Nou kom ik ook even weer inbreken! We zijn net terug van de gyn, en de uitslagen waren goed. Ik heb wel pcos omdat ik 2 van de drie kenmerken heb (onregelmatige cyclus en te veel eiblaasjes) maar de bloeduitslagen waren goed. Ik heb een goede hormoonspiegel, en er is niks vreemds gevonden. Sperma was 17 (?) en dat was heel goed. Ook nooit chlamydia gehad, dus al met al goede uitslagen. We gaan nu beginnen met Clomyd, om mijn cyclus reglematig te krijgen en een goede eisprong op te wekken. De gyn had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen. Ik moet nu 30 nov. waarschijnlijk (als mijn menstruatie nu doorzet) voor een echo om te kijken of er een eitje komt door de Clomyd. Zal vanavond even bijlezen, ben nu op mijn werk (sneaky even mijn berichtje hier typen )
Nou, ga maar uit van het positieve dan, Danip. Die 17 van het zaad zal de VCM zijn (volume x concentratie x motiliteit). Fijn dat je kunt beginnen met Clomid!
Ja ik weet dat het allemaal nog maar goed moet uitpakken, en dat de kans nog altijd behoorlijk is dat we weer een periode aanmodderen en uiteindelijk toch voor andere behandelingen moeten. Het geeft mij in ieder geval op dit moment toch een beetje hoop. Ook al heb ik dan pcos, ik heb al die andere dingen waar ik zo zeker van was niet. Door mijn pijnlijke menstruaties dacht ik echt dat ik in ieder geval naast pcos ook endo zou hebben. En mijn man heeft vroeger een behoorlijke bloeding in zijn ballen gehad (met voetballen een schop gehad), dus ook daar verwachten we van dat het niet goed zou zijn. En als je dan dit hoort, dan lijkt dat best positief, daarom ben ik er zo blij mee. Ik begrijp heel goed dat we er echt nog lang niet zijn. Maar mijn doemscenario is nu in ieder geval weg. Bedankt voor je uitleg, ik weet alleen nog die 17 maar wat het precies inhoudt wist ik niet. Boven de 10 is op zich goed toch? Wat super dat je je neefje al hebt mogen vasthouden! Wat klein zeg, maat 44! En wat mooi dat hij het zo goed doet! @ Quinty: Wat een domper zeg dat jullie icsi is afgebroken! Gelukkig toch nog iui, maar wat rot allemaal! @ Vlinder: succes met verhuizen
Hmm nu ik er steeds meer over nadenk, vraag ik me toch wel af of het wel klopt. Ik vraag me dit af: We zijn 3 jaar bezig. Dit jaar heb ik 3 keer een templijst + ovutesten gebruikt. alle 3 keer (verspreid door het jaar) had ik duidelijk een eisprong. Ook toen ik de eerste keer bij de gyn op de tafel lag, toen was het ook duidelijk zichtbaar. Dat zijn dus in ieder geval 4 eisprongen dit jaar. En het zullen er vast meer zijn, want anders is het wel heel toevallig dat ik net op de juiste momenten het ontdekte. Maar goed minimaal 4 dus, dat is 3 jaar x 4 eisprongen is alsnog 12!? Dat zou beteken dat ik met een normale cyclus ook al een jaar bezig zou zijn geweest, en doorgestuurd was. Dan moet er toch nog iets anders ook zijn? Nu wordt er vrij makkelijk gezegd dat het komt doordat ik te weinig eisprongen heb. Ik denk dat ik maar even ga bellen, want anders zijn we straks een halfjaar of een jaar bezig met clomid, en dan blijkt dat er toch iets anders is (we hebben bv ook geen samenlevingstest gehad) (en ik was zo blij....)
Ik heb ook nooit een samenlevingstest gehad, hoor. Er zijn "believers" en "non-believers" in de samenlevingstest (en je denkt dat artsen aan wetenschap doen :rofl: ). Heb je een heel jaar getemperatuurd? Of een aantal cycli? Hoe lang is je gemiddelde cyclus dan? Hebben ze ook bloed geprikt na de eisprong om je progesteron te meten? Hebben ze FSH bepaald op dag 3 en wat was de waarde daarvan? Niet iedereen is na een jaar (12-13 cycli) zwanger. Zo'n 80% wel. De laatste 10% wordt in het jaar erop zwanger. 10% heeft hulp nodig. Zijn jullie echt al 3 jaar bezig? Lang, hoor! Dikke knuffel!!! Edit: en bellen? zeker doen! Laat ze het maar uitleggen!!!
