wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

@ Klingel: Het word nu echt spannend voor jou :) Je bent er bijna :)

@ Aqui: Lijkt me heel raar om dan precies op die termijn te zitten, en er over heen te gaan. Hier ook flink verkouden, en bij mij helpt stomen met dampo nog het best. Beterschap!

@ minimuis: ik weet niet hoe het bij het Barrahus ging, maar waar zit je nu dan? Doen ze er daar moeilijk over? Ben zelf ook op eigen initiatief begonnen met afvallen, maar de gyn heeft er bij mij niks over gezegd. Mijn Bmi was 27.

Hier is vandaag mijn menstruatie begonnen. Toch weer een shock zoals zo vaak, maar had het ook wel verwacht. Nu moet ik dus maandag bloed prikken, en meteen een afspraak maken voor de baarmoederfoto. Hoop dat dat wat snel kan allemaal, dan krijgen we ook eerder de uitslagen. Ben nu toch wel heel benieuwd of ze wat hebben kunnen vinden. Ook al heb ik zelf wel een heel groot vermoeden dat het in ieder geval pcos is.

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Danip als je zwanger bent mag je geen dampo gebruiken,er zijn helaas heel veel middeltjes en zalfjes die je niet mag gebruiken.
    Van de ene kant is het k*t dat je ongi bent geworden van de andere kant kun je nu eindelijk beginnen met de onderzoeken,ik hoop voor je dat er iets wordt gevonden,maar dat het niks ergs is.

Volgens mij stelde minimuis de vraag voor iemand anders toch?

3. danip

danip Niet meer actief

Oh echt mag je geen dampo gebruiken bij zwangerschap? Ik had het speciaal opgezocht omdat ik dus nog niet ongi was geworden maar kon alleen vinden dat het wel mocht :(

Ja hoop dat het een hormonaal probleem is en dat het simpel op te lossen is (maar dat hoopt iedereen die de mmm instapt natuurlijk) Ik zie het wel, we gaan nu in ieder geval weer een volgende stap zetten en dat vind ik nu wel goed. Ben nu ook niet zo depri om mijn ongi als voorheen toen we nog niet die stap hadden gezet.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Het is niet voor mezelf ik zit in geertgen en daar kijken ze er totaal niet naar ik ben ook op eigen kracht en vooral omdat ik het zelf wilde 31 kilo afgevallen. Dit vraag ik voor iemand anders die is ook al jaren bezig en ik wil haar graag helpen voor zover ik dat kan natuurlijk ;)

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis dat wist ik helemaal niet,dat jij 31 kilo bent afgevallen,zo dat is knap.Ik ken je nu al wat jaartjes,via een ander forum,maar ik wist dit niet.
    Ik weet wel dat er ziekenhuizen zijn die per se willen dat vrouwen eerst wat kilo's kwijt raken voor ze kunnen starten met behandellingen.

Danip het gaat om de mentol in de dampo,vraag me niet waarom dat kwaad kan,dat weet ik n.l niet.Ik weet alleen dat mijn huisarts zei dat ik dat niet moest gaan gebruiken,gewoon uit zieken of kamille thee drinken of stomen met kamille.
    Ik heb even ge-googled en dan mag je dampo wel gebruiken,mijn huisarts raadde het erg af,wie heeft gelijk:(.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui sterkte van het weekend,dikke knuffel,lieverd.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Danip, de ideale BMI om zwanger te worden is 19-25 met een optimum rond 21. Vaak gaat een hogere BMI samen met PCOS en met een onregelmatige, lange cyclus en weinig eisprongen per jaar. Als je 5-10% van je gewicht kan afvallen, dan heb je kans dat je cyclus weer regelmatiger wordt. Het verschilt per ziekenhuis of ze daar wat mee doen. Maar afvallen totdat je BMI < 25 is, is echt aan te raden! Zeker bij vermoeden van PCOS. PCOS is gerelateerd aan diabetesachtige klachten. Je kunt daarom ook metformin, een diabetesmedicijn, voorgeschreven krijgen bij PCOS. Dat schijnt goed te helpen.

