Yep, weer thuis! Nou het was wel een toestand zeg! FM gehad, allemaal kleine follikels nog (tussen de 8 en 12 mm ongeveer) en ik hoef nog geen cetrotide te spuiten. Maandag weer een FM. Het waren er een heleboel, we hebben ze niet geteld, maar ik denk wel weer zo'n 15. Maar of ze allemaal mee gaan doen is natuurlijk de vraag... Maar het gedoe: ik had puregon nodig. Ik had precies genoeg meegekregen om tot en met gisteren te spuiten, dus ik moest vandaag nieuwe meekrijgen. Nou zag ik aankomen dat de apotheek dicht is op zaterdag en heb ik dus woensdag of donderdag gebeld dat ze puregon (en cetrotide voor het geval dat) voor mij klaar moesten leggen. De assistente zou dat doen, zei ze. Je raadt het al er lag dus geen puregon. Alles afgebeld, afgezocht en een uur in het ziekenhuis doorgebracht. (Er moesten nog een paar anderen een echo hebben tussendoor). Maar uiteindelijk lag er nog een oud recept voor iemand in 2008 in een koelkastje. Gelukkig was de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken, dus ik kan vanavond weer spuiten. Maar goed, ze zullen dit intern bespreken, dit kan natuurlijk niet, daar was de gyn. het wel over eens.
Jo wat fijn dat er toch al wat follikels zaten,hopelijk groeien er een stuk of tien tot flinke follikels. Wat een gedoe zeg,om wat puregon,het is wel erg slecht dat het niet in het ziekenhuis te krijgen was.Je kunt zien dat ze daar nog echt moeten wennen aan het werken met DD.
Jo idd erg lastig vandaag, maar ze deden wel altijd al iui in Heerenveen en ook hormoonstimulatie. Ze hadden dit gewoon moeten hebben. Goed dat er zoveel follikels zijn, nu hopen dat ze wel allemaal meekomen. Aqui het was 10 dagen na de tp. Vlinder we hebben het aan onze ouders en broers en zussen verteld. We hebben straks drie weken vakantie, nu nog een week werken. Ws vertellen we het de vrienden in onze vakantie. Ze willen het graag weten en kunnen ons dan ook steunen.
P wat fijn dat je weer kon vertellen dat jullie zwanger zijn,nu hopen dat dit een plak beebje is,wel de tarwekiemolie door blijven gebruiken he. Ga je het ook al op je werk vertellen,of hou je het nog even stil,ik heb het wel vroeg verteld en dat is achteraf positief uitgepakt. Ilja hoe gaat het nu met je,doe je het nog steeds rustig aan. Quinty waar zitten jullie nu in de behandelling,we lezen helaas niet veel meer van je. Famke waar ben je meid,ik ben zo benieuwd hoe het met jou en de kleine gaat. Katrien waar ben jij gebleven,ik ben n.l ook erg benieuwd naar hoe het nu met jou en je kleintje gaat. Pip ben je nog steeds ziek,ik hoop dat met kleine pip alles goed gaat. Aqui heb jij ook al een mooi buikje,mijn buik is nu dikker dan toen bij Jesse,heb jij dat ook. Hier gaat het met mijn darmen wat beter,maar af en toe heb ik nog krampen.Gelukkig mogen we morgen weer naar de gyn en dan zal ik eens vragen of er wat aan te doen is.
Ik merk dat ik wel steeds weer iets meer doe. Maar rust ook genoeg heb een bed in de kamer dat scheelt enorm. Maar er is nog zoveel angst Verlies nog steeds oud bloed en er zit nog een hematoom. Ik heb al dik 2 weken geen gewone bloeding gehad dat is wel fijn. Toch blijf je onzeker de 20 weken echo is inmiddels wel gepland erg spannend. En ik had van een vriendin een doppler gekregen om naar het hartje te luisteren. Erg lief van haar het is met een soort microfoon en echt gel. Alleen nu hoor ik om me heen dat het niet goed is. Dus gebruik hem maar niet meer ben hier wel van geschrokken. Maar het stelde me zo gerust even dat hartje horen. Nou fijne week toegewenst allemaal. En kom snel weer even langs
Ilja fijn dat het zo goed gaat met je. Ik weet zeker dat het goed komt. Vlinder de naaste collega's en de leiding zal ik het wel vertellen.
Hallo allemaal,vanmorgen weer naar de gyneacoloog geweest en alles ziet er heel goed uit.We weten inmiddels oook wat het wordt,de kleine deed de beentjes mooi uit elkaar. Volgende week mogen we voor de 20 weken echo gaan,spannend weer. We zijn ook een week vooruit gezet,i.p.v 18 weken ben ik 19 weken,ik lig al een poos een week voor en ben dan nu ook vooruit gezet,heerlijk. Ilja wat fijn dat het ietsje beter met je gaat,hopelijk krijg je niet meer last van hevige bloedingen,sterkte meid. Hoe is het verder met iedereen?
