wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    goedemorgen!
    Had inderdaad naar de huisarts kunnen gaan vlinder. Hoeft nu niet meer want volgens mij kan ik vanaf vandaag testen. Wil eigenlijk niet testen omdat ik toch wel beetje bang ben voor teleurstelling en voel eigenlijk ook niet echt wat kan duiden op evt zwangerschap eerder op een menstruatie die maar niet door komt door utrogestan.Jullie vinden me vaast een zeur en denken ga nou gewoon testen aaaah maar durf niet.....ben nu 16 dagen na iui

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty wij vinden je absoluut geen zeur,wij weten hoe je je voelt,maar als je zekerheid wilt dan zul je helaas wel moeten testen.Je kunt ook gewoon nog een poosje wachten,maar als je dan niet zwanger bent dan is je cyclus weer zo in de war.
    Sterkte met je beslissing en je bent GEEN ZEUR,je bent gewoon een lieve meid die dolgraag,net als ons,een kindje wil,dikke knuffel.

3. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    thanks vlinder!
    Heb net even gebeld met heerenveen. Ze vinden dat ik pas volg mag gaan testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden natuurlijk. Misschien is dat ook wel beter en krijg ik ook geen teleurstelling. Had eerst helemaal geen hoop en verwachte er helemaal niks van maar wordt nu toch een beetje anders.
    Vandaag wel weer vreselijke buikpijn net of het gaat doorbreken wordt er gek van!
    Hoe is het met jou vlinder lekker aan het genieten van de 27 weken?
    Aqui bij jou ook alles oke?
    Danip Weten jullie al wat er verder gaat gebeuren?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Quinty: sterkte met verder afwachten. Pas volgende week testen? Als je niet zwanger zou zijn, dan zou je uiterlijk 18 dagen na IUI ongesteld moeten worden.

Vlinder: hoe is het daar?
    Jij hebt idd een heel andere baarmoederfoto gehad (waar was dat voor?), maar ja, bij jou was ook wel duidelijk dat de eileiders doorgankelijk zijn!

Danip: nog napijn gehad van de foto?

@Hier: vanochtend voor 't eerst naar zwangerschapszwemmen geweest. Heerlijk, hoor. Water van 32 graden en dan allerlei oefeningen doen. Erg lekker omdat je als het ware gewichtsloos bent. Ik had gedacht niet alles te kunnen doen, omdat ik last van mijn rug/bekken heb, maar kon alles meedoen, ook bewegingen die me op de wal totaal niet lukken. Binnenkort naar een Cesartherapeute voor de rug.

5. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    aqui: hoe kom je bij 18 dagen?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is afgeleid van de temperatuurmethode. Als je 18 dagen na de eisprong nog niet ongesteld bent, ben je (meestal) zwanger. Echter, jij gebruikt wel utrogestan; misschien gaat het dan niet helemaal op. Bedenk ik me nu.

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty ik denk dat je het best nu maar je gevoel kunt volgen,als je wilt testen dan test je en wil je dat liever niet dan wacht je nog even.

Aqui wat lekker zeg zwangerschaszwemmen,dat is ook lekker voor je rug en bekken,je bent veel lichter in het water.

Danip hebben ze bij jou ook wat gevonden trouwens.

P waar ben je,waarschijnlijk zit je midden in de verhuisdozen:D.

Jo hoe gaat het met jou.

Pip hoe verloopt jou zwangerschap nu.

Hier@ ik zit er wat door heen,heb al een paar nachten slecht geslapen en ik merk het nu,ik heb een vreselijk fijn:$ humeur.
    Ik geniet wel van mijn 27 weken hoor en ik ben ook erg blij dat we dat weer hebben gehaald,maar het valt me deze week wat zwaar.
    Mijn buik zet heel erg op (ja ik weet het dat hoort erbij:p)en ik krijg ook overal last van,ook mijn rug en bekken,maar ook mijn schouders zijn pijnlijk.
    Ik zit hier wel erg te zeuren,sorry,zo zit ik normaal niet in elkaar hoor.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, met die klachten gewoon naar een fysiotherapeut of Cesartherapeut gaan, hoor. Naar de fysio kan je zonder verwijzing. Cesar weet ik niet. Dat weet de assistente van je huisarts wel. Ik heb zelf nu echt last van mijn bekken. Natuurlijk klaag je niet en ben je blij met je zwangerschap, maar pijn en slecht slapen zijn niet leuk, toch?
    Ik vond dat zwemmen echt een aanrader, misschien is het ook bij jou in de buurt! Bij ons kun je er gewoon heen gaan en een kaartje kopen per keer. Je hoeft je dus niet op te geven voor een hele cursus ofzo. Ga jij trouwens nog zwangerschapsgym of een andere cursus doen? Ik wel, ik ga FitZwanger doen. Dat begint eind november.

9. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Vervelend vlinder dat je zo veel last hebt.heb gehoord dat flosten ook heel goed is als hè zwanger bent moet je maar eens googelen of het wat is en of het bij jou in de buurt ook kan.
    Vandaag weer iets rustiger gelukkig gisteren vreselijke buikpijn gehad nu weer minder.als ik zondag nog niet ongesteld ben ga ik testen maar denk dat het er dan wel is.lijkt me heel stug dat ik Wanger van een iui na zoveel jaar.hebben jullie ook zoveel buikpijn gehad?
    Dikke knuffel

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty ik heb er nog nooit van gehoord maar zal zo eens even googlen.
    Ik heb alle keren menstruatiekrampen gehad,maar die gingen wel over na een paar dagen,ik weet niet hoe lang jij er nu last van hebt.

Aqui ik heb idd ook na gedacht over zwangerschapszwemmen,maar het is s'avonds en dan ben ik niet vooruit te branden:D.
    Ik ga geen zwangerschapsgym doen,de vorige keer is het me gelukt zonder cursus en ik denk nu ook wel.
    Mijn twee zwangere collega's gaan het ook niet doen,ik ga dat geld mooi voor de kleine gebruiken:).

Vandaag een beter humeur,ik heb n.l goed geslapen en dat merk ik duidelijk,ik voel me fitter en kan de hele wereld weer aan:D.

11. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Fijn dat je je beter voelt vandaag!moet je maar even van genieten.
    Ik heb last van mijn buik ongeveer 5 dagen na iui ene dag minder dan andere dag.
    Keek net terug in mijn agenda en zag dat ik een keer in maart ook pas ongesteld werd 18 dagen na punctie toen had ik zwangerschapshormoon in mijn bloed was helaas toen maar 7 en is niet verder gestegen.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Soms wordt de cursus vergoed door de ziektekostenverzekering! :)

Quinty, het zou inderdaad wel stug zijn, zwanger van een IUI... maar niet onmogelijk.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty de wonderen zijn de wereld nog niet uit meid,wie weet is het dit keer jullie tijd.Op welke dag zat je nu,ik ben het weer vergeten,sorry.

14. danip

danip Niet meer actief

@ Aqui: Wat leuk dat zwangerschapszwemmen! Lijkt me heerlijk (goed onthouden voor mezelf voor als het zover is) Grappig is dat he dat je dan ineens alles wel kunt doen!

Ben inderdaad heel blij met de uitslag. Hopen dat het inderdaad klopt dat je na een hsg extra vruchtbaar bent. Heb wel napijn gehad, het is vandaag eigenlijk weer helemaal over.

@ Vlinder: wat gek dat jij zo'n andere bmfoto hebt gehad. Alle info op internet gaat ook over zo een die ik heb gehad. Ze hebben tot nu toe niks gevonden. Heb alleen de resultaten van het uitstrijkje (dat ging volgens mij voornamelijk om chlamydia) en die waren goed. Niks bijzonders dus. We wachten in spanning af.

@ Quinty: Ze weten het bij ons nog niet, we moeten halverwege nov. weer komen voor alle uitslagen. Maar wij (en de gyn) denken aan pcos. Maar goed, de zaadtest resultaten moeten we ook nog maar afwachten. Ik hoop voor jullie dat het toch via deze iui is gelukt. Zo te lezen hebben jullie al heel wat behandelingen gehad. Ga je zondag nog testen?

Heb net de hele woonkamer veranderd. Alles staat anders, en heb wat nieuwe accesoires gehaald. Vind ik altijd wel lekker als alles zo nu en dan weer helemaal fris is. Nu lekker languit op de bank (man werkt veel 's avonds) en een chickflick kijken. :D

15. P26

P26 Niet meer actief

ik weet dat ik al een tijd niets heb laten horen, maar ik probeer mijn gedachten te richten op andere dingen. Zoals het verhuizen en al het andere. Vorige week nog een auto ongeluk gehad op de snelweg, mijn nieuwe auto total los.
    Eigenlijk wil ik jullie gedag zeggen, ik hoop dat alles zo loopt zoals jullie het graag willen.

Maandag gaan wij verhuizen, ik heb dan eerst een tijdje geen internet. Ik maak van de gelegenheid gebruik om verder te gaan en me te richten op al het andere.

Iedereen heel veel succes en veel knuffels

P26

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P wat fijn dat je je beter voelt als je hier wat afstand neemt,dus maandag gaan jullie verhuizen,is de koop al rond met jullie nieuwe huis.
    Oh jee,wat is er gebeurd op de snelweg,jeetje je hele auto kapot.
    Je neemt toch niet voorgoed afscheid,je moet wel even laten weten hoe het met je gaat hoor.

