wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui,Jesse komt ook op het kaartje te staan,we willen hem ook in de tekst een speciaal plekje geven.Als mensen vragen of we al kinderen hebben dan vind ik het altijd moeilijk om nee te zeggen en zeg dan ook altijd gewoon JA,alleen ons kindje is gestorven.

2. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Net gesproken met dr S: hij had zowaar de tijd voor mij.
    Hij begreep dat ik de vorige poging had afgebroken omdat ik de laaste keer 7 eicellen had. Nu krijg ik as vrijdag eerst een eiblaastelling in heerenveen heb met uber S besloten dat wanneer er maar weinig klaarliggen ik niet ga starten met een nieuwe behandeling ik wil toch wel erg graag wachten tot een juiste maand.Ook heeft hij Femara (middel uit amerika geloof ik voor vrouwen met borstkanker) voorgeschreven.Ben weer errg benieuwd wat er allemaal weer gaat gebeuren...

Vlinder vind het erg logisch dat je jesse ook op het kaartje zet!
    Aqui: hoe gaat het met jou? en hoe gaat het met je neefje?

XXX
    XXX

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Quinty, een antrale follikeltelling op dag 2, 3 of 4 is inderdaad ook een goede methode om te zien of er genoeg eitjes klaarliggen! Goed idee dus. Hopelijk liggen er nu behoorlijk wat eitjes klaar.

@Hier: nog steeds snotverkouden, ik voel me wel wat fitter, maar heb toch zo'n hekel aan dat gesnotter op mijn werk.
    @Mijn neefje: nu 1680 gram, hij ligt weer in de couveuse, want in het streekziekenhuis hanteren ze de grens van 1800 gram voor de overgang naar een verwarmd bedje. Hij heeft eergisteren voor het eerst aan de borst gedronken. Dat zijn ze aan het oefenen. Ze hebben er veel vertrouwen in dat hij het redt. :) Gelukkig maar.

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty ik hoop zo voor jullie dat je nu meer follikels gaat maken en dat jullie door gaan met de behandellingen.

Aqui wat fijn dat het zo goed gaat met je neefje en extra in de couveuse liggen is niet zo erg he,voor je zus misschien een teleurstelling,maar voor je neefje is het wel goed.

Hopelijk gaat die verkoudheid van je snel over,helaas heb ook ik er nog steeds last van,onze weerstand is gewoon slechter.

Hier ik heb een geïriteerd gevoel boven in mijn buik,ik word er gek van,ik moet vanmiddag toevallig naar de huisarts en zal gelijk vragen wat dit kan zijn,ik word er gek van.

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    We hebben net,telefonisch,uitslag gekregen van mijn vriend zijn mri-scan's en de afwijking in zijn bot lijkt een tumor te zijn.
    De onderzoeken die er tot nu toe zijn geweest worden nu opgestuurt naar Leiden,daar gaan ze zich buigen over de mri-scans,foto's,bot scan en alle bloed uitslagen en dan horen we spoedig meer.
    Donderdag krijg hij een spuit in zijn knie om de hevige pijn te onder drukken,dit konden we er niet meer bij hebben.

6. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Ik kan het allemaal niet zo goed mee bijhouden, te druk met andere dingen, maar ik wil jullie wel even een lieve dikke knuffel geven!
    Vooral Vlinder en vlinderman! Wat een ellende zeg! Sterkte meid!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Een TUMOR????? Oooooooooooh, wat erg voor jullie beiden!! :( :( :( :( :( Ongelooflijk, zeg dat jullie dit nu weer mee moeten maken. Weten ze al of het kwaadaardig is? Kan het nog goedaardig zijn? Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
    Woorden schieten hier even tekort....

Ben je zelf al bij de huisarts geweest? Wat zei hij/zij? Of heb je deze afspraak afgezegd door dit vreselijke nieuws?

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Jo en Aqui, of de tumor goed of kwaadaardig is weten we pas als er geopereerd is,gelukkig gaat het om een ingekapselde vorm en zijn er geen uitzaaiingen gevonden.
    We moeten helaas nog even afwachten en wachten is niet fijn.

