomen nr. 18, terwijl je van alle chromosomen 2 moet hebben. Down Syndroom is trisomie 21, dus 3 chromosomen nr. 21. Je hebt ook trisomie 13, dat is ook een heel zware, zeldzame afwijking. Down Syndroom is een lichtere afwijking dan Trisomie 18 (ook wel Edwards syndroom genoemd) of trisomie 13. Kindjes met trisomie 18 of 13 gaan altijd dood, tijdens de zwangerschap of enkele minuten, uren, weken of maanden na de geboorte. Trisomie 18 komt zelden voor: 1 op de 7000 zwangerschappen en 1 op de 3000-4000 levend geboren kindjes. Wij zijn dus toch een beetje bang voor chromosoomafwijkingen. Met name Down syndroom. Want hoe gek en hard en waarschijnlijk schokkend het ook klinkt: bij trisomie 18 of 13 blijf je natuurlijk nooit met een gehandicapt kind zitten. Wel met een engeltje en een hoop verdriet. Wij hebben door Sterre en door de ICSI ook recht op een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Deze doen wij niet, omdat wij dit kindje niet in gevaar willen brengen. De kans op Down syndroom is met deze uitslag heel klein. Deze uitslag zegt ook iets over de andere chromosoomafwijkingen, maar dat is minder betrouwbaar. De andere chromosoomafwijkingen zijn echter vrijwel altijd te zien op de echo, vooral natuurlijk op een extra uitgebreide, medische 20-weken echo. Deze laten wij ook doen. Down syndroom is trouwens niet erg goed te zien op de 20-weken echo. Zo heb je allemaal toch weer andere angsten, afhankelijk van de oorzaak van het verlies van je kindje. Grappig dat P26 noemt dat we nu pas met de leeftijden komen. Mijn leeftijd is zeker geen geheim Ik dacht dat mijn leeftijd gewoon zichtbaar is in mijn profiel, vroeger was dat wel, maar ik kan het nu niet meer vinden. @Ilja: sterkte, doe het rustig aan, het kan toch nog goedkomen. Goed dat je weer Utrogestan gebruikt. @Vlinder: ik heb het gelezen over die 4 babies, zo iemand moet wel een psychische stoornis hebben. @Nynke: bedankt. @Jo: succes in DD.
Aqui in jullie geval begrijp ik heel goed hoor dat je toch kiest voor de combinatietest,wij hebben altijd gezegt als ons kindje down heeft dan is hij/zij gewoon welkom,wij wilden dat niet met een test uit laten zoeken ook omdat de testen niet altijd helemaal betrouwbaar zijn.Ik hoop voor jullie en voor ons gewoon dat onze kindjes gezond zijn. Hoe is het trouwens met je moeheid,is het wat beter geworden,bij mij wordt het nu iets beter,ik lig nog wel s'middags eventjes te rusten hoor. P ik heb al eerder mijn leeftijd verteld,ergens in het begin dat ik op dit forum kwam.
Ilja ik hoop echt waardat het goed blijft gaan. Vlinder vast en zeker zijn de leeftijden wel eens naar voren gekomen. Maar ja ik kan niet alles onthouden. Aqui ik kan er ook wel inkomen dat jullie voor de combi-test zijn gegaan.
P wanneer mag je weer naar het ziekenhuis,ik hoop dat je snel een mooie oogst mag hebben. Ilja kun je je rust wat vinden,het is niet makkelijk om in zo'n onzekerheid te zitten,dikke knuffel van mij. Quinty hoe is het met jou,zijn jullie ook al op gesprek geweest.
Helaas gisteravond weer heen geweest. Wederom 3 dikke stolsels verloren niet normaal zo veel en zo groot. HB is geprikt en er is weer met de echo gekeken. Het vruchtje bewoog en het hartje klopt. Ze zeiden ook is het weer zo gewoon weer komen al is het om gerust te stellen dat is wel fijn. Maar het maakt je zo moe en onzeker. We hopen dat het goed blijft gaan we houden moed. Al is dat soms moeilijk moet volgende week weer een afspraak maken voor extra controle. Hou jullie op de hoogte bedankt voor de reakties
Ilja een knuffel van mij. Wat zal dit ongelooflijk moeilijk zijn voor jullie. Wel fijn dat ze op deze manier (echo) toch een beetje gerust kunnen stellen. Het komt goed, dat hoop ik toch echt. Vlinder ik mag dinsdag voor de echo. Ik merk nu wel tijdens het werk dat het bukken zeer doet in de buik. Ik ben wel benieuwd hoe het er dinsdag voor staat. Ik zal nu verder met mijn werk. Het is gelukkig rustig vanavond.
@Ilja: heel veel sterkte en blijf rustig aan doen. Goed dat het vruchtje nog leeft, maar het blijft toch erg spannend voor jullie. Dikke knuffel. @P26: hopelijk groeien er veel mooie eitjes! @Vlinder: ik ben wel wat minder moe, maar heb toch vrij veel slaap nodig. Deze week was ik iets minder moe, maar nu ben ik vrijdag verkouden geworden en dat is ook wel uitputtend. Van vrijdag op zaterdag maar 4-5 uur geslapen, omdat mijn neus dicht zat. Uiteindelijk ben ik maar 's nachts gaan stomen. Dat hielp wel. Normaal gebruik ik 's nachts Otrivin als ik verkouden ben, maar dat mag niet in de zwangerschap. Ik heb een homeopatische neusspray, maar dat werkt toch minder goed. Hopelijk is het snel voorbij. Ik voel me al wel wat beter.