8. danip

danip Niet meer actief

Ik ben in die paar weken ook al 3 kilo afgevallen :D Dus dan zou mijn bmi nu op 26 zitten, dus dat gaat de goede kant op. Ik zag ook iets over koolhydraten beperken? Dat zou ook goed moeten helpen. Maar ik doe het gewoon rustig aan, en hoop dat het helpt om mijn cyclus op gang te krijgen. En waarvoor helpt dat metformin dan precies? Want ik heb eigenlijk niet echt diabetesachtige klachten.

Hoe is het met jou dit weekend?

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het gaat wel hier, vooral verkouden. Qua emoties ben ik nog heel rustig. Wel gaan we morgen naar de boom die we op de as van ons overleden dochtertje Sterre hebben geplant.

Je kunt beter goede koolhydraten eten dan minder koolhydraten. Dus vooral volkorenproducten, zoals volkorenbrood, bruine rijst, volkorenpasta, peulvruchten... alles met veel vezels dus. Koolhydraten an sich zijn niet slecht. Veel suiker, gesuikerde frisdrank en witmeel wel.
    Val inderdaad vooral rustig af, geen crash dieet. Anders ga je misschien alleen maar jojo-en...
    Het wil ook niet zeggen dat je al echt diabetesklachten hebt. Ik drukte me wat ongelukkig uit met het woord 'klachten'. Ik bedoel dat het lichaam sommige vrouwen met PCOS, al slechter reageert op insuline. Daar merk je echter nog niets van. Het is ook nog reversibel, ofwel je kunt nog helemaal genezen en geen diabetes krijgen.
    Metformin helpt bij PCOS om zwanger te worden. Meer weet ik ook niet...
    Als je Engels leest, kun je dit boek lezen over vruchtbaarheid en dieet (geheel wetenschappelijk onderbouwd!!):
    bol.com | The Fertility Diet, Jorge Chavarro, Walter C. Willet & Patrick J. Skerrett...
    Het is op zich heel eenvoudig Engels.

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui het is vandaag een prachtige dag,hier in ieder geval,de zon schijnt en het is win stil.Sterre geeft jullie een prachtige dag cadeau en kijkt er al naar uit dat jullie naar haar boom gaan.
    Sterkte vandaag en geniet van al het moois dat je vandaag tegen komt in het bos.

11. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Aqui ik denk aan jullie vandaag sterkte. Zoals vlinder al zei het is erg mooi weer!
    Net terug van weekend schiermonnikoog was erg gezellig!
    Straks nog een verjaardag en dan is het weekend helaas weer voorbij.
    Iedereen lekker genieten van het mooie weer!
    Knuffel

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Aquilegia, het is inderdaad een prachtige dag voor dit bezoek!

Hoe gaat het met je? Met mij goed, nu net ongesteld geworden, het gaat nu echt beginnen. Het is spannend! Maar daar weet iedereen hier alles van, helaas.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty wat heerlijk dat jullie even naar schiermonnikoog zijn geweest,lekker uitwaaien.
    Wanneer mag je testen,ik hoop op een wondertje.

Soraya wat fijn dat jullie bijna kunnen beginnen met ivf,moet een goed gevoel geven.Het wordt idd een spannende en zenuwslopende tijd,ik wens jullie veel sterkte en succes toe.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank jullie wel dat jullie meeleven, erg lief. &#9829;

Soraya... ik denk steeds aan jullie, maar vergeet dan weer te mailen. Morgen de grote dag, spuiten voor IVF!!! Ik hoop toch zo dat het in 1x raak is. Het is echt slopend zo langzamerhand. Jullie wachten ook al zo lang op een brusje voor Nova. Heel veel succes. Hopelijk veel eitjes!!