Ik ben net terug van de huisarts,mijn baarmoeder zit al tegen mijn ribben aan en aangezien ik veel hoest krijg ik dus pijn in mijn ribben en buik,gelukkig niks erg.Morgenochtend moet ik weer naar de gyn en dan zien we ons kleintje weer:D

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wanneer weten jullie meer? Gelukkig is hij wel ingekapseld. Maar het blijft :(&*^$@::x voor jullie!!!

Gelukkig dat je huisarts een logische verklaring voor je pijn heeft gevonden. Fijn dat je morgen naar de gyn mag. :)

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui we moeten donderdag weer naar de othopeed,dan krijgt hij een spuit in zijn knie,i.v.m de pijn.We horen dan ook wat meer,maar Leiden moet eerst de uitslagen beoordelen en ze weten niet precies hoelang dat gaat duren.
    Ik laat het mijn vriend niet merken maar ik ben erg verdrietig en boos op de medici,hij heeft n.l al 6 jaar zo'n pijn.
    Nu ben ik eindelijk goed zwanger en komt er weer een verdrietige uitslag op ons pad:x:x:x:x:x:x.

11. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Jeetje vlinder wat een vervelende situatie voor jullie.hoop dat jullie snel meer weten.dikke knuffel.
    Ik ga nog wel door met utrogestan ook al voelt het niet goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit!vrijdag naar Heerenveen misschien willen ze wel bloedprikken weet ik gelijk waar ik aan toe ben.

12. danip

danip Niet meer actief

Jeetje Vlinder, wat een naar bericht! Hopen dat het goedaardig is, en ze het makkelijk kunnen verwijderen. Kan me voorstellen dat jullie dit er even niet bij kunnen hebben.

Zelf ben ik gisteren te bloedprikken geweest (ben echt een mietje, vond het zo eng haha) En maandag krijg ik een baarmoederfoto. Daar kijk ik wel tegen op. Ze zei dat het vastzuigen van zuignap op de baarmoedermond het pijnlijkst was? Hoe ging dat bij jullie?

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Vlinder: al 6 jaar???!!! Vreselijk zeg! :x:x:x

@Quinty: hou vol, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de Utrogestan kan geen kwaad.

@Danip: ga samen met je man of iemand anders naar de baarmoederfoto en neem 2 pijnstillers een uur van tevoren. Hoe heten die dingen ook al weer... geen paracamol bedoel ik... oh ja, Ibuprofen. De hele baarmoederfoto kan pijnlijk zijn, ook het doorspuiten van de eileiders, maar het is zo gebeurd. Maar wel ECHT iemand meenemen, om je te steunen. En je mag niet zelf rijden. Oh... ik ben zelf daarna op de fiets naar huis gegaan herinner ik me nu. :) Mijn man was er wel bij, maar moest daarna weer ergens anders heen. Dus ging ik daar op mijn vouwfietsje... ha ha. Als het niet was gegaan, dan had hij me wel gebracht, hoor.

@Hier: vandaag naar de gyn geweest. Eerst het drankje voor de glucose belastingstest drinken... beuhhhhhhhhhhh! :$ Wat vies. Daarna de echo. De echoscopiste heeft de groei gecontroleerd en die ligt mooi op schema. De baby wordt geschat op 700 gram. Daarna het doppler gedeelte. De echoscopiste deed iets niet goed, dus de echo-gynaecoloog kwam er bij. Maar het het bleek dat de bloedstromen goed zijn. Ze meten hoe wijd de bloedvaten in de liezen, die naar de placenta lopen, zijn. Die moeten bij zwangere vrouwen wijd zijn en bij niet-zwangeren dus niet. Bij vrouwen die hoge bloeddruk of HELLP ontwikkelen, zijn die vaten onvoldoende wijd. Bij mij is dus alles goed. Daarna even wachten op mijn eigen gynaecoloog. Die heeft dus met me besproken dat alles er goed uitziet. Bloeddruk is goed, hartje klopt goed, baarmoeder is precies ver genoeg gegroeid. Alles helemaal OK dus. :) :) :)
    Precies een uur na het glucosedrankje moest ik een vingerprik en ik kreeg meteen de uitslag te horen, die was 6,5 en dat is helemaal goed! :) Geen zwangerschapssuiker.
    Daarna nog wat boodschapjes gedaan in de stad. Toen ik terug kwam en wat gegeten had, was ik echt doodmoe. Ben nog steeds verkouden, al gaat het langzaam beter. Dus ik dacht: ik ga even slapen. Ik heb van 15.00 uur tot 17.45 uur liggen slapen. Daarna had ik nog wel verder willen slapen, maar ben toch maar opgestaan om naar de supermarkt te gaan en te koken.
    "zwangerschap + verkoudheid = uitputting" kennelijk! ;)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lees net in haar topic, dat Klingel aan het bevallen is, of misschien is ze al bevallen. Dat laatste is echter nog niet bevestigd... Go, Klingel, Go!