Ok dus niet iedereen krijgt een samenlevingstest. hmm.. ja das dan wel vaag, dat dat overal weer anders is. Ik heb gewoon zo nu en dan eens ovutesten besteld (3 keer dus) en tegelijk getempt. Niet een heel jaar, maar gewoon zo nu en dan een cyclus. Vandaar dat ik het dan wel heel toevallig zou vinden als net die keren dat ik testte er ook een eisprong was. Maar die 4 keer in ieder geval dus zeker. (tenminste, testen + tempen is toch wel betrouwbaar?) Mijn cyclus van vorig jaar (die heb ik bij de hand, die van dit jaar niet) 50,36,32,45,50,33,40,38,33,49,33, dat zijn dan ook al 5 redelijk normale cycli. Dit jaar heb ik er een van 80 dagen tussen zitten. En het eerste jaar, heb ik 2 keer 60 gehad. FSH hebben ze wel bepaald, maar wat het resultaat was heeft ze niet precies gezegd, alleen dat al mijn bloedwaardes perfect, kon niet beter waren. Na de eisprong heb ik geen bloed laten prikken, alleen op dag 3 dus. Ja het is deze maand echt al 3 jaar. Thanks voor de knuffel! En het grappige is dat gisteren mijn schoonmoeder zei dat we gewoon geduld moeten hebben... ok.. (was niet zo bedoeld trouwens hoor, meer zo'n ik weet niet wat ik moet zeggen dus zeg ik maar iets vreemds opmerking ) Daarom was ik gisteren ook zo blij, dat er niks extreems meer bij de pcos is gekomen. En dat er eindelijk iets gebeurd. Ook al is het dan clomid, en nog geen iui. Er gebeurt nu tenminste wat. Ik kan vanaf half 3 bellen, dus dat zal ik zeker doen. Wat dat betreft leer ik mezelf nu positief kennen. Ik sta wel op mijn strepen, en ik schuw ook geen onderzoeken meer. Liever allemaal dan 1 te weinig haha. Dat had ik een jaar geleden niet van mezelf verwacht!
Goed dat je voor jezelf opkomt. Die cyclussen van 45, 60 dagen duiden toch wel op PCOS: je krijgt wel een eisprong, maar het duurt langer! Dat kan ook PCOS zijn. Met Clomid krijg je een nette eisprong na 14, 16, 18 dagen o.i.d. en een cyclus van 28-30 dagen. Misschien is de kwaliteit van die eisprong ook beter, wie zal het zeggen. Ik kan het me voorstellen. Dat kan je natuurlijk ook altijd vragen. Als je na een half jaar Clomid nog geen effect hebt, ga je weer een stapje verder: IUI met Puregon o.i.d. In theorie kun je met testen en tempen nog een LUF cyclus hebben, maar dat is zeldzaam. Je kunt er wel vanuit gaan, dat je een eisprong hebt gehad.