Danip ik hoop voor jullie ook dat je nu super vruchtbaar bent,hoe gaat het nu verder,wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op zich niet gek, hoor, want Vlinder had geen vruchtbaarheidsprobleem, maar een ernstig probleem met zwanger blijven (herhaalde miskramen en vroeggeboorte). Vlinder hoefde dus geen foto om te kijken of haar eileiders doorgankelijk zijn.

@P: veel succes met de verhuizing! Ik wens je het allerbeste toe!

@Neefje: Het gaat goed met mijn zus. Ze is nog wel heel moe. Ze is weer in haar eigen huis. Mijn neefje mag maandag of dinsdag met haar mee naar huis, hij is met 32 weken gehaald en mag met 38 weken naar huis. Hij heeft dus 6 weken in het ziekenhuis gelegen als hij eruit komt. Hij moet dan 2 kg zijn, zichzelf warm kunnen houden en zelf een fles of borst leeg kunnen drinken. De sonde is er al uit. Mijn zus dat dat eerst niet eens gezien. Mijn moeder moest haar daarop wijzen. Mijn zus gaat morgen 'inroomen' d.w.z. dat zij samen met haar zoontje een kamer in het ziekenhuis krijgt en hem dan 24 u/dag moet verzorgen. Bij vragen of problemen krijgt ze dan natuurlijk nog hulp. Na een paar dagen mag ze hem dan meenemen. Ze krijgt dan nog uitgestelde kraamzorg thuis. Ik hoorde dat haar ex zijn zoontje nog nooit verzorgd heeft. :x Dus nooit een schone luier om gegaan, temperatuurd... al die dingen heeft mijn zus dus wel gedaan! Hoewel het voor haar in het begin best eng en moeilijk was met zo'n kleintje. Haar ex komt nu 2 dagen logeren om nog e.e.a. te leren van de kraamhulp... Hopelijk steekt hij er wat van op.

@Hier: bekken is nu echt erg. Maandag naar de fysiotherapeut. Eigenlijk heb ik ook een afspraak staan bij een Cesartherapeut, maar die kan pas over een week. Dat werd me echt te gek. Ik verga af en toe van de pijn. Ik heb nu wel een bekkenband om gedaan, die had een vriendin bij de tas met zwangerschapskleding gedaan die ze me heeft geleend. Dus dat is fijn. Verbeeld me al dat het wat helpt.

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui bedankt :Dvoor de uitleg,sorry Danip,ik had er niet meer bij stil gestaan om te vertellen waarom ik een andere bm foto heb gehad.

Wat fijn dat het zo goed gaat met je neefje en dat hij al zo snel naar huis mag.Goh wat gaat de tijd toch snel,voor mijn gevoel is het nog maar heel pas geleden dat je vertelde dat hij geboren werdt.
    Dat je zus nog zo moe is,is logisch he,het is ook niet mis wat ze heeft mee gemaakt.
    Wat ontzettend jammer dat de vader van je neefje zich zo afzeidig heeft gehouden,hij heeft heel wat gemist zeg.

W.b.t je bekken is het niet een idee om wat vaker te gaan zwemmen,dat blijkt te helpen en dan ben je even van de pijn af.
    Waarschijnlijk zul je het ook een stuk rustiger aan moeten doen,meer rusten en teveel belasting moet je laten zitten,sterkte meid.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, het is eigenlijk nog kort geleden. Als mijn neefje naar huis gaat, is hij 6 weken oud. Niet slecht voor een prematuurtje.

Ik doe het superrustig aan. Zeker vanaf nu! Vanochtend nog wat boodschappen gehaald, hier 2 straten verderop. Eigenlijk helemaal niet veel. Maar eigenlijk was het toch te zwaar. Dom, maar mijn man was naar zijn fysiotherapeut (hij is daar een uur bezig en het is aan de andere kant van de stad) en daarna kregen we bezoek, vrienden met wie we gingen lunchen. Dus ik dacht: ik moet het nu maar even halen. Gelukkig werk ik nu maar 3 dagen. Eens kijken wat de fysiotherapeut zegt maandag. Ik zal ook vragen of dat zwangerschapszwemmen wel goed is. Het is daarna namelijk wel verergerd. Dus misschien toch wat overbelast?

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui zwemmen is in de regel wel goed voor de bekken,je wordt in het water lichter,maar je kan dan misschien wele ens wat teveel doen.
    Ik kan me best voorstellen dat je even naar de winkel bent gegaan,ik denk ook vaak,ach dat doe ik even maar dan is het schteraf teveel.We leren daar weer van meid,helaas is jou bekken probleem wel een groot probleem,ik had laatst wat last van mijn bekken maar dat is snel weer bij getrokken.
    Rust maar zoveel mogelijk en wacht voortaan toch maar op je man,je moet nu echt oppassen anders kun je er na de bevalling wat langer last van houden,dikke knuffel.

Deel Deze Pagina