Vlinder: gefeliciteerd! Wat heerlijk moet dat zijn! En er zomaar 'gratis' een weekje bij ! Lekker genieten meid!
@Vlinder: fijn dat het beter gaat met je darmen. Heeft de gyn daar nog iets over gezegd? @Jo: wat een schandalig verhaal over die Puregon. Waarom doen ze ook zo zuinig en afgepast daar? Ze weten toch dat je ten minste tot CD 16 ofzo moet spuiten? Wel fijn dat je veel follikels hebt. @P26: 10 dagen na TP zo'n hoge HCG? Of een hele vitale eenling, of een tweeling zou je gaan denken. Fijn, hoor. Hoe is het nu met je? @Vlinder: Volgens mij ben ik nu al dikker dan ik bij Sterre ooit was. Er zijn geen foto's van mij waar ik zichtbaar zwanger ben van haar. We waren daar toen niet zo mee bezig. Ja, ik heb al een mooi buikje, ik ben + 6 kg. Best wel veel eigenlijk. Maar het hangt er vanaf wat ik aan heb, wat mensen zien. Ik heb een zwangerschapsspijkerbroek en mij is afgelopen week, toen ik die broek aanhad, al 2x gevraagd "of ik mijn eigen spijkerbroek nog aan had". Waarbij mijn schoonzus eraan toevoegde: "Wat ben jij nog slank". Vooral als ik er een trui bij draag zie je dan weinig. Terwijl, als ik een andere broek draag met alleen een T-shirt, dan zeggen mensen: "Nou, je ziet het echt al," of: "jij bent al behoorlijk bijgekomen". @Vlinder: wat leuk dat jullie het geslacht al weten. En dat je een week vooruit bent gezet. Nu loop je 2 weken voor op mij en niet meer een ruime week!!! Een gratis weekje dat je niet hebt hoeven doormaken... Volgende week al op de helft dus!! @Ilja: ik heb ook een doppler, een angelsound. Volgens mij zijn het bakerpraatjes dat dit slecht zou zijn voor de baby. Vraag het anders aan je gynaecoloog. Verloskundigen gebruiken zo'n ding ook, alleen hebben zij een betere. Maar de doppler zendt geluidsgolven uit. Dit is niet slecht voor je kindje. Ik gebruik hem zelf niet elke dag, maar 1x per week naar het hartje luisteren is wel fijn. In jouw geval kan ik het me goed voorstellen dat dit erg geruststellend voor je is. Gynaecologen zijn er vaak niet weg van, omdat vrouwen in paniek kunnen raken als ze het hartje niet vinden. Maar slecht is het volgens mij niet.
Aqui en Jo,ja fijn he zomaar een weekje cadeau,nu mijn tikker nog veranderen. Aqui raar dat mensen je niet zo dik vinden als jij jezelf,maar als je voor jezelf maar mooi zwanger bent dan is dat het belangrijkst.
Jo hoe is het nu? Ilja ook met jou? Vlinder wat fijn dat je nu al 19 weken bent en jullie weten wat het wordt. Aqui idd 10 dagen na de tp, ik vond het ook mega hoog. De vorige keer had ik 10 dagen na de tp 48 en ze zeiden dat dat toen ook al hoog was. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoeveel het er worden. Ik voel me goed, ben heel vrolijk. Ik sta er positief in, ik ga ervan uit dat het dit keer goed gaat en probeer te genieten. Ik ben af en toe erg moe, met name halverwege de middag. Ik heb wel flink last van de buik, lekker rustig aan dus. Woensdagochtend weer beginnen met werken, 3 ochtenden, dan het weekeind twee avonden en dan 3 weken vakantie. Dan lekker rustig aan en broeden maar.
P26, Ik heb het nog even opgezocht, ik had HCG 37 en progesteron 89,8 op 9 dagen na TP. Dus het is echt megahoog bij jou!! Fijn dat je vrolijk bent en kunt genieten, het is je van harte gegund. Ook Aquiman was blij te horen, dat je zwanger bent.
nou dat is leuk om te horen dat aquiman ook blij is, ook leuk dat je het van jezelf nog even hebt opgezocht. Ik had dit keer voor het eerst bij de tp een echo meegekegen, deze heeft al een mooi plaatsje op de schouw.
Jo ben je al naar de gyn geweest voor een follikelmeting? P wat fijn dat je je zo vrolijk voelt,het is je ook gegund hoor.Probeer s'middags even te gaan rusten,dat helpt bij mij heel goed.
ik heb gebeld met DD, om te laten weten dat ik zwanger ben. Zij gaf aan dat ik nog 4-6 weken de utrogestan moet door gebruiken. Dit kan ik over 1 1/2 week mooi aangeven bij mijn eigen gyn.