Hallo Allemaal, Ben niet zo vaak meer op ZP, maar wilde de bekenden van Barrahus meedelen dat Famke mama is geworden van een prachtige dochter Silke! Aqui: Je bent de 28 weken alweer gepasseerd, super zeg! Nu kan je aftellen naar je verlof wat een heerlijk idee. Ik lees dat je hier en daar wel wat lichamelijke klachten hebt, balen! En wat fijn dat het zo goed gaat met je zus en neefje. Vlinder: Dus druk aan het verhuizen, lijkt me wel hectisch hoor met in zo'n zwangerschapsperiode met een dikke buik. Succes. Danip: Lees net je verhaal hierboven en dat is voor een deel gelijk aan mij. Dus hierbij mijn advies aan jou, wanneer je het niet op prijs stelt, dan zeg je het maar. Maar voordat je jaren gaat aanmodderen. Ik heb ook PCOS, ik had dezelfde symptomen, lange cyclus en teveel eicellen, hormonen waren bij mij goed. Dus goede hoop voor jou! Want ik ben ook zwanger geraakt. Ik denk ook dat je PCOS hebt hoor, ik had ook wel een eisprong, maar niet krachtig genoeg om zwanger te raken en ook de kwaliteit van mijn eicellen zonder hormonen waren minder. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met het behandelplan wat ze je voorschrijven, of je moet heel veel geduld hebben, dat had ik namelijk niet. Ik weet niet in welk ziekenhuis je bent, klinkt bij mij hetzelfde als MCL, waar ze de diagnose meedeelden, zeiden dat het allemaal goed zou komen en dan beginnen met Clomid! . Ik heb me er flink in verdiept en ben zo blij dat ik daar niet verder ben gegaan met de behandeling. Pas goed op meid, want alleen met Clomid, weet je nog steeds niet of je een eisprong hebt en wel zwanger kan raken, daar zegt een ovulatietest bij PCOS dames namelijk niets over. Ze kleuren namelijk wel goed, maar dat zegt niets over de eisprong zelf. Bij Barrahus gingen ze direct aan de slag met een IUI en dan checken na de behandeling via een echo of er wel echt een eisprong was, bij mij was dat meestal niet zo, het eitje droogde als het ware op. Ik bleek insulineresistent te zijn en ben metformine gaan gebruiken, wat bij mij na een maand al resulteerde in een echte eisprong. Met IUI beginnen is heel fijn en vriendelijk, je hebt per keer zo rond de 10 % kans om dan zwanger te raken (mits je dus een aangetoonde eisprong hebt gehad, wat ze in MCL en in vele andere NL niet checken, waardoor je nog langer aanmoddert!). Wanneer je na 5 tot 6 behandelingen nog niet zwanger bent van IUI kun je overgaan tot IVF, wij zijn in Dusseldorf geweest, Aqui ook en beide bij de eerste terugplaatsing zwanger geraakt. Per terugplaatsing van 2 embryo's heb je daar 52 % kans om zwanger te raken!! Als ik je goede raad mag geven, dan zou ik me heel goed gaan verdiepen in de kwaliteit van de behandelingen die worden aangeboden. Ik denk persoonlijk dat je beter een stuk kan rijden voor een behandeling maar dan wel direct goed wordt geholpen. Dat scheelt denk ik veel frustratie en verdriet. Ik weet niet waar je woont, maar Heerenveen werkt nu samen met Dusseldorf en dat is misschien een goed alternatief. Als je de slagingspercentages weet dan wil je echt niet meer naar bijvoorbeeld MCL. Mocht je meer willen weten stuur me dan een PB, ben niet zo heel vaak meer in de forums zelf. Succes met je keuzes en behandelingen.
Hoi Pip, Fijn om wat van je te horen!! Jij al weer 24 weken, super zeg!!! Jij gaat ook de goede kant op. Famke gefeliciteerd met je dochter Silke, wat een mooie naam!
Gisteren het wiegje opgehaald bij schoonmoeder. Compleet met lakentjes en dekentjes. Woensdag komt de commode en dan kunnen we het kamertje helemaal inrichten.
Waar zitten jullie allemaal???? : Vlinder, vandaag 32 weken zwanger, weer een belangrijke grens bereikt. Met 32 weken ben je al echt heel ver gekomen. Nog 8 weekjes te gaan! Hoe gaat het met jullie huisje? En de babykamer? Bij ons zijn vorige week commode, autostoeltje en kinderwagen bezorgd. Van de commode zijn 2 onderdelen niet goed, die komen nu later in week 50-51. Baal! Mijn man wilde hem in elkaar zetten al verrassing voor mij, toen ik weg was. Maar dat is dus mislukt. Wel heeft hij de wieg in elkaar gezet. Ik was begonnen aan FitZwanger (soort zwangerschapsgym), maar heb van die oefeningen weer last van mijn bekken gekregen. Die vrouw was veel te fanatiek. Voelde me er helemaal niet thuis, het is een groep van 19 vrouwen, veel te groot! Ik stop ermee en ga bij een Cesartherapeute een andere cursus doen, met slechts een groep van 3 vrouwen. Daar hoop ik volgende week aan te beginnen. Deze cursus ging eerst niet door vanwege een gebrek aan aanmeldingen, met mij erbij kan ze hem net door laten gaan. Ik hoop dus dat er niemand afhaakt. Want dan moet ik weer wat anders zoeken. Ik wil wel heel graag een cursus doen.
