wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, wat heerlijk voor jullie! 29 weken, een heel eind op streek dus! :) :) :) Een mooie mijlpaal. :)
    Wat liggen wat dat betreft verdriet en blijdschap dicht bij elkaar. Gisteren het verdriet van Jesse zijn geboorte- en sterfdag, vandaag blij met de huidige zwangerschap.

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui blijdschap en verdriet liggen helaas erg dicht bij elkaar,dat zie je nu wel weer,dat is bij jullie helaas ook zo.

Vanmorgen zijn we bij de gyn geweest en de kleine doet het super goed,de gyn was heel erg tevreden.Ons ukje ligt bijna een week voor op schema,beter kan toch niet:D.
    Wanneer moet jij weer naar de verloskundige/gyn?

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn zeg dat alles goed gaat!!! :)
    Al weer een week voor? :( Je bent toch al een keer een week vooruit gezet? Maar jij en je man zijn allebei eerder lang dan kort, vooral je man is lang, hè? Meten ze je bmm nog steeds op?

Ik ga woensdag a.s. weer naar de gyn en krijg dan ook een groeiecho. Heb er veel zin in.

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik ben idd al eens een week vooruit gezet,maar officieël klopt het wel,ze gingen eerst van mijn late eisprong uit en daarna van de eerste dag van de laatste menstruatie.
    Wij zijn idd beide wel mooi op lengte en ons Jesse was ook groter dan een gemiddelde baby van 22 weken en 4 dagen.
    Nee mijn bmm meten ze niet meer,de gyn zegt dat de periode dat de baarmoedermond spontaan open gaat ruim verstreken is.

Wat fijn dat jullie woensdag weer naar de gyn mogen,ik hoop dat jullie groei echo er prachtig uit zal zien.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, dat is ook fijn dat die (mogelijk gevaarlijke) periode verstreken is. Dat wist ik niet. Nou, dat risico hebben jullie dan ook achter je gelaten. Geniet, geniet, geniet zoveel als mogelijk is!! :)
    Als ze eerst uit zijn gegaan van de EDLM, dan is het duidelijk waarom er toen een correctie nodig was. En jullie zijn beide lang, dan is het logisch dat jullie kindje ook aan de lange kant is.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui bij alle vrouwen is er tot en met week 24 de kan dat de baarmoeder spontaan open gaat,de reden daarvan is onbekend,zei de gyn.
    Jij zit dus ook al over die grens heen,jij zit morgen op 27 weken:D.
    Heb je al de kraamzorg voor een gesprek gehad,wij twee weken terug al,wij vonden het gesprek alleen niet zoveel,er werdt weinig informatie gegeven.
    Er werdt veel verteld wat de kraamverzorgster wel en niet mag doen,dat kan mij niet zoveel schelen,ik had zoiets van ik ga voorop met de kleine en mijn vriend en dan pas die kraamverzorgster.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, dat wist ik niet.

Nee, dat gesprek met de kraamzorg heb ik nog niet gehad. Zal het eens in de gaten houden. Ik dacht dat het rond 30 weken pas zou plaatsvinden. Je hoort ook wel eens dat je een boekje krijgt met informatie over de kraamtijd.

8. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Ben goed aan balen icsi is afgebroken zat op dag 5 al follikel van 19. Afgelopen vrijdag zagen ze ook al wat zitten maar dachten dat het een rest van iets was.Op dag 1 al follikel van 15 dus.Net met Irma gebeld en heeft overlegt met Uber S ik had nooit mogen starten.As dinsdag telconsult met Uber S hopelijk volg maand beter aaaaah ik weet het allemaal even niet meer heb het echt gehad met alles!
    xx

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty wat een k*t :x situatie zeg,jou cyclus lijkt wel totaal van de kaart.
    Maar begrijp ik nou goed dat Heerenveen niet goed heeft gecommuniceerd met DD.
    Och meid,ik hoop zo dat het een keertje goed zal gaan bij jou,dikke knuf.

Aqui er zijn heel veel zwangere dames die pas rond week 34 een intake krijgen,ze zijn bij ons in friesland heel vroeg,ja of juist alleen bij ons gezien onze situatie.

Danip jij krijgt volgende week je uitslagen toch?

Hier gaat alles goed,de kleine wordt een echte acrobaat,het is in mijn buik af en toe echt een acrobatisch tafereel:D.

10. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    misschien ook beetje eigen schuld heb vrijdag ook niet meer gebeld met DD terwijl er wel iets zat maar ging ervan uit de Heerenveen wel wist wat die deed mooi niet dus.
    Waarschijnlijk ligt het aan mijn verminderde reserve dan kan soms de boel op hol slaan dat kun je wel zeggen met al een follikel van 15mm op dag 1 en bijna 20 op dag 5.Gaan dus vrijdag wel weer IUI doen ach ja maak ik nog een beetje kans en is niet alles voor niks geweest. Op dit soort momenten mis ik het Barrahuis vreselijk.Heb ook geen zin om utrogestan te gaan gebruiken dit keer dus hoop dat ze een andere oplossing hebben misschien extra pregnyl spuiten ofzo.Dinsdag belt Dr S mij over een we de volgende stimulatie gaan aanpakken.
    Vlinder wat fijn dat alles zo goed gaat met de kleine en vast erg byzonder dat je de baby zo goed voelt bewegen hoop het ooit ook te mogen meemaken.
    Oja vraagje wij zijn dus ook bezig ons te verdiepen in eiceldonatie in Spanje er zijn zoveel klinieken heeft een van jullie wel eens wat vernomen over wat een goede kliniek is?
    Dikke knuffel!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Quinty, wat onzettend vervelend en rottig en ellendig nou weer!!! :x :x :x :( :( Vorige cyclus al omgezet naar IUI en nu weer, maar om een andere reden!!!! AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH !!!! :x
    Ik hoor goede dingen over eiceldonatie in Spanje, wij hebben dit ook in ons achterhoofd gehouden. Ik weet geen specifieke kliniek.

Vlinder, leuk zo'n acrobaat, de mijne kan er ook wat van!! :D Ik geniet er heel erg van. Sorry Quinty... hoop echt dat jij dit ook nog een keer mag ervaren!!!!

Hier: alles in orde. Vanochtend eerst lang wachten op de echo, er waren allemaal stagiaires die meeliepen. Ik had ook een stagiaire die onder leiding van een ervaren echoscopiste werkte. Daardoor ging alles langzamer en kon ik er voor 't eerst een beetje van genieten. Meestal lukt het tijdens de echo niet om te genieten... ik ben dan alleen maar gespannen. Ze heeft alles opgemeten. Alles ligt supermooi op schema. De bovenbeentjes liggen meer dan een week voor, het kindje heeft lange benen net als mama en papa allebei!! :D
    Het kindje weegt nu al meer dan een kilo! De 'echte' echoscopiste heeft ook nog eventjes naar het geslacht gekeken, 'om het te controleren' en het klopte met wat de gyn zei tijdens de 20-weken echo! :)
    Hierna naar de gynaecoloog. De bloeddruk is mooi laag. Alles in orde. Ze heeft HB laten prikken, omdat ik zo weinig conditie heb. Ben op de fiets naar het ziekenhuis gegaan en ik was echt blij dat ik er was. Pfoe... nou 7,5 km fietsen, dat moet nog kunnen met 27 weken zwangerschap, toch? (Ik verwacht niet hard te gaan, hoor.) Nu het bekken weer meewerkt tenminste.
    Oh ja, de schildklier was ook super in orde. Voor de kenners: FT4 = 18 en TSH is 0,38. De waarden waren altijd goed, maar zijn nu nog beter. Mijn conclusie: de baby is zelf begonnen met schildklierhormoon maken. :) Dat gebeurt in de loop van het 2e trimester en in het 3e trimester wordt dat nog verder opgevoerd.
    Al met al was ik de hele ochtend zoet: om 10.10 moest ik er zijn en om 12.00 uur stond ik weer buiten. Tel daar ruim 3/4 uur fietstijd (enkele reis) bij op...

Hierna heb ik nieuwe laarsjes gekocht en daarna nog even naar Prénatal. Daar heb ik een paar rompertjes en spuugdoekjes gekocht en ook een schattig schoolbordje om in het kamertje van de baby te hangen. Met dieren erop. Het past namelijk perfect bij de gordijntjes die we in het kamertje gehangen hebben. Ik heb nog even een broodje gegeten en ben naar huis gegaan. Ik was echt doodmoe toen ik aankwam. Nog een kopje thee gedronken, maar toen ik daar niet voldoende van opknapte, ben ik gaan slapen. Weet een hele dag voorbij.

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui dus jullie kleintje ligt op bepaalde dingen ook voor op schema,jullie zijn ook beiden niet klein he,krijgen we beide grote kindjes.
    Ik ben heel blij voor jullie dat alles goed is,zowel met jou als met jullie kleintje.
    Je moet wel wat rustig aan doen,ook al is je bekken nu veel beter,doe maar rustig aan.