Aqui wat vervelend dat je nu verkouden bent geworden,stomen boven kamille helpt erg goed,maar daar heb je niks aan als je in bed ligt.Ik hoop voor je dat het snel beter gaat,een homeopatische neusspray heeft langer de tijd nodig om zijn werk te doen. Ik drink nu iedere dag een glas roosvicee Ferro en mijn moeheid is veranderd,ik ben nog wel moe maar anders,kan ook komen omdat ik morgen al op 15 weken zit. Ilja hoe is het vandaag met je en met het bloedverlies en stolsel verlies,ik heb erg met je te doen.
Lieve allemaal, Net terug van vakantie. Heb alles wel gelezen maar had met iphone heel erg weinig bereik dus terug schrijven ging wat moeizaam. Zijn heerlijk naar Schiermonnikoog geweest. Waren met mn broertje en zn vriendin(net zwanger) was soms erg moeilijk voor mij ze is negen weken en heeft veel last van zwangerschapskwaaltjes. Dus echt alles van me kunnen afzetten is even niet gelukt. Nu hebben we samen nog twee weken vrij om en nabij huis. Lekker dagjes weg en hopen op mooi weer zodat we lekker in de tuin kunnen zitten. Nog zes weken en dan gaan we trouwen spannend! Wil nog graag wat kilo's eraf dus begonnen met lijnen. Al die hormonen hebben voor behoorlijk wat overtollige kilo's gezorgd. As dinsdag hebben wij gesprek in Dusseldorff dus ben erg benieuwd wat dr S evt nog in petto heeft. Hebben besloten als hij nog een kans ziet we het nog 1 keer gaan proberen( incl evt cryo's)daarna dan toch echt eiceldonatie dus hoop dat hij ook daar evt tips voor heeft. Wat is hier ook veel gebeurd! Jo: gesprek gehad in Dusseldorff en krijgt een neusspray, misschien ook wat voor mij want mijn tweede helft van de cycles is ook vrij kort 9 a 10 dagen. Ilja: Wat heftig allemaal voor jullie.Blijf duimen dat het allemaal goed blijft gaan! P26: Dus weer aan de hormonen ben benieuwd wat de opbrengst gaat worden. Hoeveel eitjes had je de vorige keer? En hoe doen ze het in Heerenveen weten ze al wat meer overal van af? De rest is volgens mij lekker aan het genieten van hun zwangerschap fijn dat het allemaal goed verloopt! Ik ben trouwens ook 35 volg maand 36! Las dat meer deze leeftijd hebben! Fijne avond allemaal en tot snel! XXXX
Quinty morgen dus een een spannend gesprek. Ik hooop voor jullie dat dr S toch nog een mogelijkheid ziet. Jammer dat je door de hormonen meer bent aangekomen. Het zal je vast lukken om deze voor de bruiloft er weer af te hebben. Wat gezonde trouwspanning wil ook nog wel eens helpen. Ik heb dinsdag de eerste FM. Dr Z pakt het goed op. Hij heeft laatst met dr S gebeld over een behandelplan. Hij probeert me zo goed mogelijk te begeleiden.
Quinty dat is wel moeilijk zeg,met je broer en zwangere schoonzus op vakantie,terwijl jezelf zo graag zwanger wilt zijn.Hopelijk krijgen jullie morgen nog hoopvol nieuws in DD,het is jullie zo gegund.
@Quinty, het lijkt mij ook pittig, met je zwangere schoonzus op vakantie en dan ook nog met kwaaltjes... hopelijk heeft ze niet te veel geklaagd (kon ik nooit tegen). @P26: succes morgen, hopelijk veel follikels. @Vlinder: vandaag 15 weken, gefeliciteerd! Weer een mijlpaal.
Aqui jij gaat ook al mooi de 14 weken op,de tijd lijkts om te kruipen maar als ik dan naar jou kijk en de ander zwangeren hier dan denk ik;goh wat gaat de tijd snel.Wij mogen volgende week vrijdag weer naar de gyneacoloog,heb er nu alweer zin in. P ik hoop ook op veel follikels voor jullie,hopelijk krijg je dan ook spoedig een terugplaatsing. Ilja hoe is het vandaag met je meid.
Ja, dat heb ik ook. Andere zwangeren gaan snel en ik ga langzaam! Net 20 weken echo ingepland voor 22 september!
Aqui dus al een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo,die is voor jullie extra spannend,wij hoeven geen afspraak te maken vooruit.Ik hoop zo dat de 20 weken echo ons beiden een goed uitslag geeft,dat hebben we zeker dubbel en dwars verdiend. Wie o wie kan ik nog gelukkig maken met 5000 i.e pregnyl,ik heb nog en vind het zonde om weg te gooien.