Ben er wel hoor! Heb beetje afstand genomen heb nl besloten om pas in januari weer verder te gaan. Ga genieten van de december maand en daarbij heerlijk wijntjes drinken. Voel me goed! Lees nog wel hoor af en toe maar probeer beetje afstand te nemen. Ben blij aqui om te lezen dat het goed met je gaat afgezien je bekken dan. Vlinder jij de verhuizing alweer achter de rug? Dikke knuffel!
Goed om even afstand te nemen en te genieten van de decembermaand! Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik wens je een goede maand toe en heel veel plezier en ontspanning.
Hallo dames, ik laat even wat van me horen. Ik ben super blij dat met de meeste van jullie alles zo goed gaat. Maar omdat ik niet zo goed weet waar ik met mijn verdriet heen moet en ik jullie al ken. Val ik jullie helaas lastig. Ik heb het er op het moment zo moeilijk mee ik dacht dat het meeste wel was afgesleten. Ik schaam me dat ik het schrijf maar ben zo jaloers op jullie ik ben echt blij als ik lees dat er weer iemand zwanger is maar moet er ook om huilen. En dat is niet dat ik het jullie niet gun maar wil het zelf zo graag dat het pijn doet. Zelfs de adoprieprocedure en mijn bruiloft helpen me niet en ik weet dat ik me daar op moet focussen. Eens in de zoveel tijd heb ik hier last van en dat is nu. Ik hoop dat jullie dit snappen. En steeds denk ik waarom moet ons dit overkomen, waarom hebben wij niet zoveel geluk. Alvast bedankt dat ik mijn verhaal mag doen en als jullie het liever niet hebben laat het me dan weten. Denk vaak aan jullie maar heb niet altijd de fut om te reageren lees vaak wel mee. om te weten hoe jullie zwangerschappen gaan. Maar is soms moeilijk om te reageren. Veel liefs draga
@ Quinty: Lekker genieten van december, met een wijntje, filet americain en brie, en hopelijk mag je dat binnenkort niet meer @ Aqui: Wat leuk dat je al zo veel spullen binnen hebt! Lijkt me super om alles lekker bij elkaar te zoeken. @ Draga: Heel begrijpelijk dat je dat hebt. Denk dat wij dat hier allemaal heel goed snappen. En zelf heb ik die periodes ook. Dan kan ik echt niemand om me heen horen praten over wat dan ook maar iets met baby's of zwangerschap te maken heeft. Dan zet ik de tv af bij de zoveelste babyreclame, begin ik te huilen als de folders van de babywinkels binnenkomen, en ja ook ik heb dan last van jaloezie, en ook op het forum inderdaad. Wel heb ik dat eigenlijk niet bij mmm vrouwen, maar snap je heel goed. En dan staan wij nog maar aan het begin van de mmm. We zijn wel al 3 jaar bezig, maar nog geen behandelingen gehad. Zelf wacht ik nog steeds op mijn menstruatie. Zit nu al op dag 50, en nog steeds geen tekenen van te bekennen. Had vorige week al getest, maar die was negatief. Zul je net zien dat de eerste ronde waarin ik mag beginnen met clomid, mijn cyclus maar niet op gang komt.