We zijn vanmiddag naar de boom van Sterre geweest. Het was mooi in het bos. Het was goed om te gaan, maar we merken ook dat de scherpe kantjes van het verdriet afgaan, ook door deze nieuwe zwangerschap. Toch zijn we blij dat de boom er staat. Helaas hebben we niet lang gewandeld. Mijn man heeft last van zijn knie en ik voel me ook nog steeds niet fit. Door de verkoudheid slaap ik 's nachts slecht en dan moet ik minstens 2 uur slaap overdag inhalen, wat ik wel doe. Hopelijk voel ik me morgen beter.

15. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Aquilegia, geeft niets dat je dat vergeet, ik had dat ook toen ik zwanger was. Ik neem het je zeker niet kwalijk :)....

Mooi om te lezen van vandaag. De tijd heelt zeggen ze. Vergeten zul Sterre nooit, maar misschien begint het nu een plek te krijgen. Dat gun ik jullie!

Doe rustig aan, ik hou je op de hoogte!

Bedankt, Vlinder ook!

16. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    even ego berichtje: heb nu al week na iui vreselijke menstruatiepijn kan geen goed teken zijn. gebruik ook drie keer daags utrogestan bolletjes. Wil eigenlijk woensdag ermee gaan stoppen omdat het toch niet goed voelt wat vinden jullie?
    xxx

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty tja dat is een moeilijke vraag omdat die menstruatie krampen ook op een zwangerschap kunnen duiden,ik heb dat iedere keer weer gehad en het voelt echt hetzelfde als menstruatie krampen.Ik zou er eerst een test aan wagen op de dag dat je ongi zou moeten worden,maar de keus is natuurlijk aan jou,dikke knuffel.

Aqui de scherpe randjes zijn ook hier er vanaf,maar we zullen vast nog wat moeilijke momentjes krijgen,onze kindjes vergeten we nooit en dat kan ook niet,we zijn voor eeuwig met ze verbonden.

P je hebt het vast heel druk met de verhuizing,hoe is het met je bruinverlies en met de koop van jullie nieuwe woning?

Hier@ wij zijn zo gelukkig wij hebben weer een mijlpaal gehaald en wel die van 26 weken,is dat niet super,de kleine is vanaf nu officiël levensvatbaar.Vanaf nu doen ze er alles aan,mocht de kleine geboren worden,om hem/haar in leven te houden.

18. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Vlinder wat zal die 26 weken jou een goed gevoel geven! Lekker van genieten!
    Had jij ook al zo snel last van menstruatiekrampen? Had me zo voorgenomen er niet teveel mee bezig te zijn maar het begint er weer langzaam in te sluipen.vreslijk al die signalen van je lichaam!
    Ben vandaag nog lekker vrij dus ga zo even uurtje naar dde sportschool misschien wel even goed!

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty ik had idd al heel snel last van ongi krampen,nog voordat ik ongi moest worden.
    Het enige wat je nu kunt doen is ontspannen en afwachten,helaas,totdat je een test kunt gaan doen.
    Het zou wel een heel mooi wonder zijn als je nu zwanger zou zijn van een iui:D.

Ik geniet met volle teugen en gun dit gevoel en dit geluk iedereen die een kinderwens heeft,ik ben heel lang erg ongelukkig geweest omdat het iedere keer weer mis ging maar nu kan ons geluk niet meer op:D,op naar de 40 weken.

Soraya succes met het starten van de ivf,op naar een tweede wondertje.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Quinty: ik wil je geen valse hoop geven, maar dit kunnen innestelingskrampen zijn. Dus niet stoppen met de Utrogestan, hoor!!!!

@Vlinder: ja!!! De 26 weken grens! :) :) :) Gefeliciteerd! En op naar de volgende 14 weekjes! Je bent nu echt een heel eind op streek.
    Natuurlijk zullen we onze kindjes nooit vergeten! Dat is onmogelijk. Wij weten al dat bijv. op het geboortekaartje onze Sterre ook genoemd zal worden.

@Soraya: :) Nogmaals heel veel succes!

Deel Deze Pagina