P dat is wel fijn,dat je contact hebt met DD en met je eigen gyn. Hoe staat het met je verkoop van jullie huis,hebben jullie alweer een bod gehad?
nee we hebben wel al 10 bezichtigingen gehad, vrijdag middag waren het ouders die keken voor hun dochter die in Frankrijk is. Ze komt in oktober weer hiernaartoe. Ze hebben (ouders/dochter) besloten dat ze eerst gaat huren, dan kan ze rustig op zoek naar een woning. Haar ouders waren wel heel enthousiast over ons huis, ze zullen het zeker aanbevelen. Morgen hebben we weer een kijker, de teller staat dan op 11. Jammer genoeg is er veel te veel aanbod, anders waren we hem vast al kwijt.
Hallo allemaal.. Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben, ik ben inderdaad een tijd lang niet op ZP geweest. De reden van mijn lange afwezigheid (volgens mij bijna 2 weken!!) was helaas geen vakantie... Ik heb een goede winterslaap gehouden..Nee, flauwekul. Zwanger zijn valt me echt zwaar, ging echt even niet goed. Ben 1 week thuis geweest en vorige week halve dagen gewerkt, maar was nog gesloopt, op werk een paar keer gedacht bij toiletbezoek, ik doe de deur niet op slot, als ik neerval vinden ze me niet. Ik sleepte me er echt doorheen, 's middags en slapen veel pijn, rillingen, kou, misselijk en zo moe. Voelde me een zombie. Afgelopen donderdag controle bij de gyn en daar bleek dat mijn schildklierwaarden veels te hoog waren, met andere woorden: mijn schildklier liep-loopt-gaat veels te langzaam. Tekort bij mij en misschien kindje. Echt even schrikken, al was ik eerlijk gezegd alleen maar opgelucht, want er was eindelijk een reden waarom ik me zo extreem shit voelde. De gyn gaf aan dat alle klachten die je normaal hebt, nu verdubbeld zijn, met extra lage bloeddruk enzo. Tjonge jonge, wist niet dat je je daardoor zo beroerd kon voelen. Direct medicatie opgehoogd en vandaag op mijn verzoek nog een telefonisch consult gehad met de internist. Want ik bedacht in het weekend, nu ik weer helderder wordt door medicatie, nog wat vragen. Gelukkig kan het allemaal geen kwaad voor het kindje. In 3 en halve week kan niet zo'n tekort ontstaan dat er sprake is van een mindere ontwikkeling van het zenuwstelsel, ook hoef ik me geen zorgen te maken over vroeggeboorte of placenta loslating. Pffff weer een hele zorg minder. ijzer en suiker zijn goed. Over 2 weken weer prikken voor gyn en 4 weken voor internist. En ondertussen hebben we vorige week ook een nekplooimeting gehad en die was super!! Het was de eerste keer dat we in de middag een echo hadden en ons kindje was erg druk. Hij-zij was erg beweeglijk en stuiterde erop los. Wat bijzonder en zoo mooi. Ik houd er nu al zoveel van. Ongelooflijk! P: Gefeliciteerd!! Wat ben ik blij voor jullie zeg. Goed-knap van je dat er zo positief instaat. Hoop zo dat alles deze keer goed mag gaan. Trouwens Dr.V. is ook weer bereikbaar, toevallig vandaag telefonisch contact gehad met 1 van de assistentes. Dus je kan ook altijd progesteron bij hem prikken, dan weet je ook of je echt kan stoppen etc. Misschien heb je er wat aan? Vlinder: Woei!! Zomaar een week erbij, dat is lekker. Zo kom je de weken wel door . Super dat het allemaal goed gaat en balen soms van je darmen of andere klachten. Kan me voorstellen dat je hierdoor soms ongerust bent. Fijn dat je zo vaak bij je gyn terecht kan. En je weet dus ook al of jullie een jongetje of meisje krijgen. Wil je het ook delen? Of houd je het lekker voor jullie zelf? Aqui: Jij gaat ook al zo snel. En 6 kilo er aan, goed teken, dan krijg je een lekker gezond kind!!. Spannend straks voor jullie denk ik de 20 weken echo. Of valt de spanning mee? Jo: Had je in babyrinth ook al gemaild. Hoop dat je een volle eierdoos hebt. Ilja: Wat super dat je kindje het zo goed doet. Moeilijke stressvolle tijd zo voor jou. Sterkte! Was jij trouwens vorige week donderdag ook in MCL bij gyn? Met een klein jongetje en een man? Ik dacht bekend gezicht van Barra en las hier later dat jij die dag controle had gehad. Fijne avond allemaal!
Pip fijn om weer wat van je te horen, naar wat ik lees, jeetje wat zal jij je beroerd gevoeld hebben zeg. Goed om te horen dat je weet waardoor het komt, nu wordt je ook beter in de gaten gehouden. Je hebt het eerste trimester gehad, mooi zo. Op naar de 20 weken. Doe maar rustig aan en laat je lekker verwennen. Ik denk dat ik wel af en toe geprikt kan worden in h'veen. Ik zeg gewoon dat ik dit wil. Maar ik moet er aan de andere kant ook vertrouwen in hebben dat het goed gaat. Ik blijf dit keer wel de bolletjes doorgebruiken, de vorige keer had ik dat niet.