Het mag misschien ook wel niet dat gevoel mij de mmmeisjes maar toch voel ik het soms. En Danip het maakt niet uit hoe lang of kort je bezig bent het gevoel is het zelfde. Jij zit nog met onzekerheid en hoe nu verder. Ik ben gestopt en moet me nu richten op adoptie al blijf ik verlangen naar een eigen kind. En dat mag niet ik moet 100% voor adoptie zijn en daar voel ik me schuldig over. Ik hoop dat jullie wel het geluk krijgen wat je verdient en ik volgend jaar jaloers op jou kan zijn.Hoe moeilijk ook ik gun het je met heel mijn hart. Want niemand moet zich zo voelen als ik. Ik denk dat het bij mij vooral is van waarom. Eens in de zoveel tijd kom ik hier mijn hart uit storten. En dat lucht altijd op. Maar ik ben en blijf in mijn hart een barrameisje en ben altijd zeer gelukkig als ik lees dat het met Aqui of vlinder nog zo super gaat en dat zij binnenkort hun gezinnetje cmpleet gaan maken. En natuurlijk die andere meiden gelukkig was het slagingspercentage bij het barra en dussel goed
Meiden ik ben weer online,sinds vandaag eindelijk weer internet,goh wat komt er veel kijken zeg bij verhuizen,vooral als je zwanger bent. Er is hier heel veel gebeurd,ik ben al meerdere keren in het ziekenhuis geweest i.v.m veel slijmverlies en af en toe met bloed,maar er is geen oorzaak. Ik heb hele dikke voeten,ik ben erg moe,heb pijn in mijn re-schouderblad,ik heb veel dorst en ze dachten aan zwangerschapsdiabetes maar dat is het gelukkig niet. De kleine doet het super goed en ik ben heel blij dat we de 32 weken gehaald hebben. De babykamer is zo goed als af en ook de strijk voor de baby is klaar,dat heeft mijn lieve vriendin vandaag voor ons gedaan. Ik heb nog niet bij gelezen,alleen een stukje van Draga,jou wil ik vertellen je gevoel heel goed te kennen. Ik ben heel jaloers geweest op anderen en met de feestdagen was het bij mij op zijn ergst,het enige wat ik je kan mee geven is,dat je je kinderwens zelf een plekje moet geven (makkelijk gezegt)ik geef je vanaf hier een hele dikke knuffel. Voor de anderen ook een dikke knuffel,Aqui hoe gaat het met jou?
Draga, jouw verdriet is heel begrijpelijk. Je gaat voor de adoptie, maar je zult je verdriet nog langzaam aan een plekje moeten geven. Voel je dus niet schuldig, wie zegt dat je voor "100% moet gaan voor de adoptie?" Het adoptiebureau? De gevolgde cursus? Jij hebt recht op jouw eigen gevoelens. Straks heb jij een mooi adoptiekindje in je armen en daar ga je ontzettend van genieten. Maar in de tussentijd heb je recht op je gevoelens, je verdriet en je verlangen naar een (eigen) kind. Met gevoelens doe je niemand kwaad. Voel je dus alsjeblieft niet schuldig. Daar help je namelijk jezelf en anderen niet mee. Ik geef je een dikke knuffel, het is niet niets wat je te verwerken hebt. Heel veel liefs!!! Danip: heel vervelend dat je zit te wachten op je menstruatie, balen!! Vlinder: fijn dat je weer online bent. 32 weken, heerlijk! Nu komt het allemaal goed, dit kindje is al zo ver ontwikkeld... Bloed en slijmverlies? Wat vervelend en verontrustend... waar kwam dat door? Doe het maar heel rustig aan! Fijn dat de babykamer al bijna af is. Hier alles OK, ik ben vanochtend naar de gyn geweest. Eerst kreeg ik een schattige co-assistent en daarna deed de echte gyn het nog een keer dunnetjes over. Ze hebben beide kort een echo gemaakt, maar zonder groeimetingen. Dat komt over 2 weken weer. De baby ligt met het koppetje rechtsboven in mijn buik. De bloeddruk is goed. "Het is eigenlijk een normale zwangerschap" zei de gyn tevreden. Het is wel een mijl op zeven naar het ziekenhuis. Ik durf niet te fietsen (Nee, Vlinder, zelfs ik nu niet meer met de sneeuw!! Ik ken wel enige grenzen... ), maar ik heb een rechtsstreekse bus vanaf mijn wijk naar het ziekenhuis ontdekt. Die gaat slechts 2x per uur en doet er een half uur over. Nadat ik bij de gyn was geweest, heb ik de bus naar 't centrum genomen en daar heb ik sint-inkopen gedaan. Oeps, ik moet nog een paar gedichten maken... morgen vieren we het al. Ik zit al helemaal te bedenken hoe we het volgend jaar met ons kindje gaan vieren, dat het zijn/haar schoentje mag zetten en dat ik het met mijn moeder, mijn zus en haar zoontje wil vieren, etc. OK, bijna 1 is nog wel jong, maar het kan toch al wel? Al is het maar omdat wij het ook leuk vinden. ! De babydump heeft vandaag gebeld over de commode. Over een week of 3 krijgen we de onderdelen, waar een productiefout in zit, thuisgestuurd. Verder heb ik het superdruk op mijn werk. Ik zit thuis ook veel rapporten te schrijven, helaas. Maar goed, nog maximaal 6 weken werken. Dat moet kunnen. Mijn fysiotherapeut raadt me aan om over 4 weken te stoppen (6 weken voor uitgerekende datum), maar de gyn vindt dat ik kan doorwerken tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Zij zegt: alles verloopt zo goed, waarom niet? Ik doe kantoorwerk en werk op dit moment maar 3 dagen per week. Een dag thuis vind ik ook vermoeiend. Al komt dat ook omdat ik heel veel moet / wil doen. Van de fysiotherapeute hoef ik voorlopig niet terug te komen voor mijn bekken. Dat gaat redelijk. Ik ga maandag beginnen met mijn zwangerschapscursus. Die wordt gegeven door een Cesar-therapeute. Ik heb met haar al een intake gehad. Heel prettig. Zij houdt rekening met mijn bekkenklachten en daar krijg ik dan ook weer oefeningen voor. Ze kan dan gelijk mijn bekken in de gaten houden of vragen beantwoorden. Het is in een groepje van 3, dus lekker veel individuele aandacht. Ik heb er zin in.