Quinty je zit even in een rot situatie zeg,hopelijk is het deze iui raak,dat zou toch wel fijn zijn.
    Ik gun jou ook al het getrappel en bewegen in je buik,het is zo speciaal,dat gun ik jou van harte.Het is Aqui en mij ook gegund en nu ben jij aan de beurt hoor.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Meiden waar zijn jullie gebleven,wat is het hier stilletjes.

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Goedemorgen ik heb vandaag de mijlpaal van 30 weken gehaald,Yes Yes Yes.Wij kunnen beginnen met aftellen en ik ben daar zo super gelukkig mee:D:D:D.

Hoe is het met de rest.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, 30 weken vandaag!!! :D :D :D :D :D
    Super zeg!!! Prachtig!!

Het hele weekend was erg druk. Zaterdag had ik mijn opleiding. Zondag eerst naar een concert ('s middags) en daarna naar mijn zus en neefje, waar we zijn blijven eten. Het zoontje van mijn zus is al bijna 3 kg. We hebben hem allebei vastgehouden en mijn man mocht hem een flesje geven. Dat deed hij heel goed :D Heel bijzonder, omdat hij te vroeg geboren is en veel rust nodig heeft, mag het meeste kraambezoek hem niet vasthouden. Alleen zijn ouders, zijn oma, en dus nu oom en tante hebben hem mogen vasthouden. Voel me erg vereerd. Had niet gedacht dat wij hem ook mochten vasthouden. Het is een schatje!! Rompertjes maat 44 past hij al niet meer. Dat is nu maat 50. Van de overige kleding draagt hij nog wel maat 44. Het gaat goed en mijn zus was vrolijk en blij en praatte veel tegen hem, bijv. tijdens het verschonen.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat een stilte hier, zeg!!!! Waar zitten jullie?

17. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Hier ben ik! was eveen stil van mijn kant wel af en toe snel meegelzen maar geen rustig moment gehad om even rustig te typen. Had vriendinnetje te logeren afgelopen dagen dus vandaar.
    Super vlinder op naar de 31 weken! Wat fijn!
    aqui: fijn dat het allemaal goed gaat met je neefje! wat klein maat 44!

Afgelopen vrijdag IUI gehad dus nu weer afwachten. Nu geen utrogestan gebruikt hoefde ook niet van Dr S uit dusseldorff. Na vorige maand ben ik even genezen. Hij gaf aan dat 5000 pregnyl voldoende is voor tweede helft cycles. Nu weer afwachten natuurlijk niet zoveel hoop maar toch het zit wel weer in je hoofd.
    Dat dat eitje er al op dag 1 zat bij bij van 14 mm heeft inderdaad te maken met verminderde reserve waarschijnlijk waren mijn hormonen afgelopen maand erg hoog. Misschien volg maand toch FSH prikken ben wel weer eens benieuwd in Wirdum deden ze dat bij mij elke maand. Moet zeggen dat ik ze echt mis Heerenveen snapt er helemaal niks van en hebben ook een fout gemaakt door mij te laten starten. Ach niks aan te doen.
    Danip: al een tijd niks van jou vernomen hoe gaat het?
    Dikke knuffel allemaal

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Quinty, kan me voorstellen dat je het Barrahûs ontzettend mist, zeker nu dingen allemaal niet zo lopen als gepland. Daar kreeg je toch zoveel extra's!!

Vandaag precies 28 weken. Net weer lekker naar zwangerschapszwemmen geweest. Ik heb me wel aangepast n.a.v. de aanwijzingen van de fysiotherapeut. Geen spreid-sluit oefeningen voor mij, of alleen heeeeeeeeeeel kleine bewegingen die kant op. Oef, ben me wel een partijtje moe zeg, kan echt merken dat ik wat gedaan heb!!

Vlinder, waar zit je??? Alles goed??? Laat even weten dat alles goed is met jou en je kleintje!

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui en Quinty sorry dat jullie even niks van me hebben gehoord,maar wij zijn aan het verhuizen en vanaf morgen ben ik tot en met 30 november niet online.
    Met mij en de kleine gaat het super goed en bij jou Aqui verloopt ook alles goed,gelukkig en nog gefeliciteerd met je 28 weken super.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goed om wat van je te horen, Vlinder! Heel veel succes met verhuizen. Hopelijk wordt het een prachtig huis waar jullie kleine goed kan opgroeien.

Deel Deze Pagina