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Meiden ik las net het volgende;

Geboren om 14.40 FLORINE!

3390 gram en 50 cm!

Ze zijn zielsgelukkig en Klingel is total total loss en enorm aan gort :)

Klingel en klingelman van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klingel, ook op deze plek: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ook namens Aquiman. :)

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui nu zijn wij aan de beurt,over enkele maanden,ik kijk er al naar uit:D.
    Zo ze hebben jou goed nagekeken bij de gyn en gelukkig niks gevonden.
    Die verkoudheid,tja daar word je zo moe van,ik heb nu al maanden kriebelhoest en ik word er gek van.

Mijn vriend heeft vanmiddag een spuit in zijn knie gekregen en gisteren is hij naar de fysio geweest (daar hebben ze een verschoven nekwervel geconstateerd)en hij begint zich wat beter te voelen,ik hoop zo dat zijn pijn af zakt.

18. danip

danip Niet meer actief

@ Klingel en Klingelman: Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie naam, geniet maar lekker samen!

@Aqui: Mijn man gaat inderdaad mee, dus dat komt wel goed. Ik kijk er wel tegenop, maar inderdaad het duurt maar even. Is het een soort erge vorm van menstruatiepijn die je dan hebt? Dat ben ik wel gewend, dus daar kijk ik niet heel erg tegenop. En mag je nog wel wat aanhouden? :) een lange blouse ofzo? En doet de gynaecoloog dit onderzoek, of iemand van de rontgenafdeling? (heb zo veel vragen waar ik nu pas aan denk)

Goed nieuws dat je geen zwangerschapssuiker hebt :) Weer een zorg minder.

@ Vlinder: Dus jij hebt ook al zo lang last van verkoudheid? Echt irritant is dat he! Heb het zelf ook al een maand. Maar voor de kriebelhoest helpt bisolvon wel goed, weet alleen niet of je dat tijdens zwangerschap mag gebruiken.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, je mag je bovenkleding aanhouden, een tuniekje of lange blouse is prima. Een gynaecoloog (evt. in opleiding) doet het onderzoek (brengt apparatuur aan, spuit eileiders door). Iemand van de röntgenafdeling maakt de foto. Het is best een naar soort pijn, maar het onderzoek is zo voorbij en dan zakt de pijn heel snel weer weg. Neem vooral 2 ibuprofennetjes een uur van tevoren. Probeer je tijdens het onderzoek te ontspannen en richt je op je man of kijk op de monitor. Laat je man je hand vasthouden o.i.d., in ieder geval dicht bij je zitten (ik moest tegen mijne zeggen: hee kom eens wat dichterbij!) Je krijgt meestal meteen de resultaten te horen.

@Hier: ik dacht vandaag eens iets in het huishouden te gaan doen, maar ik ben zoooooooooooooo moe!!!! Rustig aan maar.

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui als je zo moe bent kun je beter even de boel de boel laten en lekker even rusten,ik slaap iedere middag,doe ik dat niet dan kan ik de avond bijna niet halen.
    Momenteel heb ik wel meer dagen dat ik wat meer energie heb,maar dat zal ook wel niet van lange duur zijn,hoe verder je in de zwangerschap komt hoe vermoeiender het zal zijn.

Deel Deze Pagina