@ Vlinder: Wat mooi dat je nu 32 weken bent! Dat is al een hele mijlpaal. Wel schrikken van je bloed en slijmverlies! Weten ze nu nog niet wat de oorzaak is/was? Super dat de babykamer af is. Wat lijkt me dat leuk! (heb in gedachten zelf ook al een behangetje uitgezocht ) @ Aqui: Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met je zwangerschap! Kan me helemaal voorstellen dat je nu al nadenkt over de cadeautjes die je volgens jaar kunt geven. Wat maakt het uit dat je kindje dan pas 1 is, je hebt er lang genoeg niet aan mee kunnen doen dus ik zou meteen groots uitpakken Lekker verwennen dat kindje! @ Draga: dat je blijft verlangen naar een eigen kind is hartstikke natuurlijk! Het is niet niks allemaal. Je bent er zo lang mee bezig geweest, je hebt er verdriet van en dat is niet iets wat van de ene op de andere dag ineens over is! Dat verdriet moet slijten, en een plekje krijgen. Daar heb je net zo lang de tijd voor als dat je zelf nodig hebt. Het is (lijkt mij) ook een soort van rouw, over een kindje waarvan je zo graag moeder had willen zijn. Dat zegt toch ook niets over de liefde die je zult voelen voor je adoptiekindje? Vind het echt superlief van je dat je ondanks alles het mij (en andere vrouwen) het toch nog zo ontzettend gunt! We zien wel waar de weg ons naartoe brengt, vind het nu inderdaad spannend en eng tegelijk. Ik ben vandaag begonnen met primolut. Alleen moet ik dan waarschijnlijk alsnog 2 weken wachten voordat ik eindelijk in de volgende ronde kom. Had bij het zh ook nog even gevraagd of ze mijn schildklierwaardes eigenlijk wel hadden getest, maar dat was wel zo. Per toeval kwam ik het tegen omdat ik de laatste tijd zo moe, en koud ben. Daar zag ik een stukje over schildklierproblemen, maar dat was bij mij dus wel goed. Had trouwens gister het boekje open zenuw gelezen, en daar stond dit gedichtje in (vond het zo mooi, dat ik het even wilde delen) Stil Verdriet In gedachten ben ik al jaren zwanger van jou, m'n kind dat ik al zo goed ken Maar de laatste tijd word ik steeds banger dat jij niet weet dat ik je moeder ben Iedere dag word je bij een ander geboren elke keer draag je een andere naam Ik hoop zo dat je eens bij mij zult horen en we samen verder gaan Heb er echt even een traantje om gelaten, vond dit zo mooi. Nou ik ga nog even met hond + slee naar de winkel
Mooi gedicht inderdaad. Ik kende het al, maar het is inderdaad erg mooi en emotioneel. Hoe "goed" waren je schildklierwaardes? Vraag maar eens hoe hoog de TSH en de FT4 waren, schrijf het op en post het hier. Gynaecologen vinden het meestal wel goed als het (bijna?) binnen de normaalwaarden zit. Maar wij schildklierpatiënten weten beter! 8) (Wil je niet bang maken, hoor, waarschijnlijk is het wel in orde). Wel vervelend dat je je de laatste tijd zo moe en koud voelt.